هایفو تراپی -کلینیک بین المللی آراد

هایفو تراپی -کلینیک بین المللی آراد

هایفو تراپی -کلینیک بین المللی آراد

از گذشته دور، افتادگی پوست صورت و گسترش چین و چروک بر اثر افزایش سن یکی از عوارض غیر قابل پیشگیری بوده است. اما در دوران جدید، راه‌های متعددی برای مقابله با آن پدید آمد. اولین نسل روش‌های درمان، جراحی پلاستیک و کشیدن پوست یا برداشتن قسمت‌های اضافی آن بود. این روش، یک متد بسیار تهاجمی و دشوار بود که عوارض جانبی بسیاری داشت و نتیجه‌ نهایی آن هم معمولا نازیبا و غیرطبیعی جلوه می‌نمود. اما این مسائل و چالش‌ها با ورود و رواج یافتن هایفوتراپی تا حد زیادی مرتفع گشت.

این روش برای بار اول در دهه نیمه قرن بیستم میلادی و در خاور دور مورد استفاده و ارزیابی قرار گرفت. نتایج به دست آمده در آن دوران بسیار رضایت‌بخش بود. اما به دلایلی تا اوایل هزاره‌ی جدید در غرب و امریکا شناخته نشد. در این دوران و در سال 2008 سازمان غذا و داروی ایالات متحده برای اولین بار کاربرد این فناوری را برای لیفت ابرو به رسمیت شناخت. از آن پس هایفوتراپی یه یکی از رایج‌ترین و محبوب‌ترین متدهای جوانسازی پوست صورت مبدل گشت.

کلینیک آراد

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد-کلینیک آراد

هایفوتراپی چیست؟

قسمت نخست این واژه، تلفظ حروف مخفف HIFU است که مشتق از عبارت High-Intensity Focused Ultrasound می‌باشد. این عبارت به معنی امواج متمرکز فراصوت با شدت بالا بوده که در بسیاری از فناوری‌های پزشکی مورد استفاده قرار گرفته است. مکانیسم فناوری مورد استفاده در هایفوتراپی مشابه عملکرد متمرکز سازی نور توسط عدسی است.

در این متد، امواج به صورت متمرکز روی لایه خاصی از پوست موسوم به SMAS یا Superficial Muscular Aponeurotic System استرس وارد کرده و آن را مجبور به تولید کلاژن می‌کند. این استرس با کمک امواج مافوق صوت مکانیکی و ایجاد گرمای به شدت زیاد در محدوده بسیار کوچک انجام می‌گیرد. این ماده خود عاملی است که موجبات استحکام و قوام یافتن پوست را فراهم آورده و حالاتی مشابه جوان‌سازی را شکل خواهد داد.

فرایند انجام کار به این صورت است که شخص زیبایی‌جو، در حالت درازکش قرار گرفته، و پزشک حدود نیم تا سه ربع ساعت، پروب هایفو را مانند دیوایس سونوگرافی روی پوست و در جهات مختلف حرکت می‌دهد. در این روش نیازی به بی‌حسی موضعی و یا استفاده از کرم نیست و این موارد به اختیار انجام می‌گیرند. هایفوتراپی تا حدی در رسیدن به اهداف مورد نظر خود موفق بوده که امروزه، انجام جراحی پلاستیک برای موردهای مشابه، منسوخ محسوب می‌گردد. البته این متد برای درمان چروک‌های عمیق و عمده مناسب نخواهد بود.

مراحل

این روش از طریق یک هندپیس انرژی التراسوند (Ultrasound Energy) به پوست نفوذ کرده و به تحریک کلاژن سازی به روش غیر تهاجمی کمک می کند که جوانسازی پوست انجام شود. هدف کلی از درمان هایفوتراپی کشیدن و لیفت پوست در نواحی مختلف صورت و بدن است.

برای اینکه بدانید هایفوتراپی چیست و چگونه انجام میگیرد باید با نحوه جوانسازی پوست و تولید کلاژن دستگاه هایفو که منجر به کشیدن و لیفت پوست و رفع شل شدگی ها و افتادگی های پوست میشود؛ آشنا شوید.

هایفو مخفف عبارت (High Intensity Focused Ultrasound) به معنای التراسوند متمرکز با شدت بالا است که به عنوان یک روش بدون درد و غیر تهاجمی برای کاهش چین و چروک ها به کار می رود. مزیت دیگر دستگاه هایفو شکستن سلولهای چربی و کمک به دفع آنها از طریق سیستم لنفاتیک بدن است. متخصصین متبحر و با تجربه می ‌توانند بدون نیاز به عمل جراحی از دستگاه هایفو برای اسکالپتینگ صورت و بدن نیز استفاده کنند.

در روش هایفوتراپی تولید کلاژن از طریق ورود انرژی اولتراسوند به لایه های عمیق بافت پوست تحریک می شود. هایفوتراپی سبب گرم شدن بافت ها و به نوبه ی خود باعث ایجاد یک پاسخ طبیعی در بدن می شود و بدین ترتیب فرآیند بازسازی از طریق تولید نئوکلاژن آغاز می گردد.  امواج ماوارای صوت با شدت بالا به داخل پوست نفوذ کرده و تولید کلاژن و الاستین را تحریک می کنند.

این امواج فرآیند بهبودی خود بدن را در صورت گردن و نواحی سینه فعال ساخته و تسریع می بخشد و از این طریق پوست شل، سفت و سفت تر می شود. در این روش به هیچ نوع کرم، هیچ فیلر مصنوعی و یا توکسین نیازی نیست. هایفو منحصرا متکی بر ظرفیت احیا کنندگی طبیعی بدن است. از آنجایی که درمان با هایفو، لایه های عمیق تر را مورد هدف قرار می دهد، سطح پوست تحت تأثیر قرار نمی گیرد. پس از درمان شما می توانید به سادگی فعالیت های روزمره خود را از سر گیرید.  بیست درصد از نتایج بلافاصله پس از درمان قابل مشاهده هستند و سه تا شش ماه بعد نتیجه ی نهایی مشاهده خواهد شد.

هایفوتراپی

کلینیک بین المللی پوست موزیبایی آراد-هایفوتراپی

هایفوتراپی کدام بخش های پوست را درگیر می کند؟

در هایفوتراپی از “امواج اولتراسوند کانونی شدت یافته” برای هدف قرار دادن 3 لایه مختلف پوست استفاده می‌شود. این سه لایه از پوست عبارتند از SMAS، لایه درم تحتانی و لایه درم فوقانی. در این روش به عروق خونی و اعصاب هیچ گونه آسیبی نخواهد رسید. در ادامه درباره سه سطح اثر گذاری هایفوتراپی بیش تر بخوانید.

سیستم عضلانی اپونوروتیک سطحی (SMAS)

این همان لایه از بافت پوست است که جراحان پلاستیک در عمل لیفت و کشیدن پوست صورت آن را کشیده و فشرده می‌ سازند. انرژی هایفوتراپی با گرم کردن پوست و تحریک آن برای تولید کلاژن و الاستین، موجب سفت کردن پوست زیرین می‌ شود. این عمل باعث لیفت فوری پوست می‌ گردد و به دلیل تدوام تشکیل کلاژن، بهبود پوست همچنان در طی 2 تا 3 ماه بعدی ادامه خواهد داشت.

لایه درم تحتانی که در بالای لایه SMAS قرار دارد

هایفوتراپی با بازسازی کلاژن و الاستین، موجب بهبود چین و چروک، لیفت و جوانسازی پوست خواهد شد. یکی دیگر از بخش هایی که در روند هایفو مورد هدف قرار می گیرد، لایه درم تحتانی یا Dermis است که در زیر بالایی ترین و بیرونی ترین لایه پوست قرار دارد.

لایه درم فوقانی

در پی اثر گذاری امواج تولید کلاژن و الاستین در این لایه موجب بهبود چین و چروک و بسته شدن منافذ پوست می‌گردد. خاصیت کشسانی و ناهمواری بافت پوست نیز بهبود خواهد یافت.

مزایا

فواید بسیار زیادی برای استفاده از دستگاه هایفو در صورت و بدن وجود دارد که برخی از آنها شامل موارد زیر است:

از بین بردن خطوط دور چشم و دور لب و چین و چروک ها

رفع افتادگی پوست در ناحیه گردن

رفع افتادگی پلک چشم

از بین بردن غبغب

جوانسازی پوست

رفع افتادگی پوست در نواحی مختلف بدن بعد از لاغری

بالا کشیدن ابروها

لیفت سینه

لاغری و تناسب اندام

آب کردن چربی های موضعی شکم و پهلو

معایب

تاکنون هیچ گونه معایبی از این روش دیده نشده است.تنها اتفاقی که ممکن است ایجاد شود احساس کمی سوزش و گرما در هنگام تابیده شدن امواج است که پس از پایان آن اندکی قرمزی و یا التهاب بر روی سطح پوست نمایانگر می شود که پس از چند ساعت از بین می رود.همچنین ممکن است در بعضی افراد پوست دچار تورم شود که این اتفاق هم پس از چند ساعت از بین خواهد رفت.درد این روش بسیار اندک می باشد و با هیچ یک از روش های لیفتینگ قابل مقایسه نیست.

بهترین کاندیدا

برای افرادی که شلی و افتادگی پوست آن ها خیلی زیاد نیست هایفوتراپی پیشنهاد می شود که نتایج آن از یک ماه بعد شروع شده و تا 4 ماه بعد نتیجه نهایی قابل مشاهد است . در موارد افتادگی های بیشتر یا سنین بالاتر روش اندولیفت که نتایج محسوس تری را از همان لحظه اول به همراه خواهد داشت ، توصیه می گردد.

افرادی که به علت کاهش وزن پوست های افتاده ایی دارند.

افرادی که دارای تیرگی و سیاهی دور چشم هستند و یا اینکه پلک های افتاده ایی دارند با هایفوتراپی می توانند چشم های زیباتری داشته باشند.

کسانی که خط های عمیق خنده و یا پیشانی دارند.

از دیگر مواردی که با هایفوتراپی می توان آنها را برطرف کرد:

لیفت صورت وگردن

لیفت گونه و چانه

از بین بردن رفع غبغب

درمان منافذ پوست

چه کسانی نباید هایفووتراپی انجام دهند؟

نمی توان به طور کل مشخص کرد چه کسانی نباید هایفو انجام دهند. البته موارد منع هایفو معمولا توسط پزشک متخصص در جلسه مشاوره بررسی می شود تا مشخص شود آیا بیماران کاندید مناسبی برای انجام هایفوتراپی باشند. برای پاسخ به این سوال که چه کسانی نباید هایفو انجام دهند؛ مشخصات زیر باید بررسی شوند:

 سن

بهترین زمان برای آغاز درمان هایفو معمولا در اواسط دهه ی سی است، یعنی زمانی که پوست علائم پیری را نشان می دهد. پوست معمولا خاصیت کشسانی و سفتی خود را در این زمان از دست می دهد، گرچه ممکن است هنوز جوان و بدون چین و چروک به نظر برسد. افزایش تولید کلاژن با هایفو بعد از سن سی سالگی این تضمین را به شما می دهد که می توانید پوست خود را در بهترین شرایط ممکن حفظ کنید.

بیمارانی که سن بالایی دارند و افتادگی شدیدی در ناحیه غبغب آنها وجود دارد و یا به علت کهولت سن نیاز به درمانهای ضدپیری گسترده دارند نباید هایفو انجام دهند و بهتر است از درمان های جراحی زیبایی بهره ببرند.

 مشکلات پوستی

گرچه سن می تواند راهنمای خوبی برای زمان درمان با هایفو باشد، اما پوست هر فردی به گونه ای متفاوت رو به پیری می رود. برخی از ما ممکن است زودتر به این درمان نیاز پیدا کنیم در حالی که ممکن است دیگران دیرتر به آن نیاز پیدا کنند. از این رو مهم است که شرایط پوست خود را در نظر بگیرید. درمان با هایفو می تواند باعث سفت تر و جوان تر شدنِ پوست شود. افزایش تولید کلاژن سبب تقویت خاصیت کشسانی آن شده و زمانی که پوست شل می شود؛

آن را سفت می کند. از این رو درمان زمانی موثر واقع خواهد بود که پوست رو به پیری می رود و تولید کلاژن کاهش می یابد. ممکن است شما متوجه پوست شل خود اطراف پیشانی و یا فک شده باشید. در واقع پوست شما دیگر خاصیت کشسانی قبل را ندارد. اگر این مشکلات پوستی خفیف تا متوسط باشند شما بهترین نتایج را کسب خواهید کرد. اما اگر شدت افتادگی پوست زیاد باشد درمان های تهاجمی دیگر موثرتر خواهند بود.

 نوع دستگاه هایفو

انواع مختلف دستگاههای هایفو روی مشکلات متفاوتی از پوست تاثیر گذارند. بیماران معمولا با توجه به شکل صورت و شرایطی که دارند؛ انتخاب می شوند. به طور کلی، هایفو برای افرادی موثرتر است که صورتی رو به پایین، فک برجسته و یا دارای چربی اضافی پوست هستند. به عنوان مثال، ترماژ برای بیمارانی که پوست آنان شل است یا دارای خطوط ریز صورت هستند؛ مناسب تر است.

اگر خواهان رسیدن به بهترین نتایج هستید، انتخاب نوع صحیح از درمان آرایشیِ مختص سن و پوست شما الزامی است. در این راستا درمان های متعددی وجود دارند از جمله فیلرهای پوستی، بوتاکس، لیفت با PRP   یا هایفوتراپی. پزشکان میتوانند به شما در تصمیم گیری درست کمک کنند و پس از بررسی شرایط مختلف بهترین روش کشیدن پوست و جوانسازی صورت را به شما معرفی کنند.

عمومی

هایفو یکی از محبوب ترین و بهترین تکنیک های لیفت صورت است و نه تنها توسط متخصصین آرایش و زیبایی بلکه توسط مراجعین نیز مورد تأیید قرار می گیرد. اما در صورت داشتن هر یک از شرایط زیر پیش از هایفوتراپی باید با پزشک خود مشورت کنید:

زخم های باز و ضایعات روی صورت و یا گردن

آکنه شدید یا کیستیک بر روی صورت و یا گردن

دستگاه های ضربان ساز و الکترونیکی در ناحیه تحت درمان

مشکلات قلبی و عروقی

بیماری پوستی فعال که ممکن است بهبود زخم را به تاخیر بیندازد

تبخال

بیماری خود ایمنی

دیابت

صرع

فلج بل (فلج نیمی از عضلات صورت که اغلب ناگهانی و موقتی است.)

عفونت های پوستی یا زخم های باز و کیستی

ایمپلنت فلزی در ناحیه تحت درمان

اختلالات خونی

تزریقات سیلیکونی

بارداری و شیردهی

هزینه ها

البته توجه داشته باشید که هزینه‌ی دقیق در جلسه‌ی مشاوره و بعد از انجام معاینات لازم توسط پزشک به شما اعلام می‌شود. بهتر است آگاه باشید که در کلینیک بین المللی زیبایی پوست و مو آراد از بهترین دستگاه هایفوتراپی و همچنین مجرب‌ترین تیم پزشکی و درمانی استفاده می‌کنیم.

با این وجود تلاش ما همواره این بوده است که از تعیین رنج قیمت‌های نجومی پرهیز کنیم و هزینه‌ای استاندارد و معقول برای زیبا جویان عزیز در نظر داشته باشیم.

عوامل موثر در هزینه هایفوتراپی

تاثیر ناحیه‌ی تحت درمان بر قیمت هایفو صورت

از هایفوتراپی می‌توان برای لیفت کامل صورت، لیفت پوست گردن، رفع چین و چروک‌های ناحیه‌ای محدود و حتی جوانسازی پوست بدن استفاده کرد. هزینه نهایی برای انجام هایفو روی هرکدام از این موارد متفاوت خواهدبود و به عوامل گوناگونی بستگی دارد.

معمولا پزشکان متخصص کلینک بین المللی زیبایی پوست و مو آراد با بررسی دقیق وضعیت پوست، نواحی را که به درمان با هایفو نیاز دارند، به شما توضیح می‌دهند. تمام زیبا جویان عزیز محترم به هایفوتراپی کامل صورت احتیاج نخواهند داشت و گاهی فقط نواحی محدودی از صورت تحت درمان با هایفو قرار می‌گیرد. بنابراین ممکن است شما به هایفو کامل صورت نیاز نداشته باشید و قیمت هایفوتراپی تمام شده تا حد چشمگیری برایتان کاهش یابد.

تاثیر تعداد جلسات درمانی بر قیمت هایفوتراپی صورت

برای اغلب زیبا جویان عزیز تنها 1 جلسه درمان با هایفوتراپی کافی می‌باشد و اثرات آن امکان دارد حتی تا 2 سال پس از آن هم، پایدار بماند. به همین علت هزینه هایفوتراپی در مقایسه با ماندگاری اثرات آن بر صورت، بسیار به صرفه می‌باشد. وابسته به شرایط پوست زیباجو، سن و همچنین فرآیند پیری پوست، احتمال دارد تعداد جلسات و برنامه‌ی درمانی متغیر باشد.

برای مثال تعداد کمی از مراجعین می‌بایست 1 ماه پس از درمان نخست، جلسه‌ی درمانی دیگری نیز داشته باشند. در برخی مواقع لازم است که دو جلسه به فاصله‌ی 6 ماه داشته باشید یا سالی یکبار به منظور ترمیم نتایج هایفوتراپی، مجددا مراجعه کنید. تمامی این موارد در جلسات مشاوره به شما توضیح داده خواهد شد.

تاثیر تجربه و مهارت پزشک بر قیمت هایفو صورت

مهارت پزشک متخصصی که برای شما هایفو را انجام می‌دهد، تاثیر بسیار زیادی بر نتایج هایفوتراپی بر پوست زیباجو دارد. بدیهی است که هرچقدر مهارت، تجربه و دانش پزشک در این زمینه بیشتر باشد، دستمزد پرداختی وی و در نتیجه هزینه هایفوتراپی افزایش می‌یابد.

چرا انتخاب کلینیک معتبر و حرفه‌ای برای انجام هایفوتراپی بسیار حائز اهمیت می‌باشد؟ به دلایل زیر:

هایفوتراپی را حتما نزد یک پزشک انجام دهید.

گاهی قیمت هایفوتراپی پایین است و دلیلش آن است که تکنسین‌ها یا افراد غیرپزشک اقدام به ارائه‌ی خدمات درمانی برای شما می‌کنند.

ضروری است که توجه داشته باشید که دستگاه‌های هایفو خانگی و غیرپزشکی هردو در بازار موجود اند و احتمال اینکه در سالن‌های زیبایی و کلینیک‌های غیرمعتبر از آنها مورد استفاده قرار بگیرند، زیاد است. استفاده از دستگاه‌ هایفوتراپی نامعتبر، امری است که انجام آن توسط هرکسی ممکن است؛ اما هایفوتراپی هنگامی بیشترین بازده را دارد که از دستگاه‌های بالینی هایفو یا به بیان صریح‌تر از دستگاه‌های Medical grade استفاده شود که تنها پزشک متخصص قادر است استفاده کند، هیچ فردی حق استفاده از دستگاه‌های بالینی هایفوتراپی را ندارد و نخواهدداشت.

توصیه مهم برای تشخیص دستگاه غیر بالینی:

اگر که هنگام مشاوره هایفوتراپی به شما اعلام کردند که هر ماه و یا هر دو هفته یکبار لازم دارید تا برای جلسات درمانی بعدی مراجعه کنید، آگاه باشید که دستگاه استفاده شده، دستگاه بالینی هایفوتراپی نیست. با دستگاه‌های Medical grade تنها می‌توان هر شش ماه یا 12 ماه یکبار اقدام به هایفوتراپی کرد.

پزشک ماهر به خوبی آگاه است که چه زمانی نباید هایفوتراپی کند.

نکته مهم انتخاب پزشک ماهر همین است که یک پزشک ماهر با معاینه‌ی پوست زیبا جو قادر است تا حد زیادی نتایج هایفوتراپی را برای مراجعه کننده پیش‌بینی کند. شاید که هایفو‌درمانی برای شما روش مناسبی نباشد و یا در نهایت تاثیرات چندانی روی پوستتان نداشته باشد. اگر که پزشک صرفاً با نگاه سود اقتصادی و غیراخلاقی به این مسئله نگاه کند، ممکن است دچار ضرر مالی و زمانی شوید. پس احتمال دارد که قیمت هایفوتراپی در یک کلینیک بسیار مناسب باشد، اما در آخر نتیجه‌ی دلخواه‌تان را نگیرید و پول و وقت شما تلف شود.

اگر که بخواهیم کمی بیشتر در مورد این مسئله توضیح دهیم، می‌توان گفت که هایفوتراپی برای بهبود قوام و رفع افتادگی‌های خفیف تا متوسط پوست کاملا کارآمد می‌باشد. البته که هایفو می‌تواند افتادگی‌های شدید را نیز تا حدود خفیفی درمان کند؛ ولی جراحی لیفت صورت اغلب برای اشخاصی که از افتادگی‌های شدید رنج می‌برند، بسیار موثرتر خواهدبود.

پزشک کمی ماهر به خوبی آگاه است که چه زمانی یک روش درمانی برای فردی موثر خواهد بود؛ اما یک پزشک فوق ماهر و عالی، به وضوح قادر است تشخیص دهد که چه زمانی یک روش درمانی تاثیرات مطلوبی برای زیباجو، نخواهد داشت. در حقیقت یکی از اصلی‌ترین وظایف پزشک در جلسات مشاوره این است که کاندیدای مناسب هایفوتراپی را به خوبی شناسایی کند.

مهارت پزشک تاثیرات بسیاری بر نتایج خواهدداشت.

یکی از عواملی که بر هزینه هایفوتراپی تاثیر دارد، تکنیک‌های استفاده شده توسط پزشک در حین انجام هایفو می‌باشد. اغلب پزشکان به دلیل داشتن مهارت و تجربه‌ی بالایی که دارند، تکنیک‌های درمانی خاص خودشان را ابداع کرده و مورد استفاده قرار می‌دهند. اغلب مواقع تکنیک‌های ابداعی در انحصار یک پزشک قرار دارند و معمولا اثرگذاری درمان روی پوست را تا حدود زیادی افزایش می‌دهند. البته رعایت مراقبت‌ بعد از هایفوتراپی نیز تاثیر بسیاری بر ماندگاری نتایج دارد.

پزشک خوب، بهترین‌ نتایج را برای زیباجویان می‌خواهد.

در این موضوع که هایفوتراپی یکی از بهترین روش‌های جوانسازی پوست است، هیچ شکی نمی‌باشد. اما احتمال دارد در عین حال که هایفو برای شما نتایج خوبی را همراه خواهد داشت، نتایج یک روش درمانی دیگر، برای شما به مراتب موثرتر باشد. برای مثال تزریق بوتاکس هزینه‌ی کمتری دارد و احتمال دارد با توجه به شرایط بدنی شما، اثرات و نتیج بهتری برایتان داشته باشد.

در کلینیک بین المللی زیبایی پوست و مو آراد با کادری مجرب و متخصص، همواره تلاش کرده‌ایم که علاوه بر ارائه خدمات درمانی با کیفیت بالا و متنوع، راهنما و حامی خوبی برای شما پیش از اقدام به انجام هرکدام از روش‌ها باشیم. انتشار مقالات جامع ، ارائه توضیحات کامل در جلسات مشاوره توسط پزشک و همچنین انتخاب بهترین روش‌های جوانسازی برای زیبا جویان عزیز، از اقدامات گروه ما برای کمک هرچه مفیدتر به زیبا جویان عزیز به منظور رسیدن به اهداف دلخواهشان می‌باشد.

تاثیر برند دستگاه هایفو بر هزینه هایفوتراپی صورت

هزینه هایفوتراپی تا حد زیادی به دستگاه استفاده شده بستگی دارد. دستگاه‌های هایفوتراپی شامل یکسری کارتریج هستند که تعداد مشخصی بار می‌تواند امواج صوتی را شلیک کند. به شلیک امواج صوتی، «شات» می‌گویند. کارتریج‌ها بعد از اتمام شات‌ها باید تعویض شوند.

برای هایفوتراپی (HIFU) نقاط مختلف بدن و صورت، می‌بایست از کارتریج‌های مختلفی استفاده شود.

مراقبت ها قبل

قرار گرفتن در معرض آفتاب باعث سوختگی پوست می شود و پوست آفتاب سوخته یا برنزه شده با هایفو قابل درمان نیست. همچنین، از تمام مواد شیمیایی که باعث تحریک پوست می شوند باید خودداری کنید، زیرا مانع درمان می شود. توجه داشته باشید که اگر قصد انجام هایفوتراپی را دارید، از مصرف آنتی بیوتیک ها خودداری نمایید. چرا که برخی آنتی بیوتیک ها باعث می شوند به نور حساس شوید. پس از تکمیل درمان شما با آنتی بیوتیک، انجام هایفوتراپی باید به مدت دو هفته به تعویق بیفتد. در ادامه، به اقدامات احتیاطی قبل از هایفو می پردازیم.

مراقبت های روز قبل

روند درمان لیفت صورت با هایفو نسبتاً بی خطر است. با این حال، افرادی که می خواهند تحت درمان هایفو قرار بگیرند، قبل از درمان نباید سابقه گلودرد یا تب داشته باشند. زخم های سرد باعث اختلال در روند درمان می شود، در حالی که افرادی که تب داشته باشند، نمی توانند درمان هایفو را انجام دهند. در چنین مواردی، هایفو پس از بهبودی کامل سرماخوردگی یا تب انجام می شود. توجه داشته باشید که حداقل یک روز قبل از هایفو، هیچ یک از این مشکلات را نداشته باشید.

هایفوتراپی

کلینیک بین المللی پوست موزیبایی آراد-هایفوتراپی

مراقبت های روز درمان

بسیار مهم است که در روز درمان، از انواع آرایش و مرطوب کننده ها خودداری کنید. با فرض اینکه هیچ مشکلی که روند درمان هایفو را مختل سازد، وجود ندارد، خود را به موقع به مرکز درمانی برسانید. این کار شما را آرام نگه می دارد و هر نوع اضطراب را از بین می برد. هایفو یک درمان بدون درد و غیرتهاجمی است، بنابراین اضطراب نداشته باشید.

اگر جزء افرادی هستید که از اقدامات درمانی ترس دارید، استفاده از داروهای ضد اضطراب توصیه می شود. همچنین، بهتر است کسی را به عنوان همراه با خود بیاورید تا شما را پس از طی مراحل درمانی، به خانه منتقل کند.

مراقبت های بعد

برای بیمارانی که تحت درمان پوستی هایفو قرار گرفته اند، مهم است که مراقبت های پس از درمان را بدانند و جدی بگیرند تا احتمال بروز عوارض جانبی را به حداقل برسانند. همچنین، به موفقیت درمان کمک خواهید کرد. بنابراین بیایید نگاهی گذرا به مواردی بیندازیم که بیمارانی که تحت درمان هایفو قرار گرفته اند، باید به طور کامل به آنها پایبند باشند. با رعایت این موارد، بیشترین بهره را از درمان خواهید برد.

از قرار گرفتن در معرض نور خورشید بپرهیزید.

پس از انجام هایفوتراپی، بسیر مهم است که سعی کنید از قرار گرفتن در معرض نور خورشید و سرما برای چند هفته جلوگیری نمایید. چرا که جلوگیری از آفتاب، به جلوگیری از افزایش رنگدانه و کاهش احتمال آفتاب سوختگی و آسیب به پوست کمک می کند. استفاده از کرم ضدآفتاب نیز توصیه می شود، زیرا این امر به جلوگیری از برخورد مستقیم نور ماوراء بنفش با پوست کمک می کند. این کار باید تا زمان تکمیل فرآیند سفت شدن پوست ادامه یابد.

آب بیشتری بنوشید.

پس از انجام هایفوتراپی، آب بایستی در اولویت اول قبل از سایر نوشیدنی ها باشد، چرا که با تولید کلاژن در بدن، به بهبود شما کمک می کند. به نفع شماست که بدن را هیدراته نگه دارید، بنابراین تا جایی که ممکن است آب بنوشید.

از مصرف الکل خودداری کنید.

با خودداری از مصرف الکل، کار اضافی کبد خود را متوقف کنید. الکل باعث می شود کبد شما کارهای اضافی انجام دهد. پس از انجام مراحل درمانی، کبد بایستی وظیفه تجزیه چربی غیرفعال شده را انجام دهد. مصرف الکل به این معنی است که اکنون کبد علاوه بر چربی غیرفعال شده، باید الکل را نیز تجزیه نماید.

همچنین، الکل علاوه بر اینکه کبد را دچار دردسر می اندازد، از تراکم خون نیز می کاهد. یکی از پیامدهای خون با تراکم کمتر این است که خونریزی بیش از حد ممکن است رخ دهد، زیرا لخته شدن خون یک چالش است. بنابراین، از نوشیدن الکل خودداری نمایید.

از خراشیدن و خاراندن پوست پرهیز نمایید.

به همان اندازه که خاراندن بدن هنگام خارش شیرین است، توصیه می شود پس از درمان هایفو پوست خود را نخراشید. زیرا پوست بسیار حساس بوده و خاراندن آن منجر به آسیب رسیدن به پوستتان می شود. اگر زخمی روی پوستتان وجود دارد، اجازه بدهید تا به طور طبیعی از بین برود. تلاش برای از بین بردن زخم ها ممکن است منجر به زخم بزرگی شود که منجر به عفونت شود. پس از انجام درمان، از خاراندن پوست خودداری کنید.

از دوش گرفتن با آب داغ بپرهیزید.

هنگام حمام کردن، از آب سرد استفاده نمایید، زیرا این کار چربی طبیعی پوست را حفظ نموده و از تحریک پوست جلوگیری می نماید. اگر عادت به استفاده از آب گرم دارید، حداقل از آب ولرم استفاده نمایید، زیرا این امر به بهبود سریع پوست شما کمک می کند.

اثرات و نتایج

بلافاصله پس از هایفوتراپی، می توانید مشاهده نمایید که پوست شما تا حدی سفت شده است. تأثیرات هایفوتراپی معمولا طی هفته های بعدی بیشتر مشاهده می شود چون کلاژن جدید به تدریج تشکیل شده و بافت همبند منقبض می شود. معمولا، جلسات هایفو تا حدود 2 سال بعد و تا زمانی که اثرات مطلوب درمان محسوس باشد؛ نیازی به تکرار ندارد. در هر صورت، تعداد جلسات مورد نیاز هایفوتراپی به انتظار شما از نتایج هایفو صورت و میزان افتادگی و پیری بافت پوست بستگی دارد. علاوه بر این، توانایی پوست برای جوانسازی یک مسئله مهم در مورد اثربخشی این روش است.

دوره نقاهت

پس از درمان شما می توانید فورا فعالیت های روزمره را سر گیرید زیرا اولتراسوند با شدت زیاد به لایه های بالایی پوست آسیبی نمی رساند. با این وجود، تورم و قرمزی اندکی ممکن است رخ دهد، گرچه به سرعت فروکش می کنند. شما همچنین ممکن است کمی احساس سوزن سوزن شدن تجربه نمایید که برای یک تا دو هفته به طول می انجامد. در موارد نادری، بی حسی موضعی و کبودی نیز ممکن است رخ دهد. در حالی که عوارض ذکر شده ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد، اما معمولا ماندگار نیست.

تعداد جلسات

برای رسیدن به بهترین نتیجه‌ی هایفوتراپی بسیاری از مراکز درمانی توصیه می‌کنند در طول سال اول 3 جلسه‌ی درمانی انجام شود. برای حفظ نتایج هایفوتراپی در سال‌های آتی نیز 1 یا 2 جلسه‌ی سالیانه توصیه می‌شود. تعداد جلسات بسته به درخواست شما قابل تغییر است، اما تجربه‌ی کلینیک بین اللملی زیبایی پوست و مو آراد با کادری مجرب و متخصص نشان می‌دهد که تعداد جلسات ذکر شده بهترین نتایج را حاصل می‌کنند.

مشاوره

کلینیک بین المللی زیبایی پوست و مو آراد با کادری مجرب و متخصص در هر نوع زیباسازی و جوانسازی به صورت حضوری و در صورت عدم امکان زیبا جویان عزیز برای مشاوره حضوری همه ساعت می تواند به زیبا جویان عزیز مشاوره تلفنی را ارایه کند.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد:

https://clinicarad.com/pdig

https://clinicarad.com/gd1i

https://clinicarad.com/rwcv

نتیجه گیری

هایفوتراپی یک روش غیرتهاجمی است. در طی این روش درمانی برشی روی پوست ایجاد نمی‌شود و نیازی به تزریق وجود ندارد. در مقابل، لیفت صورت بسیار تهاجمی است. این روش نیاز به بی‌هوشی عمومی، برش، بخیه و پانسمان دارد.

این روش برای کلیه کسانی که پوست صورتشان شل شده به طوری که مشهود و قابل مشاهده باشد مناسب است و افرادی که تمایل دارند لیفت ابرو و یا لیفت صورت انجام دهند مناسب می باشد اما معمولا افراد سی سال به بالا می توانند هایفوتراپی انجام دهند.

هایفوتراپی روش درمانی بسیار ایمنی شمرده می‌شود اما در صورتی که توسط متخصصین کارآزموده و مجرب انجام شود. مثل تمامی روش‌های درمانی، مهارت پزشک یا تکنسین اهمیت بسیار زیادی در جلوگیری از ایجاد عوارض جانبی و افزایش اثر گذاری درمان دارد.

بهترین ویژگی‌ این روش درمانی این است که بعد از اتمام جلسه، شما قادر خواهید بود که بلافاصله کلینیک را ترک کرده و به انجام فعالیت‌های روزانه‌ی خود بپردازید. کمی قرمزی یا تورم بعد از درمان طبیعی است و باید طی چند ساعت برطرف شود.

حس خفیف سوزن سوزن شدن نیز ممکن است طی چند هفته باقی بماند. البته در حدی نیست که شما را اذیت کند. در موارد نادر، کبودی یا بی‌حسی موقت محل انجام درمان مشاهده شده است. این دست عوارض جانبی نیز معمولاً طی چند هفته از بین می‌روند.

هایفوتراپی هم همانند دیگر خدمات پزشکی زیبایی بستگی به ناحیه ی مورد نظر و نوع خدمت دارد همچنین تعداد جلسات مورد نیاز و کادر پزشکی که هایفوتراپی را انجام می دهند دارد.

نتیجه هایفو دائمی است و البته همراه با برنامه رژیم غذایی سالم و برنامه ورزشی، حتی نتایج بهتری حاصل خواهد شد. البته، در دراز مدت تغذیه و ورزش بر شکل بدن شما تاثیر می‌گذارد. بعد از انجام هایفو، شما می توانید تاثیر اولیه را ببینید، اما نتیجه نهایی حدود 2 تا 3 ماه بعد نمایان می شود. چون این بدن شماست که به طور طبیعی کلاژن را بازسازی می‌کند و این مدت زمان بستگی به بدن شما دارد. چون این فرآیند تولید کلاژن شما را تحریک می‌کند، تا چه مدت نتایج به شما بستگی دارد.

البته باید زیبا جویان در نظر داشته باشند که مراکز و کلینیک معتبری همانند کلینیک بین المللی زیبایی پوست و مو آراد با داشتن کادری مجرب و متخصص می تواند کمک زیادی به زیبا جویان عزیز برساند.

کلینیک آراد

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد-کلینیک آراد

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09130323292

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 1 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinic.arad

ارائه مراقبت های مربوط به خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

clinicarad.com/مراقبت-ها/

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

 https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

 https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه:

لینک آپارات:

لینک نماشا:

ویکی پدیا: https://fa.wikipedia.org

فیسبوک:  https://www.facebook.com

تویتر: https://twitter.com

لینک یوتیوب: https://www.youtube.com

تلگرام: https://telegram.org