هایفو معجزه جوانسازی و لیفت عالی صورت

هایفو معجزه جوانسازی و لیفت عالی صورت

هایفو معجزه جوانسازی و لیفت عالی صورت

اگر کمی با روش‌های جدید جوانسازی پوست صورت آشنا باشید، حتما تا کنون با روش‌هایی مانند میکرونیدلینگ ، مزونیدلینگ و یا هایفوتراپی آشنایی پیدا کرده‌اید.

از گذشته دور، افتادگی پوست صورت و گسترش چین و چروک بر اثر افزایش سن یکی از عوارض غیر قابل پیشگیری بوده است. اما در دوران جدید، راه‌های متعددی برای مقابله با آن پدید آمد.

اولین نسل روش‌های درمان، جراحی پلاستیک و کشیدن پوست یا برداشتن قسمت‌های اضافی آن بود. این روش، یک متد بسیار تهاجمی و دشوار بود که عوارض جانبی بسیاری داشت و نتیجه‌ نهایی آن هم معمولا نازیبا و غیرطبیعی جلوه می‌نمود. اما این مسائل و چالش‌ها با ورود و رواج یافتن هایفوتراپی تا حد زیادی مرتفع گشت.

این روش برای بار اول در دهه نیمه قرن بیستم میلادی و در خاور دور مورد استفاده و ارزیابی قرار گرفت. نتایج به دست آمده در آن دوران بسیار رضایت‌بخش بود.

اما به دلایلی تا اوایل هزاره‌ی جدید در غرب و امریکا شناخته نشد. در این دوران و در سال 2008 سازمان غذا و داروی ایالات متحده برای اولین بار کاربرد این فناوری را برای لیفت ابرو به رسمیت شناخت. از آن پس هایفوتراپی یه یکی از رایج‌ترین و محبوب‌ترین متدهای جوانسازی پوست صورت مبدل گشت.

کلینیک الهیه

مشاوره رایگان کلینیک بین المللی پوست موزیبایی الهیه-کلینیک الهیه

انواع روش های لیفت صورت بدون جراحی

بر اساس وضعیت پوستی و نیازهای صورت هر فرد، می توان از روش های مختلفی برای افزایش زیبایی و جوانسازی صورت بهره مند شد. انواع مختلف روش های لیفت صورت بدون جراحی عبارتند از موارد زیر. انتخاب از میان این روش ها بر عهده پزشک است و بعد از تشخیص میزان افتادگی پوست صورت و جوانسازی مورد نیاز انجام خواهد شد.

هایفوتراپی

در روش هایفوتراپی (امواج متمرکز فرا صوت با شدت بالا یا HIFU)، برای هدف گیری لایه‌ های زیرین پوست از امواج فرا صوت استفاده می ‌شود. انرژی امواج فرا صوت باعث می‌ شود تا بافت هدف گیری شده با سرعت زیادی گرم شود.

زمانی که سلول ‌های ناحیه هدف گیری شده به دمای مشخصی برسند، با آسیب سلولی مواجه می گردند. با وجود این که این موضوع می‌ تواند ظاهری متناقض داشته باشد، آسیب ایجاد شده موجب تحریک سلول ‌ها و در نهایت تولید کلاژن بیشتر و جوانسازی و لیفت پوست می ‌شود.

دستگاه هایفوتراپی

بالا کشیدن پوست با کمک ‌هایفوتراپی، درمانی ایمن و کارآمد برای افرادی است که می‌ خواهند علائم افزایش سن را معکوس و یا برطرف کنند. این روش با تمرکز بر جوانسازی لایه‌ های ساختاری عمقی که در زیر سطح پوست قرار دارند، عمل می‌ کند. هایفو می ‌تواند به شکل موثری کیفیت و ظاهر پوست را بهبود دهد و بدین ترتیب موجب افزایش اعتماد به نفس فرد شود.

با بازسازی مجدد لایه‌ های زیرین، آثار بلند مدتی برای پوست فرد قابل دست یابی هستند و در مقایسه با جراحی بالا بردن صورت که به طور معمول انجام می‌ شود، این روش بدون استفاده از روش ‌های تهاجمی و نیاز به زمان استراحت زیاد فرد را به هدف خود نزدیک می‌ کند.

جوانسازی

کلینکی بین المللی پوست مو زیبایی الهیه-جوانسازی

روند هایفوتراپی به چه صورت است؟

برای درک بهتر مکانیسم هایفوتراپی بهتر است به دستگاه مایکرو اشاره کنیم البته امواج مایکرویو به صورت مداوم (چندین و چند دقیقه ) ماده غذایی را هدف قرار می دهند اما در هایفوتراپی مدت زمان شلیک امواج اولترسوند به هریک از نقاط هدف فقط کسری از ثانیه است و نقاط مجاور بعدی بلافاصله یکی پس از دیگری توسط دستگاه هایفوتراپی هدف شلیک قرار می گیرند به همین دلیل سطح بیرونی کاملا سالم و بدون عارضه باقی می ماند، چراکه تمام اتفاقات زیر پوست رخ می دهد.

میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ یا (CIT) روشی است بدون خونریزی، درد و تهاجم برای رفع چین و چروک ها و لیفت صورت. به همین دلیل است که آن را یکی از روش های غیر جراحی برای رسیدن به چهره ای با ظاهر زیبا می دانیم. در این روش با استفاده از میکرونیدل های استریل، تحریک پوستی و کلاژن سازی انجام می شود. اصلی ترین مزیت میکرونیدلینگ، تاثیرگذاری بالا در عین تهاجم پایین و نکته منفی آن، عدم درمان افتادگی شدید پوست و مناسب بودن برای مشکلات پوستی سطحی است.

میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن روشی است که به عنوان راهکاری بدون عارضه و تهاجم برای لایه برداری صورت و برداشتن سلول های مرده مورد استفاده قرار می گیرد. در این روش با استفاده از دستگاهی خاص و به روش مکانیکال، تراش سطحی بر روی پوست ایجاد می شود و به این ترتیب با شروع مکش، افزایش جریان خون و در نتیجه افزایش میزان کلاژن سازی صورت می گیرد. نتیجه میکرودرم، جوانسازی و افزایش طراوت پوست است.

روش انجام میکرودرم ابریژن

برای انجام میکرودرم در ابتدا پوست تمیز شده و از هرگونه آرایش و چربی کاملا پاک شود ، سپس به مدت لازم بر حسب نوع پوست و ضایعه آن که از سوی پزشک تعیین می شود، سایش در جهات گوناگون و روی قسمت های متعدد انجام می شود. زمان لازم حدود 20 تا 30 دقیقه در صورت و 20 دقیقه در گردن به طول است. پس از اتمام درمان، صورت پاک و سپس با آب ولرم شسته می شود. یک کرم قابض (مثل اکسیددوزنگ یا کالامین) به محل مالیده می شود.

لیفت صورت با آر اف فراکشنال

لیزر RF فراکشنال که با عنوان سفت کردن پوست با امواج رادیویی نیز شناخته می‌ شود، یکی از روش های لیفت صورت بدون جراحی است که به بهبود وضعیت ساختاری پوست افراد کمک می ‌کند. این روش درمانی از امواج انرژی برای گرم کردن بافت عمقی پوست که با عناوین درم یا درمیس شناخته می ‌شود، استفاده می‌ کند. این حرارت موجب تحریک بافت برای تولید کلاژن بیشتر می ‌شود. درمان رادیوفرکانسی از سال 2001 برای مبارزه با شل بودن پوست و علائم افزایش سن، مورد استفاده قرار گرفته است.

مراحل لیفت صورت با لیزر فراکشنال

در این تکنیک، در سطح پوست لایه برداری انجام می شود و در لایه ای از داخل پوست به نام درم کلاژن سازی صورت می گیرد. نتایج ناشی از لایه برداری سطحی، شفافیت و ظاهر صاف تر پوست می باشد. نتایج کلاژن سازی به صورت جوان سازی و کاهش خطوط چهره و افزایش قدرت ارتجاعی و استحکام پوست به تدریج پس از چند جلسه لیزر درمانی مشاهده می شود. زمان مشاهده نتایج کاملا وابسته به شرایط پوست و سن افراد می باشد.

لیفت صورت با اکسنت

با دستگاه اکسنت جوان تر به نظر می رسید و احساس بهتری نسبت به پوست خود خواهید داشت؛ آن هم بدون نیاز به جراحی های پیچیده ی زیبایی! دستگاه لیفت صورت اکسنت، یک روش سرپایی است که سبب سفت شدن پوست صورت و گردن می شود.

این تکنولوژی از امواج RF برای لیفت صورت، آن هم بدون ایجاد کوچک ترین جای زخم و یا نیاز به بخیه استفاده می کند. اکسنت از نظر عملکردی بسیار مشابه با دستگاه آر اف می باشد با این تفاوت که از یک سیستم حرارتی نیز استفاده می کند. گرم کردن بافت، سبب تحریک تولید کلاژن، سفت شدن پوست و از بین بردن چربی های موضعی می شود.

لیفت صورت با نخ

لیفت با نخ روشی است که به جراحی صورت یا بالا بردن پوست صورت شباهت زیادی دارد، در این فرآیند ساختار پوست بازسازی می‌ شود و بهبود پیدا می‌ کند، منتهی برای انجام این کار نیازی به استفاده از ابزار و چاقوی جراحی نیست.

در این روش از الیاف نخ برای جوانسازی و کشیدن پوست به سمت بالا، استفاده می‌شود، این الیاف با سوزن‌های بسیار نازکی به داخل پوست هدایت می‌شوند تا بافت‌ها و پوست را بالا نگه دارند و موجب بهبود ظاهر پوست شوند. مزایای لیفت صورت با نخ عبارتند از موارد زیر:

آثار درمان در گذر زمان افت نمی‌کنند.

هیچ مراقبت ویژه اضافه ای مورد نیاز نیست.

مهم ترین نکته این روش ایمنی بالای آن است.

این روش نیاز به هیچ آماده سازی ویژه ای ندارد.

آثار درمان به صورت فوری قابل مشاهده هستند.

هیچ جراحت یا زخمی بر روی پوست فرد ایجاد نمی‌شود.

این روش برای افراد بیست سال به بالا قابل استفاده است.

رشته‌های استفاده شده قابل مشاهده یا لمس نیستند. همچنین این رشته‌ها دوام زیادی دارند و آثار آنها از بین نمی‌رود.

در صورت نیاز، در ماه‌ها و سال‌های بعد تکرار این عمل در محل یکسان یا مکان‌های دیگری بر روی صورت و بدن امکان پذیر است.

مراحل لیفت پوست با نخ

قبل از شروع کار با نخ لیفت، بیماران در ناحیه ای که می خواهند عمل لیفتینگ را انجام دهند (معمولا در قسمت های میانی صورت، غبغب یا گردن) بی حسی موضعی دریافت می کنند.

متخصص پوست یک سوزن از قبل نخ شده را به سطح زیر پوست بافت های صورت وارد می کند، به این معنی که سوزن زیر لایه ای از پوست که قابل مشاهده می باشد، وارد می شود. پس از بارگذاری نخ ها در قسمت های مورد نظر، کلاژن و بافت فیبری جدید در اطراف نخ ها تشکیل می شود که سبب نگه داشتن بافت و سفت شدن پوست می شود.

اندولیفت

بهره گیری از لیزر اندولیفت برای لیفت پوست صورت روشی نوین به منظور تحریک بافت‌ های عمقی جهت ساخت کلاژن ‌های جدید به منظور کاهش افتادگی پوست و سفت‌ سازی آن می‌ باشد.

در این پروسیجر، فیبری بسیار نازک وارد پوست می ‌شود، سپس در حد فاصل درم عمقی و بافت چربی قرار داده شده و لیزر دایود از طریق فیبر دیگری به این فیبر متصل می‌ گردد، با جا به جا کردن فیبر در این ناحیه، انرژی لیزر دایود در طیف مادون قرمز تابانده می ‌شود.

مراحل اندولیفت

در این متد با استفاده از فیبرهایی به ضخامت یک تار مو (200 – 300 میکرون) که پزشک متخصص با در نظر گرفتن ناحیه مورد نظر از طریق منفذ بسیار ریزی به زیر پوست می فرستد، انرژی حاصل از پرتو لیزری به بافت‌های عمقی در پوست تابیده و اعمال می‌ شود و در صورت انتخاب، به حذف سلول‌ های چربی ‌- ریمدلینگ پروتئین‌ ها و تحریک فیبرهای کلاژن بافت پوست می‌ پردازد.

میکروفیبر بسیار نازک در هنگام عبور از لایه‌ های پوست، با هدایت مسیر لیزر به سمت محل مورد نظر، پرتو لیزر را بر روی بافت‌ های عمقی پوست متمرکز می‌ کند. و درنتیجه‌ عبور تابش N.IR از لایه درمیس پوست می‌ توان نتایج مختلفی را در بافت مورد نظر مشاهده کرد.

تزریق فیلر

فیلرهایی شبیه به چربی و ژل می توانند با افزایش حجم زیر پوستی صورت به افزایش کشیدگی پوست کمک کنند. البته انجام اقدام تزریق چربی و تزریق ژل به صورت بهتر است که همزمان و به صورت موازی با دیگر روش ها پیش برود تا بتوان نتیجه ای مناسب از آن دریافت کرد.

از آنجا که در پیوند چربی از سلول های چربی بدن خود فرد، به جای یک ژل مصنوعی استفاده می شود، این مواد نسبت به ژل ها نتیجه و ماندگاری بالاتری دارند. با این حال برخی افراد به دلیل هزینه ی بالاتر تزریق چربی و ساکشن موجود در این روش، تزریق ژل را اولویت قرار می دهند.

تزریق بوتاکس

بوتاکس ماده ای است که تزریق آن به صورت عضلانی صورت می گیرد. این ماده با کاهش انقباضات محل ماهیچه های مختلف صورت می تواند به رفع چین و چروک ها و در نتیجه لیفت پوست صورت کمک کند. ما در کلینیک بین المللی پوست ، مو و زیبایی الهیه از تکنیک تزریق بوتاکس به صورت ترکیبی با سایر روش های بهره می گیریم.

بوتاکس سیگنال عصب به عضلات مورد نظر را مسدود می کند. عضله تزریق شده دیگر نمی تواند از طریق پالس ایجاد شده از عصب به عضله منقبض شود و این باعث می شود چین و چروک ها ریلکس شده ومنقبض نشوند و جوانسازی صورت به وجود آید.

سم بوتولینوم با فلج عضلات زیر پوستی برای صاف کردن چین و چروک‌ های صورت و ایجاد ظاهری جوان‌ تر در افراد به کار می‌ رود؛ مانند چین و چروک‌ های ناشی از اخم کردن که در بین ابروها یا روی پیشانی ایجاد می‌ شوند و چروک‌ های اطراف چشم و دهان که در موقع خندیدن ظاهر می‌ شوند. تزریق بوتاکس در برخی موارد برای کاهش میزان تعریق در کف دست‌ها یا زیر بغل نیز استفاده می‌ شود.

تزریق پی آر پی

پی آر پی یا PRP ماده ای است که به طور مستقیم از خون خود فرد گرفته می شود. تزریق پی آر پی به صورت به معنای استخراج پلاکت های خون و استفاده از آن ها برای جوانسازی و لیفت صورت است. یکی از کاربردهای پی آر پی در جوان‌ سازی و رفع چین و چروک صورت، خط خنده و اطراف چشم و گردن برای مقابله با علائم پیری به طور طبیعی است. پی آر پی یک درمان مؤثر و بی خطر است.

در حال حاضر، بسیاری از افراد از پلاسمائی غنی از پلاکت برای جوان سازی صورت استفاده می کنند، زیرا این یک درمان بسیار مناسب بدون عوارض جانبی است که به نتایج طولانی مدت و هم کوتاه مدت می انجامد، تا زمانی که بدن به رشد فاکتورهای رشد خود ادامه دهد و از آن ها برای ایجاد بافت جدید و سالم استفاده کند.

روش های ترکیبی لیفت صورت بدون جراحی (کامبینیشن تراپی)

روش های ترکیبی مورد استفاده برای لیفت صورت در کلینیک ما یکی از بهترین اقدامات در جهت جوانسازی پوست صورت می باشند که به دلیل بهره مندی از روش های مختلف به صورت ترکیبی، دارای نتایج طبیعی و چشمگیری در زمینه لیفت صورت هستند. می توان روش هایی مانند اندولیفت و تزریقات زیبایی را با هم ترکیب کرد و از فواید آن ها به صورت همزمان برای افزایش زیبایی افراد کمک گرفت.

نتیجه گیری

ویژگی جالبی که در استفاده از هایفوتراپی وجود دارد، امکان عبور دادن انرژی از میان بافت‌های دیگر به سوی نقطه‌ی کانونی مطلوب، بدون اثرگذاری جدی روی آن‌ها است. این موضوع موجب گشته است تا این فناوری در موارد زیادی مورد استفاده قرار گیرد. نتایج حاصل از هایفوتراپی تا بعد از 3 ماه به تدریج آشکار خواهد شد و تا ۸ ماه ممکن است ادامه یابد.

البته در برخی موارد بالینی دیده می‌شود که بلافاصله پس از درمان نتایجی فوری کسب شده است. باید بدانید این نتایج موقتی بوده و پس از مدتی محو می‌گردند تا زمانی که روند طبیعی تولید کلاژن پس از حدود سه ماه ظاهر گردد.

عوارض پس از عمل هایفوتراپی محدود بوده و شامل تورم‌های موضعی یا کبودی‌های جزئی باشد. در موارد انگشت‌شماری نیز بی‌حسی‌های موضعی گزارش گردیده است. کاربرد‌های این عمل گذشته از جوان‌سازی پوست شامل مواردی مانند لیفت ابروها (که ذکر آن رفت) گونه‌ها و پلک‌ها، از بین بردن چروک و غبغب، سفت کردن پوست و کلاژن‌سازی و نیز افزایش الاستیسیتی گونه‌ها می‌باشد.

همچنین ممکن است در لیفت ناحیه‌ی دکلته، بهبود خط چانه و اصلاح خط لبخند مورد استفاده قرار گیرد. در مجموع می‌توان ادعا کرد که با کمک هایفو امکان بهبود تمامی ناهنجاری‌های پوستی خفیف وجود دارد.

از مزایای هایفوتراپی می‌توان به دوره درمان کوتاه، ماندگاری بالای نتایج، عدم وجود دوره نقاهت و یا عوارض جانبی، هزینه‌های پایین و امکان همراهی با دیگر روش‌های بهبود سلامت پوست صورت اشاره کرد. همچنین نحوه‌ی انجام هایفوتراپی بدون درد، خونریزی و یا نیاز به پانسمان بوده که مزایای مضاعفی برای این متد هستند.

هایفوتراپی بر خلاف لیفت صورت، روشی غیرتهاجمی است که هماهنگی خوبی با روش‌های دیگر دارد. در دوره‌ی انجام متدهای هایفوتراپی امکان انجام میکرونیدلینگ و یا عمل جراحی لیفت وجود دارد. به همین علت و به منظور افزایش هم‌افزایی میان اجزاء درمان، این متد در کنار روش‌های موازی استفاده می‌گردد.

هایفوتراپی چیست؟

قسمت نخست این واژه، تلفظ حروف مخفف HIFU است که مشتق از عبارت High-Intensity Focused Ultrasound می‌باشد. این عبارت به معنی امواج متمرکز فراصوت با شدت بالا بوده که در بسیاری از فناوری‌های پزشکی مورد استفاده قرار گرفته است. مکانیسم فناوری مورد استفاده در هایفوتراپی مشابه عملکرد متمرکز سازی نور توسط عدسی است.

در این متد، امواج به صورت متمرکز روی لایه خاصی از پوست موسوم به SMAS یا Superficial Muscular Aponeurotic System استرس وارد کرده و آن را مجبور به تولید کلاژن می‌کند. این استرس با کمک امواج مافوق صوت مکانیکی و ایجاد گرمای به شدت زیاد در محدوده بسیار کوچک انجام می‌گیرد. این ماده خود عاملی است که موجبات استحکام و قوام یافتن پوست را فراهم آورده و حالاتی مشابه جوان‌سازی را شکل خواهد داد.

فرایند انجام کار به این صورت است که شخص زیبایی‌جو، در حالت درازکش قرار گرفته، و پزشک حدود نیم تا سه ربع ساعت، پروب هایفو را مانند دیوایس سونوگرافی روی پوست و در جهات مختلف حرکت می‌دهد. در این روش نیازی به بی‌حسی موضعی و یا استفاده از کرم نیست و این موارد به اختیار انجام می‌گیرند.

هایفوتراپی تا حدی در رسیدن به اهداف مورد نظر خود موفق بوده که امروزه، انجام جراحی پلاستیک برای موردهای مشابه، منسوخ محسوب می‌گردد. البته این متد برای درمان چروک‌های عمیق و عمده مناسب نخواهد بود.

مراحل هایفوتراپی

گفتیم که هایفوتراپی چيست و عوارض هایفوتراپی بسیار بسیار کمتر از دیگر روش هاست. همانطور که گفته شد در این روش از انرژی امواج اولتراسوند استفاده می شود. این انرژی لایه های زیر پوست را مورد هدف قرار داده و امواج روی نقطه خاصی در آنجا متمرکز می شوند. از آنجاییکه تمرکز امواج در لایه های زیرین است جذب لایه های بیرونی نمی شود و آسیبی به آنها نمی رساند. جالب است بدانید از بین بردن غبغب با هایفو و همچنین هایفوتراپی شکم نیز از پر طرفدار ترین خدمات هایفوتراپی هستند.

با حرارت دادن سلولهای لایه های زیرین، بافت گرم شده باعث تخریب سلولی می شود وسلولها را وادار به تولید کلاژن بیشتر می کند. کلاژن، پروتئینی است که باعث استحکام پوست می شود. با افزایش کلاژن، خطوط و چین و چروکهای ریز حذف شده و باعث می شود پوست سفت و محکمتر و چروک کمتر شود. به این ترتیب خستگی، افتادگی پوست در اطراف چشم، صورت، چانه، گردن و سینه تنها با یک روش درمانی که به، بطور قابل توجهی بهبود پیدا می کند.

طبق نظر متخصصان در مقایسه با دیگر روشها عمق نفوذ گرمای امواج هایفو در پوست بیشتر و در نتیجه تولید کلاژن بهتر صورت می گیرد. میزان نفوذ امواج هایفوتراپی سه برابر لیزر و یک و نیم برابر آراف است. در نتيجه در صورت تركيب با اين روشها نتايج درخشان و ماندگارى به ارمغان مى آورد.

جوانسازی پوست با هایفوتراپی یک روش نوین و البته کار آمد است. ایا هایفو واقعا تاثیر دارد ؟ بله هایفوتراپی تاثیرگذار است. شاید این سئوال خیلی ها باشد. جالب است بدانید عوارض هايفوتراپي صورت در مقابل دیگر روش ها بسیار کم است. هایفوتراپی نیز مانند آر اف فرکشنال یکی از راه های جوانسازی است. استفاده از هایفوتراپی در موارد زیبایی قدمت چندانی ندارد.

اولین تاییدیه هایفوتراپی از طرف سازمان غذا و دارو (FDA)در سال 2009 برای لیفت ابرو بود و تنها حدود پنج سال قبل، کاربرد آن در رفع چین و چروک سینه و گردن برای این سازمان محرز شد. از هایفوتراپی در لیفت، جوانسازی صورت و سفت کردن پوست نیز استفاده می شود. اخیراً چندین تحقیق معتبر در این زمینه نشان می دهد که این شیوه کاملا بی خطر و مؤثر است.

به طوریکه در مواردی که افراد به هر دلیلی مجاز به عمل جراحی نیستند و یا تمایلی به جراحی ندارند استفاده از آن پیشنهاد می شود. البته میزان این نفوذ به دستگاه استفاده شده نیز بستگی دارد. معمولا در هایفوتراپی از چند کارتریج اصلی استفاده می شود که به صورت زیر هستند:

کارتریج با عمق نفوذ 3 میلی متر. در این مورد حرارت تا لایه درم فرستاده می شود و جهت جوانسازى و رفع خطوط و چين و چروك استفاده مى شود.

کارتریج با عمق 4.5 میلیمتر که با رساندن حرارت به لایه ماهیچه ای آن را سفت می کند و باعث ايجاد ليفت در اطراف دهان،غبغب ،زاويه سازى خط فك ،گونه و ابروها مى شود.

کارتریج با عمق نفوذ 8 میلیمتر

کارتریج با عمق نفوذ 13 میلیمتر

کارتریجهای اصلی کارتریجهای عمق3 و 4.5 هستند و براى صورت استفاده مى شوند.

با توجه به ارتباط مستقیم کیفیت کارتریج دستگاه هایفوتراپی با نتیجه درمان ، مركز زيبايى ويستريا با بكارگيرى جديدترين تكنولوژى هایفوتراپی در صدد جلب رضایت قطعی مراجعين عزیز مى باشد. برای برخورداری از مزیت دستگاه هایفوتراپی مركز زيبايى ويستريا با ما تماس بگیرید. اگر هنوز برای هایفوتراپی دودل هستید پیشنهاد می کنیم نظر مردم در مورد هایفو را بپرسید.

مزایا هایفوتراپی

اگر به شما بگویند درمانی راحت مقرون به صرفه و بدون نیاز به عمل جراحی برای لیفت صورت وجود دارد نظرتان چیست آیا فوق‌العاده نیست که فقط طی یک جلسه درمانی بتوانید پوست خود را به حالت اولیه بازگردانید؟ از خودتان می پرسید آیا چنین روشی وجود دارد؟ بله!

هایفوتراپی یا همان امواج اولتراسوند متمرکز با شدت بالا قادر به لیفت و کشیدن پوست صورت طی یک عمل غیر تهاجمی و بدون عوارض جانبی یا دوران نقاهت است و به همین علت اکثر متخصصین پوست و مو هایفو را بهترین و موثرترین روش جوانسازی پوست می دانند که جایگزین عمل جراحی زیبایی شده است.

اگر به دنبال روشی جایگزین برای عمل جراحی لیفت صورت بدون نیاز به جراحی میگردید؛ هایفو یک روش مبتکرانه و موثر است که بسیار راحت انجام می شود و با اثر گذاری روی عمیق ترین لایه های پوست به شفاف شدن و کشیدن پوست صورت، گردن، پلک چشم و سایر نواحی بدن کمک می کند. نتایج به دست آمده بعد از هایفو کاملاً طبیعی به نظر می رسند.

هرچند روش های بسیار زیادی وجود دارد که در جوانسازی و کشیدن پوست موثر است اما هایفوتراپی دارای مزایای زیبادی است که یکی از بهترین و موثرترین روش جوانسازی پوست به شمار می‌آید:

 عملکرد

در روش هایفوتراپی از انرژی آلتراسوند برای کشیدن و جوانسازی پوست استفاده می‌شود. التراسوند نوعی انرژی است که با ایمنی کامل و بدون هیچ گونه درد و عوارض جانبی می تواند عمیق ترین لایه های پوست را تحت تاثیر قرار داده و تمام علائم پیری پوست روی صورت و گردن را به طور کامل از بین ببرد.

 کوتاه بودن زمان درمان

هایفو تراپی فقط طی یک جلسه برای کل صورت انجام می گیرد و بدون عوارض جانبی، دوران نقاهت و درد، روی جوانسازی پوست و لیفت صورت موثر است.

 ایمن بودن

ایمنی، راحتی، مقرون به صرفه بودن و عدم نیاز به عمل جراحی، HIFU را به بهترین و موثرترین روش جوانسازی پوست تبدیل کرده است. هایفو برای انواع پوست مناسب است و می تواند با ایمنی کامل در جوانسازی و سفت شدن پوست، لیفت ابرو ها، از بین بردن خطوط عمیق و چین و چروک ها و بستن منافذ باز روی پوست حتی برای سیاهپوستان موثر باشد.

 تنوع کاربرد

از هایفو صورت می توان برای درمان مشکلاتی مانند چین و چروک های اطراف لب، افتادگی پلک چشم، افتادگی پوست گردن، چین و چروک ها و خطوط عمیق پیشانی و دور چشم، قرمزی و خشکی پوست، منافذ بزرگ و تغییر رنگ پوست در نواحی مختلف استفاده کرد.

 بدون عوارض جانبی و دوران نقاهت

هایفوتراپی یک درمان بدون عمل جراحی و غیر تهاجمی است. در این روش از امواج آلتراسوند برای لیفت صورت و تغییر رنگ پوست و کاهش افتادگی های پوست در نواحی مختلف بدون هیچ گونه عوارض جانبی و دوران نقاهت ای استفاده می شود.

مهمترین نکته در خصوص هایفوتراپی این است که یک درمان غیر تهاجمی است که فقط با استفاده از نفوذ امواج به عمیق ترین لایه پوست که در عمل جراحی مورد هدف قرار می گیرد؛ به لیفت صورت کمکم میکند. طی جلسه هایفوتراپی هیچگونه برشی روی پوست ایجاد نمی‌شود؛ به همین علت عوارض جانبی و دوران نقاهت خاصی ندارد.

 سازگار با انواع پوست

HIFU با تمام انواع پوست ها سازگار است به طوری که رنگ پوست تاثیری در درمان با هایفو ندارد. به همین علت نتایج جوانسازی پوست با هایفو تراپی روی افرادی با پوست بسیار تیره نیز کاملاً مشهود است.

هایفو بهترین و موثرترین روش جوانسازی پوست

تحقیقات مربوط به هایفوتراپی در طول زمان نشان داده است که لیفت صورت با هایفو کاملا مقرون به صرفه و ایمن است و نتایج آن برای تمام بیماران رضایت بخش بوده است. برخی از مهم ترین مزایای هایفو که آن را به عنوان بهترین و موثرترین روش جوانسازی پوست مشهور کرده، عبارتند از:

غیر تهاجمی بودن بدون نیاز به برش یا عمل جراحی

عدم خونریزی بینی یا آسیب رسانی به بافت پوست

دوره نقاهت کوتاه و ریکاوری سریع

امکان انجام فعالیت های طبیعی بلافاصله بعد از اتمام جلسه درمانی

ریسک بسیار پایین و ایمن بودن به علت داشتن تاییدیه FDA

نفوذ امواج اولتراسوند به بافت پوست بدون هیچگونه آسیب دیدگی و فقط تخریب بافت های هدف

کوتاه بودن مدت زمان جلسه درمانی

امکان اثرگذاری به صورت جزئی یا کلی روی هر ناحیه از پوست

امکان تکرار جلسه در صورت نیاز

ایجاد نتایج کاملا طبیعی روی پوست

کمک به سلامت، استحکام و جوان تر کردن پوست

معایب هایفوتراپی

هایفوتراپی همچون سایر کار های زیبایی بدون  نمی‌باشد و عوارض جانبی پی در پی را به همراه دارد. از جمله مهم‌ترین عوارض جانبی این تکنیک می‌توان به مواردی همچون:

ایجاد درد مزمن در ناحیه تحت درمان

قرمزی پوست از دیگر عوارض هایفوتراپی می‌باشد.

شروع التهاب و متورّم شدن پوست ناحیه مورد نظر

بی حس شدن پوست جزو عوارض شدید هایفوتراپی می‌باشد.

هایپر پیگمنتیشن یا افزایش رنگ‌دانه‌های پوستی

اینک هر یک از موارد هایی که در بالا به آن اشاره شد را  به صورت کامل و جداگانه توضیح می دهیم با ما همراه باشید.

ایجاد درد مزمن در ناحیه تحت درمان:

یکی از اولین عوارضی که پس از هایفوتراپی صورت به وجود می آید درد است که برای مدتی کسانی را که هایفوتراپی صورت را انجام داده اند آزار می دهد و اذیت می کند. این درد در اثر امواجی که به پوست بیمار می تابد ایجاد می‌گردد و می‌تواند برای مدّتی طولانی ادامه یابد.

با این حال، درد حاصل از این فرآیند زیبایی مدّتی بعد از پایان آن به اتمام می‌رسد و جزو عوارض جانبی شدید این تکنیک محسوب نمی‌گردد ولی در برخی از موارد مشاهده شده است که درد ایجاد شده سیر مزمن به خود گرفته است و برای مدّت بیشتری موجب آزار بیمار شده است.

قرمزی پوست از دیگر عوارض هایفوتراپی می‌باشد.

یکی دیگر از عوارض هایفوتراپی صورت قرمزی پوست است. هایفوتراپی باعث تحریک شدن سلول‌های موجود در لایه‌های مختلف پوست می‌شود و آسیب‌های ناچیزی را به این سلول ‌ها وارد می‌نماید. قرمز شدن پوست نشانه‌ی تحریک بیش از حدّ این سلول‌ها در نظر می‌شود و می‌تواند موجب شروع التهاب در بافت پوست گردد.

سلول‌هایی که از این روش تحریک می‌شوند با ایجاد ترکیبات خاصّی موجب تجمّع سلول‌های سیستم ایمنی در بافت پوست می‌شوند و این فرآیند با نشانه‌هایی همچون قرمز شدن پوست بافت مورد نظر خود را آشکار می‌سازد. البتّه جای نگرانی در این رابطه وجود ندارد زیرا این قرمزی بعد از گذشت مدّت کوتاهی از بین می‌رود و جزو عوارض کوتاه مدّت هایفوتراپی محسوب می‌شود.

شروع التهاب و متورّم شدن پوست ناحیه مورد نظر

از عوارض هایفوتراپی صورت  می توان به التهاب و متورم شدن پوست نیز اشاره کرد. این عوارض می تواند موجب کاهش تاثیر این روش شود. متورّم شدن پوست یکی از نشانه‌های آسیب جدّی به سلول‌های پوست می‌باشد و می‌تواند سیستم ایمنی افراد را به شدّت تحریک نماید.

بعد از اینکه فرد متقاضی هایفوتراپی را انجام می دهد جریان خون بافت مورد نظر به میزان قابل توجّهی افزایش می‌یابد و آب میان بافتی بیشتری در آن ناحیه جمع می‌شود و این علائم خود را به شکل تورّم نشان می‌دهند. با این وجود هیچ جای نگرانی وجود ندارد به دلیل اینکه تورم به وجود آمده با کبودی پوست همراه نمی باشد و بعد از گذشت 24 ساعت این تورم به طور کلی از بین می رود،

کبودی پوست صورت به دلیل استفاده‌ ی بیش از حدّ از هایفوتراپی می‌باشد و به عنوان عدم تسلّط پزشک متخصص به این تکنیک زیبایی در نظر گرفته می‌شود. بنابراین، همواره این گونه خدمات زیبایی را از پزشکان باتجربه و مشهور دریافت نمایید.

بی حس شدن پوست جزو عوارض شدید هایفوتراپی می‌باشد.

از دیگر عوارض هایفوتراپی صورت بی حس شدن پوست است، که این بی خس شدن پوست ممکن است برای مدتی طولانی زندگی افراد را تحت تاثیر قرار دهد ، بافت صورت انسان از یک سیستم عصبی دقیق و ظریف برخوردار است و تراکم اعصاب در بافت صورت بالا می‌باشد، این سلول‌ها در عمق بیشتری نسبت به سایر سلول‌های تشکیل دهنده‌ی پوست قرار دارند و احتمال وارد شدن آسیب به آن‌ها پایین است.

با این حال امواج موجی که در این روش می تواند تا عمق بیشتری نفوذ کند و در برخی از موارد سبب وارد شدن آسیب به سلول‌های پوستی شوند. آسیب وارد شده به این سلول‌ها می‌تواند برای مدّتی طولانی زندگی بیمار را مختل نماید و گاهاً به درمان دارویی برای بهبود کامل نیاز داشته باشد ولی بیشتر بی حسی‌های ایجاد شده پس از گذشت 2 هفته و بدون نیاز به درمان‌های دارویی برطرف می‌شوند و نیازی به مداخله‌ی اضافی ندارند.

هایفوتراپی یک تکنیک ظریف محسوب می‌شود و پزشک معالج باید از دقّت بالایی برای پیاده‌سازی این تکنیک برخوردار باشد و مشاهده‌ی چنین علائمی نشان دهنده‌ی ضعف اطّلاعات پزشک متخصص در زمینه‌ی استفاده‌ی صحیح از این فرآیند می‌باشد.

هایپر پیگمنتیشن یا افزایش رنگ‌دانه‌های پوستی

ملانوسیت‌ها از دیگر سلول‌هایی هستند که در ساختار پوست انسان وجود دارند و وظیفه‌ی تولید ملانین که یکی از رنگ‌دانه‌های پوستی مهم در انسان می‌باشد را بر عهده دارند. در هایفوتراپی با تابش امواج صوتی این سلول‌ها تحریک می‌شوند و ملانین بیشتری را تولید می‌نمایند.

این رفتار سلول‌های ملانوسیت یک فرآیند طبیعی در نظر گرفته می‌شود زیرا به این سلول‌ها این گونه القا می‌شود که فرد در مواجهه با تابش شدید نور خورشید قرار دارد و این سلول‌ها در تلاش هستند تا با تولید ملانین از وارد شدن آسیب به پوست جلوگیری نمایند. تولید ملانین منجر به تیره شدن پوست محل تحت درمان می‌شود و می‌تواند زیبایی افراد را با خطراتی جدّی مواجه نماید.

این تغییر رنگ پوست در برخی از موارد شکلی دائمی به خود می‌گیرد و به مداخله‌های بیشتری برای از بین رفتن نیاز دارد. بنابراین، قبل از انجام هایفوتراپی تمامی موارد ذکر شده را در نظر بگیرید و با آگاهی کامل برای انجام این فرآیند اقدام نمایید.

بهترین کاندیدا هایفوتراپی

به خاطر داشته باشید که کاندید مناسب برای هایفوتراپی افرادی هستند که علائم پیری آنها به تازگی نمایان شده است. معمولاً بین 40 تا 50 سالگی که علائم پیری خفیف روی صورت، گردن و اطراف چشم مشاهده می‌شود؛ بهترین سن برای هایفوتراپی می باشد و نتایج به دست آمده از این روش برای بیمارانی که علائم پیری روی پوست صورت آنها بسیار شدید باشد ممکن است چندان رضایت بخش نباشد.

انجام جلسات تکمیلی نیز برای کاهش چین و چروک های عمیق یا افتادگی بسیار شدید پوست نباید زودتر از شش ماه انجام بگیرد و حتی توصیه می شود که بیماران مدت زمان بیشتری منتظر بمانند تا چرخه تحریک و تولید مجدد کلاژن پایان یابد. بنابراین بهتر است پیش از اقدام به هایفوتراپی با متخصص مشورت نمایید تا مطمئن شوید که تاثیر هایفو در درمان مشکلات پوستی شما مطابق انتظارتان باشد.

در صورتی که پوست شما تا حدودی دچار چین و چروک شده و یا افتادگی خفیف در خط ابرو یا پلک چشم خود مشاهده می کنید؛ نشانه های پیری پوست آغاز شده است و شما کاندید مناسبی برای هایفوتراپی هستید. علائم معمولاً در اواخر دهه 30 سالگی و بعد از آن روی پوست صورت مشاهده می‌شود.

هایفو می‌تواند تا حد زیادی افتادگی پوست صورت و بدن شما را برطرف کند. جوانسازی پوست با هایفو برای بالا بردن ابرو، کاهش افتادگی پوست و چین و چروک ها در نواحی مختلف صورت، گردن، سینه، بازوها، داخل و خارج ران و هر ناحیه دیگری که اثرات پیری خفیف تا متوسط روی آن مشاهده می شود؛ موثر است.

جوانسازی

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه-جوانسازی

هزینه های هایفوتراپی

در ادامه بحث عوامل متعدد مؤثر بر هزینه و قیمت هایفوتراپی را مورد بررسی قرار می‌دهیم. مطمئنا افتادگی پوست و چین و چروک‌های پوستی ایجاد شده در افراد مختلف به اشکال مختلفی ظاهر شده و از فردی به فرد دیگر متفاوت است. به همین دلیل افراد به صورت موضعی نیاز به هایفوتراپی خواهند داشت. هایفوتراپی را می‌توان در نواحی مختلف صورت انجام داد، مانند ناحیه اطراف چشم یا لب‌ها و یا برای از بین بردن غبغب.

حال اینکه وسعت ناحیه تحت درمان مطمئنا بر روی هزینه و قیمت هایفوتراپی موثر بوده و هرچه وسعت ناحیه تحت درمان بیشتر باشد، هزینه و قیمت هایفوتراپی نیز افزایش خواهد یافت. اما عامل دیگر تأثیرگذار بر روی هزینه و قیمت هایفوتراپی مهارت و تجربه پزشک است.

بی‌شک کیفیت و درستی انجام‌پذیری روند درمان یک پارامتر بسیار مهم بوده و این تنها با مراجعه به پزشکی با تجربه و متخصص در این امر حاصل خواهد شد و طبیعی است که این امر منجر به افزایش هزینه و قیمت هایفوتراپی شود.

کیفیت و منطقه جغرافیایی کلینیک

از دیگر عوامل بسیار مهم و تأثیرگذار بر روی هزینه و قیمت هایفوتراپی همان‌طور که پیش‌تر هم مختصراً اشاره شد، هزینه مربوط به تجهیزات است. دستگاه‌های اورجینال و با کیفیت بالاتر به دلیل هزینه خرید و نیز نگهداری بیشتر در مقایسه با سایر دستگاه‌ها از هزینه بیشتری برخوردار هستند که این امر منجر به افزایش هزینه و قیمت هایفوتراپی خواهد بود.

علاوه بر هزینه اولیه مقدار اجاره بها و در نتیجه منطقه جغرافیایی کلینیک در هزینه و قیمت هایفوتراپی موثر واقع می‌شود. علاوه بر این رفتار حرفه‌ای و نیز تجربه بالاتر کادر درمان نیز از عوامل تأثیرگذار بر روی سطح کیفی خدمات است که این موضوع تأثیر مستقیمی بر روی هزینه و قیمت هایفوتراپی خواهد داشت.

به منظور درمان هر موضع خاص از صورت طبق استاندارد‌های موجود تعداد شات‌ها یا تماس‌های مشخصی وجود دارند، اما کلینیک‌ها ممکن است که با توجه به دستگاه خاص و یا به توصیه پزشک تعداد و یا مدت‌زمان این تماس‌ها را تغییر دهند که این موضوع تاثیر مستقیمی بر روی هزینه و قیمت هایفوتراپی خواهد داشت.

اما مورد اساسی دیگر به منظور تعیین هزینه و قیمت هایفوتراپی تعداد جلسات مورد نیاز به منظور درمان است که این مورد به هنگام مشاوره و یا طی جلسه اول توسط پزشک و با توجه به ناحیه مدنظر و عوامل دیگر تعیین می‌شود. البته لازم به ذکر است که گاهی روند درمان ممکن است طولانی‎‌تر و یا کوتاه‌تر باشد.

مراقبت های قبل از هایفوتراپی

برای اینکه نتیجه بهتری از هایفوتراپی عاید شما شود؛ باید مواردی را قبل از انجام این کار رعایت کنید. رعایت این موارد به شما کمک می‌کند تا از نتیجه هایفوتراپی رضایت کامل را داشته باشید. این اقدامات از قرار زیر هستند:

بررسی سابقه کلینیک و متخصص زیبایی

نخستین گام برای انجام هر عمل زیبایی، انتخاب یک کلینیک باتجربه است. شما باید در انتخاب کلینیک دقت بسیار زیادی را به کار ببندید؛ زیرا دانش متخصص زیبایی در انجام هایفوتراپی و مهارت اپراتور در نتیجه به دست آمده از این روش بسیار موثر است. برای اینکه بتوانید کلینیک خوبی را برای این کار انتخاب کنید؛ باید نمونه کارهای آن را به طور کامل بررسی نمایید. سپس باید درباره سابقه پزشک تحقیق کرده و با افرادی که هایفوتراپی را در این کلینیک انجام داده‌اند؛ مشورت کنید.

شرکت در جلسه مشاوره

گام دوم برای انجام هایفوتراپی، شرکت در جلسه مشاوره و حضور در کلینیک است. شما با شرکت در این جلسه می‌توانید اطلاعات بسیار خوبی را درباره روش انجام هایفوتراپی، محیط کلینیک و پزشک به دست آورید. به علاوه می‌توانید همه سوالات خود را پزشک مطرح کرده و ابهامات خود را برطرف نمایید.

در جلسه مشاوره پزشک اطلاعاتی را درباره سلامت عمومی شما و اقداماتی که پیش از این برای جوان‌سازی پوست انجام داده‌اید؛ به دست خواهد آورد.

به علاوه سوالاتی را از شما درباره انتظاری که از نتایج هایفو دارید؛ خواهد پرسید. به این صورت پزشک می‌تواند ضمن اطلاع از مشکل شما و انتخاب بهترین عمق نفوذ برای برطرف کردن آن، اطلاعات خوبی هم درباره انتظار شما به دست آورده و آن‌ها را واقعی‌تر کند.

به علاوه در این جلسه پزشک تعیین می‌کند که شما به چند جلسه‌ هایفو و با چه فاصله زمانی نیاز دارید. همچنین می‌توانید درباره ماندگاری نتایج هم با پزشک خود مشورت کنید.

علاوه بر این موارد، پزشک در طی جلسه مشاوره مواردی را به شما گوشزد می‌کند که باید قبل از مراجعه به کلینیک برای انجام هایفوتراپی، به آن‌ها عمل کنید. مهم‌ترین این موارد از قرار زیر هستند:

به مدت شش ماه قبل از انجام هایفوتراپی باید از انجام بوتاکس یا تزریق ژل خودداری کنید.

در صورتی که قبل از هایفوتراپی از لیزر برای جوان‌سازی پوست استفاده کرده‌اید؛ با پزشک خود در میان بگذارید.

از دو هفته قبل از انجام هایفوتراپی نباید از سولاریوم استفاده کرده یا پوست خود را با آفتاب برنزه کنید.

استفاده از همه مواد شیمیایی که ممکن است باعث تحریک پوست و ایجاد التهاب بر روی آن شوند؛ از دو هفته قبل از انجام هایفوتراپی ممنوع است.

در صورتی که داروی خاصی را مصرف می‌کنید؛ با پزشک خود در میان بگذارید.

در صورتی که در مدت کوتاهی قبل از انجام هایفوتراپی احساس سرماخوردگی دارید یا تب کرده‌اید؛ باید این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید.

در روز هایفوتراپی باید چه مراقبت‌هایی انجام دهید؟

علاوه بر مراقبت‌هایی که باید در هفته‌های پیش از هایفوتراپی انجام دهید؛ در روز انجام هایفو هم باید مواردی را رعایت کنید که به بهبود نتیجه کمک خواهند کرد. این اقدامات مراقبتی در روز هایفوتراپی از قرار زیر هستند:

به موقع در کلینیک حاضر شوید.

از انواع مواد آرایشی یا مرطوب‌کننده‌ها بر روی پوست خود استفاده نکنید.

استحمام کرده و پوست را کاملا تمیز کنید.

از مصرف داروهای فشار خون و نوشیدنی‌های الکلی خودداری کنید.

آقایان بهتر است موهای صورت خود را یک یا دو روز قبل از مراجعه برای هایفوتراپی شیو کنند.

مراقبت های بعد از هایفوتراپی

افرادی که هایفوتراپی را برای جوان‌سازی پوست خود انجام می‌دهند؛ باید نکاتی را پس از انجام هایفو جدی بگیرند. رعایت این نکات باعث می‌شود که از شدت عوارض کاسته شده و نتیجه بهتری به دست آید. مهم‌ترین اقداماتی که باید پس از انجام هایفوتراپی انجام دهید؛ از قرار زیر هستند:

4 تا 6 روز پس از هایفوتراپی از قرار گرفتن در معرض آفتاب خودداری کنید.

در صورتی که ناچار هستید که در معرض آفتاب قرار بگیرید؛ باید از کرم‌های ضد آفتاب با SPF برابر 30 یا بالاتر استفاده کنید. همچنین استفاده از کلاه و نقاب هم می‌تواند در برطرف کردن اثر اشعه UV موثر باشد.

تا پایان دوره درمانی از انجام سولاریوم یا برنزه کردن با خورشید خودداری کنید.

حداقل تا 2 روز پس از انجام هایفوتراپی، از مصرف الکل و کافئین خودداری کنید.

پس از انجام هایفوتراپی نباید پوست خود را بخارانید یا آن را دست‌مالی کنید.

تا حد امکان آب زیادی بنوشید.

از استحمام با آب گرم، رفتن به سونا و جکوزی خودداری کنید.

در صورتی که در محل انجام عمل، تورم یا التهابی مشاهده کردید؛ از گذاشتن کمپرس یخ بر روی آن خودداری کنید.

انجام وکس، اپیلاسیون یا بند انداختن را برای رفع موهای زائد تا 3 روز پس از انجام هایفوتراپی به تاخیر بیندازید.

تا یک روز پس از هایفوتراپی از مصرف مواد آرایشی تحریک‌کننده خودداری کنید.

تا یک هفته پس از هایفوتراپی نباید تزریق بوتاکس یا تزریق ژل را انجام دهید.

عوارض هایفوتراپی

هایفوتراپی یک شیوه کاملا غیر تهاجمی و ایمن برای از بین بردن چروک‌های پوست است. به همین دلیل عوارض بسیار محدودی دارد که در مدت کوتاهی پس از عمل از بین می‌روند. در صورتی که شما برای انجام هایفوتراپی یک کلینیک مطمئن و باتجربه را انتخاب کرده باشید؛ شدت این عوارض تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کنند.

در زمان انجام هایفوتراپی و تابش امواج بر روی ناحیه هدف، ممکن است قدری حالت تهوع و ضعف به شما دست دهد. البته این موضوع بیشتر ناشی از استرس است و با حفظ آرامش و کسب اطلاعات کافی درباره این روش، می‌توانید تا حد زیادی از مقدار آن بکاهید.

به علاوه اگر هایفوتراپی در ناحیه غبغب انجام شود؛ ممکن است کمی احساس سردرد یا سوزش داشته باشید. در صورتی که این مورد را به پزشک خود اطلاع دهید؛ اقدامات مناسب را برای کاهش این احساس انجام خواهد داد.

علاوه بر این‌ها، هایفوتراپی عوارض دیگری هم دارد که برخی از آن‌ها طبیعی هستند و برخی دیگر ممکن است در اثر اشتباه پزشک یا اپراتور ایجاد شوند. از مهم‌ترین این عوارض می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

قرمز شدن پوست در اثر واکنش بدن به امواج فراصوت که معمولا تا چند ساعت پس از جلسه درمانی از بین می‌رود.

ایجاد تورم با احتمال خیلی کم که در طی چند روز برطرف خواهد شد.

ایجاد بی‌حسی در اثر نفوذ امواج فراصوت به لایه‌های پوست که معمولا پس از دو هفته برطرف خواهد شد.

تیره شدن پوست که یک عارضه نادر است و نتیجه افزایش دمای لایه‌های پوست در هایفوتراپی است. همچنین اگر پس از هایفوتراپی بدون رعایت نکات ایمنی در معرض آفتاب قرار بگیرید؛ این عارضه رخ خواهد داد..

بروز نتایج ضعیف که در 10 درصد بیماران اتفاق می افتد.

البته زیبا جویان عزیز باید در نظر داشته باشند با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست ، مو و زیبایی الهیه با کادری مجرب و متخصص می توانند هرگونه عارضه احتمالی در زمینه هایفوتراپی را تقریبا به صفر برسانند.

اثرات و نتایج هایفوتراپی

ماندگاری نتایج هایفوتراپی به عوامل مختلفی بستگی دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به مقدار شل شدن و افتادگی پوست، ژنتیک، سن و نوع رژیم غذایی اشاره کرد. علاوه بر این مقدار رشته‌های کلاژن موجود در پوست هم بر روی ماندگاری این نتایج تاثیرگذار خواهند بود. در حالت کلی ماندگاری نتایج حاصل از این روش درمانی بین 6 ماه تا 1 سال متغیر است.

بلافاصله پس از هایفوتراپی، می توانید مشاهده کنید که پوست شما تا حدی سفت شده است. تأثیرات هایفوتراپی معمولا طی هفته های بعدی بیشتر مشاهده می شود چون کلاژن جدید به تدریج تشکیل شده و بافت همبند منقبض می شود. معمولا، جلسات هایفو تا حدود 2 سال بعد و تا زمانی که اثرات مطلوب درمان محسوس باشد؛ نیازی به تکرار ندارد.

در هر صورت، تعداد جلسات مورد نیاز هایفوتراپی به انتظار شما از نتایج هایفو صورت و میزان افتادگی و پیری بافت پوست بستگی دارد. علاوه بر این، توانایی پوست برای جوانسازی یک مسئله مهم در مورد اثربخشی این روش است.

عواملی که تاثیرات هایفو را افزایش می دهد کدامند؟

دستگاه هایفو تاثیر بسیاری در نتیجه درمان دارد

در بسیاری از عمل‌های جراحی‌ مهارت پزشک بیشترین تاثیر را در نتیجه‌ی درمان دارد. اما در مورد هایفو کمی متفوات است. و یک دستگاه هایفوتراپی پیشرفته می‌تواند در نتایج درمان تاثیر بسیاری داشته باشد. بنابراین در اولین قدم نام دستگاه هایفو را از پزشک خود بپرسید زیرا نوع دستگاه در نتایج هایفو واقعا تاثیر دارد. البته تجربه پزشک و یا تکنسین را نیز نمی‌توان نادیده گرفت.

استفاده از دستگاه‌های اصلی و همینطور تهیه مواد مصرفی آنها (کارتریج‌ها) با توجه به تحریم‌های کشور ما سخت و پر هزینه است. از این رو دستگاه‌های چینی با مهندسی معکوس تکنولوژی هایفو را در اختیار علاقمندان قرار دادند. در ادامه دو دستگاه‌ اصلی و معروف هایفو را که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید را بررسی می‌کنیم. در نتیجه میتوانید در انتخاب مرکز هایفو و همچنین کسب نتیجه موثر بهتر عمل کنید.

دستگاه‌ه هایفو دابلو(doublo): این دستگاه ساخت کره می‌باشد و در ایران بسیار پرطرفدار است. سعی کنید برای انجام هایفو حتما سری دستگاه‌های دابلو را در اولویت انتخاب قرار دهید. نظرات استفاده کنندگان از هایفو دابلو نیز مثبت بوده است. (نمونه مشابه چینی این دستگاه با نام هایفو دابلو سه بعدی بعضا در بازار ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد)

دستگاه اولتراپی آمریکا (ultherapy): این دستگاه ساخت آمریکا می‌باشد و در ایران بسیار کمیاب است. و هزینه بسیار بالایی برای هر جلسه درمان (در سال 1401 حدود بیست میلیون تومان) دارد. بسیار دقت کنید که اکثر دستگاه‌های موجود در بازار با نام اولترا، کپی چینی دستگاه اولتراپی هستند.

دستگاه‌های چینی در صورت تعویض به موقع مواد مصرفی (کارتریج‌ها) می‌توانند کارایی داشته باشند. اما دقت کنید هایفو را فقط در کلینیک بین المللی پوست ، مو و زیبایی الهیه با کادری مجرب و متخصص انجام دهید.

تعداد شات در نتایج هایفو موثر است

دستگاه هایفو امواج سونوگرافی را متمرکز کرده و به سطح پوست می‌تاباند. به هر مرتبه شلیک امواج به سطح پوست شات گفته می‌شود. برخی از استفاده کنندگان ناراضی هایفو اعلام می‌کنند که تعداد شات کامل را دریافت نکرده‌اند.در نتیجه برخی از کلینیک‌های پوست و مو تعداد شات مورد استفاده را در تبلیغات خود بیان می‌کنند. و در بعضی مراکز دیگر مدت زمان استفاده از دستگاه را به عنوان معیاری برای استفاده حداکثری از هایفو در نظر می‌گیرند.

به طور مثال ممکن است یک مرکز 45 دقیقه انجام هایفو را مبنای استفاده از حداکثر شات اعلام کند و در برخی مراکز دیگر 400 شات را به عنوان معیار مناسب معرفی کنند. در ادامه میانگین حدودی تعداد شات و زمان استفاده مطلوب از دستگاه هایفو را آٰورده‌ایم. تا بتوانید در انتخاب مرکز ارائه دهنده هایفو بهتر تصمیم بگیرد.

تعداد شات هایفو: بین 350 تا 500 شات و بستگی به مقدار افتادگی پوست دارد. البته در برخی از دستگاه‌ها تعداد شات مورد نیاز هر ناحیه از صورت و تعداد شات کامل صورت درج شده است و دستگاه مجموع تعداد شات‌ها را نمایش می‌دهد.

مدت زمان هایفو: به علت متفاوت بودن دستگاه‌های هایفو مدت زمان استفاده از دستگاه مشخص نیست. به طور مثل دستگاه‌ها با تکنولوژی بالا تعداد شات بیشتری در دقیقه میزنند. به طور مثال مدت زمان درمان در سری دستگاه‌های کره‌ای دابلو نسبت به دستگاه‌های چینی میتواند کمتر باشد.

گذشت زمان در مشاهده نتایج هایفو تاثیر دارد

نتایج هایفو بین سه تا شش ماه تکمیل می‌شود. پروسه لیفتینگ و ترمیم در مناطقی از پوست که در آن هایفو انجام شده است با گذشت زمان تکمیل می‌شود. اکثر متخصصین پوست و مو نیز اثرات فوری هایفو را 10٪ می‌دانند. و بین 90 تا 180 روز زمان را برای کسب نتیجه نهایی لازم می‌دانند. در نتیجه به این نکته دقت کنید که گذشت زمان در مشاهده نتایج هایفو تاثیر دارد.

برای کشیدگی قابل توجه پوست و بهبود کامل چین و چروک باید لیفت صورت به روش جراحی را انتخاب کنید. لیفت صورت با روش جراحی دوره نقاهت دارد و ممکن است عوارض در پی داشته باشد.

با این حال شما می‌توانید هایفو را امتحان کنید، زیرا یک روش غیر جراحی و کاملا ایمن است و هزینه بسیار کمتری نسبت به جراحی‌های لیفت دارد. در نتیجه سعی کنید در مورد تاثیر واقعی هایفو، انتظارات منطقی داشته باشید. در ادامه اطلاعات جالبی در مورد یک تحقیقات علمی در موضوع موثر بودن هایفو را به صورت دقیق بررسی می‌کنیم.

سن فرد نیز یک فاکتور موثر در درمان هایفو است

هایفو جزء درمان‌هایی است که واسبته به سن است. و تحقیقات نشان داده هرچقدر جوانتر باشید هایفو موثرتر عمل می‌کند. در سن بیشتر از شصت و پنج سال که بدن توانایی تولید کلاژن کمتری دارد، هایفو نمیتواند موثر واقع شود. بالای سن 65 سال می‌توان روش لیفت با رادیوفرکانسی را انتخاب کرد. همینطور این نکته مهم را در نظر داشته باشید که نتایج هایفو از فردی به فرد دیگر متفاوت است.

در مورد اثرات واقعی هایفو انتظارات منطقی داشته باشید

حتما قبل از درمان با پزشک خود مشورت کنید، و انتظارات خود قبل از درمان را بسنجید. هایفو افتادگی‌های خفیف پوست را بهبود می‌بخشد، همینطور پوست را سفت می‌کند و ممکن است روی چین و چروک‌های ریز و سطحی تاثیر مثبت بگذارد. اما اگر پوست شما افتادگی زیاد و چین و چروک عمیق دارد قطعا این درمان انتظارات شما را برآورده نمی‌کند.

دوره نقاهت هایفوتراپی

پس از درمان شما می توانید فورا فعالیت های روزمره را سر گیرید زیرا اولتراسوند با شدت زیاد به لایه های بالایی پوست آسیبی نمی رساند. با این وجود، تورم و قرمزی اندکی ممکن است رخ دهد، گرچه به سرعت فروکش می کنند.

شما همچنین ممکن است کمی احساس سوزن سوزن شدن تجربه نمایید که برای یک تا دو هفته به طول می انجامد. در موارد نادری، بی حسی موضعی و کبودی نیز ممکن است رخ دهد. در حالی که عوارض ذکر شده ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد، اما معمولا ماندگار نیست.

تعداد جلسات هایفوتراپی

برای رسیدن به بهترین نتیجه‌ی هایفوتراپی بسیاری از مراکز درمانی توصیه می‌کنند در طول سال اول 3 جلسه‌ی درمانی انجام شود. برای حفظ نتایج هایفوتراپی در سال‌های آتی نیز 1 یا 2 جلسه‌ی سالیانه توصیه می‌شود. تعداد جلسات بسته به درخواست شما قابل تغییر است، اما تجربه‌ی کلینیک بین اللملی پوست ، مو و زیبایی الهیه با کادری مجرب و متخصص نشان می‌دهد که تعداد جلسات ذکر شده بهترین نتایج را حاصل می‌کنند.

سوالات متداول

هایفو و لیزر موهای زائد

این دو روش درمانی به هیچ عنوان نباید به صورت همزمان انجام شود.

پیشنهاد ما این است که ابتدا جلسات لیزر موهای زائد را تکمیل کنید و سپس اقدام به هایفوتراپی کنید.

اگر ابتدا هایفوتراپی انجام داده اید بهتر است ابتدا با پزشک خود مشاوره بگیرید.

احتمالا یک دوره چند هفته ای فاصله بین هایفوتراپی و لیزر موهای زائد در نظر گرفته شود.

هایفوتراپی و تزریق ژل و بوتاکس

یکی از روشهای جوانسازی پوست که بیشتر از دیگر روش ها مورد توجه خانم ها قرار دارد تزریق بوتاکس و ژل است.

این روش ها به صورت موقتی چین و چروک های پوست را پوشش می دهد و مقداری از افتادگی پوست پیشگیری می کند.

اما بین این روش ها با هایفوتراپی حداقل 2 هفته فاصله نیاز است.

هرچند به نظر می رسد اجازه دهید که این روش ها به زمان تمدید برسند و سپس هایفو انجام دهید.

کاری که تزریق ژل و بوتاکس به صورت موقت روی پوست شما انجام می دهند هایفوتراپی برای مدت های مدید انجام خواهد داد.

پس اگر به تازگی تزریق ژل و بوتاکس انجام داده اید مقداری حوصله داشته باشید تا اثرات آنها کم شود.

حال اگر بعد از هایفو تصمیم به این کار دارید که باید گفت شما نیاز به صبر و شکیبایی دارید تا کلاژن به صورت طبیعی در صورتتان ساخته شود.

پاسخ یکی از متخصصین به: آیا هایفو واقعا تاثیر دارد؟

“من شخصا ترجیح می دهم که از روش درمانی هایفو برای بیمارانم استفاده کنم. به نظر می رسد که برخی از بیماران من این روش را برای نتایج سریع تر انتخاب می کنند اما در واقع اینگونه نیست. این روش طی سال ها و با این تضمین توسعه یافته است که اثرات قابل توجه، موثر و ماندگاری دارد اما برای مشاهده ی این نتایج زمان لازم است.

اگر بیماران مایل باشند که لیفت صورت را بدون سوزن، دوره نقاهت و تقریبا بدون هیچ عوارض جانبی انجام دهند، من روش هایفو را اولین انتخاب می دانم. این روش یک درمان بدون جراحی و غیر تهاجمی است که پوست را با استفاده از انرژی اولتراسوند سفت می کند.

هایفو عمدتا در درمان تومورها مورد استفاده قرار می گیرد اما برخی از پزشکان کره ای با انجام آزمایش روی 20 فرد کره ای شامل 18 زن و 2 مرد متوجه شدند که هایفو می تواند به عنوان یک روش غیر تهاجمی برای لیفت صورت نیز مورد استفاده قرار گیرد.

هایفو به عمق پوست نفوذ کرده و مقدار مناسبی از انرژی اولتراسوند را برای تحریک رشد کلاژن به پوست ننتقل می کند. هایفو انرژی گرمایی را مستقیما به بافت زیر جلدی منتقل می کند که می تواند تولید کلاژن را تحریک و تجدید نماید. از این رو سبب بهبود بافت شده و افتادگی پوست را کاهش می دهد.

فرآیند هایفو برای رفع آکنه و جای زخم نیز بسیار موثر است زیرا گرمای اولتراسوند بافت ها و عضلات ساختاری را مورد هدف قرار می دهد تا تولید کلاژن را افزایش دهد.

هایفو همچنین به لیفت صورت بدون جراحی، لیفت صورت غیر تهاجمی و لیفت صورت اولتراسوند معروف است و یک روش درمانی عالی برای افرادی است که خواهان لیفت و سفت کردن نواحی صورت، گردن و سینه بدون هیچ نوع عمل جراحی هستند.

هایفو تنها روش درمانی غیر تهاجمی است که می تواند به طور مشخص لایه عمیق زیر پوست را بدون هیچ برش و یا عمل جراحی مورد هدف قرار دهد. هایفوتراپی همچنین تنها روشی است که از تصویربرداری اولتراسوند بهره می گیرد و بدین وسیله امکان مشاهده دقیق لایه های بافت طی درمان فراهم آمده و این اطمینان حاصل می شود که انرژی به طور دقیق منتقل شود. من با اطمینان به شما می گویم که هایفو واقعا تاثیر دارد.”

موارد منع هایفوتراپی برای زیبا جویان عزیز کدامند؟

افرادی که نامزد استفاده از این روش برای بهبود ظاهر چهره‌ی خود هستند، آقایان و خانم‌های با سنی بیش از 30 سال می‌باشند.

دقت داشته باشید که ممکن است برخی افراد تصمیم بگیرند قبل از شروع دوره‌ی ورود به افول پوست خود، به کمک این روش جلویشروع شدن پروسه را بگیرند و یا آن را کند کنند. این تصمیم بسیار مناسبی می‌باشد؛ زیرا نتایج درمان با امواج فراصوت به شدت طولانی مدت بوده و ممکن است حتی تا سال‌ها اثرات آن به قوت خود باقی بمانند.

همچنین افرادی که به دلیل لاغری سریع، با معضل افتادگی پوست رو به رو می‌باشند نیز می‌توانند برای حل این مشکل، هایفوتراپی را در نظر بگیرند. گفته می‌‌شود در HIFU نباید انتظار نتایج غیر واقع‌گرایانه را داشت، و یا درمان‌های موازی را در موارد بالینی که به این درمان‌ها نیاز دارند، فراموش کرد.

در بسیاری از موارد که تمایل بر عدم انجام جراحی است، هایفوتراپی در کنار روش‌هایی مانند تزریق ژل هیالورونیک و یا چربی انجام می‌گیرد. پیش از این گفته بودیم عمل لیفت و یا میکرونیدلینگ را هم می‌توان در این دسته جای داد.

در مواردی هم ممکن است هایفو بی‌اثر و یا نارسا باشد. در برخی موارد هم به دلیل وجود ریسک‌های جانبی محتمل، این عمل انجام نخواهد شد. به بیمارانی که دارای چین و چروک عمیقی هستند، و یا منافذ پوست‌آنان باز است، هایفو پیشنهاد نمی‌شود.

همچنین برای افراد مبتلا به آکنه و دارای ایمپلنت دائمی فلزی نیز گفته می‌شود تا از این عمل صرف نظر کند. دارا بودن باتری در قلب، سیلیکون در محل درمان و یا وجود ضربان‌ساز در بطن قلب عواملی هستند که گزینه‌ی هایفو را برای افراد ناممکن می‌سازند.

اشاره به این نکته ضروری است که اگر از دارو‌های فشار خون، و یا نوشیدنیهای الکلی استفاده می‌کنید باید قبل از هایفوتراپی به پزشک اطلاع دهید. همچنین بوتاکس نیز ممکن است در روند درمان یادشده اخلال ایجاد کنند. به طور خلاصه وار افرادی که نمی توانند هایفوتراپی انجام دهند به شرح زیر می باشد:

افراد دیابتی

خانم های باردار

بیماران صرعی

افراد دارای پروتز

لازم به ذکر است به جز افراد بالا که این روش برای آن ها ممنوع و خطرناک است تمام گروه های سنی 30 سال به بالا می توانند از این روش استفاده کنند.(اما بهتر است پس از سن 30 سالگی اقدام به این روش نمایید)

مشاوره

کلینیک بین المللی پوست ، مو و زیبایی الهیه با کادری مجرب و متخصص در هر نوع زیباسازی و جوانسازی به صورت حضوری و در صورت عدم امکان زیبا جویان عزیز برای مشاوره حضوری همه ساعت می تواند به زیبا جویان عزیز مشاوره تلفنی را ارایه کند.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد:

https://clinicelahieh.com/gnmx

https://clinicelahieh.com/0j39

https://clinicelahieh.com/vh4k

نتیجه گیری

همان‌طور که از نام این روش مشخص بوده اساس و پایه این روش مبنی بر استفاده از امواج فراصوت متمرکز و با توان بالا است.

در روش هایفوتراپی بافت‌های داخلی پوست در اثر امواج فراصوت با توان بالا تحریک شده و در نتیجه در پی آزادسازی کلاژن به صورت طبیعی چین و چروک‌ها و افتادگی‌های پوستی را ترمیم و بهبود می‌بخشد. این روش به صورت انحصاری تحت پوشش شرکت و برند خاصی نبوده و دستگاه‌های مختلف با برندهای متفاوت و متعددی در بازار موجودند.

در این مقاله به طور کلی درباره هایفوتراپی صحبت کردیم که علاوه بر صورت، می تواند برای دیگر نواحی بدن نیز انجام شود. با این روش می توان مانع از پیری زودرس پوست صورت و دیگر نواحی شد.

در صورتی که زیبا جویا عزیز می خواهید با استفاده از این روش  پوستی جوان و شاداب داشته باشید و یا مانع چین و چروک های زودرس آن شوید، می توانید به یک کلینیک تخصصی خوب خوب مراجعه نمایید. که در این زمینه کلینیک بین المللی پوست ، مو و زیبایی الهیه یه با کادری مجرب و متخصص می تواند کمک شایانی به شما کند.

هایفوتراپی یک روش ایمن و جذاب برای رسیدن به ظاهری جذاب و جوان است. در این مقاله مزایا و معایب هایفوتراپی را به‌طور کامل شرح دادیم و عوارض احتمالی  و موارد دیگر که چرا این روش می تواند یکی از بهترین روش های جوانسازی پوست صورت است را بیان کردیم و با این وجود، توصیه می‌کنیم قبل از تصمیم‌گیری برای انجام هایفوتراپی به پزشک متخصص مراجعه کنید و با ارائه شرح دقیق از وضعیت خود، از او مشورت بخواهید.

با توجه به اینکه پرتوهای فراصوت هایفو روی بافت خاصی در زیر سطح پوست متمرکز می‌شوند، هیچ آسیبی به لایه‌های بالایی پوست و بافت‌ها و لایه‌های مجاور وارد نمی‌کند. با این حال، برای جلوگیری از وارد شدن هرگونه آسیبی موقع هایفوتراپی باید با پزشک مشورت کنید.

هایفو موجب رفع پیری پوست شده و باعث می‌شود پوست جوان‌تر و کشیده‌تر به نظر برسد و دیگر آن حالت شل شدگی و افتادگی پوست صورت دیده نشود.

تحقیقات و تجربیات زیبا جویا عزیز  نشان می‌دهد که تقریباً تمام کسانی که درمان هایفو را دریافت می‌کنند، حدود 3 ماه بعد به نتیجه دلخواه خود می‌رسند. در مقابل، تقریباً تمام افرادی که جراحی لیفت صورت انجام می‌دهند، بعد از یک سال به نتیجه دلخواه می‌رسند.

نتایج هایفوتراپی سریع‌تر است و خطرات بسیار کمتری دارد، اما اثرات بلند مدت آن چندان ماندگار نیست. با شروع دوباره‌ی فرآیند پیری پوست، کلاژن‌های تازه ساخته شده تحلیل می‌روند و پوست به حالت قبلی باز می‌گردد. اما این اتفاق زود هنگام نبوده و حدوداً یک سال بعد از درمان آغاز می‌شود.

پزشکان پیشنهاد می‌کنند تا در صورت امکان، همیشه از روش‌های کم تهاجمی استفاده شود مگر اینکه این روش‌ها جواب ندهد و نیاز به روش تهاجمی‌تر نظیر جراحی باشد.

تا زمانی که اثرات پیری در پوست شما شدت کمی دارد، نیازی به جراحی سنگینی مانند لیفت ندارید. اگر سالی یک بار هایفوتراپی انجام دهید، در طول 12 سال، هزینه‌اش تقریباً با جراحی لیفت برابر می‌شود. پس از لحاظ هزینه در بلند مدت، تفاوت چندانی وجود ندارد، اما خطرات هایفو به مراتب کمتر است.

نکته مهم این که در روش هایفو فرآیند جوان‌سازی بر پایه رفتار طبیعی پوست بدن است. یعنی درمان چین و چروک و شل شدگی پوست صرفاً با تحریک پوست به تولید پروتئین‌های طبیعی بدن صورت می‌گیرد. در این صورت ماده‌ای مصنوعی وارد بدن شما نشده‌ است، عضلات صورت خود را فلج نکرده‌اید و از استرس بیش از حد بی‌هوشی، زخم و بخیه خبری نیست.

کلینیک الهیه

مشاوره رایگان کلینیک بین المللی پوست موزیبایی الهیه-کلینیک الهیه

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز  می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09120043630

02191012756

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 2 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinicelahieh

ارائه مراقبت های مربوط به خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

clinicelahieh.com/#

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

 https://takhfifannet.com

 سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

 https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه:

لینک آپارات:

لینک نماشا:https://www.namasha.com/v/UqGtevwI

ویکی پدیا: https://fa.wikipedia.org

فیسبوک:  https://www.facebook.com

تویتر: https://twitter.com

لینک یوتیوب: https://www.youtube.com

تلگرام: https://telegram.org