سفت کردن پوست صورت گیاهی یا هایفوتراپی؟

سفت کردن پوست صورت گیاهی یا هایفوتراپی؟

سفت کردن پوست صورت گیاهی یا هایفوتراپی؟

به ‌واسطه افزایش سن، قابلیت ارتجاعی پوست کاهش می‌یابد، در نتیجه پوست ما سست و شل شده و چین ‌و چروک‌ها درآن ظاهر می‌گردند. در اثر کاهش وزن زیاد و همچنین اثر نیروی جاذبه زمین در طول زمان نیز، ممکن است پوست دچار افتادگی پوست شود. هم‌زمان با افزایش سن، در اثر از دست دادن کلاژن و الاستین پوست، حجم چهره ما کاهش می‌یابد، در پی این کاهش حجم، پوست ما می‌تواند دچار افتادگی و شل شدن پوست گردد.

در گذشته افتادگی و شل‌ شدن پوست، تنها توسط لیفت (کشیدن پوست) صورت و یا عمل کشیدن پوست صورت، تحت درمان قرار می‌گرفت. چراکه در آن زمان گزینه درمانی دیگری برای رفع چین چروک‌ها، افتادگی پوست و سفت شدن پوست صورت وجود نداشت. امروزه درمان و رفع افتادگی و شلی پوست دستخوش پیشرفت‌های زیادی گشته است، به ‌نحوی‌ که بدون نیاز به جراحی از طریق روش‌های غیرتهاجمی می‌توان به درمان این عارضه پرداخت. اخیرا نگرانی عمومی در مورد چین و چروک صورت و از دست دادن الاستیسیته ناشی از بالارفتن سن افزایش یافته است.

در پاسخ به این مشکل، درمان‌های مختلفی از قبیل لایه‌برداری شیمیایی، میکرودرم ابریژن، لیزر فرکشنال و آر اف برای درمان چین و چروک صورت و شلی آن پیشنهاد شده است. با این حال، گزینه ایده‌آل درمان هنوز مشخص نشده است. اخیرا، اولتراسوند به عنوان یک درمان جدید برای اهداف درمانی و آرایشی معرفی شد. اولتراسوند با شدت تمرکز بالا (هایفو) ‌می‌تواند بهترین مثال از این تکنیک باشد. اصل ‌‌هایفوتراپی باعث تحریک آسیب سلولی و کاهش حجم منطقه هدف به‌صورت انتخابی به‌وسیله انعقاد با ایجاد ضایعات میکروترمال فوری از طریق انباشتن پرتوهای اولتراسوند فرکانس بالا در محل بافت مورد نظر بدون آسیب به بافت مجاور و سطح روی پوست است.

افتادگی و شل شدن پوست مشکلی است که در سنین بالا برای افراد رخ خواهد داد. البته در سنین پایین‌تر نیز ممکن است به دلیل کاهش وزن یا بارداری این مشکل برای افراد ایجاد شود. پوست شل و آویزان می‌تواند اعتمادبه‌نفس افراد را خدشه‌دار کرده و باعث خراب شدن حالت چهره یا بدن آن‌ها شود. اما همه افراد نمی‌توانند از جراحی برای برطرف کردن این مشکل استفاده کنند. به همین دلیل بیشتر افراد معمولا قبل از رفتن به کلینیک‌های پوست و مو به دنبال روش‌هایی هستند که در خانه مشکل پوست خود را برطرف سازند.

ولا کاهش بافت و ساختار پروتئینی پوست و ضعیف شدن کلاژن‌ها باعث افتادگی پوست می‌شود. در روش‌های خانگی درمان افتادگی پوست، تقویت کلاژن و بازسازی ساختار پروتئینی باعث برطرف شدن افتادگی و شل شدگی پوست خواهد شد. این روش‌ها معمولا برای درمان افتادگی‌های خفیف و متوسط و جلوگیری از افتادگی پوست استفاده می‌شوند. بنابراین افرادی که افتادگی‌های شدیدی در پوست خود دارند بهتر است از دیگر روش‌های درمانی استفاده کنند و سپس برای تثبیت نتیجه به سراغ روش‌های خانگی بروند.

کلینیک الهیه

کلینیک بین المللی پوست موزیبایی الهیه-کلینیک الهیه

هایفوتراپی چیست؟

پیری اجتناب‌ناپذیر است و می‌تواند عوارض زیادی به بدن وارد کند. کمتر از یک دهه قبل افراد برای از بین بردن چین‌وچروک و افتادگی پوست مجبور به جراحی زیبایی بودند. اگرچه این روش درمانی بسیار خوب و مؤثر عمل می‌کرد اما با زخم و جراحت و دوره طولانی نقاهت همراه بود. متخصصان زیبایی اولین بار در سال 2008 از تکنیکی به نام هایفوتراپی برای درمان‌های زیبایی بهره گرفتند که تمامی عوارض جراحی را بهبود بخشید.

هایفوتراپی یا HIFU یک روش غیرتهاجمی و بدون درد است که از نوع خاصی از امواج(اولتراسوند با فرکانس بالا) برای لیفت، سفتی و آبرسانی پوست استفاده می‌کند و منجر به کاهش چین‌وچروک، افتادگی و شلی پوست می‌شود. HIFU می‌تواند برای لیفت گونه، ابرو پلک، پیشانی و چانه، درمان سلولیت و سفت کردن بافت‌های همبند نیز استفاده شود.

جوانسازی پوست چیست؟

به قطع تاکنون اسم مزوتراپی، بوتاکس، لیفت، تزریق ژل و چربی یا میکرونیدلینگ را شنیده اید. در دهه ی اخیر این اسامی پرتکرار تر شده اند. شاید شما نیز برای جوانسازی پوست خود اقدام کرده اید یا اینکه به این قضیه فکر می کنید. اما جوانسازی پوست تکنیک های بسیار مختلف و گسترده ای دارد که هر کدام برای هدف خاصی مناسب است.

به طور کلی جوانسازی پوست شامل روش های درمانی است که به هدف بهبود ظاهری پوست یا زیبایی پوست شما انجام می شوند. آسیب های پوستی موارد مختلفی مانند آفتاب سوختگی، اثرات جوش و آکنه، زخم ها و نشانه های طبیعی پیری و کهولت سن را شامل می شوند.

طبیعی است که شما از داشتن زیبایی و داشتن پوستی زیبا و شفاف لذت ببرید. اما ممکن است در میان این اسامی مختلف و تکنیک های گسترده گیج شوید و نتوانید تشخیص دهید که کدام خدمات جوانسازی پوست برای شما مفید است.

از طرفی ممکن است در پیدا کردن پزشک مطمئن نیز دچار سردرگمی شوید. در این مقاله سعی شده است که تمامی روش های جوانسازی پوست را مرور کنیم و در انتها راهنمایی مناسب برای انتخاب دکتر پوست خوب و مطمئن ارائه دهیم. پس اگر شما هم به دنبال زیبایی هستید، با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

دلایل چین و چروک صورت

عوامل زیادی باعث ایجاد چین و چروک روی صورت می‌شوند. برخی از این عوامل را می‌توان کنترل کرد و برخی دیگر هیچ راه چاره‌ای ندارند. دلایل چین و چروک پوست صورت عبارتند از:

سن: با افزایش سن، پوست حالت ارتجاعی خود را تاحدی از دست می‌دهد و شکننده‌تر می‌شود. تولید روغن‌های طبیعی کاهش پیدا کرده و پوست خشک به نظر می‌رسد. در این حالت چین و چروک ایجاد می‌شود.

قرارگرفتن در معرض اشعه فرابنفش: علت اصلی چین و چروک زودرس اشعه فرابنفش است. به روند طبیعی پیری سرعت می‌دهد. باعث می‌شود که کلاژن و الاستین در لایه‌های عمیق‌تر پوست تجزیه شوند.

سیگار کشیدن: سیگار روند طبیعی پیری پوست را تسریع می‌کند و باعث چین و چروک زودرس می‌شود. احتمالا علت آن ازبین‌بردن کلاژن است.

حالت‌های تکراری صورت: حرکات تکراری مانند لبخند زدن، باعث ایجاد خطوط ظریف و چین و چروک می‌شوند. زمان استفاده از عضله صورت شیاری زیر سطح پوست ایجاد می‌شود. با افزایش سن انعطاف‌پذیری این بافت از بین رفته و نمی‌تواند به جای خود بازگردد.

هایفوتراپی

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه-هایفوتراپی

دلایل افتادگی پوست

به دلایل مختلفی پوست دچار افتادگی می‌شود. پوست سفت و سالم زمانی که کشیده می‌شود، دوباره به جای خود بازمی‌گردد. زمانی که پوست این توانایی را از دست بدهد، دچار افتادگی می‌شود. افتادگی پوست در هر ناحیه از بدن ممکن است اتفاق بیفتد. در ادامه علل افتادگی پوست را ذکر می‌کنیم.

افزایش سن

با افزایش سن به مرور پوست دو پروتئین مهم را از دست می‌دهد. الاستین و کلاژنن دو پروتئین تولیدشده در درم هستند. الاستین به پوست خاصیت ارتجاعی می‌دهد. پوست سفت به دلیل وجود این پروتئین پس از کشیده شدن به جای خود برمی‌گردد.

کلاژن به پوست کمک می‌کند تا ساختار سفت و محکم خود را حفظ کند. دلیل آن وجود فیبرهای محکم در ساختار کلاژن است. این پروتئین توسط فیبروبلاست‌ها تولید می‌شود. تولید این دو پروتئین با افزایش سن کاهش پیدا می‌کند. همچنین مواردی مانند قرارگرفتن در معرض اشعه قرابنفش یا آلاینده‌های موجود در محیط مثل دود سیگار روند پیری پوست را تسریع می‌کنند.

افتادگی پوست بعد از لاغری

وزن اضافی به مدت طولانی باعث آسیب به رشته‌های الاستین و کلاژن در پوست می‌شود. به‌همین‌دلیل زمانی که شروع به کاهش وزن می‌کنید، برگشتن پوست به حالت قبل سخت است. در این حالت افتادگی پوست را در نواحی مختلف بدن می‌توانید مشاهده کنید. در زمان کاهش وزن سن نیز در افتادگی پوست نقش دارد. بهتر است تا زمانی که جوان هستید، به دنبال کاهش وزن باشید.

بارداری

افتادگی پوست در اطراف شکم و دیگر قسمت‌های بدن می‌تواند به علت بارداری باشد. این افتادگی در مادرانی که دارای چندقلو هستند، معضل جدی‌تری است. سن مادر نیز در میزان افتادگی موثر است.

بیماری

برخی از بیماری‌ها با علائمی مانند افتادگی پوست همراه هستند. یک زیرگروه از بیماری نادر لنفوم پوستی T که با نام شلی پوست گرانولوماتوز شناخته می‌شود، می‌تواند افتادگی پوست را در پی داشته باشد. این بیماران معمولا دچار شلی پوست در زانو و آرنج هستند.

انواع روش های جوانسازی پوست

همانطور که گفته شد برای جوانسازی پوست روش های بسیار متنوعی وجود دارد که برخی از آن ها به هدف خاصی انجام می گیرند. در ادامه به بررسی روش های رایج جوانسازی می پردازیم.

هایفوتراپی (HIFU)

هایفو (HIFU=High-intensity focused ultrasound) به معنای استفاده از امواج فراصوت با شدت بالا و به صورت متمرکز می باشد. هایفوتراپی روشی برای کشیدن پوست صورت (لیفت صورت) است که جایگزین روش های جراحی شده است و برای جوانسازی پوست به کار می رود. از امواج فراصوت برای افزایش تولید کلاژن و محکم تر شدن بافت پوست می شود. دستگاه هایفوتراپی لایه های زیرین پوست را هدف قرار می دهد. تاباندن امواج فراصوت (اولتراسونی) منجر به گرم شدن بافت پوست می شود. وقتی دمای بافت به میزان معینی بالا برود، به عنوان آسیب شناسایی می شود و سلول های پوست برای مقابله با این آسیب تولید کلاژن را افزایش می دهند. از آنجایی که هایفوتراپی بر بخش خاصی از بافت های زیرین متمرکز می شود، آسیبی به سطح پوست نمی رساند.

کاربردهای هایفوتراپی چیست؟

کاهش چین و چروک.

امکان کشیدن پوست در گردن، گونه ها، ابروها، پلک ها و قفسه سینه.

مزیت هایفوترپی چیست؟

نسبت به جراحی های کشیدن پوست (Face lifting) هزینه و عوارض احتمالی کمتری دارد.

نسبت به تکنیک لیفت نتیجه ای سریع تر و مطمئنتر خواهد داشت.

آر اف فرکشنال (Fractional RF) و جوانسازی پوست

آر اف فرکشنال از روش های جدید ضدپیری و جوانسازی پوست است که ایمنی و اثرگذاری بالایی دارد. مکانیسم آر اف فرکشنال، مشابه هایفوتراپی با حرارت و افزایش دمای پوست و تحریک تولید کلاژن است. در این روش با استفاده از سوزن و نیدل های بسیار نازک که روکش طلا دارند به آرامی پوست را سوراخ می شود و انرژی امواج رادیویی (RF) به بافت های زیرین رسانده می شود. این فرایند منجر به افزایش دما و در نهایت بهبود ساختار پوست می شود.

کاربرد های آر اف فرکشنال چیست؟

از بین بردن چین و چروک ها.

از بین بردن جای جوش، آکنه، دانه های آبله مرغان و آثار زخم ها.

ترمیم بافت پوست.

ترمیم سوراخ یا حفره های بزرگ و قابل مشاهده روی پوست.

مزایای آر اف فرکشنال چیست؟

به حداقل رساندن درد و عوارض جانبی.

کوتاه تر بودن زمان بهبودی نسبت به لیزر فرکشنال (لیزر CO2).

کربوکسی تراپی از روش های جدید جوانسازی پوست

کربوکسی تراپی از روش های غیرتهاجمی و بدون نیاز به جراحی است. کربوکسی تراپی با استفاده از دستگاه مخصوص و تزریق کربن دی اکسید به زیر پوست انجام می شود. در درمان سلولیت (سلولیت به معنای تجمع چربی زیر پوست است)، گودی زیر چشم، از بین بردن چین و چروک ها و ترک های پوستی (در اثر کشش) کاربرد دارد.کربوکسی تراپی را می توان در بخش های مختلف بدن مانند پلک، گردن، صورت، دست ها، شکم، باسن و پاها استفاده کرد.

کاربردهای کربوکسی تراپی چیست؟

درمان ترک های پوستی

از بین بردن چین و چروک

درمان سلولیت

رفع گودی زیر جشم

مزایای کروبوکسی تراپی چیست؟

روش امن و تقریبا بدون هیچ گونه عوارض جانبی است.

قابلیت استفاده در تمام بخش های بدن از جمله پلک، صورت، دست و باسن و غیره.

زمان هر جلسه 15 تا 30 دقیقه است.

میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ یکی از روش های جوانسازی پوست است. در روش میکرونیدلینگ با سوزن های بسیار ریز در پوست زخم های ریزی ایجاد می کنند. این زخم ها منجر به تحریک تولید کلاژن شده  و درنهایت ایجاد بافت پوستی قوی تر و سالم تر می شود. این روش در ترمیم مشکلاتی نظیر جای جوش و آکنه، ریزش مو، ترک های پوستی، آفتاب سوختگی، چین و چروک ها، زخم ها و لکه های پوستی کاربرد دارد.

از مزایای آن می توان به ارزان تر بودن آن نسبت به انواع روش های لیزر اشاره کرد. علاوه بر این میکرونیدلینگ در افرادی که پوست تیره دارند می تواند عملکرد بهتری داشته باشد، چون در جوانسازی با لیزر که با ایجاد گرما و حرارت همراه هستند ممکن است رنگ پوست تغییر کند. کیت های خانگی میکرونیدلینگ نیز وجود دارند که منجر به راحت تر شدن انجام آن شده اند.

اما برخلاف روش های قبلی این روش سریع نیست و ممکن است با درد یا قرمزی پوست همراه باشد. همچنین به دلیل ایجاد حفرات ریز، به عوامل بیماری زا مثل باکتری و ویروس فرصتی برای ورود به بدن می دهد که ممکن است منجر به عفونت ها شود.

کاربردهای میکرونیدلینگ چیست؟

ترمیم جای جوش و آکنه

درمان ریزش مو

درمان ترک پوستی

درمان آفتاب سوختگی

درمان چین و چروک

ترمیم زخم

رفع لکه های پوستی.

مزیت میکرونیدلینگ در مقایسه با سایر روشهای جوانسازی پوست چیست؟

ارزان تر بودن

قابل دسترس بودن در خانه و کیت های خانگی

عملکرد بهتر در افراد با رنگ پوست تیره تر.

میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن از روش های رایج لایه برداری پوست به کمک دستگاه است. در این روش تکنسین کار با دستگاه یا دکتر پوست، کریستال های کوچک را روی سطح پوست مالش می دهد و منجر به لایه برداری از سطح پوست می شود. میکردرم ابریژن برای هر نوع پوستی ایمن بوده و عوارضی به همراه ندارد. این روش برای ترمیم زخم ها، لکه های پوستی، بافت غیرطبیعی پوست، جای جوش، ملانوما یا سرطان پوست و آثار پیری موثر است.

میکرودرم ابریژن نوع دیگری از روش درم ابریژن می باشد (که در ادامه توضیح خواهیم داد) اما نسبت به آن عوارض بسیار کمتری دارد. بعد از میکرودرم ابریژن تا چند روز و مدت زمان کوتاهی ممکن است فرد عوارضی مانند احساس سوزش، ورم و قرمز شدن پوست و کبود شدن را تجربه کند.

کاربردهای میکرودرم ابریژن چیست؟

لایه برداری پوست

ترمیم زخم

ترمیم لکه های پوستی

ترمیم جای جوش و آمنه

ترمیم بافت غیر طبیعی پوست

ترمیم آسیب های سرطان پوست

ترمیم آثار پیری.

مزایای میکرودرم ابریژن چیست؟

ایمن بودن برای هر نوع پوست

نداشتن عوارض جانبی.

درم ابریژن

در روش درم ابریژن، از ابزاری استفاده می شود که در قسمت انتهایی آن یک بخش چرخنده وجود دارد که با چرخش این قسمت روی سطح پوست، لایه سطحی پوست برداشته می شود. درم ابریژن برای درمان آفتاب سوختگی، آسیب ها و جراحات عمیق تر پوستی، چین و چروک ها و از بین بردن اثر خالکوبی کاربرد دارد. نسبت به میکرودرم ابریژن استفاده کمتری دارد. برخلاف میکرودرم ابریژن که برای هر نوع پوستی قابل انجام بود، فقط برای افراد خاصی قابل انجام است. عوارضی نظیر بزرگ تر شدن حفرات روی پوست، ایجاد حالتی شبیه جای جوش، عفونت ها و ایجاد زخم را به همراه دارد.

کاربردهای درم ابریژن چیست؟

لایه برداری پوست

درمان آفتاب سوختگی

درمان آسیب های عمقی پوست

از بین بردن چین و چروک

از بین بردن تاتو (خالکوبی).

مزایای درم ابریژن چیست؟

گستردگی استفاده برای جراحات عمیقتر یا ماندگارتر (مانند تاتو).

پلاسمای تغلیظ شده (PRP)

پلاسمای تغلیظ شده از خون خود فرد تهیه می شود. حدود 10 تا 120 میلی لیتر از خون فرد را در حضور مواد ضدانعقاد می گیرند، با سانتریفیوژ کردن خون اجزای آن را از هم جدا می کنند تا پلاسمای حاوی پلاکت ها را از سایر اجزا جدا کنند. بعد از انجام سانتریفیوژ مجدد روی آن غلظت پلاکت ها 5 تا 7 برابر بیش از حالت طبیعی که در خون دارد می شود. محصول نهایی را می توان به صورت زیرپوستی تزریق کرد. از این روش می توان برای ترمیم آفتاب سوختگی بهره برد.

مزوتراپی و جوانسازی پوست

در مزوتراپی از ترکیبات فعالی استفاده می شود که مشابه برخی از روش های دیگر توسط سوزن های بسیار ریز تزریق می شوند. ترکیبات مختلف در مزوتراپی با اهداف مختلف استفاده می شود. برای جوانسازی پوست و ترمیم آسیب های پوستی ترکیبی از فاکتور های رشد، پپتید ها، آمینواسید ها، ویتامین ها، نوکلئیک اسید ها و هیالورونیک اسید مورد استفاده قرار می گیرد.

این ترکیبات تولید کلاژن را تحریک می کنند که منجر به افزایش مقاومت پوست می شود. اسید هیالورونیک موجود در این ترکیب نیز با جذب بیشتر آب، ظاهر پوست را جوان تر و بهتر می کند. مزوتراپی دارای فواید ضد پیری، جوانسازی پوست و از بین بردن لکه های پوستی کاربرد دارد. ایمنی این روش بسته به تشخیص دکتر پوست و ترکیباتی که از آن استفاده می شود دارد. قبل از انجام آن ممکن است انجام برخی آزمایش ها لازم باشد. زیبا جویان عزیز برای مشاوره می توانند به کلینیک بین المللی زیبا پوست و مو الهیه مراجعه کنند یا در صورت عدم امکان مراجعه حضوری به صورت تلفنی مشاوره های لازم را کسب کنند.

کاربردهای مزوتراپی چیست؟

ضدپیری

از بین بردن لکه های پوستی

افزایش مقاومت پوستی

مزایای مزوتراپی چیست؟

قبل از ایجاد آسیب می توان به عنوان پیشگیری استفاده کرد.

ایمنی روش مزوتراپی بسته به تشخیص متخصص پوست و ترکیباتی است که از آن استفاده می شود.

لایه برداری شیمیایی

لایه بردار های شیمیایی در واقع اسیدهایی هستند که سلول های مرده سطح پوست را از بین می برند. لایه برداری شیمیایی در غلظت های متفاوت وجود دارند. غلظت های پایین را می توان بدون نیاز به نسخه تهیه کرد اما غلظت های بالاتر باید تحت نظر دکتر پوست تجویز و استفاده شوند. روش های فیزیکی لایه برداری مانند درم ابریژن می تواند برای برخی افراد مشکل باشد که در این حالت لایه برداری شیمیایی کاربردی می شود.

در این روش از اسید های مختلفی استفاده می شود:

آلفا هیدروکسی اسید ها (AHA):

به نظر می رسد این اسید ها از میوه ها بدست می آید اما می توان در آزمایشگاه نیز آن ها تولید کرد. مثال این اسید ها، لاکتیک اسید، مالیک اسید و سیتریک اسید است. با قابلیت حل شدن در آب، در تقویت بافت پوست کاربرد دارند.

بتا هیدروکسی اسید ها (BHA):

این گروه محلول در چربی هستند و در پر کردن حفرات موجود در سطح پوست کاربرد دارند. مثال آن ها سالیسیلیک اسید است.

پلی هیدروکسی اسید ها (PHA):

مشابه آلفا هیدروکسی اسید ها هستند با این تفاوت که اندازه بزرگتری دارند و نمی توانند به بخش های عمقی نفوذ کنند.

کاربردهای لایه برداری شیمیایی چیست؟

 از بین بردن بافت مرده سطج پوست.

مزیت لایه برداری شیمیایی چیست؟

استفاده در منزل (در غلظت های پایین)

لایه برداری شیمیایی عوارض لایه برداری فیزیکی را نخواهد داشت.

تزریق بوتاکس برای جوانسازی پوست

بوتاکس دارویی است که عضلات را ضعیف یا فلج می کند و در مقادیر پایین می تواند به جوانسازی پوست کمک کند. بوتاکس پروتئینی است که از سم بوتولینیوم مشتق می شود. این سم از باکتری کلستریدیم تولید می شود و عامل بیماری بوتولیسم است. پس در واقع بوتاکس نوعی سم فلج کننده است اما متخصص پوست با استفاده صحیح از مقادیر کم آن، می‌تواند از آن بهره ببرد. در بحث جوانسازی، بوتاکس منجر به کاهش چین و چروک های پوست می شود.

بوتاکس نوعی سم عصبی است یعنی بر سیستم عصبی اثر می گذارد و منجر به فلج شدن عضلات آن ناحیه می شود. تزریق بوتاکس می تواند منجر به عوارضی مانند خشکی چشم، درد خفیف، بی حسی و غیره شود. افراد ممکن است برای پوست قسمت های مختلف صورت درخواست تزریق بوتاکس کنند.

کابردهای بوتاکس چیست؟

از بین بردن چین و چرک های بین ابرو ها ( لیفت ابرو ) (خط اخم).

از بین بردن چین و چروک های اطراف چشم.

از بین بردن خط ها و چین های افقی موجود در پیشانی.

از بین بردن خطوط گوشه های دهان (خط لبخند)

تزریق پرکننده های پوستی یا فیلرها (Dermal Fillers)

پرکننده های پوستی یا فیلرها به هدف ترمیم نقص‌ها یا چین و چروک های صورت استفاده می‌شوند. پرکننده ها انواع مختلفی دارند:

ژل ها (تزریق ژل)

انواع مختلفی از پرکننده‌ها وجود دارد که به صورت ژل تزریق می‌شوند (مثل ژل لب). در زیر انواع ژل‌های تزریقی را می بینید:

ژل کلسیم هیدروکسیل آپاتیت: به طور طبیعی در بافت استخوانی بدن انسان یافت می شود. در از بین بردن چین و چروک های بین ابرو ها و اطراف چشم ها و همچنین پر کردن گونه کاربرد دارد.

ژل اسید هیالورونیک: برای از بین بردن چین و چروک های بین ابرو ها، اطراف چشم، اطراف لب ها و دهان، جای جوش و آکنه و ترمیم زخم ها و آسیب های پوستی از این ماده استفاده می شود.

ژل پلی آلکیلیمید: در افزایش حجم لب ها، درمان چروک ها و خطوط عمیق و از بین بردن برخی مواردی که در اثر پیری رخ می دهد موثر است.

ژل پلی لاکتیک اسید: با عنوان محرک نیز شناخته می شود چراکه که تزریق این اسید منجر به تحریک و افزایش تولید کلاژن توسط خود بدن می شود. پلی لاکتیک اسید ترکیبی غیر سمی است که برای افزایش حجم لب ها و پر کردن خطوطی که در اثر لبخند در اطراف لب ها ایجاد شده اند استفاده می شود.

تزریق چربی به عنوان پر کننده

از تزریق چربی نیز می توان به عنوان پرکننده صورت استفاده کرد. برای این کار ابتدا باید از بافت شکم یا باسن چربی استخراج شود، سپس این چربی را می توان به صورت فرد پیوند زد. چربی پیوند داده شده برای زنده و سالم ماندن باید بتواند گردش خون داشته باشد. حدود ۵۰ درصد از چربی پیوند داده شده در این روش باقی می ماند و این میزان برای همیشه در بخش تزریق شده باقی می ماند.

باید توجه داشتن که گاهی ممکن است نتیجه پیوند و تزریق چربی مطابق با میل ما نباشد. برای داشتن یک پیوند موفق نیاز به چندین بار تکرار و تزریق مجدد باشد. برای گرفتن بهترین نتیجه لازم است با بهترین متخصص پوست ارتباط داشته باشید.

ماسک های LED برای جوانسازی پوست

ماسک های LED از روش های جدید و ایمن جوانسازی و ترمیم آسیب های پوستی است. انواع متنوعی با رنگ های مختلف نوری وجود دارند. هر رنگی اثرات ویژه خود را دارد. برای مثال ماسک با نور قرمز بر گردش خون و تحریک تولید کلاژن اثر می گذارد که در کاهش چین و چروک های پوست موثرند. باید توجه داشت که اگر در خانه از این ماسک ها استفاده می کنید باید روی صورت تمیز استفاده شود. داشتن آرایش ممکن است در توزیع مناسب نور بر سطح پوست اختلال ایجاد کند.

کاربردهای ماسک LED چیست؟

تحریک کلاژن سازی پوست

افزایش گردش خون در پوست

کاهش چین و چروک

مزیت ماسک LED چیست؟

استفاده در منزل

کاربردهای گسترده در رنگ های مختلف

پیش از آسیب پوستی و برای جلوگیری از آسیب می توان استفاده کرد.

ترماژ

ترماژ یکی از متدهای جدید زیبایی و جوانسازی پوست محسوب می شود و روشی غیرتهاجمی و بدون جراحی است، که باعث سفت شدن پوست و از بین رفتن خطوط می‌شود. در این روش بر اثر ایجاد حرارت کلاژن‌سازی تحریک شده و پوست ترمیم می‌شود. از مهم‌ترین دلایل افتادگی پوست و ایجاد چین و چروک  می‌توان به کم شدن کلاژن در لایه‌های پوست اشاره کرد. آر اف ترماژ در واقع نام دیگر این روش درمانی است. از آن‌جایی که در این روش از فرکانس رادیویی (RF) استفاده می‌شود، به این روش آر اف ترماژ هم می‌گویند. انرژی آر اف باعث تحریک لایه‌های پوست شده و کلاژن‌سازی را تحریک می‌کند.

می‌توان از این درمان در قسمت‌های مختلف صورت و بدن استفاده کرد. RF ترماژ باعث لیفت صورت و کانتورینگ می‌شود. گونه‌های افتاده، غبغب، افتادگی پلک، شکم یا بازو با این روش به خوبی برطرف می‌شوند. این درمان همچنین رنگ صورت را شاداب‌تر و درخشان‌تر می‌کند.

مزایا و فواید ترماژ:

ترماژ جز روش‌های زیبایی است، که بسیار سریع و راحت انجام می‌شود. این روش مزایای زیادی دارد. به همین دلیل بسیاری از متخصصین پوست آن را پیشنهاد می‌دهند. برخی از مزایای ترماژ عبارتند از:

هیچ دوره نقاهتی ندارد و بیمار پس از درمان می‌تواند فعالیت‌های روزانه را انجام دهد.

نیازی به برش، تخلیه بافت و چربی و بخیه ندارد.

عوارضی مانند کبودی یا عفونت در پی ندارد.

برخلاف بسیاری از روش‌های زیبایی، بیمار در این روش با یک جلسه درمان به نتیجه مطلوب می‌رسد.

معایب و عوارض جانبی ترماژ:

این روش بسیار ایمن است. طبق آمار و بررسی بیش از دو میلیون بیمار در سراسر جهان عوارض جانبی گزارش شده از این درمان کمتر از 0.4درصد است. بیشترین عوارض گزارش شده شامل قرمزی، تورم، برجستگی و به ندرت تاول است. عوارض جانبی ممکن است، طی چند روز یا چند هفته برطرف شوند. بهتر است، برای اطلاع از عوارض و ضرر ترماژ با متخصص پوست، مو و زیبایی مشاوره داشته باشید. مشاوره با چند پزشک با تجربه می‌تواند به شما کمک کند.

پلکسر یا پلاسما جت

پلکسر (پلاسما جت) با نام علمی “Plexr”/”Plasma Jet” یک روش درمانی زیبایی بدون نیاز به جراحی بوده که به‌خصوص برای رفع افتادگی و لیفت پلک فوقانی چشم ( لیفت چشم ) استفاده شده و جایگزین مناسبی برای عمل «بلفاروپلاستی» است. در این روش درمانی می‌توان برای رفع خطوط ظریف و عمیق اطراف چشم، خطوط پنجه کلاغی، غدد کوچک زیرپوستی، از بین بردن تتو و غیره استفاده کرد.

نتایج پلکسر، طی 2 الی 6 هفته پس از انجام عمل مشخص می‌شوند. به‌دلیل تاثیر سریع پلاسماجت بر سفت شدن پوست و رفع چین و چروک، «پلکسر بینی ( لیفت بینی ) »،«پلکسر پلک» و «پلکسر صورت» از جمله محبوب‌ترین روش‌های اصلاح زیبایی پلکسر هستند.

پلکسر یا پلاسما جت در واقع نوعی از فناوری «پلاسما درمانی» یا «پلاسما تراپی» بوده که با دو دستگاه متفاوت و روش مختلف و حرارت‌دهی باعث تحریک سریع پوست به ساخت کلاژن، انقباض فوری و سفت شدن پوست می‌شوند.

از آنجایی که در این روش نه از لیزر استفاده می‌شود و نه از تیغ جراحی، بنابراین بیمار نیازی به بی‌هوشی ندارد و پزشک پس از مشورت‌های لازم با بی‌حسی موضعی کار خود را آغاز خواهد کرد.

دستگاه‌های مربوط به این دو روش درمانی که اغلب با یکدیگر یکسان به‌غلط، یکسان شمرده می‌‌شوند، پالس‌های انرژی را به لایه‌های عمیق پوست ارسال کرده که تولید کلاژن را به صورت طبیعی فعال می‌کند.

بلفاروپلاستی (جراحی پلک)

قطعا شما نیز به با گذشت زمان به چین و چروک های صورتتان حساس می شوید و برای رفع آن ها از روش های مختلف جوانسازی پوست استفاده می کنید. در بین مشکلات پوستی، افتادگی پلک یکی از شایعترین شکایات افراد است. البته که افتادگی پلک تنها به دلیل سن رخ نمی دهد. اما به هر دلیلی، لیفت پلک (بلفاروپلاستی) یا جراحی پلک این روزها یکی از پرمخاطبترین عمل های زیبایی است.

جراحی پلک، بلفاروپلاستی یا لیفت پلک، به معنای برداشتن بافت های اضافی اطراف چشم شامل پوست، عضلات و چربی است. بلفاروپلاستی (جراحی پلک) ممکن است شامل جراحی پلک بالایی، جراحی پلک پایینی یا هر دو باشد.

کاربردهای بلفاروپلاستی:

افرادی که سن آن ها بیشتر از 35 سال است یا افرادی که افتادگی پلک در خانواده ی آن ها ارثی است، بیشترین کاندیداهای انجام جراحی پلک هستند. جراحی پلک با اهداف زیر انجام می شود:

درمان افتادگی پوست پلک ها

حذف چربی اضافی که به شکل پف در زیر چشم تجمع پیدا می کند

صاف شدن چین و چروک های ظریف در پلک های بالا یا پایین

کمک به بهبود بینایی زیرا در برخی مواقع، افتادگی پلک می تواند میدان بینایی را مختل کند

زیبایی صورت و چشم ها.

لیفت

لیفت صورت و بدن جز روش‌های زیبایی است که به شکل‌های مختلف انجام می‌شود. مردان و زنان زیادی در سراسر جهان به دنبال انجام لیفت برای جوان‌سازی هستند. لیفت روشی برای بالاکشیدن پوست و ازبین‌بردن چین‌وچروک‌ها و افتادگی‌ها است. برخی روش‌های آن غیر جراحی و کم تهاجمی بوده و برخی دیگر نیاز به جراحی، بیهوشی و برش‌های عمیق دارد.

لیفت با 5 روش اصلی انجام می شود:

لیفت با نخ

لیفت با بوتاکس

لیفت با ژل

لیفت با تزریق چربی

لیفت با جراحی

لیفت برای کل بدن انجام میگیرد. مهمترین کاربرد لیفت برای لیفت صورت و گردن است. لیفت پیشانی و ابرو، لیفت گونه، لیفت شقیقه، لیفت بینی، لیفت سینه، لیفت چشم،لیفت مژه، لیفت ران و بازو و لیفت باسن از پرمراجعه ترین لیفت ها هستند.

سفت کردن پوست به صورت گیاهی

پودر دانه‌ ی قهوه

کافئین موجود در قهوه، رطوبت و چربی اضافی پوست را از بین می برد، به همین علت، آن را محکم و نرم می کند. همچنین، قهوه حاوی ترکیبات آنتی اکسیدان است که روند پیری پوست را کند می کند. دانه های درشت و زبر قهوه و شکر قهوه ای، پوست را لایه برداری و به استحکام آن کمک می کند. در طی این فرایند، روغن نارگیل پوست را مرطوب نگه می دارد.

به خاطر داشته باشید، پودر قهوه‌ آماده یا همان قهوه‌ی فوری (Instant Coffee) که در بازار موجود است، در فرآیند تولید، دستکاری می شود و تغییر می کند. درنتیجه، خاصیت خود را از دست داده و برای سفت کردن پوست صورت اثری نخواهد داشت. سعی کنید، دانه قهوه را خودتان در منزل آسیاب کنید.

مواد لازم برای تهیه‌ی این ماسک

4/1 فنجان پودر دانه ی قهوه

4/1 فنجان شکر قهوه ای

3-2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل یا روغن زیتون

2/1 قاشق چایخوری پودر دارچین

روش تهیه

روغن نارگیل را به آرامی گرم کنید تا ذوب شود. سپس، صبر کنید تا در دمای اتاق سرد شود.

مواد دیگر را ترکیب کنید و روغن نارگیل خنک شده را به آنها بیفزایید. آنها را خوب مخلوط کنید.

این مخلوط را به مدت چند دقیقه به آرامی با حرکت چرخشی روی پوست خود بمالید.

پوست خود را با آب ولرم بشویید.

از این ماسک سفت کننده صورت، هفته ای یک یا دو بار استفاده کنید.

نارون کوهی

نارون کوهی پوست را منقبض و منافذ آن را تنگ می کند. به همین دلیل، بعد از مصرف آن پوست شما سفت می شود. پلی فنول (با خاصیت آنتی اکسیدانی) موجود در نارون کوهی فعالیت آنزیم های مخربی را که به کلاژن و الاستین پوست صدمه می زنند، مهار می کند و با این کار موجب جوانسازی پوست صورت می شود.

مواد لازم برای تهیه‌ی این ماسک

محلول نارون کوهی (Witch Hazel)

پد پنبه ای

روش تهیه

پد پنبه ای را به محلول نارون کوهی آغشته کنید و آن را به سمت بالا بر صورت و گردن خود حرکت دهید.

حدود پنج دقیقه منتظر بمانید تا خشک شود. سپس، بار دیگر نارون کوهی را با پنبه به پوست خود بمالید.

بعد از استفاده صورت خود را نشویید.

می توانید این محلول را به همان روش برای قسمت های دیگر بدن مانند بازوها، شکم و ..، به کار ببرید.

بهترین زمان استفاده از این محلول شب ها قبل از خواب است. هر شب می توانید آن را به کار ببرید.

ژل آلوئه ورا

آلوئه ورا حاوی انواع مواد شیمیایی گیاهی است که سلامت مطلوب پوستتان را تضمین می کند. علاوه بر این، آلوئه ورا نرم کننده است، پوست را تغذیه و در برابر مضرات اشعه ی فرابنفش از آن محافظت می کند. همچنین به سفت شدن پوست صورت کمک می کند.

مواد لازم

یک برگ آلوئه ورا

روش تهیه

یک برگ آلوئه را برش دهید و ژل داخل آن را بیرون بیاورید.

ژل آلوئه ورای تازه را روی پوستی که دچار افتادگی شده، بمالید. 15 تا 20 دقیقه منتظر بمانید تا خشک شود.

پوست خود را با آب بشویید.

این کار را روزی یک بار تکرار کنید.

زاج

زاج نوعی ماده ی محکم کننده ی پوست است. می توانید آن را به تنهایی یا با ماسک های تقویت اثرات سفت کننده به کار ببرید. همچنین، زاج قابض است و اندازه ی منافذ بزرگ شده پوست را کاهش می دهد.

فراموش نکنید که زاج ممکن است خشکی پوست را افزایش دهد. بنابراین، همیشه بعد از شست وشوی باقی مانده ی زاج، پوست خود را مرطوب کنید.

مواد لازم

یک تکه ی کوچک زاج (alum)

آب

روش تهیه

تکه ی زاج را در آب فرو کنید و آن را به آرامی روی پوست خود بمالید.

بعد از 20 دقیقه پوستتان را بشویید.

این کار را هر روز انجام دهید تا پوست سفت تری داشته باشید.

گوجه فرنگی

آب گوجه فرنگی پوست را تسکین می دهد. همچنین، یک تونر طبیعی است که افتادگی پوست را جبران می کند. این ماده حاوی آنتی اکسیدان هایی است که پوست شما را صاف می کند و درخششی طبیعی به آن می بخشد.

مواد لازم

یک گوجه فرنگی کوچک

توپک پنبه ای

روش تهیه

آب گوجه فرنگی را بگیرید و توپک پنبه ای را به آن آغشته کنید.

یک لایه ی نازک آب گوجه فرنگی را روی پوست ناحیه ی مورد نظر بمالید.

بگذارید 10 تا 15 دقیقه بماند. سپس، آن را با آب بشویید.

این کار را دو بار در روز تکرار کنید.

نمک اپسوم

نمک اپسوم، پوست را سفت می کند و مایعات اضافی را که ممکن است سبب افتادگی پوست شما شود، از بین می برد. همچنین، گردش خون شما را بهبود می دهد. به همین دلیل، موجب سفت شدن پوست صورت تان می شود.

مواد لازم

2-1 فنجان نمک اپسوم (نمک‌های منیزیم سولفات آبدار که به نمک حمام هم شناخته می‌شود)

آب گرم

وان حمام

روش تهیه

وان را با آب گرم پر کنید و نمک‌ اپسوم را به آن اضافه کنید.

نمک را در آب مخلوط کنید و به مدت 15 تا 20 دقیقه در وان بمانید.

هفته ای دو یا سه بار با این روش از آب نمک اپسوم استفاده کنید.

آب لیمو ترش

آب لیمو قابض و برای سفت شدن پوست مفید است. ویتامین C موجود در آب لیمو به سنتز کلاژن کمک می کند.

مواد لازم

یک عدد لیمو ترش (لیمو سنگی)

توپک پنبه ای

روش تهیه

مقداری آب لیمو ترش (لیمو سنگی) تازه را بگیرید و با توپک پنبه‌ای آن را روی صورت و گردن خود بمالید.

5 تا 10 دقیقه صبر کنید.

صورتتان را با آب بشویید. به آرامی آن را خشک و سپس، مرطوب کنید.

اگر پوستتان حساس است، آب لیمو را قبل از استفاده با مقدار برابری آب رقیق کنید.

این کار را دو بار در روز تکرار کنید.

مولتانی میتی (خاک رس قهوه ای)

مولتانی میتی پوست را به طور عمیق پاکسازی و همه ی آلودگی های آن را جذب می کند. در عین حال گردش خون پوست را بهبود می بخشد. افزون بر این، پوست را با طراوت و تازه می کند. البته باید بدانید که این ماده برای پوست های حساس مناسب نیست.

مواد لازم برای تهیه‌ی این ماسک

2 قاشق غذاخوری مولتانی میتی (نوعی خاک رس که برای جذب چربی و رنگ به کار می رود. به آن “خاک رس قهوه‌ای” هم می گویند)

1 قاشق غذاخوری عسل

گلاب

روش تهیه

گلاب را با مولتانی میتی و عسل مخلوط کنید. در پایان، خمیری با قوام و غلیظ به دست می آید که استفاده از آن روی پوست آسان خواهد بود.

این خمیر را با برس صورت یا انگشت روی صورت و گردن خود بمالید.

حدود 20 دقیقه صبر کنید تا خشک شود. سپس، با آب خنک آن را بشویید.

پوست خود را بعد از شست وشو مرطوب کنید.

هفته ای 2 بار از این ماسک ضد چروک و سفت کننده استفاده کنید.

پاپایا

پاپایا آنزیم های مفیدی مانند پاپایین دارد که برای سفت تر شدن پوست های افتاده مفید است. همچنین، پوست را صاف و نرم می کند، زیرا حاوی ویتامین A و آنتی اکسیدان است. علاوه بر این، به دلیل داشتن ویتامین C به سنتز و نگهداری کلاژن کمک می کند.

مواد لازم برای تهیه‌ی این ماسک

چند تکه پاپایای رسیده

2-1 قاشق غذاخوری آرد برنج

روش تهیه

یک پاپایا را به قطعات کوچک برش دهید و آنها را در مخلوط کن آسیاب کنید. آرد برنج را به آن بیفزایید و به خوبی ترکیب کنید.

این مخلوط را روی پوست خود بمالید. به آرامی و با حرکات چرخشی رو به بالا آن را مالش دهید.

این کار را به مدت 15 دقیقه انجام دهید. سپس، صورت خود را با آب بشویید.

این ماسک برای سفتی پوست صورت معجزه می کند. هفته ای دو بار از آن استفاده کنید.

ماست

ماست به طور گسترده به عنوان درمانی طبیعی برای پوست های افتاده استفاده می شود. اسید لاکتیک موجود در ماست منافذ پوست را منقبض و آن را محکم می کند. همچنین، بررسی ها نشان می دهد، استفاده ی منظم از این ماسک به درخشش طبیعی چهره ی شما کمک خواهد کرد.

مواد لازم برای تهیه‌ی این ماسک

2 قاشق غذاخوری ماست

چند قطره آب لیموترش سبز (پرشین لایم)

روش تهیه

آب لیموترش را با ماست مخلوط کنید.

این مخلوط را روی صورت خود بمالید.

به مدت 10 دقیقه پوستتان را ماساژ دهید و حدود 5 دقیقه صبر کنید.

پوستتان را با آب بشویید.

این کار را سه تا چهار بار در هفته تکرار کنید.

عصاره گوجه فرنگی:

به دلیل خاصیت اسیدی، در استفاده از گوجه فرنگی باید دقت کرد. این خاصیت می‌تواند باعث ایجاد سوزش و التهاب پوست شود.به همین دلیل توصیه می‌شود از عصاره گوجه فرنگی استفاده شود. این عصاره را هفته ای ۲ بار به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست قرار دهید.

روغن نارگیل:

یکی از مناسب ترین مواد قابل استفاده برای لیفت صورت در منزل، روغن نارگیل است. از این روغن برای رفع خشکی پوست و همچنین آبرسانی پوست استفاده می‌شود.روغن نارگیل برای لیفت صورت در منزل نیز کاربرد دارد. برای استفاده:

چند پره نارگیل را گرم کنید.

روغن به دست آمده را به دست خود آغشته کنید و به صورت بمالید

با انگشتان خود به صورت دورانی پوست خود را ماساژ دهید

گام های بالا را 20 دقیقه در روز انجام داده و سپس پوست را شستشو دهید.

اسکراب بادام:

استفاده مناسب از اسکراب بادام برای شادابی و طراوت پوست مورد توجه است. اسکراب بادام سلول های مرده را از بین می‌برد و پوست را آبرسانی می‌کند. همچنین در برابر تابش خورشید محافظ پوست بوده و مانع سرخ و خشک شدن پوست می‌شود. به دلیل همین موارد بالاست که اسکراب بادام به عنوان یکی از موثر ترین ابزار های لیفت صورت در منزل و جوان سازی پوست محسوب می‌شود.

 عصاره لیمو:

تقریبا در هر خانه ای می توان آبلیمو پیدا کرد و همین فراگیر بودن آن باعث شده است که به عنوان یک روش جوان سازی مورد استفاده قرار بگیرد. عصاره لیمو منبعی سرشار از ویتامین C است. این ویتامین تولید کلاژن را در بافت پوستی تحریک می‌کند و باعث احیا و تازه سازی پوست می‌شود. عصاره لیمو همچنین لکه ها و آکنه های پوستی را از بین می‌برد.

نحوه استفاده(2 الی 3 هفته):

یک عدد لیمو  را از وسط نصف کرده و مقداری عسل بر روی آن بمالید.

سپس لیمو را به پوست خود مالش دهید

به مدت 10 دقیقه لیمو را روی پوست خود نگه دارید سپس شستشو دهید.

تخم مرغ:

سفیده تخم مرغ یکی از بهترین موادی ست که می توان از آن برای لیفت صورت در منزل استفاده کرد. سفیده تخم مرغ چین و چروک پوستی را رفع می‌کند و خاصیت سفت کردن پوست را دارد. این ماده مانع از بزرگ شدن منافذ پوستی و به دنبال آن تجمع باکتری ها و ایجاد جوش های سر سفید و گوشتی می‌شود.

نحوه استفاده:

1 عدد سفیده تخم‌مرغ را به کمک قلم‌مو به پوست خود بمالید.

چند لحظه صبر کنید تا سفیده تخم‌مرغ جذب پوست و در نهایت خشک شود.

بعد از 15 دقیقه صورت خود را بشویید و خشک کنید.

جوش شیرین:

جوش شیرین یکی از شناخته شده ترین ترکیبات موجود برای شاداب سازی پوست است. این ترکیب از ایجاد چین و چروک و لکه ها جلوگیری کرده همچنین یک ماده موثر برای سفید سازی پوست محسوب می‌شود. جوش شیرین علاوه بر خواص ذکر شده، با مواد مختلف نیز ترکیب می‌شود که تعدادی از آن ها را بررسی می‌کنیم:

جوش شیرین و آب:

جوش شیرین دارای خواص ضد قارچ و ضد عفونی‌کننده است و ساده‌ترین راه ساخت ماسک، مخلوط کردن آن با آب است که باعث از بین رفتن چربی‌های اضافی و ناخالصی‌های پوست می‌شود.

نحوه استفاده:

مخلوط جوش شیرین و آب را به صورت خود بمالید

به مدت 5 دقیقه روی صورت خود نگه دارید.

سپس شستشو داده، خشک کنید.

جوش شیرین و شیر:

شیر خاصیت مرطوب کنندگی دارد و ترکیب آن با جوش شیرین تولید کننده انواع بسیاری از مواد معدنی و ویتامین هاست. این ترکیب فوق العاده کلاژن نیز تولید می‌کند که به دلیل همین خواص بسیار یکی از بهترین ترکیب های جوان کننده پوست محسوب می‌شود.

نحوه استفاده:

مخلوط جوش شیرین و شیر را 25 دقیقه روی پوست خود قرار دهید.

سپس شستشو دهید

جوش شیرین و پرتقال:

جوش شیرین یک پاک کننده ناخالصی طبیعی است و خاصیت اسیدی پرتقال نیز باعث بسته شدن منافذ پوست می شود. ترکیب این دو پوست را شفاف و با نشاط نگه می‌دارد.

نحوه استفاده:

ماسک را به صورت خود بمالید و از برخورد آن با چشم‌ها جلوگیری کنید.

به آرامی صورت را با نوک انگشتان ماساژ دهید تا اثر لایه برداری بیشتر شود.

ماسک را به مدت 15 دقیقه روی صورت خود نگه دارید

سپس با آب صورت خود را بشویید.

جوش شیرین و عسل:

عسل به همراه جوش شیرین محافظ‌های مناسب پوست بوده و پوست شما را شفاف نگه می‌دارند. این ترکیب مواد معدنی فراوان دارد و منافذ پوست را آب‌رسانی می‌کند. بسیاری از متخصصان، عسل و جوش شیرین را جزو بهترین روش‌های خانگی جوانسازی پوست صورت می‌دانند.

نحوه استفاده:

ماسک را به صورت خود بمالید و به مدت 20 دقیقه صبر کنید.

صورت خود را به خوبی بشویید به طوری که اثری از عسل باقی نماند.

مراحل انجام هایفوتراپی

مبدل‌های مجهز به هایفو امواج غلیظ اولتراسوند را بدون تماس مستقیم با نواحی اطراف به لایه‌های مختلف پوست و بافت‌های بدن ارسال می‌کنند. با انتقال دمای تثبیت شده 65 تا 75 درجه سانتیگراد به مناطق مورد نظر، هدف آن القای فرآیند نئوکلاژنز در صورت و در عین حال سفت کردن لایه های عضلانی برای اهداف کانتورینگ است.
جوان‌سازی/سفت‌کردن صورت/گردن که توسط HIFU سنگاپور آغاز می‌شود، شامل گرم کردن لایه‌های سیستم آپونورتیک عضلانی سطحی (SMAS) است که مراحل جداگانه‌ای از انعقاد خون، انقباضات زخم و قفسه‌بندی محکم‌تر کلاژن جدید را برای رفع چین و چروک و افتادگی انجام می‌دهد. پوست.
درمان HIFU که با استفاده از نور خورشید و انعکاس آن از طریق ذره بین برای ارسال پرتو قابل مقایسه است، انرژی اولتراسوند را به ناحیه مورد نظر پوست منتقل می کند و بازسازی کلاژن را تحریک و فرموله می کند.

دقت در انتقال قدرت با چگالی بالا، نئوکلاژنز را به طور طبیعی در بدن آغاز می کند.
این امکان را برای پزشک فراهم می کند تا انرژی را دقیقاً به جایی که بیشتر مورد نیاز است برساند و سطح پوست را بدون تأثیر بگذارد. در نتیجه، پوست سفت‌تر و محکم‌تر می‌شود بدون اینکه آسیبی به پوست وارد شود و در نتیجه هیچ زمان از کار افتادگی ایجاد نشود.

مزایا هایفوتراپی برای پوست

برای زمانی که می‌خواهید بدون جراحی پوست صورت خود را لیفت و سفت کنید، هایفوتراپی بهترین گزینه است. مزایا هایفوتراپی عبارت‌اند از:

این درمان بدون درد کاملاً بی‌خطر، غیرتهاجمی و بدون نیاز به جراحی یا تزریق است.

با تحریک فرایندهای طبیعی در پوست کار می‌کند، بنابراین نتایج بسیار طبیعی به نظر می‌رسند.

طول درمان HIFU طولانی نیست و دوره نقاهت ندارد.

این روش درمانی برای بسیاری از افراد به خوبی کار می‌کند.

توانایی جوان‌سازی پوست در مورد اثربخشی هایفوتراپی نیز بسیار حائز اهمیت است.

معایب

اگرچه مزایای زیادی برای هایفوتراپی به ثبت رسیده است با این وجود معایبی در مورد این روش درمان وجود دارد لذا قبل از اینکه تصمیم بگیرید که این روش برایتان مناسب است یا خیر باید از معایب هایفوتراپی آگاه باشید:

ازآنجایی‌که بدن برای ساخت کلاژن جدید به زمان نیاز دارد بنابراین مشاهده نتایج درمان ممکن است تا چند هفته طول بکشد.

اثرات کامل درمان ممکن است 2 الی 3 ماه قابل‌مشاهده نباشد.

برای دستیابی و حفظ بهترین نتایج به درمان‌های مکرر نیاز دارید.

از دیگر معایب هایفوتراپی که برخی از افراد ممکن است آن را تجربه کنند قرمزی، تورم یا کبودی ناچیز است، اگرچه به‌سرعت از بین خواهد رفت.

در موارد نادر ممکن است احساس سوزن سوزن شدن در ناحیه درمان تا چند هفته ادامه داشته باشد.

با هایفوتراپی به‌ندرت پیش می‌آید که بی‌حسی یا کبودی موقت را تجربه کنید اما این عوارض جانبی معمولاً بعد از چند روز از بین می‌رود.

تأثیرات روی افراد متفاوت است بنابراین ممکن است HIFU به‌اندازه‌ای که برای شما کار کرد برای سایر افراد کارساز نباشد.

مرقبت های قبل از هایفوتراپی

یکی از مهم ترین اقدامات قبل از هایفو انتخاب یک پزشک مجرب و باتجربه و مطب مجهز و خوب می باشد.

برای انتخاب پزشک مناسب برای جوانسازی می توانید از دوستان و آشنایان خود پرس و جو کنید یا در گوگل جستجو کنید.

پس از انتخاب پزشک مورد نظر به مطب او رفته و مشاوره کنید، می توانید برای اطمینان از انتخاب خود نمونه کارهای پزشک مورد نظر را مشاهده کنید.

در صورتی که به بیمار خاصی مبتلا هستید و دارو استفاده می کنید، پیش از انجام جوانسازی پوست با هایفوتراپی به اطلاع پزشک خود برسانید.

در صورتی که در دوران بارداری هستید یا قبلاً تزریق ژل و بوتاکس انجام داده اید پزشک خود را مطلع کنید.

پیش از مراجعه برای هایفوتراپی ، بدن خود را تمیز کرده و استحمام کنید.

در صورتی که در بدن تان جسم فلزی وجود دارد به پزشک خود اطلاع دهید.

مراقبت های بعد از هایفوتراپی

در ادامه به اهمّیت دستورالعمل ها و مراقبت های بعد از هایفوتراپی اشاره نموده ایم.

لازم به ذکر است در انتهای این عمل ، پزشک به کمک دستمال اقدام به تمیز کردن ژل هایی که به منظور انجام این روش بر روی صورت شما مالیده است، می نماید.

تا 24 ساعت پس از این پروسه ؛ استحمام، رفتن به استخر و همچنین سونا برای شما ممنوع خواهد بود.

طی 1 الی 2 هفته بعد، احتمال مواجهه با درد در موضع مورد نظر بویژه در نواحی استخوانی در هنگام لمس وجود خواهد داشت.

بروز التهاب و تورم در نواحی مورد نظر، از بدیهی ترین عوارض آن می باشد که ممکن است تا 2 هفته طول بکشد؛ این اتفاق نگران کننده نبوده و با استفاده از کمپرس یخ می توانید به کاهش التهاب و تورم کمک نمایید.

توصیه می شود تا یک هفته، به صورت روزانه از کرم های ترمیم کننده استفاده کنید.

بهتر است در روزهای ابتدایی بعد از فرایند در معرض نور مستقیم آفتاب قرار نگیرید؛ در صورتی که ناچار به قرار گیری در معرض آفتاب شدید حتما باید از کرم های ضد آفتاب استفاده نمایید.

بعد از این عمل ، پوست شما تا حدودی حساس خواهد شد؛ لذا تا زمانی که پوست شرایط عادی خود را باز یابد، از استعمال آب گرم در موضع مورد نظر خودداری کنید.

پس از این فرایند ، استفاده از مواد آرایشی بلامانع خواهد بود؛ البته توجه داشته باشید که استفاده از محصولات پوستی تا 48 ساعت پس از هایفو می تواند سبب بروز عوارض شود، در نتیجه توصیه می شود در این بازه زمانی از محصولات پوستی استفاده نفرمایید.

تا یک هفته پس از این عمل ، برای رعایت نکات مراقبت های بعد از هایفوتراپی به هیچ عنوان از لایه بردارهای پوستی استفاده نکنید.

از انجام فعالیت ها و ورزش هایی که منجر به تعریق زیاد می شوند، طی روزهای اول بعد این فرایند بپرهیزید.

در روزهای اولیه پس از هایفو ، از قرار گرفتن در مجاورت هوا با درجه حرارت خیلی سرد یا خیلی گرم اجتناب کنید.

نوشیدن آب در احیاء و ترمیم پوست، بسیار موثر است؛ از این رو توصیه می شود به میزان کافی آب بنوشید.

مصرف مواد حاوی کافئین؛ نظیر قهوه، الکل و مواردی از این قبیل؛ تا 48 ساعت پس از عمل ممنوع خواهد بود.​

اثرات و نتایج هایفوتراپی

هایفوتراپی می تواند برای زیبا جویان عزیز نتایج و اثرات شگفت انگیزی داشته باشد همانند سفت شدن پوست در نواحی مختلفی از بدن که زمانی که پست دچار پیری و شل شدگی می شود کمک زیادی به این مورد می کند. در ساختار پوست صورت تغییراتی بوجود می اورد که پوست را سفت و صاف می کند و این امر به یکدست شدن صورت کمک می کند.

هایفو تراپی کمک شایانی در از بین بردن لکه ها و تیرگی ها که بر اثر زخم های احتمالی یا جوش بوجود امده می کند. هایفو تراپی دوره نقاهت کوتاه مدتی دارد البته باید در نظر داشته باشد زیبا جویان عزیز که مراکز و کلینیک های معتبر در این امر کمک زیادی می توانند به انها کنند.کلینیک بین المللی زیبایی پوست و مو الهیه که از کادری مجرب و متخصص بهره می برد در این امر میتواند با دادن مشاوره های لازم به هر چه بهتر انجام شدن هایفو تراپی به زیبا جویان عزیز یاری برساند.

دوره نقاهت هایفوتراپی

یکی از مزایا هایفوتراپی این است که لایه‌های عمیق‌تر پوست را مورد هدف قرار می‌دهد ازاین‌رو اپیدرم و سطح پوست تحت تأثیر قرار نمی‌گیرد و آسیب نمی‌بیند. هیچ جراحت و زخمی با این درمان وجود ندارد که نیاز به بهبود داشته باشد و معمولاً بلافاصله می‌توانید فعالیت‌های روزانه و معمول خود را از سر بگیرید.

تعداد جلسات

به‌طورمعمول جلسات درمان تا زمانی که نتیجه دلخواه حاصل شود ادامه می‌یابد(نه بیشتر). با این وجود تعداد جلسات موردنیاز به اهداف شما و میزان شلی بافت پوستتان بستگی دارد. تقریباً 20 درصد بهبودی ممکن است بلافاصله بعد از درمان مشاهده شود اما نتیجه نهایی بعد از 3 تا 6 ماه قابل‌مشاهده خواهد بود.

مشاوره

کلینیک بین المللی زیبایی پوست و مو الهیه با کادری مجرب و متخصص در هر نوع زیباسازی و جوانسازی به صورت حضوری و در صورت عدم امکان زیبا جویان عزیز برای مشاوره حضوری همه ساعت می تواند به زیبا جویان عزیز مشاوره تلفنی را ارایه کند.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد:

https://clinicelahieh.com/0j39

https://clinicelahieh.com/vh4k

https://clinicelahieh.com/aw0q

نتیجه گیری

 سفت کردن پوست به روش گیاهی می تواند مفید باشد برای شادابی پوست ولی اینکار را باید در تمام دوران عمر خود به شکل مداوم و بدون وقفه انجام دهیم که در زمانی که از ما میگیرد و در هزینه ها به مرور زمان طاقت فرسا و پر هزینه می باشد. اما هایفوتراپی معمولا در یک جلسه درمانی انجام می شود و ماندگاری ان چندین سال به طول می انجامد و در زمینه هزینه ها برای زیبا جویان عزیز مناسبتر می باشد.

هایفوتراپی صورت  یک روش غیرتهاجمی، ایمن و موثر برای کشیدن و سفت کردن پوست است. این روش بدون ایجاد هیچ زخم و برشی نتیجه‌ای به خوبی جراحی لیفت صورت به ارمغان می‌آورد. علاوه بر این، هزینه‌ای بسیار پایین‌تر از سایر روش‌های جراحی لیفت داشته و شما بعد از درمان، به استراحت یا مرخصی نیاز ندارید. بیشتر مردم می‌توانند 3 ماه بعد از درمان، نتیجه نهایی را روی صورت خود مشاهده کنند.

پس اگر به‌دنبال درمانی سریع، بدون درد و ارزان هستید، می‌توانید روی هایفوتراپی حساب ویژه‌ای باز کنید. البته به یاد داشته باشید که هایفو نمی‌تواند برای پوست‌های بسیار پیر و افتاده معجزه‌آفرین باشد. ولی در این زمینه هم می تواند به زیبا جویان عزیز کمک شایانی کند.

هایفوتراپی یک روش مدرن و سازگار با بدن به منظور جوان‌سازی پوست است که به صورت تدریجی و با فعال‌سازی کلاژن‌های پوستی منجر به از بین بردن افتادگی و رفع چین و چروک پوست به صورت ماندگار و دائمی می‌شود. اما یکی از عوامل مهم جهت اتخاذ هرگونه درمان هزینه آن است.

کلینیک الهیه

کلینیک بین المللی پوست موزیبایی الهیه-کلینیک الهیه

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز  می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09120043630

02191012756

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 2 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinicelahieh

ارائه مراقبت های مربوط به خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

clinicelahieh.com/#

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

 https://takhfifannet.com

 سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

 https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه:

لینک آپارات:https://aparat.com/v/SEndM

لینک نماشا:https://www.namasha.com/v/U8geLFBp

ویکی پدیا: https://fa.wikipedia.org

فیسبوک:  https://www.facebook.com

تویتر: https://twitter.com

لینک یوتیوب: https://www.youtube.com

تلگرام: https://telegram.org