فرق اولتراپی با هایفو تراپی چیست؟

فرق اولتراپی با هایفو تراپی چیست؟

فرق اولتراپی با هایفو تراپی چیست؟

در مورد تفاوت های کلیدی بین فناوری Ultherapy و Hifu سوالات زیادی وجود دارد و کدامیک از این درمان ها بهتر است. هر دو درمان یک روش نسبتاً بدون درد و کاملاً غیر تهاجمی برای جوانسازی و سفت شدن پوست بدون جراحی ارائه می دهند. به همین دلیل است که محبوبیت آنها به عنوان جایگزین های غیر جراحی برای لیفتینگ استاندارد ضد پیری افزایش یافته است.

به دلیل تحریک کلاژن و الاستین ، بیماران می توانند انتظار پوستی محکم ، محکم و درخشان تر داشته باشند. اما Ultherapy و Hifu از چند جهت کلیدی متفاوت هستند ، از انواع فناوری استفاده شده تا نتایج سفت کننده و لیفتینگ پوست. در این مقاله ، ما تفاوت های بین Ultherapy و Hifu را بررسی می کنیم و توضیح می دهیم که کدام درمان ارزش وقت و هزینه شما را دارد.

هایفو روشی غیر تهاجمی و غیر جراحی برای لیفت و جوانسازی صورت و گردن است که از انرژی اولتراسوند (مافوق صوت) برای لیفتینگ صورت و گردن استفاده میشود. دستگاه اولتراپی دارای سیستم همزمان سونوگرافی برای رساندن دقیق امواج اولتراسوند به ناحیه مورد نظر است.

بدنبال انجام هایفو، کلاژن سازی در لایه میانی پوست افزایش می یابد. مدت زمان مشاهده نتایج درمان، تا سه ماه پس از انجام اولتراپی است این روش به علت غیر تهاجمی بودن دوره نقاهت ندارد و بیمار می تواند بلافاصله به زندگی روزمره خود بازگردد.

سیستم اولتراسل دارای دو مکانیسم اثر روی پوست میباشد و از دو تکنولوژی رادیوفرکانسی فراکشنال و هایفو همزمان استفاده میشود و سبب تاثیر روی لایه های مختلف پوست جهت لیفت و جوانسازی پوست با ساخت کلاژن می شود.

اولتراپی یکی از دستگاه های ساخت شرکت Ulthera آمریکا با تکنولوژی هایفو است که با ارسال مقادیر دقیقی از انرژی متمرکز ماورا صورت با شدت بالا (HIFU) به لایه های زیرین پوست یه ترمیم و جوانسازی آن کمک می کند. این درمان بدون جراحی و غیر تهاجمی سبب تحریک تولید کلاژن شده و ظاهر چین و چروک را کاهش می دهد و باعث می شود که پوست جوان تر، سفت تر وکشیده تر به نظر برسد.

با وجود بسیاری از دستگاه های هایفوی در بازار، مانند اولترافورمر، دابلو S و Ablatherm، روش اولتراپی به عنوان محبوبترین دستگاه هایفو شناخته شده است. برای درک بهتر عملکرد اولتراپی و تفاوت آن با سایر دستگاهها بهتر است ابتدا با مفهوم هایفو آشنا شوید.

هایفو به یک فناوری پزشکی اطلاق می شود که از لنزهای آکوستیک برای متمرکز کردن چند پرتو اولتراسوند بر مناطق هدف بهره می گیرد. پرتوها از بین بافت ها عبور می کند و انرژی منتقل شده، اثرات گرمایی و مکانیکی مفیدی بر لایه های عمیق تر پوست می گذارد. هایفو معمولا با تصویربرداری در زمان واقعی از طریق اولتراسوند انجام می شود؛ به این ترتیب متخصص قادر است نواحی را که مستلزم درمان هستند؛ شناسایی و هدفگیری نماید.

کلینیک آراد

کلینیک بین المللی پوست موزیبایی آراد-کلینیک آراد

هایفوتراپی و اولتراپی چیست؟

هایفو یا HIFU، به معنای امواج متمرکز فراصوت با شدت بالا است. هایفوتراپی نیز درمان لیفتینگ و جوانسازی پوست است که عمدتا برای پوست صورت و گردن استفاده میشود. در هایفوتراپی از امواج فراصوت (Ultrasound) شبیه به سونوگرافی استفاده میشود.

روش درمانی در هایفوتراپی کاملا غیر تهاجمی بوده و تنها با تحریک و افزایش تولید کلاژن در لایه های عمیق پوست، موجب بازسازی سلول های آسیب دیده و رشد سلول های جدید در پوست میشود. این درمان حتی در بعضی مواقع، “لیفت سرپایی صورت” نیز نامیده میشود چرا که روند درمان در این روش بسیار سریع، بدون درد و بدون نیاز به دوره نقاهت است.

امواج هایفوتراپی، به لایه های عمیق پوست نفوذ کرده و گرمای حاصل از این امواج با ایجاد آسیب کنترل شده به سلول های پیر، موجب تحریک تولید کلاژن در پوست میشود که اصطلاحا به این روند نئوکلاژنوزیس گفته میشود. فرآیند کلاژن سازی منجر به سفت شدن پوست شل شده ی قبلی میشود و درنتیجه باعث میشود فرد پوستی زیباتر، سفت‌تر و بدون چین و چروک داشته باشد.

هایفوتراپی یکی از روش های جوانسازی و زیباسازی پوست است که میتواند جایگزین جراحی لیفت صورت شود. از طرفی، افراد جوانتر که نمیخواهند خطرات ناشی از جراحی های لیفت صورت را تجربه کنند،‌میتوانند از مزایای هایفوتراپی بهره مند شوند. اما توجه داشته باشید که هایفوتراپی در موارد افتادگی شدید پوست نمیتواند چندان موثر باشد.

هایفوتراپی در سال 2009، توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) با کاربرد لیفت ابرو تایید شد. در سال 2014، سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA)، استفاده از هایفوتراپی برای درمان خطوط و چین و چروک ناحیه‌ی خط گردن و بالای سینه را نیز تایید کرد.

با اولتراپی یک درمان غیر تهاجمی و غیر جراحی می باشد که با فناوری های فراصوت شروع به تحریک پوست در جهت ساخت کلاژن میکند. این کار باعث می شود که پوست شما لیفت شود.

فناوری Ulthera برای درمان پیری پوست در آمریکا مورد استفاده قرار میگیرد که از سال 2008 در میان متخصصان پوست در دنیا مورد توجه قرار گرفته است. تنها دستگاه دارای مجوز FDA آمریکا برای لیفتینگ پوست دستگاه اولتراپی است.

هایفوتراپی

کلینیک بین المللی پوست موزیبایی آراد-هایفوتراپی

آیا اولتراپی نوعی لیزر است؟

خیر، اولتراپی لیزر نیست. لیزرها با انتقال حرارت به پوست از طریق امواج نور پر انرژی کار می‌کنند. گرمای لیزر باعث از بین رفتن بافت پوستی می‌شود که مسئول ریکاوری نسبتاً طولانی پس از اکثر درمان‌های لیزر است. اصول فیزیکی توانایی لیزر در درمان بافت‌های عمیق‌تر و بدون آسیب مضر به لایه سطحی پوست را محدود می‌کند. اولترا از امواج اولتراسونیک استفاده می‌کند. این امواج به داخل پوست نفوذ می‌کنند تا دقیقاً در جایی که می‌خواهیم سفت شود (در اعماق پوست در سطح لایه‌های عضلانی)، متمرکز شوند.

آیا اولتراپی ناراحت کننده یا دردناک است؟

احساس حین درمان واقعاً از نظر هر بیمار متفاوت است. برخی از بیماران این درمان را به خوبی تحمل می‌کنند در حالی که سایر بیماران ناراحتی یا درد قابل توجهی را هنگام دریافت انرژی تجربه می‌کنند. این درد و ناراحتی موقتی است و نشانه‌ای از آغاز فرآیند ساخت کلاژن است. پزشکان تجربیات گسترده‌ای در زمینه کنترل درد برای اولتراپی دارند و قادر به ارائه بیشترین راحتی ممکن برای بیمار در طی درمان هستند.

پزشک این روش را بر اساس آستانه پاسخ و راحتی هر بیمار تنظیم می‌کند و در صورت نیاز بیمار، تزریق بی‌حسی و همچنین داروهای خوراکی را تجویز می‌کند. بعد از عمل هیچ دردی وجود ندارد و معمولاً بیماران به ما می‌گویند که هرگونه ناراحتی با توجه به مزایایی که به وجود آمده، ارزش آن را داشته است.

آیا اولتراپی می‌تواند جایگزین جراحی لیفت صورت شود؟

اولتراپی یک “آپ لیفت” است نه “فیس لیفت”. با اینکه این روش درمانی جایگزینی برای جراحی نیست،اما  برای افرادی که برای جراحی لیفت صورت آماده نیستند یا افرادی که به دنبال طولانی کردن اثرات جراحی زیبایی هستند، گزینه مناسبی است.

ویژگی های دستگاه Ultherapy:

عمق: درمان بافت در سه لایه ی 1.5mm، 3.0mm و 4.5mm

دما: دمای مناسب 60 تا 70 درجه سانتی گراد برای بافت که جهت تحریک نئوکلاژن ها مطلوب است.

دقت: فاصله گذاری مناسب و مستمر نقاط انعقادی که سبب ترمیم و محافظت از پوست می شود.

تصویربرداری: بهره گیری از تکنولوژی تجسم DeepSEE™ که به شما امکان مشاهده و درمان در زمان واقعی را می دهد.

اولتراپی چگونه به جوانسازی پوست کمک می کند؟

اولتراپی به طور موثری دو ناحیه از پوست را هدف قرار می دهد:

غشاء میانی پوست – جایی که کلاژن به لحاظ ساختاری واقع شده است.

زمانی که هدف اولتراپی، غشاء میانی پوست است؛ پالس های متمرکز اولتراسوند ساتع شده توسط اولتراپی، تولید کلاژن طبیعی بدن را تحریک می کنند که با گذشت زمان به افزایش کلاژن جوانسازی پوست و ترمیم مشکلات پوستی منجر می شود.

عضله SMAS- یک لایه ی سفت و عمیق از عضلات و بافت فیبروز

عضله SMAS ساختار صورت و گردن را شکل می دهد و جراح پلاستیک برای لیفت صورت روی همین ناحیه از پوست کار می کند. زمانی که اولتراپی بر روی عضله SMAS کار می کند، انرژی اولتراسوند سبب سفت شدن بافت فیبروز در SMAS شده و باعث می شود پوست فرد بدون عمل جراحی کشیده تر و صاف تر به نظر برسد.

چرا اولتراپی؟

همانطور که پیش از این مطرح شد؛ Ultherapy نام تجاری یک دستگاه هایفو است که در سراسر جهان به منظور خنثی کردن اثرات گرانش روی پوست بدون جراحی و بیهوشی استفاده می شود. اولتراپی تنها دستگاه هایفوی مورد تأیید FDA است که سبب لیف و سفت شدن پوست گردن، چانه و ابرو می شود و خطوط و چین و چروک پوست سینه، گردن و صورت را نیز برطرف می کند.

مراحل اولتراپی و هایقوتراپی

این “استاندارد طلایی” در فناوری غیر تهاجمی برای لیفتینگ بافت صورت می‌تواند این امکان را برای شما ایجاد کند که چهره جوان‌تری داشته باشید. اولتراپی بدون نیاز به سوزن یا اسکالپل، پوست ناحیه گردن، چانه، ابرو و دکلته شما احیا و سفت می‌کند.

این روش درمانی مبتنی بر فناوری اولتراسوند است. همان امواج صوتی که برای اسکن بی‌ضرر بدن برای اهداف تصویربرداری پزشکی استفاده می‌شود. انرژی اولتراسوند فوق متمرکز لایه عمیق بافتی را که پزشکان در جراحی روی آن کار می‌کنند، سفت می‌کند و آن را می‌کشد.

انرژی با احتیاط و با دقت به عمق‌های مختلف فرستاده می‌شود و بافت را تا حد مطلوب گرم می‌کند. این روش یک جایگزین مطمئن و مؤثر برای جراحی لیفت صورت و گردن بدون نیاز به دوره نقاهت طولانی است. بسیاری از بیماران بلافاصله پس از درمان تغییراتی را مشاهده می‌کنند و پس از چند هفته و با تولید کلاژن جدید، شاهد بهبودی پوست صورت و گردن خود خواهند بود.

امواج صوتی با فرکانس بالا به راحتی از طریق پوست و بافت نرم عبور می‌کنند. فناوری هوشمند اولترا امکان ترکیب قدرت اولتراسوند و قرار دادن دقیق انرژی در اعماق پوست را فراهم می‌کند. بر خلاف روش‌های درمانی رایج با لیزر، اولتراپی به گونه‌ای طراحی شده است که با سفت شدن لایه عمیق‌تر عضله، لایه سطحی پوست صدمه نبیند. این لایه بافت “SMAS” نامیده می‌شود: سفت کردن SMAS بوسیله جراحی ماندگاری نتیجه لیفت صورت و گردن را بیشتر می‌کند.

علاوه بر این، کلاژن جدید طی 3 تا 4 ماه پس از درمان تولید می‌شود که خود دلیلی است برای اینکه چرا بیماران بعد از درمان مزایای بیشتری را مشاهده می‌کنند. از آنجا که اولتراپی می‌تواند صورت و گردن را به صورت متعادل درمان کند، یک ظاهر طبیعی نتیجه این جوانسازی غیر تهاجمی است که نیاز به دوره نقاهت طولانی مدت ندارد. هر دو مزایای آن از نظر بیماران بسیار ارزشمند هستند.

در هایفوتراپی دکتر متخصص یا تکنسین قبل از انجام هر چیزی قسمت مورد نظر را کاملاً پاکسازی می کند و امکان دارد موادی مثل کرم های زیبایی را به صورت شما قبل از شروع کار بزند و سپس دستگاه هایفو روی پوست شما قرار داده می شود و نمایشگر فراصوت روی صفحه اطلاعات را نشان می دهد و باعث می شود که تنظیمات درستی را برای دستگاه اعمال کند و انرژی فراصوت به قسمت مورد نظر انتقال داده می شود.

که ممکن است بین 30 تا 90 دقیقه طول بکشد و سپس دستگاه را از روی صورت برداشته می شود و اگر درمان بیشتری مورد نیاز باشد حتماً باید متخصص برای شما برنامه ریزی کند. هنگامی که امواج فراصوت روی صورت شما اعمال می شود، ممکن است احساس گرما داشته باشید. می توانید برای کمتر اذیت شدن از داروهایی برای از بین بردن درد استفاده کنید. بعد از این درمان می توانید به راحتی به خانه بروید و به فعالیت های روزانه خود ادامه دهید.

مزایا اولتراپی نسبت به هایفوتراپی

اولتراپی مورد تایید FDA است:

دستگاه اولتراپی که باعث لیفت پوست می شود؛ نوعی از دستگاه های هایفو است که توسط شزکت معتبر Ulthera آمریکایی تولید و به بازار عرضه شده است. ازبین دستگاههای مبتنی بر تکنولوژی HIFU، اولتراپی تنها دستگاهی است که توسط FDA آمریکا به منظور لیفت و سفت شدن پوست تأیید شده است و سبب کاهش ظاهر چین و چروک بر روی گردن، صورت و سینه می شود.

سازمان غذا و دارو آمریکا (US FDA) به دلیل قوانین سختگیرانه ای که در زمینه ی ایمنی و اثربخشی دارد؛ در جهان شناخته شده است و تأیید این سازمان برای دستگاه اولتراپی به معنای اطمینان از کارایی و امنیت این دستگاه است.

این مسئله زمانی بیشتر اهمیت می یابد که امروزه ما با انواع مختلفی از دستگاه های هایفو در بازار مواجه هستیم. تمام دستگاه های هایفو دارای استانداردهای پزشکی نیستند و از این رو نیاز به احتیاط بیشتری است. و زمانی که صحبت از ایمنی است، مراجعین اولتراپی را ترجیح می دهند.

اولتراپی تنها توسط پزشک انجام می شود:

سفت کردن پوست با اولتراپی تنها توسط پزشکان متخصص انجام می گیرد؛ این استانداردهای پزشکی تعیین شده توسط HSA تضمین می کنند که اولتراپی برای کلیه ی بیماران به شیوه ای ایمن انجام می شود.

در هر صورت، درمان های هایفو آنقدر در چارچوب قانون نبوده و علاوه بر پزشکان، توسط متخصصین زیبایی نیز انجام می شوند. پس اگر می خواهید این درمان را انجام دهید بهتر است در ابتدا اطمینان یابید که درمان توسط چه کسی انجام خواهد شد، چرا که در مواردی عوارض جانبی جبران ناپذیری مانند نابینایی جزئی و سوختگی مشاهده شده که هایفو توسط افرادی بی تجربه و بدون دانش کافی انجام شده است.

اولتراپی همرابه با تصویربرداری اولتراسوند است:

اولتراپی تنها دستگاه هایفو است که با بهره گیری از تصویربرداری اولتراسوند به گونه ای موثر امکان مشاهده ی لایه های بافت پوست را به پزشکان می دهد. بدین ترتیب پزشکان به درستی و با دقت می توانند نواحی مورد نظر را مورد هدف قرار داده و درمان کنند.

ایمن بودن

اثربخشی و ایمن بودن اولتراپی در بیش از 110 پژوهش و مقالات تحقیقی اثبات شده است. تا به امروز بیش از هشتصد هزار درمان موفق با اولتراپی در سراسر جهان انجام شده است. گرچه هزینه ی درمان با این روش دو تا سه برابرِ دستگاه های دیگر هایفو است اما این تضمین وجود دارد که درمان با استفاده از پارامترهای کنترل شده انجام می شود و بهترین و موثرترین نتیجه را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

هایفوتراپی

کلینیک بین المللی پوست موزیبایی آراد-هایفوتراپی

معایب اولتراپی نسبت به هایفوتراپی

معایب اولتراپی:

قرمزی جزیی که معمولا طی چند ساعت پس از درمان رفع می‌شود.

تورم جزیی، گزش یا حساسیت در مقابل لمس که سطحی، خفیف و موقتی هستند.

در موارد نادر، کبودی می تواند رخ دهد.

معایب هایفوتراپی:

بیمار ممکن است پس از درمان افتادگی پوست صورت با مقداری قرمزی و یا ورم مواجه شود و ممکن است مقداری حس سوزش و یا کبودی موقتی یا بی حس شدن نواحی کوچکی از پوست را به دنبال داشته باشد. توجه داشته باشید که همچون تمام عمل‌های زیبایی، احتمال سایر عوارض نادر نیز وجود دارد که درمان‌گر پیش از درمان بطور کامل برای شما توضیح خواهد داد.
اما این علائم کوچک ظاهری طی مدت چند ساعت از بین می روند. با وجودی که نتایج این روش درمانی به میزان عمل جراحی لیفت صورت برای رفع افتادگی پوست صورت واضح و آشکار نیست، هایفوتراپی می تواند ظاهر پوست شما را بدون عوارض هایفوتراپی و طبیعی سفت کرده و به تدریج آن را شاداب و جوان سازد.

بهترین کاندیدا در اولتراپی و هایفوتراپی

کاندیدا مناسب اولتراپی:

برخی از افراد پوست ضعیفی دارند که باعث می‌شود چهره آن‌ها افتاده و پیر به نظر برسد. پایین آمدن خط ابرو یا افتادگی پوست گردن یا فک اغلب اولین نشانه‌های پوست “بالغ” است. به طور معمول، افراد در سن سی سالگی و بالاتر که افتادگی کم تا متوسطی در پوست خود دارند، کاندیدای مناسبی برای این درمان هستند. همچنین، اولتراپی برای افرادی که می‌خواهند “از افتادگی پوست خود جلوگیری کنند” و همچنین افرادی که به دنبال طولانی کردن اثرات جراحی زیبایی خود هستند، گزینه خوبی است.

طیف گسترده‌ای از افراد می‌توانند از اولتراپی استفاده کنند، اما به طور معمول کسانی که بالاتر از 30 سال دارند برای این درمان مناسب هستند. با اینکه اولتراپی جایگزینی برای جراحی محسوب نمی‌شود، اما افراد زیادی هستند که می‌خواهند پوست خود را بکشند تا با طراوت و جوان‌تر به نظر برسند اما برای جراحی (از نظر روحی، مالی یا لجستیکی) آماده نیستند. بعلاوه، افراد جوانی هستند که می‌خواهند از افتادگی پوست خود جلوگیری کنند و همچنین کسانی که به دنبال طولانی کردن اثر جراحی زیبایی خود هستند. همه این افراد می‌توانند از مزایای اولتراپی بهره‌مند شوند.

کاندیدا مناسب هایفوتراپی

می توان گفت هایفوتراپی برای افرادی مناسب است که در بازه سنی 30 تا 60 سال هستند و از مشکلات افتادگی پوست ، پلک ، چین و چروک های سطحی پوست بر روی صورت و گردن رنج می برند.علاوه بر این برای انجام این روش زیبایی پوست شما میبایست از سلامت کامل برخوردار باشد و چنانچه شل شدگی و یا افتادگی پوست شما بسیار شدید باشد این روش درمانی نمی تواند پاسخگوی نیاز شما باشد.

هایفوتراپی برای افرادی با مشخصه های زیر توصیه نمی گردد:

خانم های باردار

افرادی که زیر 30 سال سن دارند.

کسانی از از دیابت پیشرفته رنج می برند.

کسانی که در نواحی که قصد انجام هایفوتراپی دارند پروتز فلزی دارند.

افرادی که دچار عفونت در نواحی مورد نظر هستند.

افرادی که دچار بیماری صرع هستند.

مبتلایان به بیماری های خونی و افرادی که دچار خونریزی هستند

مبتلایان به بیماری های ویروسی

هزینه اولتراپی نسبت به هایفوتراپی

هزینه ها اینگونه جوانسازی ها را زیبا جویا عزیز با مراجعه به صورت حضوری یا در صورت عد امکان مراجعه حضوری می توانند به صورت تلفنی تمام اطلاعات در مورد هزینه ها را از مشاوران و متخصصان کلینیک بین اللملی زیبایی پوست و مو آراد دریافت کنند.

مراقبت های قبل

قرار گرفتن در معرض آفتاب باعث سوختگی پوست می شود و پوست آفتاب سوخته یا برنزه شده با اولترا قابل درمان نیست. همچنین، از تمام مواد شیمیایی که باعث تحریک پوست می شوند باید خودداری کنید، زیرا مانع درمان می شود. توجه داشته باشید که اگر قصد انجام اولتراپی را دارید، از مصرف آنتی بیوتیک ها خودداری نمایید. چرا که برخی آنتی بیوتیک ها باعث می شوند به نور حساس شوید. پس از تکمیل درمان شما با آنتی بیوتیک، انجام اولتراپی باید به مدت دو هفته به تعویق بیفتد.

روند درمان لیفت صورت با هایفو نسبتاً بی خطر است. با این حال، افرادی که می خواهند تحت درمان هایفو قرار بگیرند، قبل از درمان نباید سابقه گلودرد یا تب داشته باشند. زخم های سرد باعث اختلال در روند درمان می شود، در حالی که افرادی که تب داشته باشند، نمی توانند درمان هایفو را انجام دهند. در چنین مواردی، هایفو پس از بهبودی کامل سرماخوردگی یا تب انجام می شود. توجه داشته باشید که حداقل یک روز قبل از هایفو، هیچ یک از این مشکلات را نداشته باشید.

بسیار مهم است که در روز درمان، از انواع آرایش و مرطوب کننده ها خودداری کنید. با فرض اینکه هیچ مشکلی که روند درمان هایفو را مختل سازد، وجود ندارد، خود را به موقع به مرکز درمانی برسانید. این کار شما را آرام نگه می دارد و هر نوع اضطراب را از بین می برد. هایفو یک درمان بدون درد و غیرتهاجمی است، بنابراین اضطراب نداشته باشید.

اگر جزء افرادی هستید که از اقدامات درمانی ترس دارید، استفاده از داروهای ضد اضطراب توصیه می شود. همچنین، بهتر است کسی را به عنوان همراه با خود بیاورید تا شما را پس از طی مراحل درمانی، به خانه منتقل کند.

هایفوتراپی

کلینیک بین المللی پوست موزیبایی اراد-هایفوتراپی

مراقبت های بعد

بیش از حد زیر نور آفتاب نمانید

همیشه و در همه جا نور خورشید باعث از بین رفتن کلاژن پوست می شود. این مورد زمانی اهمیت پیدا می کند که شما اقدام به هایفوتراپی کرده اید. باید بدانید که هایفوتراپی با استفاده از امواجی که سلول های پوست را برای تولید کلاژن تحریک می کند عمل می کند. کلاژن مهم ترین ماده برای جوان مانده پوست می باشد که با قرار گرفتن طولانی مدت زیر نور آفتاب به خصوص پس از هایفوتراپی از دست می رود.

ماندن بیش از حد زیر نور آفتاب تا حد چشم گیری از اثرات مثبت هایفوتراپی می کاهد.

از موادی قندی و هچنین مواد کافئین دار بالا مصرف نکنید

اگر توجه کرده باشید افرادی که دیابت دارند و یا افرادی که زیاد کافئین و نوشیدنی های کافئین دار مصرف می کننده دارای پوست های کدر و پر از چین و چروک های ریز هستند.

باید بدانید که نوشدن چای و قهوه تا مدتی بعد از هایفوتراپی ممنوع می باشد با این حال مصرف زیاد مواد قندی و یا مواد کافئین دار همچون قهوه و یا چای زیاد پس از هایفوتراپی توصیه نمی شود.

وکس بعد از هایفو

در خصوص وکس بعد از هایفو باید به شما به گویم که بهتر است تا سه روز از انجام دادن وکس صورت و یا اپیلاسیون خودداری نمایید. این دو روش علاوه بر آن که باعث از بین رفتن مو ها می شوند تاثیر مستقیمی بر تحریک سلول های پوست دارند.

این مورد نیز اثر هایفوتراپی را می تواند پس از انجام آن کاهش دهد.

مصرف بیشتر آب

نکته مهمی که در هایفوتراپی اهمیت دارد و می تواند نتیجه آن بهبود ببخشد نوشیدن هرچه بیشتر آب و مصرف املاح معدنی و ویتامین هایی که در جوان سازی پوست موئثر هستند می باشد.

مصرف مناسب آب بعد از هایفوتراپی و مرطوب نگه داشتن پوس بعد از آن به شما برای اثر بخش تر بودن هایفوتراپی به شما پیشنهاد می شود.

سونا بعد از هایفو

همیشه مرطوب نگه داشتن پوست باعث باز شدن منافذ آن می شود، علاوه بر آن این مورد باعث رفع کثیفی های پوست نیز می شود. تمیزه نگه داشتن پوست همراه با سونا و جکوزی برای اثر بخش تر بودن هایفوتراپی به شما عزیزان پیشنهاد می شود.

اثرات و نتایج

دستگاه اولتراپي ساخت كشور آمريكا موثرترين روش براي رفع افتادگي پوست و جوانسازي است که به دلیل نتایج شگفت آور و دوره نقاهت کوتاه مدت بسيار مورد استقبال قرار گرفته است.

اولتراپي يكي از دستگاه هاي پيشرفته اي است كه تنها در كلينيك هاي مجهز موجود ميباشد.

كلينيك بین الملیی زیبایی پوست و مو آراد در این زمینه به زیبا جویان عزیز در جهت رفع غبغب و لیفت صورت یاری می رسانند.

تاثیر هایفو و اولتراپی بر روی جوانسازی و لیفت صورت

استفاده از اولتراپی جایگزین مناسبی برای اعمال جراحی و تهاجمی صورت است ونتایج شگفت انگیزی دارد که متخصصان کلینیک بین الملیی زیبایی پوست و مو آراد قادر به انجام ‌آن به بهترین شکل ممکن هستند.

كلينيك بین المللی زیبایی پوست و مو آراد با کادری مجرب و متخصص به عنوان کلینیک پیشرو در حوزه پوست و مو مجهزترين كلينيك در سطح کشور است كه با گرد آوردی پیشرفته ترین تجهیزات و دستگاهها در حیطه زیبایی، این امکان را برای زیبا جویان عزیز فراهم آورده که در بالاترین استاندارد جهانی از تکنولوژی ودانش روز دنیا بهره مند گردند.

هایفوتراپی

کلینیک بین المللی پوست موزیبایی آراد-هایفوتراپی

دوره نقاهت

دوره نقاهت هایفو پس از اتمام جلسات درمانی به هیچ وجه آزار دهنده نیست به طوریکه می توانید بلافاصله فعالیت های روزمره خود را آغاز کنید. زیرا در روش هایفو، لایه های بالایی پوست تحت تاثیر انرژی متمرکز قرار نگرفته و آسیب ندیده اند.

در برخی موارد قرمزی یا تورم جزئی ممکن است رخ دهد که به سرعت از بین خواهند رفت. همچنین ممکن است کمی حساسیت به لمس به وجود آید و به مدت چند هفته ادامه داشته باشد. در موارد بسیار نادر، کبودی و بی حسی موضعی ممکن است مشاهده شود که این عوارض نیز تنها پس از چند روز از بین خواهند رفت.

تعداد جلسات

با توجه به اینکه طی یک جلسه هایفوتراپی می توان فقط یک ناحیه از پوست را تحت درمان قرار دارد و یا تمامی نواحی را به طور همزمان درمان نمو؛ مدت زمان هایفوتراپی در یک جلسه درمانی بسته به ناحیه ی تحت درمان و نوع مشکلات پوستی توسط پزشک متخصص تعیین می شود. اما به طور کلی هر جلسه هایفو بین سی دقیقه تا دو ساعت و نیم زمان می برد. به طور کلی، نتایج فوق العاده درمان حتی پس از تنها یک جلسه درمان با هایفو محسوس است.

معمولا جلسات بعدی درمان با هایفو زودتر از 8 تا 12 ماه پس از اولین جلسه نیاز نمی باشد. به منظور تقویت رشد کلاژن و احیا پوست، استفاده از مواد آرایشی مخصوص و پمادهای جوانسازی پوست توسط پزشک توصیه می شود تا نیازی به تکرار جلسات هایفو نباشد.

مشاوره

کلینیک بین المللی زیبایی پوست و مو آراد با کادری مجرب و متخصص در هر نوع زیباسازی و جوانسازی به صورت حضوری و در صورت عدم امکان زیبا جویان عزیز برای مشاوره حضوری همه ساعت می تواند به زیبا جویان عزیز مشاوره تلفنی را ارایه کند.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد:

https://clinicarad.com/qoq5

https://clinicarad.com/rwcv

https://clinicarad.com/pdig

نتیجه گیری

اولتراپی یکی از دستگاه های ساخت شرکت Ulthera آمریکا با تکنولوژی هایفو است پس هایفوتراپی و اولتراپی تفاواتی در نوع درمان و بهوبودی و مزایای و مراقبت ها با هم ندارند و روشی غیرتهاجمی است. در طی این روش درمانی برشی روی پوست ایجاد نمی‌شود و نیازی به تزریق وجود ندارد. در مقابل، لیفت صورت بسیار تهاجمی است. این روش نیاز به بی‌هوشی عمومی، برش، بخیه و پانسمان دارد.

این روش برای کلیه کسانی که پوست صورتشان شل شده به طوری که مشهود و قابل مشاهده باشد مناسب است و افرادی که تمایل دارند لیفت ابرو و یا لیفت صورت انجام دهند مناسب می باشد اما معمولا افراد سی سال به بالا می توانند هایفوتراپی انجام دهند.

هایفوتراپی روش درمانی بسیار ایمنی شمرده می‌شود اما در صورتی که توسط متخصصین کارآزموده و مجرب انجام شود. مثل تمامی روش‌های درمانی، مهارت پزشک یا تکنسین اهمیت بسیار زیادی در جلوگیری از ایجاد عوارض جانبی و افزایش اثر گذاری درمان دارد.

بهترین ویژگی‌ این روش درمانی این است که بعد از اتمام جلسه، شما قادر خواهید بود که بلافاصله کلینیک را ترک کرده و به انجام فعالیت‌های روزانه‌ی خود بپردازید. کمی قرمزی یا تورم بعد از درمان طبیعی است و باید طی چند ساعت برطرف شود.

حس خفیف سوزن سوزن شدن نیز ممکن است طی چند هفته باقی بماند. البته در حدی نیست که شما را اذیت کند. در موارد نادر، کبودی یا بی‌حسی موقت محل انجام درمان مشاهده شده است. این دست عوارض جانبی نیز معمولاً طی چند هفته از بین می‌روند.

هایفوتراپی هم همانند دیگر خدمات پزشکی زیبایی بستگی به ناحیه ی مورد نظر و نوع خدمت دارد همچنین تعداد جلسات مورد نیاز و کادر پزشکی که هایفوتراپی را انجام می دهند دارد. نتیجه هایفو دائمی است و البته همراه با برنامه رژیم غذایی سالم و برنامه ورزشی، حتی نتایج بهتری حاصل خواهد شد.

البته، در دراز مدت تغذیه و ورزش بر شکل بدن شما تاثیر می‌گذارد. بعد از انجام هایفو، شما می توانید تاثیر اولیه را ببینید، اما نتیجه نهایی حدود 2 تا 3 ماه بعد نمایان می شود. چون این بدن شماست که به طور طبیعی کلاژن را بازسازی می‌کند و این مدت زمان بستگی به بدن شما دارد. چون این فرآیند تولید کلاژن شما را تحریک می‌کند، تا چه مدت نتایج به شما بستگی دارد.

البته باید زیبا جویان در نظر داشته باشند که مراکز و کلینیک معتبری همانند کلینیک بین المللی زیبایی پوست و مو آراد با داشتن کادری مجرب و متخصص می تواند کمک زیادی به زیبا جویان عزیز برساند.

کلینیک آراد

کلینیک بین المللی پوست موزیبایی آراد-کلینیک آراد

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09130323292

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 1 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinic.arad

ارائه مراقبت های مربوط به خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

clinicarad.com/مراقبت-ها/

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

 https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

 https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه:

لینک آپارات:

لینک نماشا:

ویکی پدیا: https://fa.wikipedia.org

فیسبوک:  https://www.facebook.com

تویتر: https://twitter.com

لینک یوتیوب: https://www.youtube.com

تلگرام: https://telegram.org