جوانسازی در بهترین کلینیک زیبایی تهران

جوانسازی در بهترین کلینیک زیبایی تهران

جوانسازی در بهترین کلینیک زیبایی تهران

پیر شدن پوست یک فرآیند طبیعی در بدن است که نمی‌توان مانع شد. اما می‌توان با مراقبت بیشتر آن را به تعویق انداخت. اما همیشه افزایش سن نیست که باعث می‌شود پوستتان پیر و شکننده بنظر برسد. سبک زندگی ناسالم، سیگار کشیدن، آلودگی هوا و قرار گرفتن در معرض اشعه خورشید هم به پوست آسیب می‌رسانند.

اما می‌دانیم که همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. پس تا وقتی کار از کار نگذشته به فکر مراقبت و جوانسازی پوست صورتتان باشید امروزه خانم‌ها و آقایان زیادی از روش‌های مختلف جوانسازی پوست استفاده می‌کنند تا پوست صورتشان جوان و شاداب بنظر برسد. اما اینکه روش‌های جوانسازی پوست آقایان و خانم‌ها چیست ؟ و بهترین و موثرترین روش‌های جوانسازی کدامند؟ بهترین کلینیک ها کدامند؟سوالاتی هستند که در ادامه این مقاله به آن پاسخ می‌دهیم. پس همراه ما باشید.

کلینیک الهیه

کلینیک بین المللی پوست موزیبایی الهیه-کلینیک الهیه

جوانسازی پوست چیست؟

به قطع تاکنون اسم مزوتراپی، بوتاکس، لیفت، تزریق ژل و چربی یا میکرونیدلینگ را شنیده اید. در دهه ی اخیر این اسامی پرتکرار تر شده اند. شاید شما نیز برای جوانسازی پوست خود اقدام کرده اید یا اینکه به این قضیه فکر می کنید. اما جوانسازی پوست تکنیک های بسیار مختلف و گسترده ای دارد که هر کدام برای هدف خاصی مناسب است.به طور کلی جوانسازی پوست شامل روش های درمانی است که به هدف بهبود ظاهری پوست یا زیبایی پوست شما انجام می شوند. آسیب های پوستی موارد مختلفی مانند آفتاب سوختگی، اثرات جوش و آکنه، زخم ها و نشانه های طبیعی پیری و کهولت سن را شامل می شوند.

طبیعی است که شما از داشتن زیبایی و داشتن پوستی زیبا و شفاف لذت ببرید. اما ممکن است در میان این اسامی مختلف و تکنیک های گسترده گیج شوید و نتوانید تشخیص دهید که کدام خدمات جوانسازی پوست برای شما مفید است. از طرفی ممکن است در پیدا کردن پزشک مطمئن نیز دچار سردرگمی شوید. در این مقاله سعی شده است که تمامی روش های جوانسازی پوست را مرور کنیم و در انتها راهنمایی مناسب برای انتخاب دکتر پوست خوب و مطمئن ارائه دهیم. پس اگر شما هم به دنبال زیبایی هستید، با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

چه زمانی می توانیم برای جوانسازی پوست اقدام کنیم؟

آسیب هایی که منجر به تخریب پوست یا ضایعات پوستی می شوند، می تواند انگیزه ای برای اقدام شما برای جوانسازی پوست باشد. این آسیب ها شامل:

عفونت پوستی.

دانه پوستی.

تخریب یا تغییرات بافت پوست: برای مثال در هنگام اضافه یا کاهش وزن ناگهانی.

اثرات زخم ها و بریدگی ها.

سوختگی: آثار سوختگی از جمله آفتاب سوختگی یا سوختگی با آتش.

واکنش های آلرژیک و حساسیت پوستی.

لکه های تیره و روشن روی پوست.

دیر خوب شدن زخم ها.

پیری (پیر شدن به صورت طبیعی می تواند باعث کاهش تولید کلاژن شده و در نهایت باعث افزایش چین و چروک و یا لکه های پوستی گردد).

دلایل چین و چروک صورت

عوامل زیادی باعث ایجاد چین و چروک روی صورت می‌شوند. برخی از این عوامل را می‌توان کنترل کرد و برخی دیگر هیچ راه چاره‌ای ندارند. دلایل چین و چروک پوست صورت عبارتند از:

سن: با افزایش سن، پوست حالت ارتجاعی خود را تاحدی از دست می‌دهد و شکننده‌تر می‌شود. تولید روغن‌های طبیعی کاهش پیدا کرده و پوست خشک به نظر می‌رسد. در این حالت چین و چروک ایجاد می‌شود.

قرارگرفتن در معرض اشعه فرابنفش: علت اصلی چین و چروک زودرس اشعه فرابنفش است. به روند طبیعی پیری سرعت می‌دهد. باعث می‌شود که کلاژن و الاستین در لایه‌های عمیق‌تر پوست تجزیه شوند.

سیگار کشیدن: سیگار روند طبیعی پیری پوست را تسریع می‌کند و باعث چین و چروک زودرس می‌شود. احتمالا علت آن ازبین‌بردن کلاژن است.

حالت‌های تکراری صورت: حرکات تکراری مانند لبخند زدن، باعث ایجاد خطوط ظریف و چین و چروک می‌شوند. زمان استفاده از عضله صورت شیاری زیر سطح پوست ایجاد می‌شود. با افزایش سن انعطاف‌پذیری این بافت از بین رفته و نمی‌تواند به جای خود بازگردد.

دلایل افتادگی پوست

به دلایل مختلفی پوست دچار افتادگی می‌شود. پوست سفت و سالم زمانی که کشیده می‌شود، دوباره به جای خود بازمی‌گردد. زمانی که پوست این توانایی را از دست بدهد، دچار افتادگی می‌شود. افتادگی پوست در هر ناحیه از بدن ممکن است اتفاق بیفتد. در ادامه علل افتادگی پوست را ذکر می‌کنیم.

افزایش سن

با افزایش سن به مرور پوست دو پروتئین مهم را از دست می‌دهد. الاستین و کلاژنن دو پروتئین تولیدشده در درم هستند. الاستین به پوست خاصیت ارتجاعی می‌دهد. پوست سفت به دلیل وجود این پروتئین پس از کشیده شدن به جای خود برمی‌گردد.

کلاژن به پوست کمک می‌کند تا ساختار سفت و محکم خود را حفظ کند. دلیل آن وجود فیبرهای محکم در ساختار کلاژن است. این پروتئین توسط فیبروبلاست‌ها تولید می‌شود. تولید این دو پروتئین با افزایش سن کاهش پیدا می‌کند. همچنین مواردی مانند قرارگرفتن در معرض اشعه قرابنفش یا آلاینده‌های موجود در محیط مثل دود سیگار روند پیری پوست را تسریع می‌کنند.

افتادگی پوست بعد از لاغری

وزن اضافی به مدت طولانی باعث آسیب به رشته‌های الاستین و کلاژن در پوست می‌شود. به‌همین‌دلیل زمانی که شروع به کاهش وزن می‌کنید، برگشتن پوست به حالت قبل سخت است. در این حالت افتادگی پوست را در نواحی مختلف بدن می‌توانید مشاهده کنید. در زمان کاهش وزن سن نیز در افتادگی پوست نقش دارد. بهتر است تا زمانی که جوان هستید، به دنبال کاهش وزن باشید.

بارداری

افتادگی پوست در اطراف شکم و دیگر قسمت‌های بدن می‌تواند به علت بارداری باشد. این افتادگی در مادرانی که دارای چندقلو هستند، معضل جدی‌تری است. سن مادر نیز در میزان افتادگی موثر است.

بیماری

برخی از بیماری‌ها با علائمی مانند افتادگی پوست همراه هستند. یک زیرگروه از بیماری نادر لنفوم پوستی T که با نام شلی پوست گرانولوماتوز شناخته می‌شود، می‌تواند افتادگی پوست را در پی داشته باشد. این بیماران معمولا دچار شلی پوست در زانو و آرنج هستند.

انوع روش های جوانسازی پوست

همانطور که گفته شد برای جوانسازی پوست روش های بسیار متنوعی وجود دارد که برخی از آن ها به هدف خاصی انجام می گیرند. در ادامه به بررسی روش های رایج جوانسازی می پردازیم.

جوانسازی

کلینیگک بین المللی پوست موزیبایی الهیه-جوانسازی

هایفوتراپی (HIFU)

هایفو (HIFU=High-intensity focused ultrasound) به معنای استفاده از امواج فراصوت با شدت بالا و به صورت متمرکز می باشد. هایفوتراپی روشی برای کشیدن پوست صورت (لیفت صورت) است که جایگزین روش های جراحی شده است و برای جوانسازی پوست به کار می رود. از امواج فراصوت برای افزایش تولید کلاژن و محکم تر شدن بافت پوست می شود.

دستگاه هایفوتراپی لایه های زیرین پوست را هدف قرار می دهد. تاباندن امواج فراصوت (اولتراسونی) منجر به گرم شدن بافت پوست می شود. وقتی دمای بافت به میزان معینی بالا برود، به عنوان آسیب شناسایی می شود و سلول های پوست برای مقابله با این آسیب تولید کلاژن را افزایش می دهند. از آنجایی که هایفوتراپی بر بخش خاصی از بافت های زیرین متمرکز می شود، آسیبی به سطح پوست نمی رساند.

آر اف فرکشنال (Fractional RF) و جوانسازی پوست

آر اف فرکشنال از روش های جدید ضدپیری و جوانسازی پوست است که ایمنی و اثرگذاری بالایی دارد. مکانیسم آر اف فرکشنال، مشابه هایفوتراپی با حرارت و افزایش دمای پوست و تحریک تولید کلاژن است. در این روش با استفاده از سوزن و نیدل های بسیار نازک که روکش طلا دارند به آرامی پوست را سوراخ می شود و انرژی امواج رادیویی (RF) به بافت های زیرین رسانده می شود. این فرایند منجر به افزایش دما و در نهایت بهبود ساختار پوست می شود.

کربوکسی تراپی از روش های جدید جوانسازی پوست

کربوکسی تراپی از روش های غیرتهاجمی و بدون نیاز به جراحی است. کربوکسی تراپی با استفاده از دستگاه مخصوص و تزریق کربن دی اکسید به زیر پوست انجام می شود. در درمان سلولیت (سلولیت به معنای تجمع چربی زیر پوست است)، گودی زیر چشم، از بین بردن چین و چروک ها و ترک های پوستی (در اثر کشش) کاربرد دارد.کربوکسی تراپی را می توان در بخش های مختلف بدن مانند پلک، گردن، صورت، دست ها، شکم، باسن و پاها استفاده کرد.

میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ یکی از روش های جوانسازی پوست است. در روش میکرونیدلینگ با سوزن های بسیار ریز در پوست زخم های ریزی ایجاد می کنند. این زخم ها منجر به تحریک تولید کلاژن شده  و درنهایت ایجاد بافت پوستی قوی تر و سالم تر می شود. این روش در ترمیم مشکلاتی نظیر جای جوش و آکنه، ریزش مو، ترک های پوستی، آفتاب سوختگی، چین و چروک ها، زخم ها و لکه های پوستی کاربرد دارد.

از مزایای آن می توان به ارزان تر بودن آن نسبت به انواع روش های لیزر اشاره کرد. علاوه بر این میکرونیدلینگ در افرادی که پوست تیره دارند می تواند عملکرد بهتری داشته باشد، چون در جوانسازی با لیزر که با ایجاد گرما و حرارت همراه هستند ممکن است رنگ پوست تغییر کند. کیت های خانگی میکرونیدلینگ نیز وجود دارند که منجر به راحت تر شدن انجام آن شده اند.

اما برخلاف روش های قبلی این روش سریع نیست و ممکن است با درد یا قرمزی پوست همراه باشد. همچنین به دلیل ایجاد حفرات ریز، به عوامل بیماری زا مثل باکتری و ویروس فرصتی برای ورود به بدن می دهد که ممکن است منجر به عفونت ها شود.

میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن از روش های رایج لایه برداری پوست به کمک دستگاه است. در این روش تکنسین کار با دستگاه یا دکتر پوست، کریستال های کوچک را روی سطح پوست مالش می دهد و منجر به لایه برداری از سطح پوست می شود. میکردرم ابریژن برای هر نوع پوستی ایمن بوده و عوارضی به همراه ندارد. این روش برای ترمیم زخم ها، لکه های پوستی، بافت غیرطبیعی پوست، جای جوش، ملانوما یا سرطان پوست و آثار پیری موثر است.

میکرودرم ابریژن نوع دیگری از روش درم ابریژن می باشد (که در ادامه توضیح خواهیم داد) اما نسبت به آن عوارض بسیار کمتری دارد. بعد از میکرودرم ابریژن تا چند روز و مدت زمان کوتاهی ممکن است فرد عوارضی مانند احساس سوزش، ورم و قرمز شدن پوست و کبود شدن را تجربه کند.

درم ابریژن

در روش درم ابریژن، از ابزاری استفاده می شود که در قسمت انتهایی آن یک بخش چرخنده وجود دارد که با چرخش این قسمت روی سطح پوست، لایه سطحی پوست برداشته می شود. درم ابریژن برای درمان آفتاب سوختگی، آسیب ها و جراحات عمیق تر پوستی، چین و چروک ها و از بین بردن اثر خالکوبی کاربرد دارد. نسبت به میکرودرم ابریژن استفاده کمتری دارد. برخلاف میکرودرم ابریژن که برای هر نوع پوستی قابل انجام بود، فقط برای افراد خاصی قابل انجام است. عوارضی نظیر بزرگ تر شدن حفرات روی پوست، ایجاد حالتی شبیه جای جوش، عفونت ها و ایجاد زخم را به همراه دارد.

پلاسمای تغلیظ شده (PRP)

پلاسمای تغلیظ شده از خون خود فرد تهیه می شود. حدود ۱۰ تا ۱۲۰ میلی لیتر از خون فرد را در حضور مواد ضدانعقاد می گیرند، با سانتریفیوژ کردن خون اجزای آن را از هم جدا می کنند تا پلاسمای حاوی پلاکت ها را از سایر اجزا جدا کنند. بعد از انجام سانتریفیوژ مجدد روی آن غلظت پلاکت ها ۶ تا ۷ برابر بیش از حالت طبیعی که در خون دارد می شود. محصول نهایی را می توان به صورت زیرپوستی تزریق کرد. از این روش می توان برای ترمیم آفتاب سوختگی بهره برد.

مزوتراپی و جوانسازی پوست

در مزوتراپی از ترکیبات فعالی استفاده می شود که مشابه برخی از روش های دیگر توسط سوزن های بسیار ریز تزریق می شوند. ترکیبات مختلف در مزوتراپی با اهداف مختلف استفاده می شود. برای جوانسازی پوست و ترمیم آسیب های پوستی ترکیبی از فاکتور های رشد، پپتید ها، آمینواسید ها، ویتامین ها، نوکلئیک اسید ها و هیالورونیک اسید مورد استفاده قرار می گیرد.

این ترکیبات تولید کلاژن را تحریک می کنند که منجر به افزایش مقاومت پوست می شود. اسید هیالورونیک موجود در این ترکیب نیز با جذب بیشتر آب، ظاهر پوست را جوان تر و بهتر می کند. مزوتراپی دارای فواید ضد پیری، جوانسازی پوست و از بین بردن لکه های پوستی کاربرد دارد. ایمنی این روش بسته به تشخیص دکتر پوست و ترکیباتی که از آن استفاده می شود دارد. قبل از انجام آن ممکن است انجام برخی آزمایش ها لازم باشد.

لایه برداری شیمیایی

لایه بردار های شیمیایی در واقع اسیدهایی هستند که سلول های مرده سطح پوست را از بین می برند. لایه برداری شیمیایی در غلظت های متفاوت وجود دارند. غلظت های پایین را می توان بدون نیاز به نسخه تهیه کرد اما غلظت های بالاتر باید تحت نظر دکتر پوست تجویز و استفاده شوند. روش های فیزیکی لایه برداری مانند درم ابریژن می تواند برای برخی افراد مشکل باشد که در این حالت لایه برداری شیمیایی کاربردی می شود.

در این روش از اسید های مختلفی استفاده می شود:

آلفا هیدروکسی اسید ها (AHA):

به نظر می رسد این اسید ها از میوه ها بدست می آید اما می توان در آزمایشگاه نیز آن ها تولید کرد. مثال این اسید ها، لاکتیک اسید، مالیک اسید و سیتریک اسید است. با قابلیت حل شدن در آب، در تقویت بافت پوست کاربرد دارند.

بتا هیدروکسی اسید ها (BHA):

این گروه محلول در چربی هستند و در پر کردن حفرات موجود در سطح پوست کاربرد دارند. مثال آن ها سالیسیلیک اسید است.

پلی هیدروکسی اسید ها (PHA):

مشابه آلفا هیدروکسی اسید ها هستند با این تفاوت که اندازه بزرگتری دارند و نمی توانند به بخش های عمقی نفوذ کنند

تزریق بوتاکس برای جوانسازی پوست

بوتاکس دارویی است که عضلات را ضعیف یا فلج می کند و در مقادیر پایین می تواند به جوانسازی پوست کمک کند. بوتاکس پروتئینی است که از سم بوتولینیوم مشتق می شود. این سم از باکتری کلستریدیم تولید می شود و عامل بیماری بوتولیسم است. پس در واقع بوتاکس نوعی سم فلج کننده است اما متخصص پوست با استفاده صحیح از مقادیر کم آن، می‌تواند از آن بهره ببرد.

در بحث جوانسازی، بوتاکس منجر به کاهش چین و چروک های پوست می شود. بوتاکس نوعی سم عصبی است یعنی بر سیستم عصبی اثر می گذارد و منجر به فلج شدن عضلات آن ناحیه می شود. تزریق بوتاکس می تواند منجر به عوارضی مانند خشکی چشم، درد خفیف، بی حسی و غیره شود. افراد ممکن است برای پوست قسمت های مختلف صورت درخواست تزریق بوتاکس کنند.

تزریق پرکننده های پوستی یا فیلرها (Dermal Fillers)

پرکننده های پوستی یا فیلرها به هدف ترمیم نقص‌ها یا چین و چروک های صورت استفاده می‌شوند. پرکننده ها انواع مختلفی دارند:

ژل ها (تزریق ژل)

انواع مختلفی از پرکننده‌ها وجود دارد که به صورت ژل تزریق می‌شوند (مثل ژل لب). در زیر انواع ژل‌های تزریقی را می بینید:

ژل کلسیم هیدروکسیل آپاتیت: به طور طبیعی در بافت استخوانی بدن انسان یافت می شود. در از بین بردن چین و چروک های بین ابرو ها و اطراف چشم ها و همچنین پر کردن گونه کاربرد دارد.

ژل اسید هیالورونیک: برای از بین بردن چین و چروک های بین ابرو ها، اطراف چشم، اطراف لب ها و دهان، جای جوش و آکنه و ترمیم زخم ها و آسیب های پوستی از این ماده استفاده می شود.

ژل پلی آلکیلیمید: در افزایش حجم لب ها، درمان چروک ها و خطوط عمیق و از بین بردن برخی مواردی که در اثر پیری رخ می دهد موثر است.

ژل پلی لاکتیک اسید: با عنوان محرک نیز شناخته می شود چراکه که تزریق این اسید منجر به تحریک و افزایش تولید کلاژن توسط خود بدن می شود. پلی لاکتیک اسید ترکیبی غیر سمی است که برای افزایش حجم لب ها و پر کردن خطوطی که در اثر لبخند در اطراف لب ها ایجاد شده اند استفاده می شود

تزریق چربی به عنوان پر کننده

از تزریق چربی نیز می توان به عنوان پرکننده صورت استفاده کرد. برای این کار ابتدا باید از بافت شکم یا باسن چربی استخراج شود، سپس این چربی را می توان به صورت فرد پیوند زد. چربی پیوند داده شده برای زنده و سالم ماندن باید بتواند گردش خون داشته باشد. حدود ۵۰ درصد از چربی پیوند داده شده در این روش باقی می ماند و این میزان برای همیشه در بخش تزریق شده باقی می ماند.

باید توجه داشتن که گاهی ممکن است نتیجه پیوند و تزریق چربی مطابق با میل ما نباشد. برای داشتن یک پیوند موفق نیاز به چندین بار تکرار و تزریق مجدد باشد. برای گرفتن بهترین نتیجه لازم است با بهترین متخصص پوست ارتباط داشته باشید.

ماسک های LED برای جوانسازی پوست

ماسک های LED از روش های جدید و ایمن جوانسازی و ترمیم آسیب های پوستی است. انواع متنوعی با رنگ های مختلف نوری وجود دارند. هر رنگی اثرات ویژه خود را دارد. برای مثال ماسک با نور قرمز بر گردش خون و تحریک تولید کلاژن اثر می گذارد که در کاهش چین و چروک های پوست موثرند. باید توجه داشت که اگر در خانه از این ماسک ها استفاده می کنید باید روی صورت تمیز استفاده شود. داشتن آرایش ممکن است در توزیع مناسب نور بر سطح پوست اختلال ایجاد کند.

ترماژ

ترماژ یکی از متدهای جدید زیبایی و جوانسازی پوست محسوب می شود و روشی غیرتهاجمی و بدون جراحی است، که باعث سفت شدن پوست و از بین رفتن خطوط می‌شود. در این روش بر اثر ایجاد حرارت کلاژن‌سازی تحریک شده و پوست ترمیم می‌شود. از مهم‌ترین دلایل افتادگی پوست و ایجاد چین و چروک  می‌توان به کم شدن کلاژن در لایه‌های پوست اشاره کرد.

آر اف ترماژ در واقع نام دیگر این روش درمانی است. از آن‌جایی که در این روش از فرکانس رادیویی (RF) استفاده می‌شود، به این روش آر اف ترماژ هم می‌گویند. انرژی آر اف باعث تحریک لایه‌های پوست شده و کلاژن‌سازی را تحریک می‌کند.

می‌توان از این درمان در قسمت‌های مختلف صورت و بدن استفاده کرد. RF ترماژ باعث لیفت صورت و کانتورینگ می‌شود. گونه‌های افتاده، غبغب، افتادگی پلک، شکم یا بازو با این روش به خوبی برطرف می‌شوند. این درمان همچنین رنگ صورت را شاداب‌تر و درخشان‌تر می‌کند.

پلکسر یا پلاسما جت

پلکسر (پلاسما جت) با نام علمی “Plexr”/”Plasma Jet” یک روش درمانی زیبایی بدون نیاز به جراحی بوده که به‌خصوص برای رفع افتادگی و لیفت پلک فوقانی چشم ( لیفت چشم ) استفاده شده و جایگزین مناسبی برای عمل «بلفاروپلاستی» است. در این روش درمانی می‌توان برای رفع خطوط ظریف و عمیق اطراف چشم، خطوط پنجه کلاغی، غدد کوچک زیرپوستی، از بین بردن تتو و غیره استفاده کرد.

نتایج پلکسر، طی ۲ الی ۶ هفته پس از انجام عمل مشخص می‌شوند. به‌دلیل تاثیر سریع پلاسماجت بر سفت شدن پوست و رفع چین و چروک، «پلکسر بینی ( لیفت بینی ) »،«پلکسر پلک» و «پلکسر صورت» از جمله محبوب‌ترین روش‌های اصلاح زیبایی پلکسر هستند.

پلکسر یا پلاسما جت در واقع نوعی از فناوری «پلاسما درمانی» یا «پلاسما تراپی» بوده که با دو دستگاه متفاوت و روش مختلف و حرارت‌دهی باعث تحریک سریع پوست به ساخت کلاژن، انقباض فوری و سفت شدن پوست می‌شوند.

از آنجایی که در این روش نه از لیزر استفاده می‌شود و نه از تیغ جراحی، بنابراین بیمار نیازی به بی‌هوشی ندارد و پزشک پس از مشورت‌های لازم با بی‌حسی موضعی کار خود را آغاز خواهد کرد.

دستگاه‌های مربوط به این دو روش درمانی که اغلب با یکدیگر یکسان به‌غلط، یکسان شمرده می‌‌شوند، پالس‌های انرژی را به لایه‌های عمیق پوست ارسال کرده که تولید کلاژن را به صورت طبیعی فعال می‌کند.

بلفاروپلاستی (جراحی پلک)

قطعا شما نیز به با گذشت زمان به چین و چروک های صورتتان حساس می شوید و برای رفع آن ها از روش های مختلف جوانسازی پوست استفاده می کنید. در بین مشکلات پوستی، افتادگی پلک یکی از شایعترین شکایات افراد است. البته که افتادگی پلک تنها به دلیل سن رخ نمی دهد. اما به هر دلیلی، لیفت پلک (بلفاروپلاستی) یا جراحی پلک این روزها یکی از پرمخاطبترین عمل های زیبایی است.

جراحی پلک، بلفاروپلاستی یا لیفت پلک، به معنای برداشتن بافت های اضافی اطراف چشم شامل پوست، عضلات و چربی است. بلفاروپلاستی (جراحی پلک) ممکن است شامل جراحی پلک بالایی، جراحی پلک پایینی یا هر دو باشد.

لیفت

لیفت صورت و بدن جز روش‌های زیبایی است که به شکل‌های مختلف انجام می‌شود. مردان و زنان زیادی در سراسر جهان به دنبال انجام لیفت برای جوان‌سازی هستند. لیفت روشی برای بالاکشیدن پوست و ازبین‌بردن چین‌وچروک‌ها و افتادگی‌ها است. برخی روش‌های آن غیر جراحی و کم تهاجمی بوده و برخی دیگر نیاز به جراحی، بیهوشی و برش‌های عمیق دارد.

لیفت با ۵ روش اصلی انجام می شود:

لیفت با نخ

لیفت با بوتاکس

لیفت با ژل

لیفت با تزریق چربی

لیفت با جراحی

لیفت برای کل بدن انجام میگیرد. مهمترین کاربرد لیفت برای لیفت صورت و گردن است. لیفت پیشانی و ابرو، لیفت گونه، لیفت شقیقه، لیفت بینی، لیفت سینه، لیفت چشم،لیفت مژه، لیفت ران و بازو و لیفت باسن از پرمراجعه ترین لیفت ها هستند.

هایفوتراپی چیست؟

ایفوتراپی (High-intensity focused ultrasound) که به اختصار HIFU نامیده می‌شود در گذشته برای درمان تومورهای سرطانی استفاده می‌شد و در سال ۲۰۰۸ اولین کاربردهای آن در صنعت زیبایی گزارش شده است. بعد از آن، هایفو در سال ۲۰۰۹ توسط سازمان غذا و دارو (FDA) برای لیفت ابرو تأیید شد. در نهایت هایفوتراپی در سال ۲۰۱۴ توسط FDA برای بهبود و رفع چین و چروک پوست به تایید رسید.

دستگاه هایفو امواج اولتراسوند را به طور متمرکز به لایه ای از پوست که در زیر لایه سطحی قرار گرفته است وارد می‌کند و باعث تحریک کلاژن سازی می‌شود و همین فرایند منجر به سفت شدن پوست می‌شود. برای توضیح مکانیسم اثر هایفوتراپی لازم است توضیح مختصری درباره لایه‌های پوست بدهیم. میان لایه زیرین پوست (هیپودرم) و ماهیچه راست شکمی، لایه ای به نام SMAS وجود دارد که از جنس بافت نرم است و پوست و عضله را به هم متصل می‌کند.

برای ایجاد این لایه گروهی از الیاف همبندی از پوست به سمت عضلات کشیده می‌شود که با الیافی که از سمت عضله به طرف پوست خارج می‌شوند در هم ادغام می‌شوند در هم آمیختن این الیاف، تشکیل بافت همبندی توری مانندی را می‌دهد به نام لایه SMAS این ارتباط موجب انتقال انقباضات عضلانی می‌شود. توجه به این بافت SMAS نقش کلیدی آن را در درمان‎‌های لیفتینگ مشخص می‌کند.

هایفوتراپی صورت

دستگاه هایفو با استفاده از امواج متمرکز فراصوت لایه‌ای از پوست که در زیر لایه‌ی سطحی قرار دارد را مورد هدف قرار داده و به آن انرژی وارد می‌کند. امواج فراصوت باعث می‌شود که دمای این لایه به سرعت افزایش یابد.

وقتی سلول‌های لایه‌ی هدف به دمای خاصی برسند، دچار آسیب سلولی می‌شوند. شاید به نظر برسد که این اتفاق در تضاد با اهداف ما یعنی بهبود کیفیت پوست صورت باشد، اما این گونه نیست. آسیب به سلول‌ها باعث تحریک تولید پروتئین‌هایی به نام کلاژن می‌شود. کلاژن‌ها مسئول حفظ ساختمان طبیعی پوست و بسیاری از دیگر بافت‌های بدن هستند. هرچه مقدار کلاژن در بافت بیشتر باشد، آن بافت سفت‌تر می‌شود.

پس افزایش کلاژن باعث می‌شود که پوستی سفت، صاف و بدون چین و چروک داشته باشد. چون امواج پرانرژی فراصوت روی لایه‌ی خاصی از پوست متمرکز هستند، به لایه‌های بالایی و زیرین ناحیه‌ی مورد هدف، آسیبی وارد نمی‌شود. ماهیچه‌ها، اعصاب و دیگر سلول‌های پوست هم دست نخورده باقی می‌مانند.

مراحل انجام هایفوتراپی

امواج پر توان مافوق صوت متمرکز یا هایفوتراپی (HIFH) برای لیفت و سفت کردن پوست صورت

و گردن بدون نیاز به عمل خدمات استفاده می شود. از زمان معرفی در سال ۲۰۱۲، استفاده از این روش درمانی به سرعت گسترش پیدا کرد و هم اکنون

متخصصان در سراسر جهان از دستگاه های پیشرفته هایفو تراپی برای بیماران خود استفاده می کنند. در حقیقت هایفوتراپی یکی از رایج ترین و توسعه یافته ترین سیستم های درمانی امروزی است.

با هایفوتراپی میتوان پوست خود را زیبا کنید، به این صورت که انرژی مافوق صوت به صورت غیر تهاجمی کمی گرما در لایه های زیرین پوست ایجاد می کنند. این گرما باعث تحریک سلول ها جهت تولید کولاژن و جوان سازی بافت پوست می شود.

به این ترتیب فقط با یک جلسه درمان، روش هایفوتراپی باعث می شود پوست فعالیت خود را مجدداً آغاز نماید. روش درمانی هایفوتراپی می تواند یک روش ایمن و موثر برای  درمان افتادگی پوست و دیگر مشکلات پوست باشد. هایفوتراپی یک روش درمانی جدید غیر خدمات و غیر تهاجمی مشابه اولتراتراپی است که در آن از امواج مافوق متمرکز و فرآیند بهبود طبیعی خود صورت برای لیفت صورت، بهبود وضعیت پوست و سفت کردن افتادگی آن در ناحیه ابرو، گردن، زیر چانه، و حتی بالای ناحیه سینه بیمار استفاده می شود.

در این حالت نیازی به آماده کردن بیمار نیست، ژل مخصوص امواج مافوق صوت بر روی پوست تمیز شده قرار می گیرد. در ادامه از دسته مخصوص برای تاباندن انرژی مافوق صوت به زیر پوست بیمار استفاده می شود. بعضی بیماران ممکن است در این زمان انرژی دستگاه را احساس نمایند. به همین خاطر پزشک در این شرایط شما را تحت نظر می گیرد تا به این ترتیب این روش درمانی را تا حد ممکن برای شما راحت نماید.

هر جلسه درمانی هایفوتراپی به ۶۰ تا ۹۰ دقیقه زمان نیاز دارد، اما ممکن است این درمان در طول ۳۰ دقیقه کامل شود. بعضی بیماران در هنگام درمان کمی خارش یا گرما را در زیر پوست خود احساس خواهند کرد. به هر حال در این زمان نیازی به سرد کردن محل نیست، اما می توان از داروی بی حسی به منظور اطمینان از راحتی بیشتر بیمار استفاده کرد. به هر حال این روش درمانی درد غیر قابل تحمل برای بیمار ایجاد نمی کند.

مزایای هایفوتراپی

هایفوتراپی یک روش زیبایی بدون جراحی است که از نوع خاصی انرژی فراصوت برای کشیدن، سفت کردن و آب‌رسانی به پوست استفاده می‌کند. این امواج به‌راحتی به داخل پوست نفوذ می‌کنند و تولید کلاژن را در لایه‌های مختلف پوست افزایش می‌دهند. جوان‌سازی پوست با هایفوتراپی می‌تواند یک انتخاب عالی برای شما باشد. اگر در این انتخاب شک دارید، با دانستن مزایای زیر، قطعا شک شما از بین خواهد رفت. از جمله مزایای هایفوتراپی عبارت‌اند از:

 عوارض کم

درمان افتادگی و چین‌وچروک‌های پوستی با هایفوتراپی یک روش نسبتا جدید است که از تکنولوژی پیشرفته استفاده می‌کند. در این روش امواج فراصوت تا عمق مناسبی از پوست نفوذ می‌کنند و با ایجاد حرارت در بافت‌های آسیب‌دیده آن‌ها را بهبود داده و کلاژن را بازسازی می‌کنند. با توجه به اینکه ایجاد حرارت تنها در بافت‌های آسیب‌دیده انجام می‌شود، سایر بافت‌ها تخریب نمی‌شوند و عوارض خاصی به همراه ندارند.

تعداد جلسات کم

به گفته سایت cosmedic professionals، بسیاری از مراجعه‌کنندگان برای هایفوتراپی تنها بعد از یک جلسه درمانی به نتیجه دلخواه خود می‌رسند. اما تعدادی از آن‌ها هم با توجه به اینکه بدنشان چقدر کلاژن تولید می‌کند و میزان آسیب‌های پوستی آن‌ها چقدر است، ممکن است به جلسات بیشتری نیاز داشته باشند.

در هر صورت، پایین بودن میزان جلسات هایفوتراپی یکی از مزایای هایفوتراپی است که این روش درمانی را بسیار محبوب کرده است. متخصصان زیبایی توصیه می‌کنند که در سال اول، دو بار هایفوتراپی را به فاصله ۶ ماه از یکدیگر انجام دهید، سپس برای حفظ نتیجه درمان، سالی یک‌بار به درمان با هایفوتراپی بپردازید.

ماندگاری بالا

از آنجایی که درمان و روش‌های زیبایی در هر شخصی با توجه به شیوه زندگی او، سن، نوع پوست و… نتیجه متفاوتی نسبت به دیگران دارد، پس نمی‌توانیم یک بازه زمانی مشخص را برای ماندگاری یک روش درمانی ارائه دهیم. اما نتایج هایفوتراپی می‌تواند یک سال یا حتی بیشتر ماندگار باشد. درست است که ما هر روز در حال پیرتر شدن هستیم و این موضوع روی پوست و زیبایی ما تاثیر مستقیم می‌گذارد. اما هایفوتراپی می‌تواند روند پیری را آهسته‌تر کند و زیبایی حاصل از آن، تا سال‌ها بعد از درمان ماندگار باشد.

هزینه معقول

درمان با هایفو نسبت به روش جراحی لیفت صورت هزینه پایین‌تری دارد. از طرفی اگر این روش را با سایر روش‌های غیرتهاجمی لیفت پوست مقایسه کنیم، می‌فهمیم که هزینه جوانسازی پوست با این روش بسیار معقول‌تر و مناسب‌تر از مجموع هزینه‌های نهایی جلسات آن‌ها است.

معایب هایفوتراپی

در دنیای پزشکی، نمی‌توانیم از اطمینان صددرصد صحبت کنیم. حتی خوردن رایج‌ترین قرص‌ها مانند استامینوفن هم می‌توانند عوارضی را برای فرد به همراه داشته باشند. پس با وجود تمام مزایایی که برای هایفوتراپی برشمردیم، این روش زیبایی معایبی هم دارند که باید قبل از تصمیم‌گیری از آن‌ها مطلع باشید. هرچند هیچ‌کدام از معایب هایفوتراپی ماندگار نیستند و معمولا بعد از چند روز به‌خودی‌خود از بین می‌روند. پایگاه خبری پوست در سایت medium، از موارد زیر برای معایب هایفوتراپی نام می‌برد:

بی حسی

در موارد بسیار نادری ممکن است بعد از انجام هایفوتراپی احساس بی‌حسی در قسمت‌های تحت درمان داشته باشید. سوزن سوزن شدن پوست بعد از هایفوتراپی هم از دیگر معایب این روش درمانی است که احتمال دارد چند هفته طول بکشد. اما این مورد، مشکل خاصی ایجاد نمی‌کند و پس از مدتی خود به خود از بین می‌رود.

قرمزی

قرار گرفتن پوست در معرض اشعه‌های هایفوتراپی می‌تواند باعث تحریک پوست شده و نقاط قرمزرنگی روی پوست ایجاد کند. قرمزی ناشی از هایفوتراپی عارضه حادی نیست و حتی تمام افراد هم حتما آن را تجربه نمی‌کنند. در هر صورت، اگر بعد از هایفوتراپی پوستتان دچار قرمزی شد، نترسید. چون این مشکل به‌سرعت از بین می‌رود.

تورم

همان‌طور که گفتیم در هایفوتراپی بافت‌های زیرین پوست کمی آسیب می‌بینند و همین آسیب‌دیدگی باعث تحریک کلاژن و جوانسازی پوست می‌شود. در بعضی از موارد افراد ممکن است بعد از درمان با هایفو دچار تورم یا حتی کبودی شوند. این دسته از عوارض هایفوتراپی هم مانند قرمزی، ماندگار نیستند و پس از مدت کوتاهی ناپدید می‌شوند.

نتیجه ضعیف

نتیجه هایفوتراپی مانند هر روش درمانی دیگری روی تمام افراد یکسان نیست. درمان با هایفو هم می‌تواند اثرات متفاوتی روی افراد مختلف داشته باشد. هر چند موارد منعی برای هایفوتراپی وجود دارد که در زمان مشورت با متخصص به‌طور کامل بررسی می‌شود. به‌عنوان مثال، افراد زیر ۳۰ سال یا افراد مسنی که دچار افتادگی بیش از حد پوستی هستند، نمی‌توانند نتیجه مطلوب را از این روش بگیرند.

کاندیدا مناسب هایفوتراپی

امروزه جوانسازی و زیبا سازی پوست به یکی از اصلی ترین مسائل برای بسیاری از خانم ها و آقایان تبدیل شده است و همه به دنبال راهی به منظور جوانسازی پوست خود هستند. از این رو روش های بسیار زیادی از جمله هایفوتراپی در این زمینه به وجود آمده است.

چه کسانی کاندیدای مناسب برای هایفوتراپی هستند؟بسیاری از محققان و پزشکان سعی کرده اند تا روش های درمانی را ارائه دهند که با داشتن کمترین میزان خطر و عوارض برای بیمار، بیشترین میزان تاثیر گذاری را به همراه داشته باشد. همچنین از هزینه مناسبی نیز برخوردار باشد.

هایفوتراپی یکی از این روش های درمانی است؛ که امروزه طرفداران بسیار زیادی در زمینه جوانسازی پوست پیدا کرده است. این روش، روشی است که جوانسازی پوست و جلوگیری از افتادگی را بدون عمل جراحی انجام می دهد.

در نتیجه باعث شده است تا بسیاری از افراد که تمایلی برای انجام عمل جراحی و یا سایر روش های تهاجمی تر را ندارند از هایفوتراپی به عنوان یک روش موثر در جوانسازی پوست خود استفاده کنند. از آنجایی که هایفوتراپی روشی غیر تهاجمی و بدون درد برای لیفت است، میتواند جایگزین بسیار مناسبی برای سایر روش ها باشد.

هایفوتراپی یکی از روش هایی است که در درمان و از  بین بردن مواردی همچون افتادگی و شل شدن پوست به کار می رود؛ اما باید به این نکته توجه داشت که این روش درمانی بیشتر در مواردی کاربرد دارد که این افتادگی در به این ترتیب افراد می توانند برای پیشگیری از افتادگی و شل شدگی پوست خود از سن سی سالگی به بعد شروع به درمان از طریق هایفوتراپی کنند. چرا که در این افراد هنوز افتادگی صورت به میزان بالا رخ نداده است. در نتیجه کاندیدای مناسبی برای استفاده از این روش هستند.

همچنین افرادی که در اثر گرفتن رژیم های لاغری و یا ورزش کردن دچار لاغری و افتادگی در صورت میشوند نیز می توانند کاندیدای بسیار مناسبی برای هایفوتراپی باشند. دیگر نیاز نیست تا این افراد نگران شل شدن پوست خود ناشی از لاغر شدن باشند.

به این ترتیب می توانند به راحتی  به رژیم لاغری خود ادامه دهند و از هایفوتراپی نیز به عنوان روشی برای جلوگیری و یا از بین بردن افتادگی پوست خود نیز استفاده کنند. چرا که در بسیاری از موارد به خصوص در هنگامی که شما به صورت ناگهانی وزن زیادی را از دست میدهید، پوست شما دچار شل شدگی و افتادگی میشود.

همچنین کسانی که دچار افتادگی کم و یا متوسط در ناحیه پا و یا ابرو شده اند نیز می توانند از هایفوتراپی به عنوان یک گزینه بسیار مناسب استفاده کنند. در این موارد نیازی نیست تا فرد به منظور از بین بردن افتادگی خود بخواهد دست به جراحی و روش های تهاجمی تر بزند.

یکی دیگر از موارد کاربرد هایفوتراپی استفاده از این روش برای افرادی است که دارای جوش های صورت هستند. تحقیقات و آزمایشاتی در این زمینه نشان داده است که هایفوتراپی برای درمان جوش ها می توانند بسیار موثر باشد.

بنابراین افرادی که جوش های صورت آن ها از طریق برخی دیگر از روش ها درمان نشده است می توانند این روش را نیز امتحان کنند و کاندیدای مناسبی برای استفاده از این شیوه درمانی برای از بین بردن جوش های صورت خود باشند. چرا که هایفوتراپی کلاژن سازی را تحریک میکند و می تواند درمان مناسبی باشد.

همچنین افرادی که میخواهند از طریق روشی غیر از جراحی و کم تهاجمی تر تغییراتی را در صورت خود و یا ناحیه فک خود ایجاد کنند نیز می توانند کاندیدای مناسب برای استفاده از این روش درمانی باشند. چرا که هایفو می تواند در زاویه سازی فک نیز قابل استفاده باشد.

افرادی که در ناحیه گونه و پلک نیز دارای افتادگی خفیف و کمی هستند نیز کاندیدای بسیار مناسبی برای استفاده از این روش به جای استفاده از سایر روش های جوانسازی و برطرف کردن افتادگی و شل شدگی پوست صورت هستند حد کم و یا متوسط باشد.

هزینه های هایفوتراپی

هزینه درمان با روش هایفوتراپی یا اولتراسوند متمرکز با شدت بالا، با توجه به عوامل زیادی که وجود دارد، متفاوت است. نکته بسیار مهم و تاثیرگذار روی این موضوع، تعداد نقاطی است که می‌خواهید این کار زیبایی را در ان نقاط انجام دهید. به‌عنوان مثال ناحیه بالای صورت، از کم هزینه‌ترین نقاط درمان است. در مقابل ناحیه پایین صورت و گردن، از نواحی هستند که نیاز به درمان بیشتری دارند.

عامل بعدی موثر بر هزینه هایفوتراپی ، هزینه کلینیکی است که کار را انجام می‌دهد. اگر کلینیکی هزینه پایینی را برای این‌کار دریافت کند، به‌طور قطع می‌توان گفت که از دستگاه‌های بی‌کیفیت و قدیمی یا برند نامرغوب استفاده می‌کند. البته از لحاظ ظاهری شاید با بقیه دستگاه‌ها تفاوتی نداشته باشد اما قطعا کیفیت یکسانی نخواهند داشت.

سومین عامل موثر بر هزینه هایفوتراپی ، مهارت پزشک معالج است. پزشکان ماهر و متخصص تکنیک‌های منحصر به فرد خود را برای رسیدن به نتیجه بهتری دارند. قوانین خاصی برای تعداد شات‌ها در مناطق مختلف صورت وجود دارند که پزشکان هر قسمت از تعداد شات های متفاوتی استفاده می‌کنند.

هزینه مشاوره یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در این زمینه است. کلینیک‌هایی که در مناطق اصلی شهرها قرار دارند، معمولا هزینه‌های بیشتری را دریافت می‌کنند. چون هم از دستگاه‌های به روز و با کیفیت استفاده می‌کنند و هم از خدمات بی‌نظری که ارائه می‌دهند، می‌توانید استفاده کنید. میزان اهیمت به بهداشت و بهداشتی بودن کلینیک از دیگر مسائلی است که باید به آن اهمیت دهید. هر چه نکات بهداشتی بیشتری در کلینیک رعایت شده باشد اطمینان به عملکرد کلینیک بیشتر خواهد بود.

وسعت ناحیه تحت درمان مطمئنا بر روی هزینه و قیمت هایفوتراپی موثر بوده و هرچه وسعت ناحیه تحت درمان بیشتر باشد، هزینه و قیمت هایفوتراپی نیز افزایش خواهد یافت. اگر ناحیه مورد نظر دچار افتادگی و چین و چروک عمیق باشد، هزینه بیشتری برای درمان باید پرداخت کرد.

برای جلوگیری از بالا رفتن هزینه هایفوتراپی، مشخص کردن دقیق ناحیه مورد نیاز هایفو صورت است. اگر تنها برای یک ناحیه جزئی نیاز به انجام کار دارید، اصلا لازم نیست مه هزینه کل صورت راپرداخت کنید. راه دیگر، تعیین تعداد شات های مورد نیاز برای درمان است. پرس و جو درباره دستگاه به شما کمک میکند تا تعداد شات های مورد نیاز برای درمان خود را مشخص کنید. هزینه درمان هایفو در یک ناحیه با ناحیه دیگر متفاوت است، بنابراین برای تخمین زدن و بررسی هزینه ها هایفوتراپی باید به نکات گفته شده دقت کنید.

مراقبت های قبل از هایفوتراپی

بعد از یافتن بهترین کلینیک تخصص هایفوتراپی باید یک جلسه مشاوره با پزشک را پشت سر بگذارید.

این کار به شما کمک می کند با مراقبت های بعد از هایفوتراپی و نکات مهمی که قبل از هایفوتراپی باید بدانیم آشنا شوید.

پزشک از مشکلات و بیماری های پوستی و زمینه ای شما سوال می کند که باید به درستی به آنها پاسخ دهید.

در صورت وجود مشکلات و بیماری های پوستی ممکن است روند درمان تغییر نماید.

بد نیست بدانید که همه افراد نمی توانند هایفوتراپی نمایند.

از افرادی که نمی توانند هایفوتراپی انجام دهند باید به موارد زیر اشاره داشت.

افرادی که به بیماری های قلبی مبتلا هستند

افرادی که به بیماری اختلالات سیستم ایمنی مبتلا هستند

افرادی که به دیابت مبتلا هستند

افرادی که به کم کاری تیروئید مبتلا هستند

از آخرین تزریق بوتاکس و ژل باید سه ماه گذشته باشد

افرادی که به خشکی پوست شدید مبتلا هستند

افرادی که به فلج صورت مبتلا هستند.

این افراد در جلسه مشاوره می توانند تشخیص دهند که نمی توانند هایفوتراپی انجام دهند.

پس در جلسه مشاوره اتفاقات مناسبی باید بی افتد.

هایفوتراپی چین و چروک پوست را از بین برده و افتادگی آن را برطرف می کند.

چند دقیقه قبل از هایفو در کلینیک حضور یابید

این کار از استرس شما می کاهد.

از نکات مهمی که قبل از هایفوتراپی باید بدانیم این است که استرس ممکن است باعث کاهش نتایج مطلوب در این درمان می شود.

روز قبل از هایفو به غذای خود دقت کنید

بهتر است که دو روز قبل از هایفو از مصرف الکل پرهیز کنید.

مصرف مواد نوشیدنی الکلی باعث افزایش جریان خون در رگ ها می شود.

ممکن است در اثر گرمای ایجاد شده در صورت دچار مشکلاتی شوید.

مراقبت های بعد از هایفوتراپی

مراقبت در برابر آفتاب و اشعه UV

بعد از هایفوتراپی باید تا چند هفته، که معمولاً متخصصان پوست ۴ تا ۶ هفته بعد از جلسه‌ی درمانی را توصیه می‌کنند، از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب پرهیز کنید. یا سعی کنید با استفاده از کرم‌های ضدآفتاب و گذاشتن کلاه و نقاب از برخورد مستقیم آفتاب با پوست صورت خودداری کنید تا دچار عوارض جانبی مانند هایپرپیگمنتیشن نشوید.

استفاده از کرم ضد آفتاب مهم‌تر است تا از پوست شما در برابر اشعه‌ی فرابنفش یا UV محافظت شود. کرم‌های ضد آفتاب مقاوم به آب با SPF بالاتر از ۳۰، بهترین انتخاب هستند. از کرم با کیفیت و برندهای معتبر استفاده کنید تا پوست شما لک نشود.

خودداری از مصرف نوشیدنی‌های کافئین‌دار و الکلی

محدودیت مصرف نوشیدنی‌های کافئین‌دار و نوشیدنی‌های الکلی برای کمک به ترمیم و بهبود پوست شما بعد از هایفوتراپی بسیار مهم است، معمولاً توصیه می‌شود که حداقل تا ۲ روز بعد از هایفوتراپی از مصرف این مواد خودداری کنید؛ ولی هرچه بیشتر پرهیز کنید، احتمال موفقیت هایفوتراپی نیز بیشتر خواهد شد.

الکل باعث میشود جریان خون رقیق شود؛ در نتیجه خونرسانی به نواحی مختلف پوست صورت که تحت درمان با هایفو قرار گرفته کاهش می یابد ضمن این که الکل و کافئین باعث درگیر شدن کبد می‌شوند، و به جای این که کبد بعد از هایفوتراپی به حذف سلول‌های چربی غیرفعال شده بپردازد، مشغول به سم‌زدایی و دفع این مواد می‌شود.

نخاراندن پوست خود

احتمال اینکه بعد از هایفو تراپی احساس خارش روی نواحی مختلف پوست خود داشته باشید؛ کاملا طبیعی است چون که با این که هایفو صورت یک عمل غیر تهاجمی است اما به علت حرارت بالایی که در لایه‌های زیرین پوست ایجاد شده؛ احتمال خارش و سوزش بعد از هایفوتراپی وجود دارد.

اما شما باید در مقابل خارش مقاومت کنید و پوست خود را نخارانید، توجه داشته باشید که پوست شما بعد از جلسه‌ی درمانی اندکی حساس خواهد شد و خارش و کشیدن پوست می‌تواند باعث زخم شدن و کاهش اثرات درمانی شود.

نوشیدن آب بیشتر

یکی از روش های مراقبت بعد از هایفوتراپی، نوشیدن آب زیاد یا به طور کلی دیگر مایعات سالم‌ مانند آب میوه و سبزیجات، چرا که بدن و پوست با داشتن آب کافی تولید کلاژن در بدن را افزایش می دهند و به بهبود شما کمک می کند. به نفع شماست که بدن را هیدراته نگه دارید، بنابراین تا جایی که ممکن است آب بنوشید.

توجه داشته باشید که خوردن قهوه و چای نه تنها کمکی به بهبود پوست شما نخواهد کرد بلکه خشکی پوست را نیز افزایش خواهد داد. کافئین موجود در چای و قهوه آب موجود در پوست را به خود جذب کرده و در نتیجه پوست صورت را خشک می‌کند.

نرفتن به حمام آب گرم، جکوزی و موارد مشابه

این معنی نیست که نباید حمام بروید یا با آب یخ دوش بگیرید. صرفا از قرار گرفتن در معرض آب گرم پرهیز کنید و هنگام حمام کردن، از آب خنک تر یا ولرم استفاده نمایید، زیرا این کار چربی طبیعی پوست را حفظ نموده و از تحریک پوست جلوگیری می نماید. جکوزی و همچنین هوای داغ سونای خشک و سونای بخار هم اثراتی مشابه حمام آب گرم خواهند داشت.

در هر کل بهتر است برای محافظت از پوست خود بعد از هایفوتراپی صورتتان را با آب سرد یا ولرم بشویید.

انجام ندادن وکس بعد از هایفو

در خصوص وکس بعد از هایفو باید به شما بگویم که بهتر است تا سه روز از انجام دادن وکس صورت و یا اپیلاسیون خودداری کنید چون این دو روش علاوه بر آن که باعث از بین رفتن مو ها می شوند تاثیر مستقیمی بر تحریک سلول های پوست دارند و می توانند اثر هایفوتراپی را پس از انجام آن کاهش دهند.

بعد از هایفوتراپی از قرار دادن کمپرس‌های سرد و یخ روی محل‌های تحت درمان خودداری کنید. این موارد می‌توانند اندکی از اثرات مثبت هایفوتراپی بکاهند.

بعد از جلسه‌ی درمانی نیازی به مصرف مسکن‌ها ندارید.

بلافاصله بعد از اتمام جلسه می‌توانید آرایش کنید اما بهتر است حداقل ۲۴ ساعت منتظر بمانید. البته از مصرف محصولات آرایشی و بهداشتی که ممکن است پوست را تحریک کنند، خودداری کنید.

وکس، اپیلاسیون، بند انداختن ،استفاده از موچین یا کرم های موبر از ۳ روز بعد از هایفوتراپی قابل انجام هستند.

اگر محصولات مراقبتی خاصی برای پوست خود مصرف می‌کنید، می‌توانید یکی دو روز بعد از جلسه‌ی درمانی، مراقبت‌های خود را از سر بگیرید. بهتر است در روز هایفوتراپی و همچنین فردای آن، فقط از پاک‌کننده‌ها و کرم‌های مرطوب کننده‌ی ملایم استفاده کنید.

درمان‌های جوانسازی دیگر مانند لایه برداری از پوست، تزریق بوتاکس و تزریق ژل از یک هفته بعد از جلسه‌ی درمانی قابل انجام هستند.

مصرف داروهایی مانند ویتامین C که موجب تحریک التهاب پوست می‌شوند تا سه روز بعد از هایفو تراپی ممنوع است.

پس از انجام هایفوتراپی می توانید رژیم روزانه خود را ادامه دهید.

عدم استفاده از لایه بردار های پوست به مدت ۷ روز پس از درمان

سعی کنید از ورزش هایی که سبب تعریق شما می شود طی روز های اولیه پس از درمان جلوگیری به عمل آورید.

اثرات و نتایج هایفوتراپی

هایفوتراپی یکی از بهترین جایگزین‌ها برای جراحی‌های زیبایی به ویژه لیفت صورت محسوب می‌شود. این روش درمانی هم تاثیرات شگفت انگیزی دارد، هم این که می‌توان از آن برای جوانسازی بخش‌های مختلف بدن استفاده کرد؛ از لیفت صورت گرفته تا فرم دهی به بازو و ران‌ها. به لطف ایمنی بالا، از هایفو می‌توان برای رفع چین و چروک‌های نواحی حساسی مانند پلک و دور لب هم بهره برد.

نتایج فوق العاده‌ی بعد از هایفوتراپی را مدیون اثر امواج این دستگاه بر یکی از لایه‌های عمقی پوست به نام SMAS هستیم. در مقایسه با لیزر درمانی یا روش RF، فقط امواج هایفوتراپی هستند که می‌توانند تا این حد در پوست نفوذ کنند و بدون آسیب زدن به بافت‌های مجاور، به شکلی کاملاً ایمن، کلاژن سازی در لایه‌ی SMAS را تحریک کنند.

لایه‌ی SMAS دقیقاً همان بخشی از پوست است که در جراحی‌های لیفت و جوانسازی صورت، اصلاح می‌شود. به همین دلیل بدون هزینه‌های بالا و دردسرهای فراوان جراحی، هایفوتراپی می‌تواند به شکل موثری پوست شما را جوان، سفت و شاداب کند.

دوره نقاهت هایفوتراپی

جالب است بدانید روش هایفوتراپی دارای دوران نقاهت و استراحت نمی‌باشد و هر شخصی با هر توانایی بدنی از همان لحظه بعد از هایفوتراپی می‌تواند به فعالیت های روزمره خود ادامه دهد. بعد از این روش، درمان انتی بیوتیک و دارویی وجود ندارد.

تعداد جلسات هایفوتراپی

تعداد مراجعات برای انجام هایفوتراپی به میزان تاثیری که خود بیمار انتظار دارد و به طبع نظر پزشک بستگی دارد اما به صورت روتین یک بار در سال باید این روش را انجام داد. همانطور که می‌دانید با افزایش سن، بافت پوست عمل کلاژن سازی را متوقف کرده و دچار کاهش کلاژن در این ناحیه می‌شود، بنابراین تاثیری که با انجام یک مرتبه هایفوتراپی ایجاد خواهد شد، کمتر خواهد بود نسبت به سایر افراد. به همین ذلیل ممکن است پزشک متخصص پوست صلاح ببیند که برای پوست شما، تعداد دفعات بیشتری در طول چند ماه لازم داشته باشد.

مشاوره

کلینیک بین المللی زیبایی پوست و مو الهیه با کادری مجرب و متخصص در هر نوع زیباسازی و جوانسازی به صورت حضوری و در صورت عدم امکان زیبا جویان عزیز برای مشاوره حضوری همه ساعت می تواند به زیبا جویان عزیز مشاوره تلفنی را ارایه کند.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد:

https://clinicelahieh.com/252r

https://clinicelahieh.com/0j39

https://clinicelahieh.com/vh4k

نتیجه گیری

یکی از دلایل بروز علائم ناشی پیری پوست کاهش برخی از پروتئین‌های مهم پوستی از جمله کلاژن و الاستین  است که در شاداب و جوانسازی پوست تاثیر فراوانی دارند. کاهش این پروتئین‌ها در پوست باعث شلی و افتادگی پوست و نیز ظاهر شدن چین و چروک و خطوط پوستی می‌شود. در روش هایفوتراپی با استفاده از ارسال امواج صوتی به اعماق پوست، سلول‌ها تحریک شده و اقدام به ساخت کلاژن می‌نمایند، و در واقع پوست شادابی و جوانی خود را از سرمی‌گیرد.

ماندگاری و میزان اثربخشی هایفوتراپی به عواملی زیادی بستگی دارد. مواردی مانند سن، میزان افتادگی پوست، سلامت عمومی، سبک زندگی، رژیم غذایی و مقدار رشته‌های کلاژن موجود در پوست می‌توانند ماندگاری و میزان اثرات درمانی را کاهش یا افزایش دهند. حداقل تا ۶ ماه و حداکثر تا ۳ سال بعد از هایفوتراپی نتایج قابل مشاهده است.

این که هایفو چقدر روی شما اثر می‌کند، چند جلسه‌ی درمانی یا تمدیدی نیاز دارید و ماندگاری اثرات چقدر خواهد بود، در جلسه‌ی مشاوره و بعد از انجام معاینات به شما اعلام می‌شود.

کلینیک الهیه

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه-کلینیک الهیه

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز  می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09120043630

02191012756

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 2 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinicelahieh

ارائه مراقبت های مربوط به خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

clinicelahieh.com/#

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

 https://takhfifannet.com

 سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

 https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه:

لینک آپارات:https://aparat.com/v/trzTU

لینک نماشا:https://www.namasha.com/v/tvZHpnlg

ویکی پدیا: https://fa.wikipedia.org

فیسبوک:  https://www.facebook.com

تویتر: https://twitter.com

لینک یوتیوب: https://www.youtube.com

تلگرام: https://telegram.org