عمل بلفارو چند ساعت طول میکشد

عمل بلفارو چند ساعت طول میکشد

عمل بلفارو چند ساعت طول میکشد

عمل بلفارو چند ساعت طول می‌کشد سوالی است که بیشتر مراجعه کنندگان از پزشک متخصص خود سوال می‌پرسند. بلفاروپلاستی یک عمل جراحی به منظور زیبایی و درمانی پلک است که اصولاً به منظور بهبود ظاهر چشم‌ها صورت می‌گیرد. اغلب جهت برداشتن کیسه‌های زیر چشم کم کردن پف دور چشم و بهبود ظاهر افتادگی یا پف پلک بلفاروپلاستی انجام می‌شود. همه عمل‌های زیبایی نیاز به یک دوره نقاهت دارند که عمل بلفاروپلاستی، یک عمل زیبایی محسوب می‌شود هم دوره نقاهت دارد. اگرچه که بهبودی کامل بعد از جراحی شاید هفته‌ها طول بکشد اما در ۱۰ روز اول استراحت بعد از بلفاروپلاستی کاملاً ضروری است. در طول این مدت زمان اشخاص بیمار التهاب، خشکی چشم، حساسیت به نور و تاری دید و همچنین تمامی عوارض هر نوع جراحی را تجربه می‌کنند. عمل بلفاروپلاستی به متخصص زیبایی اجازه می‌دهد تا چربی، پوست و ماهیچه‌های اضافی را از پلک‌های بالا و زیر چشم برطرف کند. بلفاروپلاستی طی یک روند اصولاً بین ۱ الی ۲ ساعت طول می‌کشد. بستگی به شرایط بیمار دارد که آیا پزشک صلاح بداند که یک شب در بیمارستان بماند یا خیر.

بعد از انجام بلفاروپلاستی از چشمان خود با عینک آفتابی تیره محافظت کنید. همچنین چشمانتان زود خسته می‌شوند و ممکن است ضروری باشد بیشتر چرت‌های کوتاهی داشته باشید. شاید به شما پیشنهاد می‌شود که در طی دوره بهبودی از فعالیت بدنی پرهیز کنید. در صورت کلی بایستی از گریه کردن، بلند کردن، خم شدن و دیگر فعالیت‌هایی که می‌توانند جریان خون در نواحی اطراف چشم را افزایش دهند، در طی بهبودی بلفاروپلاستی دوری کنید. در مطلب پیش رو از سایت کلینیک زیبایی پوست و مو شیپور نیوز الهیه قصد داریم در رابطه با عمل بلفارو چند ساعت طول میکشد توضیحاتی بدهیم پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

کلینیک زیبایی الهیه

کلینیک بین المللی پوست، مو و زیبایی الهیه

جراحی پلک یا بلفاروپلاستی چیست؟

جراحی پلک یا بلفاروپلاستی تکنیکی به منظور رفع کردن پف، پوست اضافه، چین و چروک و افتادگی پلک‌هاست. در واقع زیادترین کاربرد جراحی پلک، در جوانسازی چشم ها است. در صورت کلی دو مورد زیاد شدن سن و وراثت می‌توانند موجب مشکلات افتادگی پلک شوند که در هر دو شرایط می‌توان با استفاده از بلفاروپلاستی این مشکل را کاملا رفع کرد. البته لازم به ذکر است جراحی پلک، همیشه هم جنبه زیبایی ندارد و بعضی وقت ها هم جنبه درمانی دارد. در واقع گاهی وقت ها، افتادگی در پلک‌ها آنقدر موحب سنگینی آنها می‌شود که به دشواری می‌توان چشم‌ها را به صورت کامل باز نگه داشت و در نهایت جلوی دید اشخاص را می‌گیرد.

در صورت کلی در وضعیتی که جراحی پلک تحت نظر یک متخصص ماهر و در کلینیکی تخصصی انجام شود، نتیجه بسیار عالی به همراه خواهد داشت و عوارض آن نیز بسیار نادر و زود هنگام خواهد بود.

بلفاروپلاستی (جراحی پلک) به چه منظوری انجام می‌شود؟

بلفاروپلاستی می‌تواند با هدف درمانی، زیبایی و یا هر دو صورت گیرد که در ادامه به توضیح هر یک از این موارد پرداخته‌ایم و توضیح داده‌ایم:

✓ جنبه درمانی بلفا رو پلاستی: اگر پوست اضافه بالای چشم و در نهایت افتادگی پلک شخص به اندازه ای باشد که در دید وی اختلال به وجود آورد، پزشک متخصص جراحی بلفاروپلاستی را برای وی تجویز خواهد کرد. یکی دیگر از علت های اجرای بلفاروپلاستی با جنبه درمانی زمانی است که پوست اضافه پلک پایین در عینک زدن شخص باعث بروز مشکل می‌شود. در برخی مواقع نیز بعضی اشخاص در یک یا هر دو پلک خود مبتلا به افتادگی مادرزادی هستند که با اجرای بلفاروپلاستی می‌توان این مشکل را رفع کرد.

✓ جنبه زیبایی بلفارو پلاستی: بلفاروپلاستی از جنبه زیبایی هنگامی انجام می‌شود که دید شخص مشکل ندارد و هدف از اجرای این جراحی بهبود وضعیت ظاهری چشم‌ها و جوان‌تر شدن چهره است. اگر پلک بالا و یا پایین به علت زیاد شدن سن مبتلا به افتادگی و تورم شده باشد، می‌توان با اجرای جراحی پلک بالا، یا جراحی پلک پایین و یا هر دو به چشمانی زیباتر و چهره‌ای شاداب‌تر دست یافت.

بلفارو

کلینیک بین المللی پوست، مو و زیبایی الهیه – بلفارو

کاربرد بلفارو پلاستی

بلفاروپلاستی را می‌توان بر روی پلک فوقانی و یا روی پلک پایین صورت داد. ظاهری شاداب و جوان به نواحی اطراف چشمانتان می‌بخشد. با این حال، لیفت پلک، افتادگی ابروها را اصلاح و درست نمی‌کند. این عمل را می‌توان به شکل جداگانه یا همزمان با بلفاروپلاستی صورت داد. بلفاروپلاستی می‌تواند موجب ریزش جزئی ابروها شود. در این موارد لیفت ابرو منطقی است و بهترین نتایج را می‌دهد. پس از بلفاروپلاستی بعضی وقت ها در نواحی اطراف برش‌ها التهاب ایجاد می‌کند. اشک زیاد، خشکی چشم و تاری دید اتفاق می‌افتد. همچنین چشمان شخص بیمار بلافاصله بعد از عمل به نور حساس می‌شود. در چند روز اول بعد از بلفاروپلاستی، ضروری است به منظور مرطوب نگه داشتن برش‌ها، پمادی را روی برش‌ها بزنید. از کمپرس سرد می‌توانید جهت کم کردن التهاب استفاده کنید و قطره‌های چشمی می‌توانند چشم را مرطوب نگه دارند.

خطرات بلفارو پلاستی

یکی از خطرات بلفاروپلاستی پلک بالا این است که پلک نتواند به صورت کامل بسته شود. این مورد اصولا موقتی است. پس مهم است که روزانه از قطره چشم استفاده کنید. یکی دیگر از خطرات بلفاروپلاستی پلک پایین، اکتروپیون احتمالی است (پلک کمی به طرف بیرون می‌چرخد). در این شرایط، مداخله اضافی به معنای کشش پلک ضروری است. به ندرت، خونریزی پس از بلفاروپلاستی پلک پایین وجود دارد که احتمالاً بینایی را تهدید می‌کند. به علت تورم و سوزش پلک‌ها، بایستی حدود 3 الی 7 روز از اجرای فعالیت‌های شدید خودداری کنید.

چه افرادی میتوانند عمل پلک (عمل بلفاروپلاستی) انجام دهند؟

1- عمل بلفاروپلاستی اصولا بر روی اشخاصی با سن بالاتر از 30 سال اجرا می شود. اما بعضی وقت ها مشکلات ارثی افتادگی پلک و یا پف چشم موجب میشود که در سنین پایین تر هم صورت گیرد.

2- در چشمهای بعضی اشخاص، شیار پلک بالا بدرستی تشکیل نشده است. لذا این اشخاص چشمانی مانند چشمان چینی ها و ژاپنی ها دارند. این اشخاص هم کاندیدای عمل بلفاروپلاستی هستند.

3- عمل جراحی پلک به منظور جوان سازی پلک ها در اشخاص مسن هم استفاده می شود که یک عمل زیبایی به حساب می آید.

4- عمل پلک چشم جهت ترمیم شلی بیش از حد پلک بالا و پایین چشم هم صورت می گیرد. در این جراحی پلک، عملکرد پلکها اصلاح و درست می شود.

جراحی پلک به چه اشخاصی توصیه نمی‌شود؟

اشخاص مبتلا به به دیابت، کم‌کاری تیروئید، فشار خون بالا، آب سیاه، پارگی شبکیه، بیماری قلبی و عروقی یا خشکی چشم، نبایستی عمل بلفاروپلاستی را انجام بدهند. به یاد داشته باشید که به منظور انجام دادن یا ندادن این عمل، نظر پزشک مربوطه شرط اول است.

نکاتی که قبل از جراحی بلفاروپلاستی باید رعایت کنید!

دو هفته پیش از جراحی آسپرین یا داروهای حاوی آسپرین را قطع کنید. همه داروهای ضد التهابی نظیر پروفن، سلبرکس، ناپروکسن و دیگر داروهای ضدالتهابی را حداقل 10 روز قبل از عمل قطع کنید. جینکو بیلوبا، ویتامین E، ویتامین C را حداقل 10 روز پیش از عمل به هیچ وجه قطع کنید.

دوره نقاهت بعد از بلفارو پلاستی

در صورت کلی به بیماران پیشنهاد می‌شود حداقل تا ده روز بعد از جراحی از فعالیت‌هایی که موجب خشکی چشم و خستگی می‌شود پرهیز کنند. مطالعه، استفاده از لنزهای تماسی، تماشای تلویزیون و استفاده از کامپیوتر، همه فعالیت‌هایی هستند که جراحان برای ده روز اول بعد از بلفاروپلاستی پیشنهاد می‌کنند. در صورت کلی بایستی سر را بالا نگه داشت تا تورم و کبودی پس از بلفاروپلاستی به حداقل برسد. بخیه‌ها اصولا حدود هفت روز پس از عمل برداشته می‌شوند. فعالیت‌های عادی را اغلب می‌توان تا اندازه بسیار زیادی بعد از ده روز اول بهبودی از سر گرفت.

جراح پیشنهاد می‌کند حداقل دو هفته بعد از بلفاروپلاستی از چشمان خود با عینک آفتابی تیره محافظت کنید. همچنین چشمانتان زود خسته می‌شوند و احتمالا لازم باشد بیشتر چرت‌های کوتاهی داشته باشید. احتمالاً به شما پیشنهاد می‌شود که در طول دوره بهبودی از فعالیت بدنی پرهیز کنید. در صورت کلی بایستی از گریه کردن، بلند کردن، خم شدن و دیگر فعالیت‌هایی که می‌توانند جریان خون در نواحی پیرامون چشم را افزایش دهند، در طول بهبودی بلفاروپلاستی دوری کنید.

بهبودی بعد از بلفاروپلاستی

بهبودی کامل از بلفاروپلاستی چند هفته طول می‌کشد. می‌توانید با پیروی دقیق از دستورالعمل‌های جراح، دوری کردن از فشار چشم و استراحت مکرر چشم، زمان بهبودی خود را کاهش دهید. دوری کردن از فعالیت بدنی شدید و گریه می‌تواند بهبودی را تسریع کند. ده روز پس از جراحی بایستی بتوانید اغلب فعالیت‌های عادی خود را از سر بگیرید.

آیا پس از بلفارو پلاستی استراحت مطلق نیاز است؟

همانطور که گفته شد عمل بلفارو پلاستی به دوره نقاهت کوتاهی نیاز دارد اما این دوره نقاهت به معنای استراحت مطلق نخواهد بود چرا که کاندید‌های انجام آن می‌توانند همان روز کلینیک را ترک کرده و انجام کار‌های روزمره خود را از سر بگیرند. البته توصیه می‌شود تا حد ممکن از انجام کار‌هایی مثل رانندگی و مطالعه در روز‌های اول خودداری شود. تنها نکته‌ای که در سپری کردن دوره نقاهت عمل پلک اهمیت دارد، توجه به توصیه‌های پزشک مربوطه و رعایت نکات لازم بعد از اتمام کار است. برای عمل بلفاروپلاستی بهتر است همراهی داشته باشید که شما را به منزل ببرد زیرا قادر به رانندگی نخواهید بود. همچنین بهتر است شب اول بعد از جراحی پلک کسی کنار شما باشد به دلیل اینکه ممکن است درد یا تاری دید داشته باشید. توصیه می‌شود افرادی که بلفاروپلاستی را انجام می‌دهند به دلیل عوارضی چون تورم، درد، التهاب و تاری دید، به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که تا از بین رفتن عوارض بلفارو پلاستی، چند روز در خانه بمانند و فعالیت‌های جسمی و کاری خود را تا حد ممکن محدود کنند.

بلفارو

کلینیک بین المللی پوست، مو و زیبایی الهیه – بلفارو

شایع ترین عوارض عمل بلفاروپلاستی

به دلیل پیچیدگی و ماهیت پیچیده آناتومی پلک، ممکن است پس از جراحی عوارضی برای افراد به وجود می آید که می توان میزان آن ها را با انجام بعضی از نکات مراقبتی کاهش داد. علاوه بر آن انتخاب یک پزشک مهار و با تجربه تاثیر بسیار زیادی در نتیجه جراحی و کاهش عوارض احتمالی به وجود آمده دارد. عوارض کوتاه مدت و جانبی عمل پلک شامل موارد زیر می شود:

تورم و کبودی

کبودی و تورم یکی از رایج ترین عارضه های به وجود آمده بعد از عمل پلک می باشد که تقریبا تمامی افراد مراجعه کننده آن را تجربه کرده اند. برای کاهش شدت آن ها باید از چندین هفته قبل آمادگی پیدا کنید، به عنوان مثال از مصرف دارو های ضد انعقاد خون اجتناب نمایید. داشتن کبودی بیش از حد موجب طولانی شدن دوره بهبودی، ایجاد عفونت و تغییر رنگ پوست خواهد شد. برای کاهش ورم و قرمزی آثار برش ها می توانید از کرم های ویتامین E يا كرم هایی که پزشک معالج تجویز می کند استفاده نمایید. البته لازم به ذکر است که در زمان ماساژ کرم بر روی پلک ها نباید فشار زیادی ایجاد کنید.

باز شدن زخم ها

در صورتی که از یک پزشک بی تجربه برای انجام عمل بلفارو پلاستی کمک بگیرید ممکن است وی از بخیه های نامناسب استفاده نماید یا به گونه ای بر روی پلک ها بخیه بزند که بعد از باز و بسته کردن پلک باز شوند. به همین علت باید در انتخاب جراح دقت بسیار زیادی کنید. بهتر است پزشکی را انتخاب کنید که در این زمینه تجربه بسیار زیادی داشته باشد. باز شدن بخیه ها می تواند عوارضی همچون عفونت، بدخوابی و ترومای جزئی به همراه داشته باشد. لازم به ذکر است زخم هایی که بر اثر برش لیزر به وجود می آیند، به طور معولا بعد از گذشت 7 الی 8 روز برطرف خواهند شد.

عدم ایجاد تقارن در پلک ها

برش های نامتقارن موجب ایجاد ناهنجاری در پلک ها خواهد شد. از همین رو پزشک باید در زمان ایجاد برش ها و بخیه کردن آن ها دقت بسیار زیادی را خرج نماید. لازم است گفته شود که از آن جایی که بعد از جراحی چشم ها کمی تورم و کبودی دارند شما قادر به تشخیص متقارن بودن آن ها نیستید از همین رو بهتر است تا بهبودی کامل صبر کنید و در این امر زود قضاوت نکنید.

تصحیح بیش از حد پلک ها

همانطور که گفته شد جراحی بلفاروپلاستی برای برداشتن پوست های اضافی و بازگرداندن زیبایی به چهره افراد انجام می شود. چنانچه جراح بیش از نیاز پوست را برش دهد مشکلات بسیار زیادی مانند عدم توانایی بستن چشم ها و خشک شدن آن ها برای فرد به وجود آید.

خشک شدن چشم ها

این عارضه نیز در این نوع جراحی شایع بوده و به همین علت پزشک برای شما قطره های چشمی تجویز می کند که شما باید به طور مرتب و در زمان های معین استفاده کنید.

تاری دید و دوبینی

تاری دید و دوبینی از دیگر عارضه های به وجود آمده بر اثر بلفارو پلاستی بالا و پایین است که پس از گذشت مدتی از بین خواهد رفت.

مدت زمان عمل بلفاروپلاستی

عمل بلفارو پلاستی در کلینیک‌های تخصصی، توسط پزشک متخصص در این زمینه انجام می‌شود. برای این کار پزشک لایه‌ای از پوست بالای پلک را برش داده و چربی‌های اضافی موجود در این ناحیه را تخلیه می‌کند. اگر این برش با تیغ جراحی انجام شود، نهایتاٌ نیاز به بخیه خواهد بود. از آنجایی که عمل پلک در دسته عمل‌های تهاجمی قرار دارد، اعمال بیهوشی یا بی‌حسی موضعی قبل از شروع به کار نیاز است. حال سوالی که مطرح می‌شود این است که مدت زمان عمل بلفاروپلاستی چه قدر است؟ تمامی مراحل گفته شده در بالا به حدود ۲ تا ۳ ساعت زمان نیاز دارند. البته اگر از مدت زمانی که صرف آماده‌سازی فرد می‌شود صرف نظر کنیم، این زمان به کمتر از ۲ ساعت نیز کاهش خواهد یافت.

نتیجه گیری

چشم‌ها یکی از مهم‌ترین و زیبا‌ترین اعضای صورت به‌حساب می‌آیند؛ هنگام مواجهه با دیگران از طریق چشم‌ها می‌توان آن‌ها را جذب کرد. با‌ این‌حال، پوست اطراف چشم به دلیل ظرافت و نازکی این ناحیه، اولین قسمتی از صورت است که به‌دلیل افزایش سن، کشیده و چروک می‌شود. گاهی اوقات نیز عوامل وراثتی باعث افتادگی و آویزان شدن ابرو و پلک می‌شوند. خوشبختانه روش‌های متعددی برای رفع چین‌و‌چروک و درمان افتادگی پلک در حوزه زیبایی وجود دارد. عمل بلفارو پلاستی یکی از روش‌های محبوب جراحی پلک محسوب می‌شود.

شما عزیزان می توانید برای انجام جراحی بلفاروپلاستی به کلینیک زیبایی پوست و مو شیپور نیوز الهیه مواجعه کنید و تحت درمان قرار بگیرید.

کلینیک زیبایی الهیه

کلینیک بین المللی پوست، مو و زیبایی الهیه

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیزمی باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09130323292

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 1 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

تلگرام

https://t.me/clinic_elahieh

گپ

https://gap.im/join/Nzg0Nzk2ODU5NDcwNTQ2Nzk0NzY1NjIwNTg3NjY2MzQ0NTYxMDI4OTE5NTE2NjE1NjI1Mjc3OTgzMTYyNjI3MDYyNTAyNjA3MTA1NTG

سروش

https://splus.ir/clinicelahieh

ایتا

https://eitaa.com/clinicelahieh

روبیکا

https://eitaa.com/clinicelahieh

آپارات:

https://aparat.com/v/lZVNE

نماشا:

https://www.namasha.com/v/kaBAV8Rc