سوالات متدوال هایفو تراپی

سوالات متدوال هایفو تراپی

سوالات متدوال هایفو تراپی

امروزه یکی از معیارهای زیبایی داشتن چهره جوان و شاداب می‌باشد. هایفوتراپی صورت برای افزایش استحکام و جوانسازی پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. هایفوتراپی یکی از قدرتمندترین و موثرترین جایگزین‌ها برای جراحی‌های زیبایی محسوب می‌شود.

هایفوتراپی به عنوان یکی از بهترین روش های جوانسازی پوست، در صدر لیست امور متخصصان پوست و ارائه دهندگان خدمات زیبایی قرار دارد. امروزه این روش به روشی بسیار محبوب و کارآمد برای زیباسازی و جوانسازی پوست افراد بدل شده است.

هایفو تراپی راهکاری بسیار مناسب برای افرادی است که به سلامت و زیبایی پوست خود اهمیت می‌دهند اما قبل از انجام آن بهتر است با صفر تا صد این روش آشنا باشیم و از زمان ریکاوری و مراقبت های بعد از هایفوتراپی آگاه شویم تا بتوانیم ماندگاری هایفوتراپی را افزایش دهیم .

امروز اینجا هستیم تا شما را نسبت به زیر و بم هایفوتراپی آگاه کنیم و کمک کنیم تصمیمی منطقی برای رسیدگی به پوست خود بگیرید. با ما همراه باشید.

با استفاده از هایفوتراپی می‌توان چربی‌های بدن را از بین برد و پوست بدن را سفت کرد یا از آن برای جوانسازی صورت و لیفت پوست صورت و گردن استفاده نمود.

در این مقاله قصد داریم تا شما را با یکی از روش‌های جوانسازی پوست صورت به نام، هایفوتراپی صورت آشنا کنیم. این روش یک روش غیرتهاجمی و ایمن است و ماندگاری نسبتا بالایی دارد. این مطالب را از دست ندهید.

کلینیک آراد

کلینیک بین المللی پوست موزیبایی آراد-کلینیک آراد

هایفوتراپی چیست؟

هایفو تراپی یا HIFU Therapy مخفف عبارت «High-intensity focused ultrasound» به معنی «امواج اولتراسوند متمرکز با شدت بالا» می‌باشد. این روش درمانی، یک روش جدید برای سفت شدن پوست است که به صورت کاملا غیر تهاجمی و بدون عوارضی مانند ایجاد درد، سبب لیفت صورت خواهد شد.

در این روش از انرژی فراصوت برای تحریک کلاژن سازی استفاده می‌کنند که در نهایت منجر به سفت شدن پوست می‌شود. فناوری HIFU قبلا بیشتر به خاطر درمان تومورها شناخته شده بود اما بعدا برای زیبایی پوست نیز استفاده شد. اولین گزارش استفاده از هایفو تراپی برای جوانسازی پوست مربوط به سال 2008 بود.

آزمایش های بالینی گوناگون تایید کرده اند که امروزه هایفو تراپی برای لیفت صورت و اصلاح چین و چروک ها بی خطر و موثر است.

مراحل انجام هایفوتراپی

گفتیم که هایفوتراپی چيست و عوارض هایفوتراپی بسیار بسیار کمتر از دیگر روش هاست. همانطور که گفته شد در این روش از انرژی امواج اولتراسوند استفاده می شود. این انرژی لایه های زیر پوست را مورد هدف قرار داده و امواج روی نقطه خاصی در آنجا متمرکز می شوند.

از آنجاییکه تمرکز امواج در لایه های زیرین است جذب لایه های بیرونی نمی شود و آسیبی به آنها نمی رساند. جالب است بدانید از بین بردن غبغب با هایفو و همچنین هایفوتراپی شکم نیز از پر طرفدار ترین خدمات هایفوتراپی هستند.

با حرارت دادن سلولهای لایه های زیرین، بافت گرم شده باعث تخریب سلولی می شود وسلولها را وادار به تولید کلاژن بیشتر می کند. کلاژن، پروتئینی است که باعث استحکام پوست می شود.

با افزایش کلاژن، خطوط و چین و چروکهای ریز حذف شده و باعث می شود پوست سفت و محکمتر و چروک کمتر شود. به این ترتیب خستگی، افتادگی پوست در اطراف چشم، صورت، چانه، گردن و سینه تنها با یک روش درمانی که به، بطور قابل توجهی بهبود پیدا می کند.

طبق نظر متخصصان در مقایسه با دیگر روشها عمق نفوذ گرمای امواج هایفو در پوست بیشتر و در نتیجه تولید کلاژن بهتر صورت می گیرد. میزان نفوذ امواج هایفوتراپی سه برابر لیزر و یک و نیم برابر آراف است. در نتيجه در صورت تركيب با اين روشها نتايج درخشان و ماندگارى به ارمغان مى آورد.

جوانسازی پوست با هایفوتراپی یک روش نوین و البته کار آمد است. ایا هایفو واقعا تاثیر دارد ؟ بله هایفوتراپی تاثیرگذار است. شاید این سئوال خیلی ها باشد. جالب است بدانید عوارض هايفوتراپي صورت در مقابل دیگر روش ها بسیار کم است. هایفوتراپی نیز مانند آر اف فرکشنال یکی از راه های جوانسازی است. استفاده از هایفوتراپی در موارد زیبایی قدمت چندانی ندارد.

اولین تاییدیه هایفوتراپی از طرف سازمان غذا و دارو (FDA)در سال 2009 برای لیفت ابرو بود و تنها حدود پنج سال قبل، کاربرد آن در رفع چین و چروک سینه و گردن برای این سازمان محرز شد.

از هایفوتراپی در لیفت، جوانسازی صورت و سفت کردن پوست نیز استفاده می شود. اخیراً چندین تحقیق معتبر در این زمینه نشان می دهد که این شیوه کاملا بی خطر و مؤثر است.

به طوریکه در مواردی که افراد به هر دلیلی مجاز به عمل جراحی نیستند و یا تمایلی به جراحی ندارند استفاده از آن پیشنهاد می شود. البته میزان این نفوذ به دستگاه استفاده شده نیز بستگی دارد. معمولا در هایفوتراپی از چند کارتریج اصلی استفاده می شود که به صورت زیر هستند:

کارتریج با عمق نفوذ 3 میلی متر. در این مورد حرارت تا لایه درم فرستاده می شود و جهت جوانسازى و رفع خطوط و چين و چروك استفاده مى شود.

کارتریج با عمق 4.5 میلیمتر که با رساندن حرارت به لایه ماهیچه ای آن را سفت می کند و باعث ايجاد ليفت در اطراف دهان،غبغب ،زاويه سازى خط فك ،گونه و ابروها مى شود.

کارتریج با عمق نفوذ 8 میلیمتر

کارتریج با عمق نفوذ 13 میلیمتر

کارتریجهای اصلی کارتریجهای عمق3 و 4.5 هستند و براى صورت استفاده مى شوند.

با توجه به ارتباط مستقیم کیفیت کارتریج دستگاه هایفوتراپی با نتیجه درمان ، مركز زيبايى ويستريا با بكارگيرى جديدترين تكنولوژى هایفوتراپی در صدد جلب رضایت قطعی مراجعين عزیز مى باشد.

برای برخورداری از مزیت دستگاه هایفوتراپی مركز زيبايى ويستريا با ما تماس بگیرید. اگر هنوز برای هایفوتراپی دودل هستید پیشنهاد می کنیم نظر مردم در مورد هایفو را بپرسید.

هایفو تراپی

هایفو تراپی-کلینیک بین المللی پوست،مو و زیبایی آراد

مزایای هایفوتراپی

معمولا بین 1الی 3 جلسه برای دریافت نتیجه کافی می باشد.

ماندگاری هایفوتراپی شامل بازه ی1الی 2 ساله می باشد.

هر جلسه درمانی مدت کوتاهی از 30الی 90 دقیقه را شامل می شود.

روش درمانی غیر تهاجمی و بدون درد و خون ریزی بوده و نیازی به دوره استراحت و نقاهت ندارد.

می تواند به عنوان روش مکمل و افزایش ماندگاری نتایج جراحی های زیبایی استفاده گردد.

هزینه بسیار پایین تر از روش های جراحی

عدم آسیب رسانی به پوست نظیر سوختگی و لک

قابل استفاده بر روی تمامی انواع پوست

معایب هایفوتراپی

هایفوتراپی همچون سایر کار های زیبایی بدون  نمی‌باشد و عوارض جانبی پی در پی را به همراه دارد.

از جمله مهم‌ترین عوارض جانبی این تکنیک می‌توان به مواردی همچون:

ایجاد درد مزمن در ناحیه تحت درمان

قرمزی پوست از دیگر عوارض هایفوتراپی می‌باشد.

شروع التهاب و متورّم شدن پوست ناحیه مورد نظر

بی حس شدن پوست جزو عوارض شدید هایفوتراپی می‌باشد.

هایپر پیگمنتیشن یا افزایش رنگ‌دانه‌های پوستی

اینک هر یک از موارد هایی که در بالا به آن اشاره شد را  به صورت کامل و جداگانه توضیح می دهیم با ما همراه باشید.

ایجاد درد مزمن در ناحیه تحت درمان

یکی از اولین عوارضی که پس از هایفوتراپی صورت به وجود می آید درد است که برای مدتی کسانی را که هایفوتراپی صورت را انجام داده اند آزار می دهد و اذیت می کند. این درد در اثر امواجی که به پوست بیمار می تابد ایجاد می‌گردد و می‌تواند برای مدّتی طولانی ادامه یابد.

با این حال، درد حاصل از این فرآیند زیبایی مدّتی بعد از پایان آن به اتمام می‌رسد و جزو عوارض جانبی شدید این تکنیک محسوب نمی‌گردد ولی در برخی از موارد مشاهده شده است که درد ایجاد شده سیر مزمن به خود گرفته است و برای مدّت بیشتری موجب آزار بیمار شده است.

قرمزی پوست از دیگر عوارض هایفوتراپی می‌باشد

یکی دیگر از عوارض هایفوتراپی صورت قرمزی پوست است. هایفوتراپی باعث تحریک شدن سلول‌های موجود در لایه‌های مختلف پوست می‌شود و آسیب‌های ناچیزی را به این سلول ‌ها وارد می‌نماید.

قرمز شدن پوست نشانه‌ی تحریک بیش از حدّ این سلول‌ها در نظر می‌شود و می‌تواند موجب شروع التهاب در بافت پوست گردد.

سلول‌هایی که از این روش تحریک می‌شوند با ایجاد ترکیبات خاصّی موجب تجمّع سلول‌های سیستم ایمنی در بافت پوست می‌شوند و این فرآیند با نشانه‌هایی همچون قرمز شدن پوست بافت مورد نظر خود را آشکار می‌سازد.

البتّه جای نگرانی در این رابطه وجود ندارد زیرا این قرمزی بعد از گذشت مدّت کوتاهی از بین می‌رود و جزو عوارض کوتاه مدّت هایفوتراپی محسوب می‌شود.

شروع التهاب و متورّم شدن پوست ناحیه مورد نظر

از عوارض هایفوتراپی صورت  می توان به التهاب و متورم شدن پوست نیز اشاره کرد. این عوارض می تواند موجب کاهش تاثیر این روش شود.

متورّم شدن پوست یکی از نشانه‌های آسیب جدّی به سلول‌های پوست می‌باشد و می‌تواند سیستم ایمنی افراد را به شدّت تحریک نماید.

بعد از اینکه فرد متقاضی هایفوتراپی را انجام می دهد جریان خون بافت مورد نظر به میزان قابل توجّهی افزایش می‌یابد و آب میان بافتی بیشتری در آن ناحیه جمع می‌شود و این علائم خود را به شکل تورّم نشان می‌دهند.

با این وجود هیچ جای نگرانی وجود ندارد به دلیل اینکه تورم به وجود آمده با کبودی پوست همراه نمی باشد و بعد از گذشت 24 ساعت این تورم به طور کلی از بین می رود، کبودی پوست صورت به دلیل استفاده‌ ی بیش از حدّ از هایفوتراپی می‌باشد و به عنوان عدم تسلّط پزشک متخصص به این تکنیک زیبایی در نظر گرفته می‌شود. بنابراین، همواره این گونه خدمات زیبایی را از پزشکان باتجربه و مشهور دریافت نمایید.

بی حس شدن پوست جزو عوارض شدید هایفوتراپی می‌باشد

از دیگر عوارض هایفوتراپی صورت بی حس شدن پوست است، که این بی خس شدن پوست ممکن است برای مدتی طولانی زندگی افراد را تحت تاثیر قرار دهد ، بافت صورت انسان از یک سیستم عصبی دقیق و ظریف برخوردار است و تراکم اعصاب در بافت صورت بالا می‌باشد، این سلول‌ها در عمق بیشتری نسبت به سایر سلول‌های تشکیل دهنده‌ی پوست قرار دارند و احتمال وارد شدن آسیب به آن‌ها پایین است.

با این حال امواج موجی که در این روش می تواند تا عمق بیشتری نفوذ کند و در برخی از موارد سبب وارد شدن آسیب به سلول‌های پوستی شوند.

آسیب وارد شده به این سلول‌ها می‌تواند برای مدّتی طولانی زندگی بیمار را مختل نماید و گاهاً به درمان دارویی برای بهبود کامل نیاز داشته باشد ولی بیشتر بی حسی‌های ایجاد شده پس از گذشت 2 هفته و بدون نیاز به درمان‌های دارویی برطرف می‌شوند و نیازی به مداخله‌ی اضافی ندارند.

هایفوتراپی یک تکنیک ظریف محسوب می‌شود و پزشک معالج باید از دقّت بالایی برای پیاده‌سازی این تکنیک برخوردار باشد و مشاهده‌ی چنین علائمی نشان دهنده‌ی ضعف اطّلاعات پزشک متخصص در زمینه‌ی استفاده‌ی صحیح از این فرآیند می‌باشد.

هایپر پیگمنتیشن یا افزایش رنگ‌دانه‌های پوستی

ملانوسیت‌ها از دیگر سلول‌هایی هستند که در ساختار پوست انسان وجود دارند و وظیفه‌ی تولید ملانین که یکی از رنگ‌دانه‌های پوستی مهم در انسان می‌باشد را بر عهده دارند. در هایفوتراپی با تابش امواج صوتی این سلول‌ها تحریک می‌شوند و ملانین بیشتری را تولید می‌نمایند.

این رفتار سلول‌های ملانوسیت یک فرآیند طبیعی در نظر گرفته می‌شود زیرا به این سلول‌ها این گونه القا می‌شود که فرد در مواجهه با تابش شدید نور خورشید قرار دارد و این سلول‌ها در تلاش هستند تا با تولید ملانین از وارد شدن آسیب به پوست جلوگیری نمایند. تولید ملانین منجر به تیره شدن پوست محل تحت درمان می‌شود و می‌تواند زیبایی افراد را با خطراتی جدّی مواجه نماید.

این تغییر رنگ پوست در برخی از موارد شکلی دائمی به خود می‌گیرد و به مداخله‌های بیشتری برای از بین رفتن نیاز دارد. بنابراین، قبل از انجام هایفوتراپی تمامی موارد ذکر شده را در نظر بگیرید و با آگاهی کامل برای انجام این فرآیند اقدام نمایید.

کاندیدای مناسب برای هایفوتراپی

به خاطر داشته باشید که کاندید مناسب برای هایفوتراپی افرادی هستند که علائم پیری آنها به تازگی نمایان شده است.

معمولاً بین 40 تا 50 سالگی که علائم پیری خفیف روی صورت، گردن و اطراف چشم مشاهده می‌شود؛ بهترین سن برای هایفوتراپی می باشد و نتایج به دست آمده از این روش برای بیمارانی که علائم پیری روی پوست صورت آنها بسیار شدید باشد ممکن است چندان رضایت بخش نباشد.

انجام جلسات تکمیلی نیز برای کاهش چین و چروک های عمیق یا افتادگی بسیار شدید پوست نباید زودتر از شش ماه انجام بگیرد و حتی توصیه می شود که بیماران مدت زمان بیشتری منتظر بمانند تا چرخه تحریک و تولید مجدد کلاژن پایان یابد.

بنابراین بهتر است پیش از اقدام به هایفوتراپی با متخصص مشورت نمایید تا مطمئن شوید که تاثیر هایفو در درمان مشکلات پوستی شما مطابق انتظارتان باشد.

در صورتی که پوست شما تا حدودی دچار چین و چروک شده و یا افتادگی خفیف در خط ابرو یا پلک چشم خود مشاهده می کنید؛ نشانه های پیری پوست آغاز شده است و شما کاندید مناسبی برای هایفوتراپی هستید.

علائم معمولاً در اواخر دهه 30 سالگی و بعد از آن روی پوست صورت مشاهده می‌شود.

هایفو می‌تواند تا حد زیادی افتادگی پوست صورت و بدن شما را برطرف کند. جوانسازی پوست با هایفو برای بالا بردن ابرو، کاهش افتادگی پوست و چین و چروک ها در نواحی مختلف صورت، گردن، سینه، بازوها، داخل و خارج ران و هر ناحیه دیگری که اثرات پیری خفیف تا متوسط روی آن مشاهده می شود؛ موثر است.

هزینه های هایفوتراپی

هزینه و قیمت هایفوتراپی به عوامل گوناگونی از جمله تجهیزات ذرمانی و امکانات کلینیک، ناحیه تحت درمان و هزینه پزشک بستگی دارد و پس از انجام جلسه مشاوره پزشک به شما اعلام خواهد نمود.

بی‌شک کیفیت و درستی انجام‌پذیری روند درمان یک پارامتر بسیار مهم بوده و این تنها با مراجعه به پزشکی با تجربه و متخصص در این امر حاصل خواهد شد و طبیعی است که این امر منجر به افزایش هزینه و قیمت هایفوتراپی شود.

کیفیت و منطقه جغرافیایی کلینیک

از دیگر عوامل بسیار مهم و تأثیرگذار بر روی هزینه و قیمت هایفوتراپی همان‌طور که پیش‌تر هم مختصراً اشاره شد، هزینه مربوط به تجهیزات است.

دستگاه‌های اورجینال و با کیفیت بالاتر به دلیل هزینه خرید و نیز نگهداری بیشتر در مقایسه با سایر دستگاه‌ها از هزینه بیشتری برخوردار هستند که این امر منجر به افزایش هزینه و قیمت هایفوتراپی خواهد بود.

علاوه بر هزینه اولیه مقدار اجاره بها و در نتیجه منطقه جغرافیایی کلینیک در هزینه و قیمت هایفوتراپی موثر واقع می‌شود.

علاوه بر این رفتار حرفه‌ای و نیز تجربه بالاتر کادر درمان نیز از عوامل تأثیرگذار بر روی سطح کیفی خدمات است که این موضوع تأثیر مستقیمی بر روی هزینه و قیمت هایفوتراپی خواهد داشت.

به منظور درمان هر موضع خاص از صورت طبق استاندارد‌های موجود تعداد شات‌ها یا تماس‌های مشخصی وجود دارند، اما کلینیک‌ها ممکن است که با توجه به دستگاه خاص و یا به توصیه پزشک تعداد و یا مدت‌زمان این تماس‌ها را تغییر دهند که این موضوع تاثیر مستقیمی بر روی هزینه و قیمت هایفوتراپی خواهد داشت.

اما مورد اساسی دیگر به منظور تعیین هزینه و قیمت هایفوتراپی تعداد جلسات مورد نیاز به منظور درمان است که این مورد به هنگام مشاوره و یا طی جلسه اول توسط پزشک و با توجه به ناحیه مدنظر و عوامل دیگر تعیین می‌شود. البته لازم به ذکر است که گاهی روند درمان ممکن است طولانی‎‌تر و یا کوتاه‌تر باشد.

مراقبت های قبل از هایفوتراپی

برای اینکه نتیجه بهتری از هایفوتراپی عاید شما شود؛ باید مواردی را قبل از انجام این کار رعایت کنید. رعایت این موارد به شما کمک می‌کند تا از نتیجه هایفوتراپی رضایت کامل را داشته باشید. این اقدامات از قرار زیر هستند:

بررسی سابقه کلینیک و متخصص زیبایی

نخستین گام برای انجام هر عمل زیبایی، انتخاب یک کلینیک باتجربه است. شما باید در انتخاب کلینیک دقت بسیار زیادی را به کار ببندید؛ زیرا دانش متخصص زیبایی در انجام هایفوتراپی و مهارت اپراتور در نتیجه به دست آمده از این روش بسیار موثر است. برای اینکه بتوانید کلینیک خوبی را برای این کار انتخاب کنید؛ باید نمونه کارهای آن را به طور کامل بررسی نمایید.

سپس باید درباره سابقه پزشک تحقیق کرده و با افرادی که هایفوتراپی را در این کلینیک انجام داده‌اند؛ مشورت کنید.

شرکت در جلسه مشاوره

گام دوم برای انجام هایفوتراپی، شرکت در جلسه مشاوره و حضور در کلینیک است. شما با شرکت در این جلسه می‌توانید اطلاعات بسیار خوبی را درباره روش انجام هایفوتراپی، محیط کلینیک و پزشک به دست آورید.

به علاوه می‌توانید همه سوالات خود را پزشک مطرح کرده و ابهامات خود را برطرف نمایید.

در جلسه مشاوره پزشک اطلاعاتی را درباره سلامت عمومی شما و اقداماتی که پیش از این برای جوان‌سازی پوست انجام داده‌اید؛ به دست خواهد آورد. به علاوه سوالاتی را از شما درباره انتظاری که از نتایج هایفو دارید؛ خواهد پرسید.

به این صورت پزشک می‌تواند ضمن اطلاع از مشکل شما و انتخاب بهترین عمق نفوذ برای برطرف کردن آن، اطلاعات خوبی هم درباره انتظار شما به دست آورده و آن‌ها را واقعی‌تر کند.

به علاوه در این جلسه پزشک تعیین می‌کند که شما به چند جلسه‌ هایفو و با چه فاصله زمانی نیاز دارید. همچنین می‌توانید درباره ماندگاری نتایج هم با پزشک خود مشورت کنید.

علاوه بر این موارد، پزشک در طی جلسه مشاوره مواردی را به شما گوشزد می‌کند که باید قبل از مراجعه به کلینیک برای انجام هایفوتراپی، به آن‌ها عمل کنید. مهم‌ترین این موارد از قرار زیر هستند:

به مدت شش ماه قبل از انجام هایفوتراپی باید از انجام بوتاکس یا تزریق ژل خودداری کنید.

در صورتی که قبل از هایفوتراپی از لیزر برای جوان‌سازی پوست استفاده کرده‌اید؛ با پزشک خود در میان بگذارید.

از دو هفته قبل از انجام هایفوتراپی نباید از سولاریوم استفاده کرده یا پوست خود را با آفتاب برنزه کنید.

استفاده از همه مواد شیمیایی که ممکن است باعث تحریک پوست و ایجاد التهاب بر روی آن شوند؛ از دو هفته قبل از انجام هایفوتراپی ممنوع است.

در صورتی که داروی خاصی را مصرف می‌کنید؛ با پزشک خود در میان بگذارید.

در صورتی که در مدت کوتاهی قبل از انجام هایفوتراپی احساس سرماخوردگی دارید یا تب کرده‌اید؛ باید این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید.

علاوه بر مراقبت‌هایی که باید در هفته‌های پیش از هایفوتراپی انجام دهید؛ در روز انجام هایفو هم باید مواردی را رعایت کنید که به بهبود نتیجه کمک خواهند کرد.

این اقدامات مراقبتی در روز هایفوتراپی از قرار زیر هستند:

به موقع در کلینیک حاضر شوید.

از انواع مواد آرایشی یا مرطوب‌کننده‌ها بر روی پوست خود استفاده نکنید.

استحمام کرده و پوست را کاملا تمیز کنید.

از مصرف داروهای فشار خون و نوشیدنی‌های الکلی خودداری کنید.

آقایان بهتر است موهای صورت خود را یک یا دو روز قبل از مراجعه برای هایفوتراپی شیو کنند.

مراقبت های بعد از هایفوتراپی

پس از هایفوتراپی از پوست خود در برابر اشعه های آفتاب مراقبت نمایید و تا 4-6 هفته در معرض آفتاب قرار نگیرید و از کرم ضدآفتاب و کلاه استفاده نمایید.

حداقل تا 2 روز از مصرف الکل و کافئین پرهیز نمایید.

پس از هایفوتراپی پوست کمی حساس شده و از خارش و دست کار یآن خودداری نمایید تا منجر به کاهش اثرات درمانی و آسیب به پوست نگردد.

نوشیدن آب فراوان فراموش نشود.

از حمام آب گرم و جکوزی خوددارای نمایید و با آب خنک استحمام نمایید.

پس از هایفوتراپی از قرار دادن کمپرس سرد در موضع خودداری نمایید زیرا منجر به کاهش اثرات درمان می گردد.

تا 3 روز از اپیلاسیون خودداری نمایید.

2الی 3 روز اول صرفا از پاک کننده ها و مرطوب کننده پوستی استفاده نمایید و پس از گذشت 2-3 روز استفاده از محصولات مراقبتی پوست در صورت وجود را از سر بگیرید.

پس از یک هفته می توانید از دیگر روش های درمانی جوانسازی پوست مانند لایه برداری، بوتاکس، تزریق ژل و… استفاده نمایید.

اثرات و نتایج هایفوتراپی

اثرات و نتایج هایفوتراپی در همان ابتدا فرد کشیدگی پوست  را احساس می کند اما با گذشت 2 ماه نتایج قابل مشاهده تر خواهد بود همچنین تا 6 ماه فرآیند بهبودی ادامه خواهد داشت. پس از این دوره فرد کاملا کشیدگی و لیفت در صورت و گردن خود احساس خواهد نمود.

در نتیجه‌ی انجام هایفوتراپی صورت شما می‌توانید موارد زیر را شاهد باشید:

پوست نواحی مختلف صورت از شلی و افتادگی خارج شده و حالت سفتی پیدا خواهد کرد.

کانتورینک فک با استفاده از این تکنیک انجام می‌گیرد.

گونه‌ها، ابرو و پلک‌ها کشیده شده و از حالت افتادگی خارج می‌شوند.

کل ساختارهای پوستی سفت می‌شود.

پوست حالت صاف و لطیف به خود می‌گیرد.

دوره نقاهت هایفوتراپی

هایفوتراپی دوره نقاهت یا ریکاوری ندارد به گونه ای که بلافاصله بعد از انجام هایفوتراپی می توانید به زندگی عادی خود برگردید.

بعد از هایفوتراپی نیازی به استفاده از دارو، پماد یا موارد مشابه نیست بنابراین می توانید با پوست خود مانندگذشته رفتار کنید. درعوض لیفت صورت یک عمل جراحی نسبتا طولانی است که بین 2 تا 4 ساعت زمان می برد. دوره نقاهت جراحی لیفتینگ بین 2 تا 4 هفته طول می کشد.

بعد از جراحی پانسمانی روی سر شما گذاشته می شود و تخلیه ی مایعات از محل جراحی تا چند روز ادامه پیدا می کند. معمولا یک هفته بعد از جراحی بخیه ها کشیده می شود.

تعداد جلسات هایفوتراپی

اکثر بیماران تنها به یک تا دو جلسه درمان نیاز دارند. کارشناسان معتقدند که نتایج بالینی چشمگیری را می‌توان به دست آورد و بهبودی پوست تا 6 ماه پس از درمان اولیه قابل مشاهده است.

درمان تکمیلی می‌تواند در فواصل 1 ساله بسته به میزان لیفت و سفتی مورد نیاز پوست انجام شود.

سوالات متدوال

امواج فراصوت چگونه می‌توانند بر روی پوست تاثیر بگذارند؟

امواج فراصوت با شدت زیاد، قادر هستند لایه رویی پوست را رد کرده و خود را به لایه میانی یا درم برسانند. از لحاظ عددی قدرت نفوذ این امواج در پوست ما، بسته به شدت آن‌ها، ممکن است برابر 1.5، 3 و 4 میلی‌متر باشد.

به همین دلیل می‌توانند آثار مختلفی را بر روی لایه میانی پوست به جای بگذارند. برخورد امواج فراصوت با این لایه باعث ایجاد گرما می‌شود؛ این گرما می‌تواند آسیب‌های سلولی جزئی به دنبال داشته باشد. آسیب‌هایی که سلامت بافت پوست را تحت تاثیر قرار نمی‌دهند؛ اما می‌توانند سیستم ایمنی بدن را تحریک کنند.

این تحریک سیستم ایمنی بدن باعث می‌شود که سلول‌ها تلاش خود را برای ترمیم این قسمت به کار بگیرند؛ این کار به کمک تولید کلاژن انجام می‌شود. تولید مقدار زیاد کلاژن تا زمان ترمیم آسیب وارد شده، می‌تواند به مرور زمان پوست را سفت کرده و به از بین بردن چین و چروک‌ها کمک کند.

نکته مهم اینجا است که امواج فراصوت در هایفوتراپی تنها بر روی قسمت خاصی از پوست متمرکز شده و همان ناحیه را تحت تاثیر قرار می‌دهند؛ در نتیجه شدت بالای آن‌ها، آسیبی به دیگر قسمت‌ها وارد نخواهد کرد.

تفاوت هایفوتراپی با درمان لیزر چیست؟

همان طور که اشاره شد هایفوتراپی از انرژی ماوراء صورت که ویژگی های منحصر به فردی دارد استفاده می کند.این روش بر خلاف بسیاری از دستگاه ها و تکنولوژی های دیگر اجازه می دهد تا برای درمان عمق پوست،در واقع لایه های سطحی پوست را دور بزند.

امواج اولتراسوند (ماوراء صورت)دستگاه هایفو باعث تولید کلاژن در بستر پوست می شود درنتیجه موجب افزایش قابل توجهی از لیفت در طول دو تا سه ماه می گردد.لیزرها از انرژی نوری استفاده می کنند و نمی توانند به لایه های عمیق تر پوست نفوذ کنند.معمولا درمان هایی که با لیزر هستند تنها پوست سطحی را درمان می کنند و تاییدیه ی سازمان غذا و داروی امریکا FDA برای لیفت پوست را ندارند.

مدت ماندگاری هایفوتراپی چقدر است؟

مدت ماندگاری هایفوتراپی به عوامل مختلفی بستگی دارد و از فردی به فرد دیگر متفاوت است بنابراین اظهار نظر درباره دوام و ماندگاری اثر این روش کمی دشوار است. البته برای مشاهده نتایج مطلوبب ا مدت ماندگاری زیاد بایستی چندین جلسه هایفوتراپی را انجام دهید تا اثر کلاژن سازی این روش در پوست را شاهد باشید.

نتایج این روش درمانی بسته به سن فرد، میزان آسیب، شلی و افتادگی پوست، شدت خطوط و عمق چین و چروک‌ها و سبک زندگی افراد متفاوت است. معمولا نتایج حاصل از هایفوتراپی و آغاز مجدد فرایند جوانسازی پوست چند هفته پس از درمان ظاهر می‌شوند و می‌تواند سالیان زیادی ماندگاری داشته باشد. زیبا جویان عزیز باید در نظر داشته که می توانند.

آیا روش هایفوتراپی درد دارد؟

بسیاری از افرادی که از این روش استفاده می‌کنند، اظهار دارند هنگام انجام دادن هایفوتراپی، احساسی مانند سوزن سوزن شدن یا همان گز گز را تجربه خواهند کرد بنابراین اگر نگران  میزان درد در روش هایفوتراپی هستید، باید بدانید که با درد همراه نیست.

افرادی که دارای تحمل بسیار پایین هستند می‌توانند در جلسه مشاوره با پزشک متخصص پوست خود مشورت کرده و قبل از انجام هایفو، از دارو های غیر استروئیدی ضد التهابی مانند استامینوفن یا مسکن ها استفاده کنند.

روش هایفوتراپی بهتر است یا لیفت صورت؟

لیفت صورت یکی از روش های پرطرفدار است اما اکنون روش هایفوتراپی تا حدودی جای این روش را گرفته و زیباجویان را به سمت خود جذب کرده است.

روش هایفوتراپی نسبت به روش لیفت دارای مزایای بیشتری می‌باشد، از جمله: روش هایفوتراپی از لیفتینگ صورت، هزینه کمتری دارد به همین دلیل افراد بیشتری می‌توانند از آن بهره ببرند.

در روش هایفوتراپی، هیچگونه برشی در نحیه پوست ایجاد نمی‌شود و به همین دلیل در دسته تکنیک های غیر تهاجمی زیبایی قرار دارد اما در مقابل، لیفت صورت دارای برش و بخیه نیز می‌باشد. روش هایفوتراپی نیازی به استراحت و گذراندن دوره نقاهت ندارد و فرد می‌تواند بعد از بهره بری به زندگی عادی و فعالیت های روزمره خود بازگردد اما روش لیفت صورت به مصرف انتی بیوتیک و مراقبت های دوران نقاهت نیاز دارد.

هایفوتراپی بهتر است یا نخ؟

لیفت صورت با نخ جذب موجب می شود پوست به سمت بالا کشیده شده و این نخ ها که اغلب خاردار هستند با ایجاد برش هایی وارد پوست شوند.

ایجاد این برش ها هنگام لیفت صورت با نخ عوارض جانبی متعددی مانند عفونت را به دنبال خواهد داشت.همچنین ماندگاری لیفت با نخ پس از جذب شدن نخ ها به شدت کاهش می یابد.

در نتیجه نه تنها عوارض جانبی هایفوتراپی بسیار کمتر است بلکه ماندگاری روش هایفوتراپی نیز بسیار بیشتر از نخ خواهد بود. به همین علت هایفوتراپی بهتر از نخ است.

مدت زمان ریکاوری در روش هایفوتراپی چقدر است؟

جالب است بدانید روش هایفوتراپی دارای دوران نقاهت و استراحت نمی‌باشد و هر شخصی با هر توانایی بدنی از همان لحظه بعد از هایفوتراپی می‌تواند به فعالیت های روزمره خود ادامه دهد. بعد از این روش، درمان انتی بیوتیک و دارویی وجود ندارد.

چه تغییراتی بعد از هایفوتراپی احساس می کنیم؟

هایفوتراپی یکی از روش های سریع جوانسازی پوست است به طوریکه حتی یک جلسه انجام برای مشاهده تغییرات کفایت می کند.

بسته به اینکه از روش هایفوتراپی برای درمان چه ناحیه‌ای از بدن استفاده کرده باشید؛ تغییراتی که بعد از آن مشاهده می کنید؛ متفاوت خواهد بود.

در صورتی که هایفوتراپی را برای جوانسازی کل صورت به کار برده باشید؛ احتمالاً لیفتینگ ابرو ها، برجسته شدن گونه ها و از بین رفتن چین و چروک های صورت را بلافاصله مشاهده خواهید کرد و در صورتی که از هایفوتراپی برای آب کردن چربی و از بین بردن غبغب استفاده کرده باشید؛ مطمئنا نتایج از بین رفتن شل شدگی گردن و افتادگی غبغب را بلافاصله پس از اتمام جلسه هایفوتراپی مشاهده می کنید.

آیا مدل یا برندهای مختلف هایفو در کیفیت کار تاثیر دارد؟

برندهای مختلفی از دستگاه هایفو در ایران موجود است که از کارتریج های مختلفی نیز با قیمت های متفاوت بهره می‌برند. اثرگذاری برندهای مختلف هایفو در کیفیت کار نه تنها به مدل دستگاه بلکه به کارتریج مورد استفاده در آن نیز بستگی دارد.

در حال حاضر معتبرترین و با کیفیت ترین دستگاه هایفو در ایران مدل دابلو ساخت کشور کره است که کارتریج مصرفی آن نیز بسیار گران قیمت می باشد و تقریبا پس از ده بار استفاده روی پوست فرد باید تعویض شود.

برخی از کلینیک ها به منظور کاهش قیمت جلسات هایفوتراپی از کارتریج های ارزان قیمت به خصوص مدل های چینی در دستگاه دابلو استفاده می‌کنند که در نتیجه اثرگذاری و کیفیت کار را پایین می آورد . بنابراین درصورتی که برای هایفوتراپی به کلینیک مراجعه می‌کنید حتماً از اوریجینال بودن و کارتریج های آن اطمینان حاصل کنید.

آیا اپراتور هایفوتراپی در نتیجه کار موثر است؟

چون هایفوتراپی روی لایه های زیرین پوست تاثیر می گذارد؛ در صورتی که توسط پزشک متخصص که به ساختار و بافت های زیرین پوست اشراف کامل دارد؛ انجام گیرد؛ نتایج بسیار موثرتری را برای بیمار خواهد داشت.

آشنایی کامل با موقعیت قرار گیری اعصاب پوست و عضلات زیر پوست در نتیجه کار موثر است همچنین مدت زمان هایفوتراپی روی هر ناحیه از بدن یا صورت به اپراتور هایفوتراپی بستگی دارد که در نتیجه کار تاثیر گذار است.

چگونه هایفوتراپی کلاژن را تحریک می نماید؟

HIFU عمیقا داخل پوست نفوذ کرده و مقدار مناسب اشعه ماورا صوت را در لایه SMAS اعمال کرده تا دمای مناسب را ایجاد کند و موجب تحریک رشد کلاژن شود.

اشعه ماوراصوت( اولتراسوند) متمرکز با شدت بالا (HIFU) انرژی گرمایی را مستقیماً به بافت زیر جلدی منتقل می کند که می تواند تولید کلاژن پوستی را تحریک و تجدید کند. و از این رو باعث بهبود بافت می شود و افتادگی و شل شدن پوست را کاهش می دهد. فرآیند HIFU بدون هیچگونه جراحی تهاجمی یا تزریقی، نتایج حاصل از عمل جراحی لیفت صورت را به وجود خواهد آورد.

عوارض جانبی احتمالی، بعد از درمان چه مقدار است؟

هایفوتراپی درمانی بسیار ایمن و غیر تهاجمی است که در صورت انجام آن توسط فردی متخصص و مجرب، هیچ خطری برای بیمار نخواهد داشت. اما به هرحال سرخی و سوزش ملایم بعد از جلسات، طبیعی است.

علاوه بر این ها، نکته مهم این است که بعد از اتمام جلسات، امکان بازگشت به زندگی روزمره خود را دارید. مثلا انگار برای مدت طولانی زیر نور آفتاب بوده اید. مهم تر از آن، بیشتر جلسات می تواند بدون نیاز به کرم، مکمل ها و مواد سمی دیگر انجام شود.

در صورت استفاده از پروب سونوگرافی، جلسات در مدت 30 تا 90 دقیقه به اتمام می رسند. دستگاه مخصوص سونوگرافی، موج های قوی و متمرکز سونوگرافی را عمیقا به بافت های پیوندی بدن ارسال می کند.

این عمل به تولید کلاژن و الاستین که برای دستیابی به نتایج موثرتر استفاده می شود؛ مفید است. این روش ساده و درعین حال مهم، بافت های پیوندی را گرم کرده و منجر به واکنش پوست می شود.در نتیجه ، نئو کلاژن افزایش یافته، و روند درمان بدون عوارض جانبی خاصی آغاز می شود.

نظرات افرادی که هایفو انجام داده اند

1-پس از اینکه از هایفو برای لیفت صورت استفاده کردم متوجه شدم که بسیار ایمن و کم تهاجمی است. با توجه به این که تصمیم داشتم عمل جراحی انجام دهم فرایند لیفت پوست صورت و هایفو برایم بسیار خوشایند بود.

چون نیازی به هیچ گونه عمل جراحی نداشت و دوره ریکاوری بعد از آن نیز تقریباً بدون هیچ گونه عوارض جانبی طی شد.

البته برای من چند هفته طول کشید تا فرایند ساخت کلاژن طبیعی بدنم آغاز شود و نتایج درمان با هایفو را ببینم. حدود دو ماه بعد بظاهر مطلوبی که می خواستم رسیدم و الان دو سال است که از این درمان استفاده کردم و نتایج آن تقریباً باقی مانده است. بعد از درمان با هایفو کمی قرمزی و تورم را در ناحیه صورت مشاهده کردم اما تمام عوارض جانبی طی چند روز از بین رفت.

2- من می‌دانستم که آستانه درد هر فردی با دیگری متفاوت است. همیشه فکر می کردم که خودم آستانه درد پایینی دارم و حین لیفتینگ صورت با دستگاه هایفو ناراحتی زیادی احساس خواهم کرد. اما خوشبختانه زمانیکه کادر مجرب و متخصص کلینیک زیبایی پوست و مو آراد شروع به کار کرد فقط احساس می‌کردم که یک جریان الکتریکی ضعیف از پوستم عبور میکند و هیچگونه دردی نداشتم.

قبل از شروع فرآیند تکنسین از من درباره سابقه سلامتی و شرایط پوست سوال کرد و مطمئن شد که درمان با هایفو برایم ایمن است و مشکلی نخواهد داشت. با این حال به من توصیه کرد که اگر در حین فرایند احساس درد و ناراحتی داشتم می‌توانم از برخی مسکن‌های خوراکی استفاده کنم اما خوشبختانه هیچ گونه دردی احساس نکردم و نیازی به مصرف دارو نداشتم.

3- من چندین سال پیش عمل جراحی زیبایی روی صورتم انجام داده بودم تا چین و چروک ها از بین بروند.

حدودا بعد از 10 سال مجددا خطوط عمیق روی صورتم نمایان شد و این بار تصمیم گرفتم از دستگاه هایفو برای لیفتینگ صورت استفاده کنم.

با توجه به این که تجربه عمل جراحی را داشتم باید بگویم نتیجه لیفتینگ صورت با دستگاه هایفو نسبت به عمل جراحی کمی متعادل تر است و بیمارانی که تحت درمان با هایفو و عمل جراحی قرار گرفته اند شاید به نظرشان برسد که نتیجه عمل جراحی بسیار قابل توجه تر بوده است.

اما به نظر من با توجه به اینکه دستگاه هایفو یک روش غیر تهاجمی است و خطرات عمل جراحی را ندارد؛ نتیجه آن کاملاً قابل قبول و رضایت بخش است.

4- به نظر من هایفو دستگاه ایمن و موثری است. من به علت غیر تهاجمی بودن فرآیند لیفتینگ صورت با هایفو جذب آن شدم و دستگاه هایفو نیز توانست به طور کامل پوست صورتم را بکشد.

برخلاف عمل جراحی، در روش هایفو نیازی به هیچگونه تزریقی نیست و دوره ریکاوری نیز ندارد. هزینه آن نیز برای لیفت صورت بسیار مناسب تر از عمل جراحی است.

5- برای من نتیجه درمان با هایفو تقریبا از سه ماه بعد از درمان مشاهده شد. ولی به نظر من با توجه به اینکه یک روش غیر تهاجمی و بدون درد برای درمان‌های چین و چروک پوست است؛ استفاده از این روش واقعا ارزشش را دارد.

به نظر من دستگاه هایفو می تواند بافت و ظاهر پوست را به طور کامل تغییر دهد. الان دو سال است که از درمان با دستگاه هایفو گذشته و همچنان نتیجه آن روی پوست من باقی مانده است.

6- باران یکی از زیبا جویان عزیز بود که به کلینیک آراد مراجعه کرد ایشون وسواس خاصی نسبت به استفاده از محصولات مراقبت از پوست داشت.

او معتقد بود که با بالا رفتن سن باید بتواند با استفاده از روش هایی مانند لیفتینگ‌صورت، جوانی خود را به پوست برگرداند.

یکی از نگرانی های او افتادگی ناحیه غبغب و وجود چروک های زیاد در ناحیه گردن و اطراف صورتش بود. مشاورین ما به او پیشنهاد دادند که از دستگاه هایفو برای جوانسازی پوست این نواحی استفاده کند.

در مورد دستگاه هایفو و لیفتینگ صورت تحقیقاتی انجام داد و زمانی که متوجه شد می تواند از یک درمان غیر تهاجمی بدون نیاز به عمل جراحی توسط دستگاه هایفو استفاده کند؛ از پیشنهاد ما استقبال کرد.

نظر باران را پس از درمان با دستگاه هایفو با هم می خوانیم:

برای درمان افتادگی غبغب و لیفتینگ صورت با دستگاه هایفو به کلینیک بین المللی زیبایی پوست و مو آراد با کادری مجرب و متخصص مراجعه کردم. در روز درمان در اتاق مخصوصی، کرم بی حس کننده روی پوست من عمل کردند تا میزان دردی که از درمان با هایفو احساس می کنم کاهش یابد.

البته متخصص به من گفت که اگر باز هم احساس درد داشتم می توانم از داروهای خوراکی مسکن استفاده کنم. در طول درمان درد بسیار کمی داشتم و نیاز به مسکن نبود. پس از درمان با هایفو صورتم کمی متورم  و  قرمز شده بود. اما خوشبختانه حدوداً دو روز بعد تورم و قرمزی از بین رفت و هیچ گونه عوارض جانبی دیگری نیز نداشته‌ام.

حدوداً یک هفته بعد از درمان نتایج لیفتینگ صورت با دستگاه هایفو را مشاهده کردم و ناحیه غبغب کاملا جمع شده بود و پوست صورتم نیز کشیده شده بود. حدود شش ماه از درمان با دستگاه هایفو می‌گذرد و من کاملا از نتیجه آن برای لیفتینگ صورت خودم راضی هستم.

7- یکی دیگر از مراجعین ما به نام خانم غزل تصمیم گرفته بود که پوست ناحیه صورت خود را با استفاده از دستگاه هایفو جوانسازی کند. صورت او به علت افزایش چربی گرد شده بود  و به نظر می‌رسید که با بالا رفتن سن تغییرات ناخواسته ای مانند چین و چروک ها روی آن ظاهر شده بودند.

غزل دوست داشت که صورت V شکل مانند قبل داشته باشد و پوست صورتش نیز کشیده شود. متخصصین ما استفاده از دستگاه هایفو را به او پیشنهاد دادند و غزل نیز تصمیم آنها را قبول کرد.

نظر غزل را در خصوص لیفتینگ صورت با دستگاه هایفو می‌خوانیم:

“درمان با دستگاه هایفو برای لیفتینگ صورت من در یک جلسه حدود 20 دقیقه طول کشید و من کمی احساس کشیدگی در برخی از عضلات صورتم داشتم؛ اما هیچ دردی احساس نکردم. البته تکنیسین پیش از شروع درمان روی پوست صورتم کرم بی حس کننده مالیده بود.

بعد از جلسه درمانی احساس کردم که واقعاً پوست صورتم کشیده شده و صاف و یکدست شده است. اما همچنان حالت گرد چهره باقی مانده بود. تکنسین به من گفت که باید مدتی صبر کنم تا نتایج خودشان را نشان دهند. دقیقا همین طور بود و 2 هفته بعد صورتم تغییر حالت داد و به حالت V شکل قبلی بازگشت.”

8- هایفوتراپی آذر : صورتی V شکل با هایفودابلو

آذر همیشه می خواست صورتی به شکل V داشته باشد. علاوه بر این، او می خواست که تولید کلاژن پوست صورتش افزایش یابد و ظاهری جوان تر داشته باشد. کار آذر طوری بود که نمی توانست برای انجام روش های زیباسازی و جوانسازی پوست مرخصی بگیرد به همین علت چون هایفوتراپی دوران نقاهتی نداشت؛ این روش را انتخاب کرده بود تا بتواند بلافاصله سر کار برگردد.

پس از اولین جلسه درمانی که نتیجه آن را حدود شش ماه بعد مشاهده کرده بود؛ تصمیم گرفت هر 6 ماه یک بار هایفوتراپی انجام دهد تا مشکلات دیگر نظیر ضخامت پوست یا غبغب خود را نیز برطرف کند.

بنابراین بعد از یک سال مجددا به کلینیک مراجعه کرده بود چون متخصص هایفوتراپی به او گفته بود یک جلسه درمان در هر سال کافی خواهد بود. یکی دیگر از مشکلات او، چاقی گونه هایش بود که از V شکل شدن صورتش جلوگیری می کرد. پس کاهش چربی های آن ناحیه برای او بسیار مهم بود.

طبق نظرات کسانی که هایفوتراپی انجام داده بودند آذر به این نتیجه رسید که برای رسیدن به فرم دلخواه صورت از دستگاه هایفو دابلو استفاده کند. جلسه جوانسازی پوست او با هایفو دابلو 30 دقیقه طول کشید و بعد از اتمام، بی صبرانه منتظر دیدن نتایج بود. همانطور که از عکسهایی که گرفته بود مشخص بود؛ دو هفته بعد از درمان، او با کمال رضایت و خوشحالی به فرم دلخواه صورتش رسیده بود.

9- نظر پانته آ در مورد هایفو تراپی چین و چروک های صورت

پانته آ شخصی بود که فکر می کرد استفاده از دستگاه‌هایی مانند هایفو می تواند آخرین گزینه برای جوانسازی پوست باشد. اما به تدریج با وجود استفاده از کرم ها و ماسک های مختلف صورت، قبول کرد که برای بازیابی جوانی و بافت سابق پوستش نیازمند روش های جدیتری مانند هایفو صورت است. او به حذف چروک ها و کاهش ضخامت پوست صورتش نیاز داشت. پانته آ قبل از هایفوتراپی عکسی گرفته بود که در آن، چروک های زیر چشم و بالای لب، افتادگی غبغب و شل شدن پوست فک به وضوح دیده می شد.

او گفت که در طول جلسه جوانسازی پوست با هایفو، با قرار گرفتن دستگاه روی پوست صورتم احساس ناخوشایندی داشتم اما به هیچ وجه دردناک نبود و قابل تحمل بود. حتی در تصویر بعد از درمان لبخند به لب داشت. کاملاً به خاطر داشت که  با مشاهده صورتش در آینه بعد از درمان می خندید چون نه تنها از نتیجه هایفوتراپی تعجب کرده بود بلکه درد زیادی در کار نبود.

پانته آ گفت، طبق نظر متخصص در مورد هایفوتراپی، تولید کلاژن و دیدن تغییرات، مدت 3 ماه طول کشید. او از این که بعد از سه ماه به صورتی شفاف دست یافته، خیلی خوشحال است. استخوان گونه هایش برآمده تر و چروک های کنار چشم و لب ناپدید شده است. با مقایسه ظاهر چهره‌اش نسبت به عکس  قبل از هایفو کاملا مشخص است که حالت V  شکل صورت او بازگشته و پوستش سفت تر و روشن تر شده است.

10-یکی از بیماران در این باره بیان کرده است که:

یکی از دلایلی که من روش هایفو را برای درمان انتخاب کردم، این بود که پزشک معالج در جلسه مشاوره برایم توضیح داد که پس از انجام هایفو می توانم فعالیت های خود را بدون مشکل انجام دهم.

11-یکی از بیماران در این رابطه بیان می کند که:

به منظور انجام لیفتینگ صورت من هایفو انجام دادم، پیش از شروع جلسه درمان، پزشک نکات لازم برای آمادگی به منظور شروع جلسه درمانی را به من یادآوری کرد.

پس از جلسه درمانی که به مدت 40 دقیقه طول کشید، به خانه بازگشتم و از روز بعد مجدد فعالیت های روزانه خود را بدون هیچ مشکلی انجام دادم.

12-یکی از بیماران در رابطه با ایمن بودن روش هایفو بیان کرد که:

برای انجام لیفتینگ گونه قصد داشتم عمل جراحی انجام دهم، اما پس از آشنایی با روش درمانی هایفوتراپی تصمیم گرفتم از این روش برای لیفت گونه استفاده کنم. پس از انجام درمان بازیابی کلاژن های صورتم در حدود 3 هفته طول کشید.

اما پس از گذشت این مدت توانستم نتایج درمان را به خوبی مشاهده کنم. این روش درمانی یکی از روش های ایمن است که عوارضی به همراه ندارد. برای کسانی که قصد عمل جراحی ندارند یک روش مطمئن و مناسب می باشد.

13-یکی از دیگر از بیماران در رابطه با درد ناشی از انجام هایفوتراپی می گوید:

من همیشه فکر میکردم که آستانه تحمل درد پایینی دارم، اما در هنگام انجام هایفو حس کردم که یک جریان الکتریکی ضعیف در زیر پوستم وجود دارد.

دکتر در جلسه مشاوره به من توصیه کرد که در صورت احساس شدید درد از مسکن های معمولی استفاده کنم، اما خوشبختانه درد قابل تحمل بود و نیازی به مصرف مسکن نداشتم.

14-در خصوص دستگاه هایفو برخی از بیماران ذکر کرده اند که :

استفاده از این دستگاه برای رفع مشکلات افتادگی پوست، یک راه مطمئن است. زیرا تنها عوارضی که پس از درمان مشاهده کردم، قرمزی پوست بود. البته برای دستیابی به نتیجه ی کامل، باید مدتی صبور بود تا روند طبیعی کلاژن سازی توسط بدن، طی شود.

15-یکی از بیماران درباره ی اثر استفاده از دستگاه هایفو ذکر کرد:

ده سال پس از انجام عمل جراحی که برای لیفتینگ صورت داشتم، خطوط صورتم دوباره نمایان شد.

این بار به جای جراحی مجدد تصمیم گرفتم از روش هایفو برای رفع خطوط استفاده کنم. اگرچه نتایج استفاده از هایفو نسبت به انجام جراحی کمتر چشمگیر است اما به دلیل اینکه فرایندی طبیعی است و نیازی به مراقبت های پس از جراحی ندارد، شیوه بهتری می باشد.

16-بیماری که برای رفع مشکل غبغب خود به کلینیک مراجعه کرده بود، درباره ی تجربه ی خود این گونه می گوید.پس از وارد شدن به اتاق درمان، پزشک از کرم بی حسی برای کاهش درد استفاده کرد.

پس از 30 دقیقه جلسه درمان تمام شد. بعد از دو روز تورم و قرمزی پوستم از بین رفت و پس از درمان هیچگونه دردی حس نکردم. آثار اولیه درمان را پس از یک هفته مشاهده کردم و اکنون از نتیجه درمان خود کاملا راضی هستم.

17-بیماری که برای رفع گردی صورت هایفو انجام داده است درباره ی تجربه خود این چنین می گوید: ” به دلیل چاقی چربی جمع شده در زیر پوست صورتم، باعث شده بود صورتم گرد باشد.

با مراجعه به کلینیک بیم المللی پوست، مو و زیبایی آراد و پس از انجام درمان، فرم صورتم به شکل V تغییر پیدا کرد. در طول درمان در عضلات صورتم احساس کشیدگی میکردم.

پس از حدود 3 هفته توانستم اولین تغییرات را مشاهده کنم. با توصیه پزشک جلسات درمانی را چند بار دیگر تکرار کردم و درنهایت به فرم دلخواه و مطلوب صورتم دست یافتم. اکنون پس از 2 سال همچنان درمان ماندگاری خود را دارد.

18-بیمار دیگری درباره ی نتیجه ی هایفو تراپی نظر خود را این گونه بیان می کند:

 با انجام هایفو صورتم شادابی خود را دوباره به دست آورد. علاوه بر این فرم صورتم بر خلاف کسانی که عمل لیفت را انجام داده اند، کاملا طبیعی می باشد و من از این موضوع بسیار راضی هستم.

از جمع بندی نظرات افرادی که از هایفو برای درمان استفاده کرده اند، می توان به نکات زیر پی برد:

این روش برای افراد میانسال بسیار مناسب است و بسیاری از بیمارانی که هایفو انجام داده اند، آن را به این دسته از افراد پیشنهاد کرده اند. البته برای افرادی که دچار پیری شدید پوست هستند، این روش جوابگو نمی باشد.

درد ناشی از هایفو را به دردی خفیف که ناشی از پالس های کوچک الکتریکی می باشد، توصیف کرده اند. احتمال دارد که پس از انجام درمان این دردها پس از درمان نیز ادامه داشته باشند، در این حالت با مصرف مسکن های خوراکی درد کاهش پیدا می کند.

عده ای بیان کرده اند که با انجام عمل جراحی و بوتاکس، صورت غیر طبیعی به نظر می رسد، به همین دلیل استفاده از هایفو در حفظ فرم طبیعی صورت موثرتر می باشد. به همین علت نیز می باشد که هایفو را یک فرایند طبیعی می داند که کمترین ضرر را دارد.

مشاوره

کلینیک بین المللی زیبایی پوست و مو آراد با کادری مجرب و متخصص در هر نوع زیباسازی و جوانسازی به صورت حضوری و در صورت عدم امکان زیبا جویان عزیز برای مشاوره حضوری همه ساعت می تواند به زیبا جویان عزیز مشاوره تلفنی را ارایه کند.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد:

https://clinicarad.ir/%d9%85%d8%b4%d8%a7%d9%88%d8%b1%d9%87-%da%a9%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a7-%d8%b1%d8%a7%db%8c%da%af%d8%a7%d9%86-%d9%87%d8%a7%db%8c%d9%81%d9%88%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d9%be%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%a8%d9%87%d8%aa/

https://clinicarad.ir/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%85%d8%b1%da%a9%d8%b2-%d9%87%d8%a7%db%8c%d9%81%d9%88%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d9%be%db%8c-%d9%88-%d8%ac%d9%88%d8%a7%d9%86%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%a7/

https://clinicarad.ir/1%d8%b2%d9%85%d8%a7%d9%86-%d8%b1%db%8c%da%a9%d8%a7%d9%88%d8%b1%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d9%87%d8%a7%db%8c%d9%81%d9%88%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d9%be%db%8c-%da%86%d9%82%d8%af%d8%b1-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%9f/

نتیجه گیری

هایفوتراپی یک روش ایمن و جذاب برای رسیدن به ظاهری جذاب و جوان است. در این مقاله مواردی در زمینه هایفوتراپی را به‌طور کامل شرح دادیم. با این وجود، توصیه می‌کنیم قبل از تصمیم‌گیری برای انجام هایفوتراپی به پزشک متخصص مراجعه کنید و با ارائه شرح دقیق از وضعیت خود، از او مشورت بخواهید. .

هایفوتراپی برای لیفت و سفت کردن پوست صورت و گردن استفاده می شود. در سال های اخیر این روش درمانی بسیار رواج پیدا کرده و  طرفداران بسیاری را در ایران و دنیا پیدا کرده است.

در واقع هایفوتراپی یکی از بهترین و جدیدترین درمان برای کشیدن پوست و سفت کردن پوست به شمار می رود و برای لیفت پوست صورت، گردن، چانه،ابرو و … به کار می رود. این روش تنها در یک جلسه انجام می گیرد و بدون انجام جراحی صورت می‌گیرد. یکی از دلایل بروز علائم ناشی پیری پوست کاهش برخی از پروتئین‌های مهم پوستی از جمله کلاژن و الاستین  است که در شاداب و جوانسازی پوست تاثیر فراوانی دارند. کاهش این پروتئین‌ها در پوست باعث شلی و افتادگی پوست و نیز ظاهر شدن چین و چروک و خطوط پوستی می‌شود.

در روش هایفوتراپی با استفاده از ارسال امواج صوتی به اعماق پوست، سلول‌ها تحریک شده و اقدام به ساخت کلاژن می‌نمایند، و در واقع پوست شادابی و جوانی خود را از سرمی‌گیرد.

کلینیک آراد

کلینیک بین المللی پوست موزیبایی آراد-کلینیک آراد

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09130323292

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 1 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinic.arad

ارائه مراقبت های مربوط به خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

clinicarad.com

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

 https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

 https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه:https://forosh-kharid.com

لینک آپارات: https://www.aparat.com/clinic.arad

لینک نماشا: https://www.namasha.com/clinic.arad