مزایای برداشتن پف چشم با لیزر

مزایای برداشتن پف چشم با لیزر

مزایای برداشتن پف چشم با لیزر

پیشرفت علم و فناوری موجب شده است که انسان ها علاوه بر معالجه، به درمان عیوب بدن خود نیز بپردازند. به همین ترتیب انواع جراحی های زیبایی برای قسمت های مختلف بدن انجام می گیرد. همانطور که می دانید بیشتر این عمل ها بر روی اعضای صورت انجام می شوند. و بلفاروپلاستی با لیزر یکی از عمل هایی زیبایی بسیار موثر برای خلق زیبایی مورد درخواست زیبا جویان عزیز می باشد.

برخی از افراد هستند که بر اثر عوامل ارثی یا افزایش سن دچار افتادگی پلک یا پف های زیر چشمی می شوند. در صورتی که به میزان کافی آگاهی های لازم را کسب کنند عمل بلفاروپلاستی برای این دسته از اشخاص بسیار مفید است.

آشنایی با نوع عمل، مهارت جراح و عمل به توصیه های بعد از جراحی پلک نتیجه دلخواه را حاصل می کند. همچنین انتظارات واقع بینانه ای که بعد از تحقیقات به دست می آید باعث می شود با دید بازتری به سراغ انجام این عمل زیبایی بروید.

بسیاری از افراد هستند که پلک هایی افتاده دارند و این موضوع ممکن است به حالت چهره آنها مربوط باشد. برخی دیگر هم با افزایش سن دچار افتادگی پلک می شوند و در پی حالت دار کردن آن هستند.

حتما بسیار شنیده اید که می گویند چشم های آدم ها حرف می زنند! این سخن به میزان زیادی درست است زیرا چشم های هر فرد به عنوان زیباترین اندام صورت به حساب می آیند. علت این موضوع این است که در نگاه اول شما مستقیما به چشم های آدم ها نگاه می کنید و به صورت ناخودآگاه به آن ها توجه نشان می دهید.

همانطور که می دانید پوست اطراف چشم از پوست سایر نقاط بدن نازک تر است و معمولا نشانه های پیری در این قسمت قبل از نقاط دیگر مشخص می شود. افتادگی پلک ها یا پف پلک های چشم از علت های انجام عمل زیبایی بلفاروپلاستی هستند. بدون شک می دانید که این عمل هم مانند سایر جراحی های زیبایی علاوه بر رفع عیب به جوان سازی و زیبایی فرد کمک می کند.

افتادگی یا پف پلک بعضی از افراد به میزانی است که دید آن ها را با مشکل مواجه کرده است و به همین دلیل به سراغ انجام این عمل می روند. از همین جهت جراحی پلک علاوه بر زیبایی کاربردهای دیگری هم برای افراد خواهد داشت. گاهی اوقات موضوعی که در انجام عمل های زیبایی مطرح می شود مربوط به سن افراد است.

در عمل زیبایی پلک به طور معمول سن افراد از 35 سال به بالاست و افرادی با سن 65 سال هم کاندید انجام آن هستند. در حالت کلی جراح به بررسی پوست فرد می پردازد و در نتیجه سن ، فاکتور پررنگی در این عمل نیست.

کلینیک الهیه

کلینیک بین المللی پوست موزیبایی الهیه-کلینیک الهیه

بلفاروستی چیست؟

دلیل اصلی برای بسیاری از متقاضیان جراحی پلک، افتادگی و پوست اضافه پلک‌ها است. این جراحی می‌تواند پوست نواحی پیرامون چشم را سفت و لیفت کند و ظاهری جذاب‌تر، جوان‌تر و هوشیارتر به صورت شما هدیه دهد. گاهی اوقات هم از بلفاروپلاستی برای رفع موانع بینایی ناشی از پلک‌های افتاده استفاده می‌شود.

در فرآیند درمانی، پوست اضافی، عضلات و گاهی اوقات بافت چربی از نواحی پلک بالایی و پایینی برداشته می‌شوند. گاهی هم تنها پوست اضافی از پلک برداشته می‌شود.

البته بلفاروپلاستی پلک بالا که گاهی به آن لیفت پلک یا بالا بردن پلک هم می‌گویند، نباید با جراحی رفع افتادگی پلک (جراحی پتوز) اشتباه گرفته شود. در جراحی افتادگی پلک، عضلات و تاندون‌های پلک بالا که مسئول بالا نگه داشتن پلک هستند، سفت می‌شوند تا مشکل برطرف شود.

بلفاروپلاستی زمانی باعث رفع افتادگی پلک می‌شود که پوست اضافی باعث سنگین شدن و افتادن پلک شده باشد. پس این دو جراحی با هم متفاوت‌اند ولی هردو می‌توانند افتادگی پلک را برطرف کنند.

این جراحی می‌تواند روی هردو پلک بالایی و پایینی یا تنها یکی از آن‌ها انجام شود. بلفاروپلاستی هم به جهت زیباسازی نواحی پیرامون چشم و هم برای درمان مشکلات عملکردی پلک استفاده می‌شود. امروز می‌خواهیم در مورد جنبه‌های مختلف عمل جراحی پلک صحبت کنیم؛ از کاربردهای آن گرفته تا هزینه‌ها و عوارض جانبی.

جراحی پلک به برداشت پوست و چربی‌های اضافی پلک بالا و/یا پایین که در اثر افزایش سن ایجاد شده‌اند گفته می شود و در نتیجه، موجب رفع چین و چروک‌ها و جلوگیری از افتادگی پلک می‌شود. چشم‌ها مهم‌ترین عناصر زیبایی صورت هستند و بلفاروپلاستی یکی از بهترین راه‌های جوانسازی نواحی پیرامون چشم است.

این عمل نیازی به بستری شدن ندارد و همچنین در صورت نیاز می‌تواند با استفاده از بی‌حسی موضعی انجام شود. عوارض بعد از عمل معمولاً در عرض چند روز خوب می‌شوند و دوره کامل نقاهت چند هفته است. به طور کلی جراحی پلک در صورتی که توسط پزشک ماهر و در مراکز معتبر انجام شود، بی خطر و کم‌عارضه است.

دلایل افتادگی پلک

افتادگی پلک همواره پی‌آمد بالا رفتن سن نیست. در واقع عارضه‌های بسیاری وجود دارند که می‌توانند باعث این نوع افتادگی پلک شوند. در ادامه با دلایل مختلف افتادگی پلک آشنا می‌شوید.

پتوز مادرزادی

پتوز یا افتادگی پلک مادرزادی همان‌طور که از نامش مشخص است، از همان بدو تولد وجود دارد. پتوز مادرزادی نتیجه رشد ناقص عضلاتی است که مسئول نگه داشتن پلک هستند. پتوز مادرزادی در اکثر موارد فقط یک چشم را درگیر می‌کند. ترمیم جراحی بسته به شدت عارضه و اختلال دید ناشی از افتادگی پلک ضرورت می‌یابد.

پتوز آپونوروتیک

اگر افتادگی پلک پی‌آمد بالا رفتن سن باشد، از آن با اصطلاح پتوز آپونوروتیک یاد می‌شود. به موازات بالا رفتن سن، خاصیت کشسانی پوست‌های نقاط مختلف بدن، از جمله پوست دور چشم‌ها کمتر می‌شود. پلک در اثر گذشت زمان و تحت تاثیر نیروی جاذبه افتادگی بیشتری پیدا می‌کند. افتادگی پلک ممکن است دوطرفه باشد یا در یک سمت شدیدتر باشد.

آسیب عصبی

عصب‌هایی که سیگنال‌ها را از مغز منتقل می‌کنند، حرکات عضلات را کنترل می‌کنند. اگر این عصب‌ها آسیب ببیند، عضلات تحت کنترل این عصب‌ها ضعیف یا فلج می‌شود. سکته مغزی، دیابت، تومور مغزی و آنوریسم مغزی از جمله عارضه‌هایی هستند که به عصب‌های مسئول پلک آسیب می‌زنند.

میاستنی گراویس

میاستنی گراویس اختلالی نادر است که بر روش دریافت اطلاعات از عصب‌ها و واکنش نشان دادن به آنها اثر می‌گذارد. عضلات درگیر به مرور زمان ضعیف‌تر می‌شوند و در نتیجه مشکل افتادگی به وجود می‌آید. این عارضه علاوه بر پلک، دیگر عضلات صورت، دست و پا و دیگر بخش‌های بدن را نیز درگیر می‌کند.

بیماری عضلانی

افتادگی پلک می‌تواند پی‌آمد دو نوع بیماری عضلانی باشد. دیستروفی عضلات بالای چشم و حلق (oculopharyngeal) عارضه اول است که منجر به ضعف تدریجی عضلات گلو و پلک بالا می‌شود.

این عارضه نادر عموماً در بازه سنی 40 ـ 60 سال شروع می‌شود. عارضه دوم مشکلی است که عموماً در اوایل دوران بزرگسالی شروع می‌شود و به آن افتالموپلاژی (ophthalmoplegia) خارجی پیشرونده گفته می‌شود. کاهش عملکرد عضلات چشم و پلک ویژگی اصلی این عارضه است و به فلج شدن چشم و افتادگی پلک می‌انجامد.

پف چشم

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه-پف چشم

روش های برطرف کردن افتادگی پلک

با افزایش سن پوست صورت دچار افتادگی می شود که پوست اطراف چشم و پلک نیز از این قاعده مستنثی نیستند و تقریبا پیشگیری از افتادگی پلک امری اجتناب ناپذیر است. از جمله روش های رفع افتادگی پلک عبارتند از:

رفع افتادگی پلک با لیزر

با پیشرفت علم پزشکی، عمل افتادگی پلک با لیزر جایگزین بسیار مناسبی برای روش سنتی جراحی پلک (بلفاروپلاستی) شده است. چرا که درمان افتادگی پلک با لیزر در مقایسه با عمل بلفاروپلاستی کم تهاجمی تر، بدون خونریزی، تورم کمتر، دوره نقاهت کوتاه تر، بدون ایجاد جای زخم و اسکار و بدون درد (درد بسیار ناچیز) است.

بلفاروپلاستی با لیزر یکی از جدیدترین روش ها برای درمان افتادگی پلک و از بین بردن چین و چروک های اطراف چشم است.

از جمله روش های درمان افتادگی پلک با لیزر عبارتند از:

درمان افتادگی پلک با پلاسما جت

یکی از روش های ایمن و غیرجراحی برای از بین بردن افتادگی پلک و همچنین رفع چین و چروک های سطحی اطراف چشم استفاده از پلاسما جت است. در این روش بدون نیاز به بیهوشی و هیچ گونه برشی در سطح پوست، پزشک افتادگی پلک را رفع می کند.

چنانچه شما کاندیدای مناسبی برای این روش باشید، پزشک توسط بی حس کننده موضعی ناحیه مورد نظر را بی حس می کند و سپس توسط دستگاه پلاسما جت، پلاسما به پوست اطراف و بالای پلک تابانده می شود. انجام این کار بین 20 الی 30 دقیقه زمان می برد و تقریبا نتایج درمان بلافاصله پس از رفع افتادگی پلک با پلکسر(پلاسما جت) قابل مشاهده است.

در صورتی که افتادگی پلک مراجعه کننده خفیف باشد، پزشک یک جلسه پلاسما جت را توصیه می کند اما در صورتی که افتادگی پلک شدید باشد، ممکن است پزشک 2 الی 3 جلسه پلاسما جت با فاصله 30 روزه را توصیه کند، که به ندرت و در موارد بسیار شدیدتر ممکن است تعداد جلسات بیشتر شود.

مدت زمان ماندگاری پلاسماجت پلک؛ حداقل 3 سال است که در صورتی که پزشک معالج تخصص کافی در این زمینه داشته باشد و فرد به مراقبت های بعد از عمل توجه کند، مدت زمان ماندگاری این روش بسیار طولانی تر نیز خواهد شد.

درمان افتادگی پلک با هایفوتراپی

هایفوتراپی پلک یکی دیگر از روش های غیرجراحی و غیر تهاجمی برای درمان افتادگی پلک است که در این روش بدون نیاز به هیچ گونه برشی، پزشک متخصص توسط امواج اولتراسوند که به پوست اطراف پلک ها می تاباند باعث ایجاد گرمای موضعی در این ناحیه و افزایش کلاژن سازی پوست و در نهایت رفع افتادگی پوست و رفع شل شدگی پوست اطراف چشم می شود.

مدت زمان انجام هایفو پلک ها تقریبا یک ساعت است و معمولا در یک جلسه قابل انجام است، اما در صورتی افتادگی پلک ها شدید باشد ممکن است به تعداد جلسات بیشتری نیاز داشته باشید.

به دلیل اینکه در این روش از امواج اولتراسوند ( امواج سونوگرافی) استفاده می شود، کاملا بی ضرر بوده و تا به حال عوارض خاصی از این روش گزارش نشده است و همچنین فرد در حین انجام این عمل هیچگونه دردی را احساس نخواهد کرد و تنها ممکن است گرمای بسیار جزئی را احساس کند.

در صورتی که پزشک در انجام هایفوتراپی پلک ها دقت و وسواس لازم را داشته باشد، میزان ماندگاری آن تا 2 سال ادامه خواهد شد.

درمان افتادگی پلک با RF

یکی دیگر از روش های غیرجراحی درمان افتادگی پلک؛ رادیوفرکانسی یا RF است. که در این روش با تاباناندن اشعه باعث کلاژن سازی پوست اطراف چشم، جوانسازی پوست و در نهایت درمان افتادگی پلک می شود. درمان افتادگی پلک با RF تنها در 15 دقیقه بدون هیچ گونه درد، خونریزی و عوارض خاصی انجام می شود.

نتایج این روش بلافاصله پس از عمل قابل مشاهده است و ممکن است پزشک 6 الی 10 جلسه درمانی را هر 2 هفته یکبار توصیه کند.

رفع افتادگی پلک با روش های جراحی

در این روش جراح پس از بیهوش کردن بیمار، با استفاده از چاقوی جراحی (روش سنتی جراحی بلفاروپلاستی) و یا لیزر (روش نوین جراحی بلفاروپلاستی) برشی در پلک بالایی یا پایینی ایجاد می کند و چربی های اضافی را از این ناحیه خارج می کند و سپس با زدن بخیه دو طرف پوست را به هم می چسباند.

پلک بالا

بلفاروپلاستی روی پلک بالا انجام می‌شود تا به هماهنگی و استحکام پوست بین ابروها و بالای مژه‌ها کمک کند. این جراحی کمک خواهد کرد تا پوست اضافه‌ای که می‌تواند سبب سنگین و چروکیده به نظر رسیدن پلکها‌ شود را به حداقل برسد.

جراح یک شکاف کوچک در پلک بالایی جایی که پوست به شکل طبیعی چین خورده است ایجاد می‌کند جای زخم را به حداقل برساند.
سپس او قبل از بستن شکاف با استفاده از بخیه‌های کوچک، بافت اضافه‌ای که سبب سنگین شدن پلکها شده است (این بافت ممکن است چربی، ماهیچه یا پوست اضافه باشد) را برمی‌دارد. این بخیه‌ها برای جذب شدن یا افتادن پس از سپری شدن دو هفته بعد از جراحی، طراحی شده‌اند. جراحی پلک بالایی معمولا یک ساعت طول می‌کشد.

پلک پایین

بلفاروپلاستی روی پلک پایینی انجام می‌شود تا به رفع افتادگی پوست و برجستگی‌های بین مژه‌های پایین و بالای گونه‌ها کمک کند. این عمل همچنین به رفع تیرگی و چروکیدگی پوست و پف کردگی زیر چشمها کمک می‌کند.
در جراحی پلک پایین، جراح شما شکاف کوچکی را یا دقیقا در خود پلک یا درست زیر خط مژه پایین ایجاد می‌کند.
سپس آنها شل شدگی، چروکیدگی پوست و بافتهای چربی را که سبب افتادگی در پلکهای پایینی شده‌اند را برمی‌دارند.

پس از عمل ممکن است بخیه‌های قابل جذب یا چسبهای مخصوص بخیه که برای بستن شکاف ایجاد شده استفاده شده‌اند، داشته باشید. اگر چسب مخصوص بخیه داشته باشید، حدود یک هفته بعد آنها توسط تیم جراحی برداشته خواهند شد.
جراحی پلک پایینی معمولا بیشتر از جراحی پلک بالایی طول می‌کشد و این زمان ممکن است تا دو ساعت نیز برسد.

بلفاروپلاستی جراحی و بلفاروپلاستی با لیزر تفاوت در چیست؟

سوال بسیاری از افراد که قصد دارند تا بلفاروپلاستی انجام دهند، این است که تفاوت بلفاروپلاستی جراحی و بلفاروپلاستی با لیزر چیست؟

باید بگوییم بلفاروپلاستی جراحی شایع ترین نحوه بلفاروپلاستی است که توسط پزشکان صورت می گیرد و در مقابل بلفاروپلاستی با لیزر که این روز ها بسیار سر و صدا کرده است و در برخی کلینیک ها صورت می گیرد، با لیزر CO2  انجام می شود.

در روش جراحی بلفاروپلاستی، جراحی به کمک برداشتن بخشی از پوست افتاده یا کیست ها انجام می شود و پلک کشیده می شود که منجر به کمی خونریزی و درد می شود؛ اما در روش مدرن بلفاروپلاستی که به کمک لیزر CO2 انجام می شود، رگ ها سوزانده می شوند و به همین علت خونریزی و درد کمتری احساس خواهد شد.

بسته به شرایط هر فرد، پزشک تصمیم می گیرد که از کدام روش استفاده کند؛ حتی ممکن است از روش ترکیبی استفاده شود تا نتایج ایده آل تری در پی داشته باشد.

بلفاروپلاستی با لیزر

بلفاروپلاستی یکی از تاثیرگذارترین عمل‌های زیبایی و جوان‌سازی چهره است. این عمل که با هدف درمان افتادگی پلک صورت می‌گیرد، به دو صورت تهاجمی و غیرتهاجمی اجرا خواهد شد. هر یک از این روش‌ها دارای مزایا و معایب خاص خود بوده و فرد متقاضی، با توجه به شرایط خود و توصیه پزشک می‌تواند یکی از آن‌ها را انتخاب کرده و از نتیجه کار لذت ببرد.

بلفاروپلاستی با لیزر، روش غیرتهاجمی است که کاندیدهای انجام درمان افتادگی پلک با لیزر می‌توانند به کمک امواج لیزری ساطع شده از دستگاه، از شر پوست اضافی و چربی‌های انباشته شده در پلک خود خلاص شوند. در نتیجه می‌توان بدون کوچک‌ترین برش و بخیه‌ به نتیجه ایده‌آل خود رسید.

بلفاروپلاستی با لیزر یک روش جراحیست که از لیزر برای کمک به اصلاح ناهنجاری ها یا بهبود زیبایی شناسی ناحیه Periorbital (ناحیه اطراف چشم) استفاده می کند. در بیشتر موارد، بلفاروپلاستی با لیزر با اهداف زیبایی انجام می شود؛ با این حال، بلفارو گاهی به دلیل اختلال بینایی از نظر پزشکی ضروری تلقی می شود.

نتایج جراحی بلفاروپلاستی با لیزر معمولاً ماندگاری بسیار طولانی دارد. لیزر مورد استفاده در این روش درست مانند یک چاقوی کوچک جراحی به عنوان یک ابزار برش عمل می کند، اما برای جلوگیری از خونریزی با رگ های خونی با احتیاط کار می کند؛ این بدان معناست که با هر برش فقط مقادیر بسیار کمی خون از بین می رود، زیرا عروق بلافاصله قبل از جمع شدن خون بسته می شوند.

با توجه به نیاز افراد بلفاروپلاستی با لیزر می تواند برای پلک بالا یا پایین انجام شود، این روش تحت بی حسی موضعی انجام می شود.

پلک بالا با لیزر

افرادی که دچار مشکل افتادگی پلک هستند می‌توانند از مزایای بلفاروپلاستی پلک بالا بهره ببرند. در نتیجه با این کار می‌توان از سنگینی و چروک‌های ایجاد شده در این بخش خلاص شد.

اساس کار به این صورت است که برش‌های بسیار ریزی توسط لیزر بر روی چشم ایجاد شده و چربی‌های اضافی انباشته شده در زیر پوست، برداشته می‌شوند. از آنجایی که برش‌ها بسیار سطحی و ریز هستند نیازی به بخیه بعد از اتمام کار نبوده و حداکثر بعد از یک هفته می‌توان پوستی بدون زخم و کبودی داشت.

پلک پایین با لیزر

افرادی که دارای حالتی پف کرده در زیر چشمان خود هستند می‌توانند نسبت به انجام جراحی پلک پایین با لیزر اقدام کنند. این روش درمانی با ایجاد برشی در حد چند میلی‌متر همراه بوده و امکان برداشتن پوست‌های اضافی و توده‌های چربی موجود در این ناحیه را فراهم می‌کند.

بعد از اتمام کار، پزشک متخصص از انرژی لیزر جهت بستن برش‌های ایجاد شده استفاده کرده و در نتیجه زخم‌ها خیلی سریع بهبود پیدا می‌کنند. همچنین هیچگونه نیازی به بخیه زدن نبوده و دوره نقاهت طولانی و همراه با عارضه جانبی را تجربه نخواهید کرد.

بلفاروپلاستی با لیزر بدون درد و خونریزی

همانطور که ذکر شد بلفاروپلاستی با لیرز در انعقاد رگ‌ها هنگام برش‌های پلک، بسیار کاربردی بوده و خونریزی را کم خواهد کرد. بنابراین دست پزشک برای کنترل بهتر بلفاروپلاستی نسبت به روش سنتی باز است. تفاوت اصلی این دو روش در این است که لیز، رگ‌های خونی را در حین عمل جوش می‌دهد، در حالی که در روش سنتی اینطور نیست.

این آب‌بندی رگ‌های خونی باعث کبودی و تورم کمتری می‌شود و این به نفع شما خواهد بود که زودتر بعد از عمل جراحی پلک بهبود یابید. همچنین پزشک معالج می‌تواند در حین عمل تصمیمات دقیق‌تری بگیرد زیرا خونریزی نیز کمتر خواهد شد.

زمان بهبود عمل پلک با لیزر برای هر فرد متفاوت است و به چندین عامل از جمله پیروی کامل از دستورالعمل‌های بعد از بلفاروپلاستی و گوش دادن به توصیه‌های پزشک در دوره نقاهت بستگی دارد. بیشتر افراد اکثر فعالیت‌های طبیعی را یک هفته پس از عمل از سر می‌گیرند.

همچنین بعد از بلفاروپلاستی با لیزر هیچ عارضه دائمی مشاهده نشده است. عوارض جزئی به جا مانده از عمل، به سرعت بهبود یافته و به سرعت قادر به بازگشت به فعالیت طبیعی هستید. در واقع همین درد و خونریزی کمتر باعث می‌شود تا روند بهبودی و بازگشت به فعالیت‌ها، سرعت یابد. برای افرادی که از خونریزی و درد بعد از جراحی پلک ترس دارند، بلفاروپلاستی با لیزر به عنوان راهی مناسب خواهد بود.

مراحل بلفاروپلاستی با جراحی

بی هوشی

بی هوشی به سه طریق انجام می گیرد از جمله: بی هوشی کامل، نیمه آگاه و بی حسی موضعی. جراح با توجه به شرایط شما یک روش را انتخاب می کند.

بلفاروپلاستی معمولاً در شرایط سرپایی انجام می شود. جراح شما داروهای بی حس کننده را به پلک های شما تزریق می کند و برای کمک به آرامش شما داروی داخل وریدی تزریق می کند.

در حین جراحی

اگر در هر دو قسمت پلک خود یعنی پلک های بالایی و پایینی خود جراحی دارید، معمولاً جراح ابتدا بر روی پلک بالایی شما کار می کند. پزشک بصورت طولی پلک را برش می دهد و مقداری از پوست، عضله و چربی را برداشته و ناحیه بریده شده را بخیه می زند.

پزشک در هنگام جراحی، برشی دقیق و صحیح در زیر مژه ها یا داخل پلک پایینی ایجاد می کند تا چربی های اضافی، عضلات و افتادگی پوست را برداشته تا پلک به سمت بالا سوق داده شود. سپس ناحیه برش داده شده را بخیه می زند.

اگر پلک بالایی شما در ناحیه مردمک چشم باشد، جراح ممکن است بلفاروپلاستی را با روش پتوز (TOE-sis) انجام دهد.

بعد از عمل

شما بعد از جراحی تحت برای چند ساعت تحت نظر پزشک قرار می گیرید و سپس می توانید به خانه برگردید. شاید در بینایی کمی مشکل داشته باشید بهتر است یک نفر را همراه داشته باشید تا شما را به منزل برساند.

نگران نباشید چرا که تاری دید حاصل از پماد های روان کننده ای که به چشم شما در طول جراحی زده شده است.

پف چشم

کلینیک بین المللی پوست موزیبایی الهیه-پف چشم

ممکن است بعد از جراحی علایم زیر را تجربه کنید:

پر آب شدن چشم ها

حساسیت چشم ها به نور

دو بینی

بی حسی و پف کردن چشم ها

تورم و کبودی

درد یا ناراحتی در پلک ها و چشم ها

مزایای بلفاروپلاستی با جراحی

چهره جوان تر به نظر می رسد.

ظاهر چشم ها از نظر زیبایی شناسی بهبود می یابد.

حالت نگاه طبیعی شده و در پلک ها احساس سنگینی نمی شود.

محدوده دید نیز در افرادی که دچار افتادگی پلک بوده اند بهبود می یابد.

بلفاروپلاستی پف دور چشم، تمام چین و چروک‌های ریز در اطراف لبه‌های خارجی چشم، کیسه‌های چربی زیر پلک پایین و همچنین پوست اضافی پلک بالای چشم را از بین می‌برد.

جراحی افتادگی پلک باعث می‌شود چشمان شما جوان‌تر به نظر برسد و چهره را سرحال‌تر و سالم‌تر نشان می‌دهد.

این عمل در بهبود بعضی از مشکلات بینایی مؤثر واقع می‌شود. در واقع بلفاروپلاستی با از بین بردن هرگونه چربی که جلوی دید چشم را می‌گیرد، بینایی را بهبود می‌بخشد و خط دید او را گسترده‌تر می‌کند.

زخم‌های ناشی از جراحی افتادگی پلک در چین و چروک‌های طبیعی پلک‌ها مخفی می‌شوند.

معایب بلفاروپلاستی با جراحی

بلفاروپلاستی ممکن است معایب زیر را به همراه داشته باشد:

مشاهده نتایج بلفاروپلاستی مانند سایر جراحی‌های زیبایی یک فرایند زمان‌بر است.

اگر جراح دارای مهارت و تجربه نباشد، ممکن است پس از جراحی پلک با زخم، کبودی و تورم و حتی عدم تقارن در چشم‌ها مواجه شوید.

جراحی افتادگی پلک معمولاً با خارش و خشکی چشم همراه است که البته با استفاده از داروهای موضعی مانند قطره‌های چشمی قابل کنترل و پیش‌گیری است.

در بعضی از موارد فرد ممکن است به دوبینی یا کوری موقت دچار شود. این مشکل دو ساعت بعد از عمل رفع می‌شود و در انتهای روز فرد بینایی کامل خود را به دست می‌آورد.

بعد از عمل ممکن است جوش‌های سرسفید ریزی ظاهر شوند. بروز این جوش‌ها طبیعی است و با استفاده از سوزن‌های ظریف به راحتی از بین می‌روند.

افزایش سن و پف پلک ها

به طور طبیعی ، هر بار پلک زدن موجب کشیدگی ضعیفی در الیاف الاستیک پوست می گردد. همچنین پلک زدن ، الیاف عضله بالا برنده پلک را نیز گسترش می دهد. این اتفاقات سبب می شوند که پوست پلک ها به مرور زمان نازک تر شود ؛ در این حین با افزایش سن ، خطوطی بر روی نواحی اطراف پلک ها نمایان می گردد که میزان آن با افزایش سن مرتبط است.

در سنین جوانی ، پلک ها پوستی لطیف و صاف دارند ؛ اما با بالا رفتن سن چربی و بافت حمایت کننده پلک ها کاهش یافته و سبب سست شدن و افتادگی پلک بالا و نیز تشکیل کیسه های چربی در زیر چشم و اطراف ناحیه اوربیتال شده و در نتیجه منجر به ایجاد پف زیر چشم می گردد.

همچنین با افزایش سن ، پوست پلک بالایی بیش از حد گسترش می یابد و به صورت چین هایی بر روی پلک ظاهر می شود. عضله بالا برنده پلک نیز تحت تاثیر افزایش سن ، دچار افتادگی شده و به افتادگی پلک یا اصطلاحا پتوز پلک می انجامد. ناگفته نماند که علاوه بر بالا رفتن سن ، ژنتیک نیز در ظاهر شدن موارد فوق الذکر اثرگذار است. از این رو بنا به صلاحدید فوق تخصص جراحی پلاستیک چشم ، جراحی بلفاروپلاستی پلک بالا در تهران می تواند در هر سنی انجام گیرد.

بهترین کاندیدا بلفاروپلاستی با جراحی

هر فردی که یکی از موارد زیر را تجربه کرده است می تواند جراحی بلفاروپلاستی پلک بالا را انجام دهد :

افرادی که دچار کاهش اعتماد به نفس هستند.

اشخاصی که چهره آن ها همیشه حالتی خسته و خواب آلوده دارد.

کسانی که سن آن ها بیشتر از آن چه واقعا هست به نظر می رسد.

افرادی که در اثر افتادگی پلک ، میدان بینایی آن ها کاهش یافته است.

اشخاصی که به دلیل افتادگی پلک ، شکل واقعی چشم های آن ها مشخص نیست.

هزینه های بلفاروپلاستی با جراحی

هر فرد شرایط خاص خود را دارد و نمی توان به طور دقیق گفت عمل بلفاروپلاستی چه میزان هزینه در بر خواهد داشت. برای مثال ممکن است در فردی نیاز به جراحی هر دو پلک بالا و پایین باشد، اما فردی دیگر تنها یکی از دو پلک را بخواهد جراحی کند.

همچنین تکنیک ها و روش های مختلفی برای این جراحی وجود دارد که با توجه به نیاز هر فرد و نتیجه ای که می خواهد از جراحی داشته باشد، توسط پزشک جراح تعیین می شود که بالطبع هزینه ای متفاوت خواهد داشت.

عوامل متعددی در تعیین هزینه بلفاروپلاستی نقش دارند که با توجه به شرایط ویژه و خاص هر فرد و تکنیک مورد استفاده در جراحی زیبایی مشخص می شود.

برای تعیین هزینه عمل جراحی پلک می توانید با متخصصان کلینیک بین المللی زیبایی پوست و مو الهیه مشورت کنید تا علاوه بر تعیین روش مورد استفاده در جراحی، هزینه بلفاروپلاستی را نیز مشخص کنید.

عوامل تعیین کننده هزینه ها

نوع جراحی : نوع جراجی پلک و این که آیا جراحی با هدف رفع افتادگی پلک انجام می شود یا رفع کیسه ها و پف های زیر چشم، از جمله عواملی است که بر هزینه نهایی تاثیر می گذارد. هزینه جراحی پلک بالا با جراحی پلک پایین متفاوت است، آن هم به این دلیل که در هر یک از این روش ها، بافت و چربی به مقادیر مختلف برداشته می شود و تکنیک های به کار رفته نیز متفاوت خواهد بود.

دستمزد جراح : هزینه دستمزد جراح با توجه به مهارت، تجربه و دانش جراح تعیین می شود و هر چه پزشکی که انتخاب می کنید، متخصص تر باشد، هزینه جراحی به مراتب افزایش می یابد اما در مقابل، از حاصل شدن نتایج ایده آل مطمئن خواهید بود.

توصیه ما این است که حتما قبل از تصمیم به انجام جراحی بلفاروپلاستی، در خصوص انتخاب بهترین جراح در این زمینه تحقیقات لازم را انجام دهید و صرفا برای پرداخت هزینه های کمتر، پلک های خود را دست افراد غیر ماهر نسپارید.

توجه داشته باشید، در صورتی که بعد از جراحی، نتایج ایده آل شما حاصل نشود و یا مشکلاتی بعد از جراحی پدیدار شود، نیاز خواهد بود تا جراحی ثانویه با هدف رفع مشکلات ایجاد شده انجام شود که خود هزینه های بیشتری را به همراه خواهد داشت.

هزینه های کلینیک یا بیمارستان : یکی دیگر از پارامترهایی که بر هزینه جراحی پلک تاثیر می گذارد، هزینه ها و تعرفه های کلینیک یا بیمارستان است و هر چه مرکزی که جراحی در آن انجام می شود، مجهزتر باشد و از دستگاه های استاندارد و به روز استفاده کند، هزینه نهایی جراحی پلک افزایش خواهد یافت.

گاهی میزان افتادگی و پوست و چربی اضافی در حدی زیاد است که نیاز به استفاده از تجهیزات بیشتر و به کار بردن تکنیک های خاص تر خواهد بود. که در این زمینه گلینیک بین المللی زیبایی پوست و مو الهیه با کادری مجرب و متخصص می توانند کمک شایانی به زیبا جویان عزیز کنند.

هزینه های جانبی جراحی پلک

قطعا قبل و بعد از جراحی پلک، نیاز است یک سری تست ها و عکس برداری ها از پلک ها انجام شود تا جراح بداند چه میزان تغییرات بر روی پلک ها باید اعمال شود که انجام این تست ها خود با هزینه هایی همراه خواهد بود.

بعد از جراحی، نیاز است به منظور کاهش علائمی مانند ورم و التهاب و یا شستشوی پلک ها از پمادها و داروهایی استفاده شود و حتی در برخی موارد، گفته می شود اگر فرد تا چند روز بتواند پلک ها را با استفاده از گاز استریل، پانسمان کند، از بروز برخی عوارض احتمالی پیشگیری خواهد شد. تهیه این اقلام هزینه هایی را به همراه دارد که در مجموع، در برآورد هزینه های جراحی پلک حساب خواهند شد.

مراقبت های قبل از بلفاروپلاستی با جراحی

افرادی که خواهان انجام جراحی بلفاروپلاستی پلک می باشند ، حتما باید با پزشک خود مشاوره داشته باشند.

افراد در جلسه مشاوره ، باید خواسته ها و انتظارات خود را از این جراحی مطرح نمایند.

پزشک در جلسه مشاوره ، معاینات لازم را بر روی بیمار انجام می دهد.

لازم به ذکر است که افراد در صورت ابتلا به بیماری های خاص و همچنین مصرف داروهای خاص ، حتما باید پزشک خود را آگاه سازند.

داروهایی همچون آسپرین ، ایبوپروفن ، ناپروکسن و همچنین داروهای مکمل و گیاهی ؛ از چند وقت قبل از عمل بلفاروپلاستی ممنوع می باشد ، زیرا این موارد احتمال خونریزی در حین عمل را تشدید می کنند.

مصرف الکل و دخانیات از مدتی قبل از جراحی بلفاروپلاستی ، باید قطع گردد ؛ چرا که مصرف این موارد می تواند سلامت فرد را در حین عمل به مخاطره انداخته و پس از عمل نیز فرآیند بهبودی را مختل سازند.

مراقبت های بعد از بلفاروپلاستی با جراحی

به گفته بلافاصله بعد از جراحی بلفاروپلاستی ، تورم ملایم و کمی کبودی در محل جراحی مشاهده خواهد شد که ممکن است طی روزهای ابتدایی پس از عمل تشدید شود ؛ این مسئله نباید ایجاد نگرانی نماید ؛ زیرا از عوارض بدیهی بلفاروپلاستی محسوب شده و به مرور زمان و تقریبا طی 2 هفته برطرف می شود.

به طور کلی پس از عمل بلفاروپلاستی و از بین رفتن اثرات بیحسی یا بیهوشی ، دردی وجود نخواهد داشت ؛ اما در برخی موارد ممکن است فرد با درد مختصری مواجه گردد. در این راستا داروهای ضد درد یا مسکن تجویز می شود که فرد با مصرف آن می توان درد ناشی از عمل را کنترل نماید.

طول دوره نقاهت عمل جراحی بلفاروپلاستی پلک بالا ، بسته به وسعت عمل در هر فردی متغیر است ؛ اما به طور کلی دوره نقاهت این عمل جراحی کوتاه بوده و فرد پس از بازه زمانی کوتاهی امکان بازگشت به امور روتین را باز خواهد یافت.

البته ناگفته نماند که بازگشت به امور روزمره به منزله انجام همه امور نبوده و افراد باید حداقل به مدت 1 تا 2 هفته پس از عمل ؛ از برداشتن اجسام سنگین و ورزش های پر تنش اجتناب کنند.

در خصوص تغذیه بعد از عمل جراحی بلفاروپلاستی پلک بالا ؛ باید اشاره داشت که افراد باید در طول دوران نقاهت این عمل جراحی ، رژیم غذایی متعادلی داشته باشند ؛ چرا که بی تحرکی و استراحت زیاد می تواند منجر به بروز یبوست شده و مشکلاتی برای فرد ایجاد نماید ؛ از این رو حتما در خانه پیاده روی کوتاهی داشته باشید و از مایعات و میوه های خام به طور منظم استفاده نمایید.

حداقل تا 2 هفته پس از بلفاروپلاستی ، از مصرف الکل و سیگار بپرهیزید ؛ چرا که این موارد فرآیند بهبودی را با اختلال مواجه ساخته و روند ترمیم زخم ها را کند می کنند.

نحوه خوابیدن بعد از جراحی بلفاروپلاستی ؛ باید به صورتی باشد که پلک ها با بالش تماس نداشته باشند ؛ لذا باید به صورت طاقباز بخوابید و همچنین برای کمک به بهبود گردش جریان خون و کاهش تورم و کبودی ، سر خود را در زاویه 45 درجه با سطح بدن قرار دهید.

تا چند وقت بعد از جراحی بلفاروپلاستی پلک بالا از قرار گرفتن در مجاورت نور مستقیم خورشید خودداری کنید و در صورتی که ناچار به بیرون رفتن از منزل شدید حتما از کرم های ضد آفتاب استفاده نمایید.

آیا بیمه هزینه بلفاروپلاستی را پرداخت می کند ؟

پیشتر اشاره کردیم که جراحی پلک می تواند با هدف زیبایی و یا درمانی انجام شود. در صورتی که هدف زیبایی و جوانسازی پلک ها باشد، شامل هزینه های بیمه نخواهد شد، اما در صورتی که فردی به دلیل رفع مشکلات بینایی، خواهان انجام این روش باشد، بخشی از هزینه ها توسط شرکت بیمه پرداخت خواهد شد.

توجه داشته باشید که مدارکی دال بر این که افتادگی پلک باعث بروز مشکلات بینایی شده است، حتما باید ارائه شود. به عنوان مثال، نیاز است آزمایشات بینایی حتما توسط پزشکی که مورد اعتماد شرکت بیمه است، انجام شود.

اثرات و نتایج بلفاروپلاستی با جراحی

بلفاروپلاستی یک جراحی دائمی محسوب می‌شود و بعد از انجام آن دیگر نیازی به تمدید یا ترمیم مجدد نخواهید داشت. البته توجه کنید که به مرور زمان پوست پیرتر می‌شود و شل شدن دوباره آن اجتناب‌ناپذیر است.

نتایج جراحی افتادگی پلک حداقل به مدت پنج تا هفت سال ماندگار است. با محافظت مداوم از پلک‌ها در برابر آفتاب می‌توانید ماندگاری نتایج بلفاروپلاستی را افزایش دهید. بعد از این مدت می‌توانید به جای لیفت چشم، نسبت به لیفت پیشانی اقدام کنید.

بعد از انجام جراحی پلک ممکن است مقداری تورم و کبودی در چشم ها دیده شود. همچنین مقداری درد در ناحیه عمل شده احساس می شود اما این عوارض به مرور کمتر شده و در عرض یک الی دو هفته کبودی ها به صورت کامل از بین میرود.

حدوداً یک ماه بعد از بلفاروپلاستی می توانید نتیجه عمل زیبایی خود را مشاهده کنید.

بسیاری از افراد نگران جای برش و یا بخیه ای هستند که در پشت پلک دیده می شود این اسکار به مرور زمان کمرنگ تر شده و به طور کامل برطرف می گردد.

دوره نقاهت بلفاروپلاستی با جراحی

در بعضی از موارد پزشک بعد از اتمام عمل، چشمان شما را به آرامی با گاز می‌پوشاند. در دوران بهبودی بلفاروپلاستی باید از پماد‌های مخصوص و کمپرس سرد استفاده کنید. به شما دستورالعمل‌های خاصی داده می‌شود که انجام آن‌ها برای بهبودی و کاهش احتمال عفونت و نگرانی‌های مرتبط با ناحیه تحت عمل ضروری است. این نکات شامل چگونگی مراقبت از چشم‌ها و مصرف داروهای تجویزشده می‌شود.

 از بین رفتن اثرات بی‌حسی موضعی ممکن است درد کمی در ناحیه چشم‌ها به سراغتان بیاید که با داروهای مسکن و ضددردی که دکتر تجویز کرده است، می‌توانید از آن پیش‌گیری کنید. تورم یا کبودی دور چشم از دیگر عوارض رایجی است که باید انتظار آن را داشته باشید. در بیشتر بیماران پس از گذشت 10 تا 14 روز این علائم کاملاً از بین می‌رود. با این حال، برای بعضی دیگر ممکن است بهبودی نهایی تا ماه‌ها طول بکشد.

دوران نقاهت جراحی افتادگی پلک ممکن است شامل مواردی مانند تورم، کبودی، سوزش، خشکی و ناراحتی چشم‌ها باشد. با استفاده از کمپرس سرد و پماد می‌توانید تا حد زیادی جلوی این عوارض را بگیرید.

تا زمان بهبودی کامل پلک‌ها باید از برخورد مستقیم نور خورشید به صورتتان خودداری کنید. بدین منظور می‌توانید کرم‌های ضدآفتاب یا عینک آفتابی با شیشه‌های تیره استفاده کنید. در مورد فعالیت‌های بعد از عمل و داروهایی که باید مصرف کنید، حتماً از پزشکتان مشورت بگیرید.

تعداد جلسات بلفاروپلاستی با جراحی

بلفاروپلاستی نوعی عمل زیبایی چشم است  که معمولا در یک جلسه درمانی انجام میشود . تمام مشکلات مربوط به پلک را به طور کامل برطرف میکند و نیاز به تکرار مجدد نخواهد بود.

مشاوره

کلینیک بین المللی پوست،مو و زیبایی الهیه با کادری مجرب و متخصص در هر نوع زیباسازی و جوانسازی به صورت حضوری و در صورت عدم امکان زیبا جویان عزیز برای مشاوره حضوری همه ساعت می تواند به زیبا جویان عزیز مشاوره تلفنی را ارایه کند.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد:

https://clinicelahieh.com/6z8z

https://clinicelahieh.com/q2f6

https://clinicelahieh.com/5cy2

نتیجه گیری

افتادگی پلک‌ها و ایجاد پوست اضافه در اطراف چشم از جمله مشکلاتی است که در سنین بالا ممکن است برای هرکسی اتفاق بیفتد. از آن‌جایی که چشم‌ها مهم‌ترین عناصر زیبایی و الهام‌بخشی در صورت هستند، شاداب بودن آن‌ها تأثیر زیادی در زیبایی چهره دارد. بلفاروپلاستی یک عمل جراحی زیبایی است که برای از بین بردن مشکلات افتادگی پلک انجام می‌شود.

شما می‌توانید با انجام روش‌های رفع افتادگی پلک بدون عمل جراحی از افتادگی پلک جلوگیری کنید. در این مقاله به توضیح تمام آنچه که لازم است در مورد بلفاروپلاستی بدانید، پرداختیم. هیچ کس نمی خواهد پیرتر یا فرسوده به نظر برسد، با این حال ممکن است ظاهر برای تعداد زیادی از افراد اولویت بیشتری داشته باشد.بارزترین علت اینکه افراد به دنبال بلفاروپلاستی هستند، جوان و زیبا به نظر رسیدن است.

همه ما پوستی ظریف و نازک بالای پلک داریم. با گذشت زمان، پوست کلاژن کمتری می سازد. وقتی این اتفاق می افتد، پوست نمی تواند جاذبه زمین را تحمل کند بنابراین افت می کند و زیبایی را تحت تاثیر قرار می دهد.

بلفاروپلاستی یا جراحی پلک تنها راه موثر و قابل اطمینان برای خلاص شدن از شر پوست اضافی و جوانسازی چشم می باشد.

در حقیقت با کمک جراحی پلک میتوان جوانتر و شاداب تر به نظر رسید و نگاهی نافذ و گیرا داشت.

همانگونه که اشاره شد در تعدادی از بیماران، جراحی پلک ضمن داشتن جنبه های زیبایی، جنبه ی درمانی هم دارد و موجب تقویت و بهبود بینایی می شود.

علاوه بر تاثیر جراحی پلک بر زیبایی، روی اعتماد به نفس نیز بسیار تاثیرگذار است و به طرز شگفت انگیزی موجب افزایش اعتماد به نفس خواهد شد.

با این حال بهتر است پیش از انجام جراحی پلک توقعات واقع بینانه ای داشته باشید، تا پس از عمل دچار احساسات ناخوشایند نشوید.

همانگونه که اشاره شد جراحی پلک تاثیر بسیار بالایی در ظاهر افراد دارد و برای انجام آن بایستی به متخصص و خبره مراجعه نمود. با این حال تنها مراجعه به متخصص خوب برای بلفاروپلاستی کافی نیست. مراقبت های بعد از بلفاروپلاستی تاثیر زیادی روی نتیجه ی نهایی و زیباتر شدن دارند.این عمل زیبایی برای بهبود ظاهر چشم ها و درمان افتادگی پلک مد نظر قرار می‌گیرد.همچنین علائم افزایش سن مانند چین و چروک و چربی اضافه را از بین می برد.

در نتیجه به ما ظاهری جوانتر و زیباتر ارائه خواهد نمود در نهایت این روش یک عمل به منظور زیبایی خواهد بود که جنبه درمانی نیز دارد.تقریباً نتیجه جراحی پلک یک روش دائمی محسوب می شود اما مسائلی مانند پیری زودرس پوست و یا مصرف دخانیات زیاد یا چاق و لاغر شدن های متعدد مقداری روی نتیجه دریافت شده تاثیر گذار خواهد بود.مراقبت های پوستی بعد از جراحی پلک از اهمیت ویژه ای برخوردار است .

تلفنی با کلینیک بین المللی زیبایی پوست و مو الهیه در تماس باشند تا بهترین مشاوره را به صورت رایگان دریافت کنند.

کلینیک الهیه

کلینیک بین المللی پوست موزیبایی الهیه-کلینیک الهیه

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز  می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09120043630

02191012756

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 2 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinicelahieh

ارائه مراقبت های مربوط به خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

clinicelahieh.com/#

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

 https://takhfifannet.com

 سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

 https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه:

لینک آپارات:https://aparat.com/v/Px84t

لینک نماشا:https://www.namasha.com/v/MVnk5abD

ویکی پدیا: https://fa.wikipedia.org

فیسبوک:  https://www.facebook.com

تویتر: https://twitter.com

لینک یوتیوب: https://www.youtube.com

تلگرام: https://telegram.org