مشاوره کاملا رایگان هایفوتراپی در بهترین کلینیک زیبایی تهران

مشاوره کاملا رایگان هایفوتراپی در بهترین کلینیک زیبایی تهران

مشاوره کاملا رایگان هایفوتراپی در بهترین کلینیک زیبایی تهران

پوست همواره در معرض عوامل آسیب‌زننده‌ای قرار دارد که می‌توانند باعث ایجاد چین و چروک و افتادگی آن شوند. از سوی دیگر بالا رفتن سن هم می‌تواند مانند یک عامل شتاب‌دهنده، بروز این نشانه‌ها را بر روی پوست تسریع کند. در گذشته راه‌حلی برای این مشکل وجود نداشت و افراد ناچار بودند این روند را به عنوان یک روند طبیعی بپذیرند.

اما امروزه علم به کمک ما آمده و می‌تواند این چین و چروک‌ها را به طور موثری از میان بردارد. یکی از روش‌هایی که برای این کار استفاده می‌شود؛ هایفوتراپی نام دارد. قدرت زیاد هایفوتراپی در برطرف کردن چروک‌های پوستی باعث شده که این روش به عنوان معجزه جوان‌سازی شناخته شود. اگر تا به حال چیزی درباره این روش نشنیده‌اید یا اینکه اطلاعات کمی درباره آن دارید؛ پیشنهاد می‌کنیم تا انتها با ما همراه شوید.

کلینیک الهیه

کلینیک بین المللی پوست موزیبایی الهیه-کلینیک الهیه

هایفوتراپی چیست؟

پیری فرآیندی گریز ناپذیر است ، با گذشت سن و بروز یکسری عوامل محیطی پوست طراوت ، شادابی و شفافیت خود را از دست می دهد . داشتن پوستی جوان و شاداب اعتماد به نفس فرد را افزایش داده و حضور وی در فعالیت های اجتماعی را موثر تر می کند . امروزه با وجود روش هایی برای جوانسازی دیگر جای نگرانی در این مورد وجود ندارد .

لیفت صورت جز روش های جوانسازی پوست صورت است . عمل لیفت صورت نیز با روش های مختلفی قابل انجام است . هایفو جز پیشرفته ترین تکنولوژی های قرن برای لیفتینگ صورت است .

هایفو (HIFU) روشی است برای لیفتینگ صورت بدون جراحی. هایفو (HIFU) عمل لیفتینگ را در یک جلسه انجام می دهد. همچنین برای لاغر کردن سایر اندام های بدن هم مورد کاربرد قرار گرفته است.

هایفوتراپی یک روش زیبایی و جوان‌سازی پوست است که با استفاده از امواج فراصوت انجام می‌شود. نام این روش در واقع مخفف عبارت High-Intensity Focused Ultrasound است؛ در نتیجه می‌توان گفت که در هایفوتراپی برای از بین بردن چین و چروک پوست، از امواج فراصوت با شدت بالا استفاده می‌شود. این امواج به دلیل شدتی که دارند؛ می‌توانند پوست را تحریک کرده و به این ترتیب فرایند کلاژن سازی را تسریع کنند.

همان‌طور که از نام این روش مشخص است؛ برای انجام آن، امواج فراصوت در یک نقطه متمرکز می‌شوند. به همین دلیل می‌توانند گرمایی را در لایه‌های زیرین پوست ایجاد کرده و به این ترتیب سلول‌های پوست را تحریک به ساخت کلاژن کنند. این موضوع باعث می‌شود که نتایج به دست آمده از هایفوتراپی کاملا طبیعی باشند؛ زیرا در طی آن هیچ ماده خارجی به پوست وارد نمی‌شود و تنها فرایندهای طبیعی بازسازی پوست هستند که به بهبود و ترمیم آن کمک می‌کنند.

مراحل انجام هایفوتراپی

هایفو جز آخرین تکنولوژی های لیفتینگ صورت می باشد . در هایفوتراپیاز دستگاه هایفو در طی یک جلسه برای ، وبدون نیاز به عمل جراحی و بدون درد پوست صورت و گردن کشیده می شود ، و عمل کلاژن سازی در پوست انجام می شود . و همین امر منجر به جوانسازی پوست صورت خواهد شد . در واقع در هایفوتراپی از امواج اولتراسوند(مافوق صوت) استفاده می شود، این امواج با استفاده از تکنولوژی بسیار پیشرفته (توسط وسایلی شبیه به عدسی که می توانند صوت را در نقطه ای کانونی مجتمع نماید) در نقطه ای از عمق دلخواه متمرکز شده و تابانده می شود .

با تابانیدن این امواج ، در نقط مورد هدف گرمای موضعی ایجاد می شود ، و با نفوذ این امواج به بافت زیرین کلاژن های قدیمی تخریب شده ، کلاژن های جدیدی تولید می شود . و همین امر جوانسازی پوست را درپی خواهد داشت .

این طول‌ موج، دارای حرارت است ؛ و این حرارت را با انرژی معینی را به SMAS وارد می کند . عمل هایفو در‌طی مراحل زیر، باعث جوانسازی (Rajeunissement) و کشید‌گی و لیفت پوست (No Surgical Lifting) می‌شود.

جوانسازی (Rajeunissement) پوست:

اگر تشعشعات ناشی‌ از اولتراسون بتوانند در عمق 3 میلی‌متری پوست، یعنی در لایه‌ درم رتیکولر، حرارتی معادل 60 درجه‌ی سانتی‌گراد را ایجاد نمایند، این درجه از حرارت باعث بازیابی حیات یا نئوسنتز در تبدیل کلاژن‌ها و الاستین‌های کهنه و بی‌کیفیت و فاقد اثرات جوانسازی، به عناصری فعال در جوان‌ نمودن پوست می‌گردد.
روند این بازیابی حیات کلاژن‌ها و الاستین‌ها (Collagen Remodelling)، باعث کم عمق‌ شدن چین‌ و‌ چروک‌ های صورت و ایجاد طراوت و جوانی در پوست می‌گردد. روند جوانسازی و بهبودی در کلاژن سازی تا 3 ماه بعد از پروسه هایفو ادامه میابد.

هایفوتراپی

کلینیک بین المللی پوست موزیبایی الهیه-هایفوتراپی

لیفتینگ صورت، گردن و غبغب:

معمولاً لایه‌ عضلانی SMAS، همانگونه که اشاره گشت به‌ مثابه‌ی فونداسیون و پایه‌ ای که تمامی لایه‌های پوست روی آن قرار‌گرفته، در عمق 5.4‌میلی‌متری پوست استقرار یافته است.امواج اولتراسونی که برای هدف قرار‌دادن SMAS تولید و به داخل پوست هدایت می‌شوند، در‌این عمق و در داخل لایه‌ SMAS، نقاط دایره‌ای متحدالمرکزی را به‌وجود می‌آورند که در مرکز این دایره حرارتی معادل‌70 درجه‌ی سانتی‌گراد را ایجاد می‌نمایند.

در‌این درجه حرارت، فعل و انفعالات پیچیده‌ای در ارگان‌های SMAS، از‌جمله فیبریل‌های عضلانی اتفاق می‌افتد که درنهایت باعث ایجاد انقباض، سفتی و افزایش حجم عضلات صورت، گردن و دکولته‌ می‌گردد که حاصل آن بر‌طرف‌ شدن افتادگی، شلی و لاغری عضلات و جوانسازی چهره می‌باشد. پایداری این لیفتینگ بدون جراحی و غیرتهاجمی، نسبتاً طولانی بوده و قوام آن تا دو‌سال می‌باشد.

موارد استفاده از هایفوتراپی

رفع چین و چروک اطراف چشم

بالا کشیدن ابروها

لیفت چانه

درمان تیرگی و سیاهی دور چشم

لیفت گونه ها

رفع افتادگی پلک

رفع خط خنده

از بین بردن خط اخم

رفع غبغب

لاغری

لیفت گردن

لیفت پیشانی

لیفت صورت

زاویه دار کردن فک و مشخص شدن آن

درمان منافذ باز پوست

مزیت روش هایفو نسبت به سایر روش های لیفتینگ صورت:

هایفو روشی کاملا موثر، ایمن و تایید شده حتی توسط سازمان غذا- داروی آمریکا (FDA) در درمان افتادگی پوست هست اما کاملا غیرتهاجمی بوده و کوچکترین آسیبی به سطح پوست نمی زند. برخلاف روشهای جراحی و لیزر، بعد از انجام هایفو شواهدی از برش، بخیه، کبودی، قرمزی، زخم و التهاب بر روی پوست دیده نمی شود و فرد به راحتی می تواند کارهای معمول روزمره خود را ادامه دهد و نیاز به استراحت و نقاهت خاصی نیست.

دومین نکته این که انجام تنها یک جلسه هایفو باعث بروز بهبودی به مدت یک تا سه سال می گردد و برخلاف روشهای لیزری نیاز به تکرار ماهانه چندین جلسه نیست. ناگفته نماند چون پوست بافتی زنده و پویا هست بعد از هر روش جوانسازی، روند تغییرات سنی ادامه می یابد و عملا هیچ روشی اثری دایمی ندارد اما اثر هایفو با یک جلسه درمان تا مدتی طولانی به ویژه در صورت رعایت اصول نگهداری پوست باقی می ماند.

از نظر اقتصادی در مقایسه با روشهای جراحی انجام هایفو کم هزینه تر می باشد.

مزایای هایفو تراپی

نتيجه خوب درماني

سرپائی ( بدون دسترسی)

بدون جراحی ( بدون عوارض جراحی و بیهوشی)

بدون خطر ( کاملاً ایمن)

فقط در یک جلسه ( بدون نیاز به جلسات مکرر)

عدم نياز به داشتن محيط استريل براي انجام هايفو

بدون خون ريزی

روشی بی‌خطر و ایمن برای انسان می‌باشد چون هیچ نوع اشعه‌ای ندارد

عوارض بسيار كم

نتایج ماندگار (بدون بازگشت)

روش كار ساده

نداشتن محدوديت سني

درد ندارد (چون درد غیر تحملی ندارد پس حتی نیاز به بی حسی موضعی هم ندارد).

قابليت تكرار

معایب هایفوتراپی

هایفوتراپی همچون سایر کار های زیبایی بدون  نمی‌باشد و معایب جانبی پی در پی را به همراه دارد. از جمله مهم‌ترین معایب جانبی این تکنیک می‌توان به مواردی همچون:

ایجاد درد مزمن در ناحیه تحت درمان

قرمزی پوست از دیگر عوارض هایفوتراپی می‌باشد.

شروع التهاب و متورّم شدن پوست ناحیه مورد نظر

بی حس شدن پوست جزو عوارض شدید هایفوتراپی می‌باشد.

هایپر پیگمنتیشن یا افزایش رنگ‌دانه‌های پوستی

اینک هر یک از موارد هایی که در بالا به آن اشاره شد را  به صورت کامل و جداگانه توضیح می دهیم با ما همراه باشید.

ایجاد درد مزمن در ناحیه تحت درمان:

یکی از اولین معایبی که پس از هایفوتراپی صورت به وجود می آید درد است که برای مدتی کسانی را که هایفوتراپی صورت را انجام داده اند آزار می دهد و اذیت می کند. این درد در اثر امواجی که به پوست بیمار می تابد ایجاد می‌گردد و می‌تواند برای مدّتی طولانی ادامه یابد.

با این حال، درد حاصل از این فرآیند زیبایی مدّتی بعد از پایان آن به اتمام می‌رسد و جزو معایب جانبی شدید این تکنیک محسوب نمی‌گردد ولی در برخی از موارد مشاهده شده است که درد ایجاد شده سیر مزمن به خود گرفته است و برای مدّت بیشتری موجب آزار بیمار شده است.

قرمزی پوست از دیگر معایب هایفوتراپی می‌باشد.

یکی دیگر از معایب هایفوتراپی صورت قرمزی پوست است. هایفوتراپی باعث تحریک شدن سلول‌های موجود در لایه‌های مختلف پوست می‌شود و آسیب‌های ناچیزی را به این سلول ‌ها وارد می‌نماید. قرمز شدن پوست نشانه‌ی تحریک بیش از حدّ این سلول‌ها در نظر می‌شود و می‌تواند موجب شروع التهاب در بافت پوست گردد.

سلول‌هایی که از این روش تحریک می‌شوند با ایجاد ترکیبات خاصّی موجب تجمّع سلول‌های سیستم ایمنی در بافت پوست می‌شوند و این فرآیند با نشانه‌هایی همچون قرمز شدن پوست بافت مورد نظر خود را آشکار می‌سازد. البتّه جای نگرانی در این رابطه وجود ندارد زیرا این قرمزی بعد از گذشت مدّت کوتاهی از بین می‌رود و جزو معایب کوتاه مدّت هایفوتراپی محسوب می‌شود.

شروع التهاب و متورّم شدن پوست ناحیه مورد نظر

از معایب هایفوتراپی صورت  می توان به التهاب و متورم شدن پوست نیز اشاره کرد. این عوارض می تواند موجب کاهش تاثیر این روش شود. متورّم شدن پوست یکی از نشانه‌های آسیب جدّی به سلول‌های پوست می‌باشد و می‌تواند سیستم ایمنی افراد را به شدّت تحریک نماید. بعد از اینکه فرد متقاضی هایفوتراپی را انجام می دهد.

جریان خون بافت مورد نظر به میزان قابل توجّهی افزایش می‌یابد و آب میان بافتی بیشتری در آن ناحیه جمع می‌شود و این علائم خود را به شکل تورّم نشان می‌دهند. با این وجود هیچ جای نگرانی وجود ندارد به دلیل اینکه تورم به وجود آمده با کبودی پوست همراه نمی باشد و بعد از گذشت 24 ساعت این تورم به طور کلی از بین می رود، کبودی پوست صورت به دلیل استفاده‌ ی بیش از حدّ از هایفوتراپی می‌باشد و به عنوان عدم تسلّط پزشک متخصص به این تکنیک زیبایی در نظر گرفته می‌شود. بنابراین، همواره این گونه خدمات زیبایی را از پزشکان باتجربه و مشهور دریافت نمایید.

بی حس شدن پوست جزو معایب شدید هایفوتراپی می‌باشد.

از دیگر معایب هایفوتراپی صورت بی حس شدن پوست است، که این بی خس شدن پوست ممکن است برای مدتی طولانی زندگی افراد را تحت تاثیر قرار دهد ، بافت صورت انسان از یک سیستم عصبی دقیق و ظریف برخوردار است و تراکم اعصاب در بافت صورت بالا می‌باشد، این سلول‌ها در عمق بیشتری نسبت به سایر سلول‌های تشکیل دهنده‌ی پوست قرار دارند و احتمال وارد شدن آسیب به آن‌ها پایین است. با این حال امواج موجی که در این روش می تواند تا عمق بیشتری نفوذ کند و در برخی از موارد سبب وارد شدن آسیب به سلول‌های پوستی شوند.

آسیب وارد شده به این سلول‌ها می‌تواند برای مدّتی طولانی زندگی بیمار را مختل نماید و گاهاً به درمان دارویی برای بهبود کامل نیاز داشته باشد ولی بیشتر بی حسی‌های ایجاد شده پس از گذشت ۲ هفته و بدون نیاز به درمان‌های دارویی برطرف می‌شوند و نیازی به مداخله‌ی اضافی ندارند. هایفوتراپی یک تکنیک ظریف محسوب می‌شود و پزشک معالج باید از دقّت بالایی برای پیاده‌سازی این تکنیک برخوردار باشد و مشاهده‌ی چنین علائمی نشان دهنده‌ی ضعف اطّلاعات پزشک متخصص در زمینه‌ی استفاده‌ی صحیح از این فرآیند می‌باشد.

هایپر پیگمنتیشن یا افزایش رنگ‌دانه‌های پوستی

ملانوسیت‌ها از دیگر سلول‌هایی هستند که در ساختار پوست انسان وجود دارند و وظیفه‌ی تولید ملانین که یکی از رنگ‌دانه‌های پوستی مهم در انسان می‌باشد را بر عهده دارند. در هایفوتراپی با تابش امواج صوتی این سلول‌ها تحریک می‌شوند و ملانین بیشتری را تولید می‌نمایند. این رفتار سلول‌های ملانوسیت یک فرآیند طبیعی در نظر گرفته می‌شود زیرا به این سلول‌ها این گونه القا می‌شود که فرد در مواجهه با تابش شدید نور خورشید قرار دارد و این سلول‌ها در تلاش هستند .

تا با تولید ملانین از وارد شدن آسیب به پوست جلوگیری نمایند. تولید ملانین منجر به تیره شدن پوست محل تحت درمان می‌شود و می‌تواند زیبایی افراد را با خطراتی جدّی مواجه نماید. این تغییر رنگ پوست در برخی از موارد شکلی دائمی به خود می‌گیرد و به مداخله‌های بیشتری برای از بین رفتن نیاز دارد. بنابراین، قبل از انجام هایفوتراپی تمامی موارد ذکر شده را در نظر بگیرید و با آگاهی کامل برای انجام این فرآیند اقدام نمایید. در زمینه معایب و مزایای هایفوتراپی مشاوران کلنیک بین المللی زیبایی پوست و مو الهیه به صورت کاملا رایگان در اختیار زیبا جویان عزیز قرار می دهند.

لاغری با هایفوتراپی

لاغری با هایفو

لاغری با هایفوتراپی : هایفوتراپی درمانی غیرتهاجمی برای لاغری موضعی صورت و بدن است که از اولتراسوند متمرکز با شدت بالا (هایفو) برای از بین بردن دائمی چربی‌هایی استفاده می‌کند که معمولاً در جلوی شکم و پهلوها انباشته می‌شوند. این روش غیرجراحی بیمار را از اندامی متناسب‌تر و لاغرتر برخوردار می‌سازد.

چگونه با هایفو لاغر می‌شویم؟

هایفوتراپی بر این اصل استوار است که اگر سلول در دمای بالاتر از ۵۶ سانتی گراد در حدود یک ثانیه قرار گیرند، مرگ سلول حتمی است. گرمای اولتراسوند واکنش بافتی دوگانه‌ای را در ناحیه درمان ایجاد می‌کند. از یک طرف سلول‌های چربی ناحیه مورد نظر برای همیشه از بین می‌رود و از طرف دیگر کلاژن پیرامون ناحیه درمان منقبض می‌شود و به این ترتیب از شل شدن بافت پس از درمان جلوگیری می‌شود.

ناحیه‌های قابل لاغر شدن با هایفوتراپی

 شکم

ناحیه ران مانند سمت داخلی ران

پشت بدن

غبغب

باسن

بازوها

طریقه هایفو لاغری

پهلوها

متخصص ترانسدیوسر اولتراسوند را روی ناحیه مورد نظر قرار می‌دهد و آن را تا زمان اتمام درمان حرکت می‌دهد. دستگاه هایفو پرتو متمرکزی از انرژی اولتراسوند با شدت بالا را به ناحیه چربی اضافی زیرپوستی می‌تاباند. اولتراسوند از پوست عبور می‌کند، سلول‌های چربی زیرپوستی را از بین می‌برد و زخمی حرارتی را در چربی ایجاد می‌کند.

چربی به موازات بهبود یافتن زخم منقبض می‌شود. نتایج هایفو لاغری پس از یک تا سه جلسه درمان مشخص می‌شود. هایفوتراپی درمان ساده‌ای است که در آن دستگاه دو یا سه بار، هر بار به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه، روی ناحیه درمان قرار داده می‌شود. کل درمان ۴۵ تا ۶۰ دقیقه طول می‌کشد. واکنش بالینی معمولاً ظرف دو هفته بروز می‌یابد و در مدت سه ماه کامل می‌شود.

عمق‌ های مختلف نفوذ هایفو:

عمق 1.5 میلی‌متر :

درمان در این سطح به منظور روشن کردن پیگمانتاسیون (تجمع رنگدانه‌ها) و روشن کردن پوست انجام می‌شود. میزان ملانین پوست پس از چهار جلسه درمان‌ هفتگی هایفو در عمق 1.5 میلی‌متر کاهش محسوسی می‌یابد.

 عمق 3 میلی‌متر :

گرم کردن بافت در عمق 3 میلی‌متر عموماً به منظور کشیدن و سفت کردن پوست انجام می‌شود. هایفو در این عمق ناحیه‌ای را هدف قرار می‌دهد که کلاژن ساختاری در آنجا قرار دارد و تولید کلاژن را با تحویل انرژی دقیق تحریک می‌کند.

 عمق 4.5  میلی‌متر :

در این عمق اثر لیفتینگ به دست می‌آید. سیستم آپونوروز عضلانی سطحی (SMAS) معمولاً در این عمق قرار دارد. لایه SMAS لایه‌ای است که جراح آن را در عمل لیفت صورت محکم می‌کند. بنابراین بیمار در اثر تحریک و کشیدن لایه SMAS در عمق 4.5  میلی‌متری از همان نتایج لیفتینگ برخوردار می‌شود.

کاندیدا مناسب هایفوتراپی

به این ترتیب افراد می توانند برای پیشگیری از افتادگی و شل شدگی پوست خود از سن سی سالگی به بعد شروع به درمان از طریق هایفوتراپی کنند. چرا که در این افراد هنوز افتادگی صورت به میزان بالا رخ نداده است. در نتیجه کاندیدای مناسبی برای استفاده از این روش هستند.

همچنین افرادی که در اثر گرفتن رژیم های لاغری و یا ورزش کردن دچار لاغری و افتادگی در صورت میشوند نیز می توانند کاندیدای بسیار مناسبی برای هایفوتراپی باشند. دیگر نیاز نیست تا این افراد نگران شل شدن پوست خود ناشی از لاغر شدن باشند.

به این ترتیب می توانند به راحتی  به رژیم لاغری خود ادامه دهند و از هایفوتراپی نیز به عنوان روشی برای جلوگیری و یا از بین بردن افتادگی پوست خود نیز استفاده کنند. چرا که در بسیاری از موارد به خصوص در هنگامی که شما به صورت ناگهانی وزن زیادی را از دست میدهید، پوست شما دچار شل شدگی و افتادگی میشود.

همچنین کسانی که دچار افتادگی کم و یا متوسط در ناحیه پا و یا ابرو شده اند نیز می توانند از هایفوتراپی به عنوان یک گزینه بسیار مناسب استفاده کنند. در این موارد نیازی نیست تا فرد به منظور از بین بردن افتادگی خود بخواهد دست به جراحی و روش های تهاجمی تر بزند.

یکی دیگر از موارد کاربرد هایفوتراپی استفاده از این روش برای افرادی است که دارای جوش های صورت هستند. تحقیقات و آزمایشاتی در این زمینه نشان داده است که هایفوتراپی برای درمان جوش ها می توانند بسیار موثر باشد.

بنابراین افرادی که جوش های صورت آن ها از طریق برخی دیگر از روش ها درمان نشده است می توانند این روش را نیز امتحان کنند و کاندیدای مناسبی برای استفاده از این شیوه درمانی برای از بین بردن جوش های صورت خود باشند. چرا که هایفوتراپی کلاژن سازی را تحریک میکند و می تواند درمان مناسبی باشد.

همچنین افرادی که میخواهند از طریق روشی غیر از جراحی و کم تهاجمی تر تغییراتی را در صورت خود و یا ناحیه فک خود ایجاد کنند نیز می توانند کاندیدای مناسب برای استفاده از این روش درمانی باشند. چرا که هایفو می تواند در زاویه سازی فک نیز قابل استفاده باشد.

افرادی که در ناحیه گونه و پلک نیز دارای افتادگی خفیف و کمی هستند نیز کاندیدای بسیار مناسبی برای استفاده از این روش به جای استفاده از سایر روش های جوانسازی و برطرف کردن افتادگی و شل شدگی پوست صورت هستند.

از دیگر مواردی که میتوان در آن هایفوتراپی را به عنوان روشی مناسب دانست در درمان و از بین بردن شل شدگی و افتادگی کم تا متوسط در ناحیه گردن است. افرادی که در این ناحیه دارای افتادگی خفیف هستند کاندیدای مناسبی برای درمان با این روش هستند.

هایفوتراپی یکی از ایمن ترین و موثر ترین روش های درمانی است که بر خلاف جراحی و به صورت کاملا غیر تهاجمی برای سفت کردن پوست شما می تواند به کار رود. به همین دلیل از آنجایی که این روش بسیاری از مشکلات و عوارض مربوط به جراحی را ندارد می تواند جایگزین بسیار  مناسبی باشد.

بنابراین یکی از مزایای این روش این است که بسیاری از افراد جوان که نمی خواهند در این سن زیر تیغ جراحی بروند می توانند از این روش درمانی به منظور جلوگیری و یا از بین بردن افتادگی و شل شدگی استفاده کنند.

همچنین از دیگر مزایای این روش این است که چون بسیاری از عوارض ناشی از عمل جراحی را ندارد، افرادی که به دلیل داشتن مشکلاتی نمی توانند جراحی کنند، به راحتی میتوانند روش هایفوتراپی را جایگزین عمل جراحی کنند.

با وجود اینکه هایفوتراپی یکی از درمان های کاربردی به منظور جوانسازی و جلوگیری از افتادگی و شل شدگی پوست است و بسیاری از افراد به دلیل غیر تهاجمی بودن و کم خطر بودن این روش استفاده از آن را به سایر روش ها ترجیح می دهند.

بسیاری افراد در سنین میانسالی قرار دارند که از افتادگی پوست و شل شدگی پوست در نواحی مختلف صورت و گردن ناراحت و ناراضی هستند؛ اما این را باید بدانید که این روش درمانی برای افتادگی های شدید کاربرد ندارد. چرا که امواج فرستاده شده به لایه های عمیق پوست قدرت از بین بردن افتادگی های شدید را ندارند.

هر چند که شاید این افراد هایفوتراپی را به دلیل مزایای زیاد آن به برخی دیگر از روش ها ترجیح دهند، اما افرادی که در سنین بالاتری هستند و شل شدگی و افتادگی شدیدتری در نواحی مختلف بدن آنها از جمله صورت وجود دارد، هایفوتراپی نمی تواند گزینه خیلی مناسبی باشد؛ و می بایست از سایر درمان های جایگزین استفاده کنند.

همچنین از آنجایی که در درمان از طریق هایفوتراپی امواجی به نواحی زیرین و عمیق پوست فرستاده میشود، افرادی که بنا به دلایلی مختلفی مجبور به قرار دادن فلز در داخل بدن خود شده اند نمی توانند از این شیوه درمانی استفاده کنند.

چرا که فلز موجود در ناحیه تحت درمان، می تواند با امواج فرستاده شده توسط دستگاه هایفوتراپی تداخل پیدا کند و اجازه ندهد که درمان به خوبی و درستی انجام شود. حتی ممکن است برای خود فرد نیز مشکلاتی را به همراه داشته باشد؛ بنابراین در صورت داشتن هر نوع فلز در بدن خود پیش از انجام عمل هایفوتراپی پزشک خود را از وجود آن مطلع سازید.

همچنین یکی از عوارض ناشی از استفاده از هایفو قرمزی و تورم و تا حدودی احساس سوزش در ناحیه ای است که تحت درمان قرار گرفته است و در بسیاری از موارد این موضوع موقت بوده و بعد از مدتی این علائم از بین خواهند رفت.

اما در افرادی که دارای پوست های بسیار حساس هستند که در اثر کوچکترین تماس و یا برخوردی دچار زخم و یا کبودی می شود و از آنجایی که در درمان از طریق هایفوتراپی گاهی دمای نواحی تحت درمان به 75 درجه نیز می رسد. از این جهت به چنین افرادی توصیه نمی شود که از چنین شیوه درمانی استفاده کنند.

کاندیدا نامناسب هایفوتراپی

افراد دچار آسیب دیدگی یا زخم‌های باز، آکنه کیستیک، جای زخم موجود، ایمپلنت‌های مکانیکی یا پوستی، پرکننده‌های پوست یا سایر اقلام تزریقی، وسایل برقی کاشته شده یا ایمپلنت‌های فلزی در ناحیه صورت یا ناحیه تحت درمان، افراد باردار یا مادران شیرده، افراد دچار آنژیوکاردیوپاتی (قلب)، فشار خون بالا و بیماری‌های کبدی- کلیوی، بیماری‌های پوستی از جمله AIDS و HIV افراد دارای پوست بسیار حساس یا آلرژیک از جمله دارای آلرژی به پروتئین، نباید تحت درمان با هایفو قرار بگیرند.

مراقبت های قبل از هایفوتراپی

قرار گرفتن در معرض آفتاب باعث سوختگی پوست می شود و پوست آفتاب سوخته یا برنزه شده با هایفو قابل درمان نیست. همچنین، از تمام مواد شیمیایی که باعث تحریک پوست می شوند باید خودداری کنید، زیرا مانع درمان می شود.

توجه داشته باشید که اگر قصد انجام هایفوتراپی را دارید، از مصرف آنتی بیوتیک ها خودداری نمایید. چرا که برخی آنتی بیوتیک ها باعث می شوند به نور حساس شوید. پس از تکمیل درمان شما با آنتی بیوتیک، انجام هایفوتراپی باید به مدت دو هفته به تعویق بیفتد. در ادامه، به اقدامات احتیاطی قبل از هایفو می پردازیم.

مراقبت های روز قبل از هایفوتراپی

روند درمان لیفت صورت با هایفو نسبتاً بی خطر است. با این حال، افرادی که می خواهند تحت درمان هایفو قرار بگیرند، قبل از درمان نباید سابقه گلودرد یا تب داشته باشند. زخم های سرد باعث اختلال در روند درمان می شود، در حالی که افرادی که تب داشته باشند، نمی توانند درمان هایفو را انجام دهند. در چنین مواردی، هایفو پس از بهبودی کامل سرماخوردگی یا تب انجام می شود. توجه داشته باشید که حداقل یک روز قبل از هایفو، هیچ یک از این مشکلات را نداشته باشید.

مراقبت های روز درمان

بسیار مهم است که در روز درمان، از انواع آرایش و مرطوب کننده ها خودداری کنید. با فرض اینکه هیچ مشکلی که روند درمان هایفو را مختل سازد، وجود ندارد، خود را به موقع به مرکز درمانی برسانید. این کار شما را آرام نگه می دارد و هر نوع اضطراب را از بین می برد. هایفو یک درمان بدون درد و غیرتهاجمی است، بنابراین اضطراب نداشته باشید.

اگر جزء افرادی هستید که از اقدامات درمانی ترس دارید، استفاده از داروهای ضد اضطراب توصیه می شود. همچنین، بهتر است کسی را به عنوان همراه با خود بیاورید تا شما را پس از طی مراحل درمانی، به خانه منتقل کند.

مراقبت های بعد از هایفوتراپی

ممکن است پس از درمان، پوست اندکی صورتی یا قرمز باشد؛ در این موقعیت فقط برای شستن صورت از آب سرد استفاده کنید.

انتظار می‌رود پوست تحت درمان قرار گرفته تا 4 هفته بعد، نسبت به لمس دردناک باشد.

ممکن است تورم اندکی وجود داشته باشد که این امر طبیعی است. گذاشتن بسته یخ یا استفاده از کرم‌های استروئیدی می‌تواند به فرونشاندن آن کمک کند. اگر اثرات زخم مانع لمس پوست می‌شود، اجازه دهید پوست بهبود پیدا کند.

ممکن است بلافاصله پس از درمان بتوان از آرایش (ترجیحاً با استفاده از اقلام دارای مواد معدنی) یا کرم‌های غیرتحریک‌کننده و مرطوب کننده استفاده کرد.

پس از درمان هایفو از قرار گرفتن در معرض آفتاب خودداری کنید و از کرم ضدآفتاب دارای حداقل spf30 استفاده کنید.

حداقل تا یک هفته پس از فروکش کردن حساسیت و برافروختگی پوست، از لایه برداری با محصولاتی که حاوی aha/bha ها هستند خودداری کنید.

پس از انجام ورزش‌های شدید و کشیدن ناحیه پوستی تحت درمان به مدت 3 تا 4 هفته خودداری کنید. حداقل تا دو روز پس از درمان از نواحی تحت درمان استفاده نکنید ؛ با این حال انجام ورزش‌های سبک مانند پیاده روی خوب است.

مصرف پروتئین را برای تقویت روند بهبودی پوست و روند باز تولید کلاژن، افزایش دهید.

مصرف مکمل‌های ویتامین c برای سنتز کلاژن مفید است و یک ماده معدنی مهم برای سلامتی پوست شما می‌باشد.

اثرات و نتایج هایفوتراپی

از اثرات شگفت انگیز هایفوتراپی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

لیفت ابرو (بدون جراحی)

رفع غبغب (بدون جراحی)

لیفت صورت و گردن ( بدون جراحی )

سفت و محکم شدن پوست صورت و گردن (بدون جراحی)

رفع افتادگی پلک بالا

رفع چروک‌های کناره های خارجی چشم ها (چین های پنجه کلاغی)

کم شدن عمق خطوط خنده و گریه (رفع افتادگی گوشه های لب ها)

رفع افتادگی‌های زیر چانه (رفع افتادگی پایین صورت)

رفع چین و چروک‌های صورت و بالا گردد

دوره نقاهت هایفوتراپی

انجام هایفوتراپی در 1 جلسه کوتاه 1 ساعته انجام می‌شود.

بلافاصله می‌توان در محیط کار خود حاضر شد.
همه خانم ها که می‌خواهند (همیشه جوان ) بمانند.
کسانی که قصد کاهش وزن دارند ( نگران شل شدن پوست ) خود هستند.
همه خانم‌ها در همه سنین جهت رفع چروک و شلی پوست
مهم ترین ویژگی هایفو تراپی این است که سطح پوست کاملاً سالم و بدون آسیب (دست نخورده) باقی می ماند. پس نیازی به استراحت نداشته و بلافاصله شخص می تواند به ادامه فعالیت و کارهای روزانه اش بپردازد. جوانسازی پوست با هایفو یکی از رایج ترین و توسعه یافته ترین سیستم های درمانی امروزی است. با تقبل هزینه هایفوتراپی میتوان پوستت خورد را زیبا کنید.

تعداد جلسات هایفوتراپی

هر جلسه بین 30 تا 60 دقیقه طول می کشد، که فرد هیچ گونه دردی را در این مدت احساس نمی کند و کاملا راحت در حالت نشسته صورت می گیرد. در ابتدا معاینات اولیه برای بیمار صورت می گیرد در این معاینه شدت افتادگی پوست مورد بررسی قرار می گیرد، برای رفع مشکل و جوانسازی پوست شاید نیاز به یک جلسه درمان یا بیش از یک جلسه باشد.

متخصص پوست بعد از بررسی و معاینات لازم تعداد جلسات لازم را تعیین می کند که بستگی به میزان افتادگی و چین و چروک پوست دارد ، با یک جلسه درمانی هایفوتراپی می توان مشکل افتادگی پوست را درمان کرد ، اما اگر این افتادگی شدید باید نیاز به تعداد جلسات بیشتری می باشد .

کلینیک بین المللی زیبایی پوست و مو الهیه به صورت کاملا رایگان مشاورات لازم را به زیبا جویان عزیز ارایه می کند.

مشاوره

کلینیک بین المللی زیبایی پوست و مو الهیه با کادری مجرب و متخصص در هر نوع زیباسازی و جوانسازی به صورت حضوری و در صورت عدم امکان زیبا جویان عزیز برای مشاوره حضوری همه ساعت می تواند به زیبا جویان عزیز مشاوره تلفنی را ارایه کند. این مشاورات بصورت کاملا رایگان برای زیبا جویا عزیز ارایه می شود.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد:

https://clinicelahieh.com/ogy6

https://clinicelahieh.com/0j39

https://clinicelahieh.com/vh4k

نتیجه گیری

همان‌طور که از نام این روش مشخص بوده اساس و پایه این روش مبنی بر استفاده از امواج فراصوت متمرکز و با توان بالا است. در روش هایفوتراپی بافت‌های داخلی پوست در اثر امواج فراصوت با توان بالا تحریک شده و در نتیجه در پی آزادسازی کلاژن به صورت طبیعی چین و چروک‌ها و افتادگی‌های پوستی را ترمیم و بهبود می‌بخشد. این روش به صورت انحصاری تحت پوشش شرکت و برند خاصی نبوده و دستگاه‌های مختلف با برندهای متفاوت و متعددی در بازار موجودند.

در این مقاله به طور کلی درباره هایفوتراپی صحبت کردیم که علاوه بر صورت، می تواند برای دیگر نواحی بدن نیز انجام شود. با این روش می توان مانع از پیری زودرس پوست صورت و دیگر نواحی شد. در صورتی که زیبا جویا عزیز می خواهید با استفاده از این روش  پوستی جوان و شاداب داشته باشید و یا مانع چین و چروک های زودرس آن شوید، می توانید به یک کلینیک تخصصی خوب خوب مراجعه نمایید. که در این زمینه کلینیک بین المللی زیبایی پوست و مو الهیه یه با کادری مجرب و متخصص می تواند کمک شایانی به شما کند.

هایفوتراپی یک روش ایمن و جذاب برای رسیدن به ظاهری جذاب و جوان است. در این مقاله مزایا و معایب هایفوتراپی را به‌طور کامل شرح دادیم و عوارض احتمالی  و موارد دیگر که چرا این روش می تواند یکی از بهترین روش های جوانسازی پوست صورت است را بیان کردیم و. با این وجود، توصیه می‌کنیم قبل از تصمیم‌گیری برای انجام هایفوتراپی به پزشک متخصص مراجعه کنید و با ارائه شرح دقیق از وضعیت خود، از او مشورت بخواهید.

با توجه به اینکه پرتوهای فراصوت هایفو روی بافت خاصی در زیر سطح پوست متمرکز می‌شوند، هیچ آسیبی به لایه‌های بالایی پوست و بافت‌ها و لایه‌های مجاور وارد نمی‌کند. با این حال، برای جلوگیری از وارد شدن هرگونه آسیبی موقع هایفوتراپی باید با پزشک مشورت کنید.

هایفو موجب رفع پیری پوست شده و باعث می‌شود پوست جوان‌تر و کشیده‌تر به نظر برسد و دیگر آن حالت شل شدگی و افتادگی پوست صورت دیده نشود.

تحقیقات و تجربیات زیبا جویا عزیز  نشان می‌دهد که تقریباً تمام کسانی که درمان هایفو را دریافت می‌کنند، حدود 3 ماه بعد به نتیجه دلخواه خود می‌رسند. در مقابل، تقریباً تمام افرادی که جراحی لیفت صورت انجام می‌دهند، بعد از یک سال به نتیجه دلخواه می‌رسند.

نتایج هایفوتراپی سریع‌تر است و خطرات بسیار کمتری دارد، اما اثرات بلند مدت آن چندان ماندگار نیست. با شروع دوباره‌ی فرآیند پیری پوست، کلاژن‌های تازه ساخته شده تحلیل می‌روند و پوست به حالت قبلی باز می‌گردد. اما این اتفاق زود هنگام نبوده و حدوداً یک سال بعد از درمان آغاز می‌شود.

پزشکان پیشنهاد می‌کنند تا در صورت امکان، همیشه از روش‌های کم تهاجمی استفاده شود مگر اینکه این روش‌ها جواب ندهد و نیاز به روش تهاجمی‌تر نظیر جراحی باشد.

تا زمانی که اثرات پیری در پوست شما شدت کمی دارد، نیازی به جراحی سنگینی مانند لیفت ندارید. اگر سالی یک بار هایفوتراپی انجام دهید، در طول 12 سال، هزینه‌اش تقریباً با جراحی لیفت برابر می‌شود. پس از لحاظ هزینه در بلند مدت، تفاوت چندانی وجود ندارد، اما خطرات هایفو به مراتب کمتر است.

نکته مهم این که در روش هایفو فرآیند جوان‌سازی بر پایه رفتار طبیعی پوست بدن است. یعنی درمان چین و چروک و شل شدگی پوست صرفاً با تحریک پوست به تولید پروتئین‌های طبیعی بدن صورت می‌گیرد. در این صورت ماده‌ای مصنوعی وارد بدن شما نشده‌ است، عضلات صورت خود را فلج نکرده‌اید و از استرس بیش از حد بی‌هوشی، زخم و بخیه خبری نیست.

کلینیک الهیه

کلینیک بین المللی پوست موزیبایی الهیه-کلینیک الهیه

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز  می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09120043630

02191012756

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 2 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinicelahieh

ارائه  مراقبت های مربوط به  خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

clinicelahieh.com/#

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

 https://takhfifannet.com

 سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

 https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه:

لینک آپارات:https://aparat.com/v/pkaGy

لینک نماشا:https://www.namasha.com/v/qUWKHpe8

ویکی پدیا: https://fa.wikipedia.org

فیسبوک:  https://www.facebook.com

تویتر: https://twitter.com

لینک یوتیوب: https://www.youtube.com

تلگرام: https://telegram.org