درمان پف چشم با کربوکسی تراپی

درمان پف چشم با کربوکسی تراپی

درمان پف چشم با کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی زیر چشم برای از بین ‌بردن تیرگی و کبودی چشم استفاده می ‌شود. کربوکسی تراپی دور چشم عمل تزریق گاز دی ‌اکسیدکربن به زیر پوست است. این گاز غیر سمی برای تحریک خون رسانی و جذب اکسیژن مورد استفاده قرار می‌ گیرد و برای بدن هیچگونه ضرری ندارد و ‌بصورت طبیعی در بدن تولید می شود و از طریق ریه ‌ها دفع می ‌شود.

هنگامی ‌که میزان این گاز از حد مجاز بیشتر شود بدن فرد آن را بصورت یک کمبود اکسیژن در ناحیه تزریقی تفسیر می‌ کند و برای اینکه بدن با این مشکل مواجه نشود جریان خون را در این نقطه افزایش می‌ دهد که با این کار مواد مغذی بیشتری به ناحیه موردنظر خواهد رسید و این عمل باعث ترمیم بافت سلولیت در اطراف چشم می ‌شود. ‌بطور کلی در کربوکسی تراپی چشم با آزاد شدن اکسیژن به کلاژن ‌سازی و جوان شدن پوست و به لیفت آن کمک می ‌شود .

کلینیک الهیه

مشاوره رایگان کلینیک بین المللی پوست موزیبایی الهیه-کلینیک الهیه

کربوکسی تراپی چیست؟

کربوکسی تراپی یک روش برای جوانسازی پوست است که با تزریق گاز دی‌اکسیدکربن سبب می ‌شود پف و سیاهی دور چشم برطرف شود. این روش با تزریق گاز دی‌اکسیدکربن به زیر پوست موجب چسبیدن هموگلوبین به آن می‌ شود و اکسیژن رها می ‌کند. دلیل آن تمایل هموگلوبین به گاز دی‌اکسیدکربن است. در این صورت تراکم اکسیژن و عمل خونرسانی افزایش می ‌یابد و فشار گاز  به ناحیه چربی موجب فعالیت‌ هایی در بافت می‌ شود که چربی محل تجزیه شده، جریان خون را بالا می ‌برد.

مراحل انجام کربوکسی تراپی

بطور کلی کربوکسی تراپی به منطقه ای که تزریق انجام می‌ شود، بستگی دارد. در این روش از یک کپسول که دارای دی‌اکسیدکربن است، استفاده می‌ شود که یک لوله پلاستیکی دارد و به دستگاه تنظیم‌ کننده جریان گاز وصل می گردد. در این صورت پزشک متخصص با استفاده از این دستگاه و طبق تجربه‌ای که دارد بصورت دقیق گازی که وارد بدن شما خواهد شد را کنترل می ‌کند.

حال گاز ‌بوسیله دستگاه و با عبور از لوله استریل شده به یک فیلتر می‌ رسد. وظیفه این فیلتر گرفتن تمام ناخالصی‌ ها و جلوگیری از وارد شدن آن به بدن است. سپس پزشک با استفاده از سوزن ریز تعبیه‌ شده گاز را به محل موردنظر تزریق می ‌کند. تمام فرایند تزریق بدون درد انجام می گیرد و در اغلب مواقع حتی پزشکان متخصص باتجربه از داروهای بی‌ حسی استفاده نمی ‌کنند، اما در صورت نیاز کرم‌ های بی‌ حسی را بکار می‌ گیرند.

کربوکسی تراپی

کلینیک بین المللی الهیه-کربوکسی تراپی

مزایای کربوکسی تراپی

  • زمان ریکاوری ندارد و تورم بلافاصله بعد از درمان کم می شود .
  • کربوکسی تراپی بدون درد و غیر تهاجمی است.
  • پوست ناحیه تحت درمان بهبود پیدا می کند ، پوست نرم تر می شود ، استریا ، چین و چروک یا سلولیت از بین می روند و ظاهر بهتری خواهید داشت.
  • همچنین روش سالم و بی خطری است زیرا از سیستم گردش طبیعی اکسیژن بدن استفاده می کند.

معایب کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی چشم یک متد درمانی بسیار تأثیرگذار است که متخصصان براین باورند که عوارض خاصی ندارد، اما برخی از عوارض احتمالی مانند سایر روش‌های جوان‌سازی پوست ممکن است رخ دهد. این عوارض ممکن است شامل تورم و کبودی جزئی باشد که ظرف مدت‌زمان بسیار کوتاه رفع می‌شود و جای هیچ‌گونه نگرانی در این رابطه نیست.

  • در این روش هنگامی که بیمار تحت درمان قرار می‌ گیرد ضربه‌های کوچک یا نبض مانند را در ناحیه تحت درمان احساس می ‌کند.
  • ‌بطور کلی ممکن است حدود 5 دقیقه احساس ناخوشایندی داشته باشید که قابل ‌تحمل است.
  • توصیه می ‌شود افراد بالای 30 سال از این روش استفاده کنند. هرچه فرد در سن پایین از این روش استفاده کند به نتیجه بهتری می ‌رسد.
  • از آنجایی‌‌‌‌‌‌‌‌که سرعت جذب این روش بالاست به ‌صورت تقریبی 5 دقیقه در محل تزریق پخش  می ‌شود، اما ممکن است در فاصله زمانی جذب دارو ناحیه موردنظر قرمز و کمی متورم ‌شود که نگرانی خاصی در این رابطه وجود ندارد.
  • ملتهب شدن پوست موجب فرمان تولید کلاژن به مغز می ‌شود. ممکن است کبودی هم رخ دهد که تنها در 2 درصد افراد بروز می ‌کند. بیمار بعد از انجام این روش همان احساس نبض را خواهد داشت و بعد از جذب دی‌اکسیدکربن رفع می‌ شود.
  • این روش تنها ،معایبی از جمله قرمزی، سوزش، متورم شدن و کبودی دارد. این عوارض بسیار کوتاه ‌مدت است و اغلب بعد از گذشت چند ساعت از بین می‌ رود و به ندرت تا چند روز طول می ‌کشد.
  • کربوکسی پف چشم برای افرادی که باردار هستند و یا به بیماری سرطان، صرع و گلوکوم دچارند، ممنوع است.
  • ایجاد درد و خارش در محل از دیگر معایب این روش محسوب می‌ شود.

کاندیدای مناسب کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی برای همه زیبا جویان استفاده نمی شود. در موارد زیر نمی توان از کربوکسی تراپی استفاده نمود:

  • افراد مبتلا به نارسایی کلیه
  • بیماران دیالیزی
  • خانم های باردار
  • افرادی که دارای خونریزی پس از عمل هستند
  • بیماران مبتلا به سرطان
  • افراد مبتلا به کم خونی شدید
  • بیماران مبتلا به صرع
  • افراد مبتلا به بیماری های مغزی
  • مبتلایان به آب سیاه

هزینه کربوکسی تراپی

هزینه کربوکسی تراپی با توجه به محلی که باید تزریق انجام شود و تعداد جلساتی که نیاز است، مشخص خواهد شد.

در پایان باید بگوییم که بهتر است کربوکسی تراپی نزد بهترین پزشک پوست ، مو و زیبایی انجام شود تا علاوه بر نتیجه گیری بهتر، عوارض پس از آن نیز به کمترین میزان برسد.

مراقبت های قبل از کربوکسی تراپی

  • یکی از مهم ترین اقدامات قبل از کربوکسی تراپی انتخاب یک پزشک خوب و مجرب می باشد.
  • پس از انتخاب پزشک مورد نظر برای مشاوره به مطب او بروید و ناحیه تحت درمان را مشخص کنید تا پزشک بتواند شما را به خوبی راهنمایی کند.
  • نمونه کارهای پزشک مورد نظرتان را حتماً مشاهده کنید.
  • بیمار حتما پیش از مراجعه استحمام کرده و نظافت خود را رعایت کند.

مراقبت های بعد از کربوکسی تراپی

بعد از انجام این روش و برای رسیدن به نتایج دلخواه باید یک‌‎سری مراقبت ‌های ضروری را در دستور کار خود قرار دهید:

  • تا مدت 24 ساعت از حمام رفتن خودداری کنید.
  • به مدت 1 ماه از قرارگرفتن در مقابل نور شدید و مستقیم آفتاب خودداری کنید.
  • از کرم‌ های ضد آفتاب استفاده کنید.
  • تا زمان تعیین شده از انجام فعالیت ‌های سنگین و ورزش خودداری کنید.
  • تا زمان تعیین شده انجام کارهایی از قبیل شناکردن، سونا و جکوزی ممنوع است.
  • مصرف کامل قرص‌ ها و کرم ‎هایی که پزشک شما تجویز کرده است.

کربوکسی تراپی

اثرات و نتایج کربوکسی تراپی

ماندگاری این روش به عواملی از جمله هزینه کربوکسی تراپی دور چشم ، تعداد جلسات موردنیاز، شدت چین‌وچروک، پف و یا تیرگی اطراف چشم بستگی دارد. بطور کلی روش کربوکسی تراپی دائمی نیست و ماندگاری آن ارتباط مستقیمی با سن، شدت تیرگی ‌ها و چروک‌ ها دارد. از این روش می ‌توانید برای رفع تیرگی پف چشم استفاده کنید که ماندگاری حدود 6 ماه دارد که با تکرار آن مدت ‌زمان ماندگاری بیشتری خواهد داشت.

دوره نقاهت کربوکسی تراپی

این روش تقریبا هیچ دوره نقاهت خاصی ندارد.

تعداد جلسات کربوکسی تراپی

تعداد جلسات کربوکسی ‌تراپی به درمان و مناطقی که تزریق انجام می ‌گیرد، بستگی دارد. اگر قصد دارید با استفاده از کربوکسی‌‎ تراپی چربی ‌های موضعی خود را بصورت کامل از بین ‌ببرید، بهتر است تعداد جلسات را هر هفته یا 1 هفته در میان به تعداد 8 تا 10 جلسه انجام دهید و برای تثبیت بهتر پس از اتمام کامل دوره براساس نظر پزشک سالیانه کربوکسی را انجام دهید.

اگر از کربوکسی‌ تراپی برای درمان سلولیت استفاده می ‌کنید باید بدانید که برای از بین ‌بردن کامل آن بین 6 تا 10 جلسه در فاصله 1 یا 2 هفته نیاز است.

مشاوره

کلینیک بین المللی پوست ، مو و زیبایی الهیه با کادری مجرب و متخصص در هر نوع زیباسازی و جوانسازی به صورت حضوری و در صورت عدم امکان زیبا جویان عزیز برای مشاوره حضوری همه ساعت می تواند به زیبا جویان عزیز مشاوره تلفنی را ارایه کند.

شاید این مطالب نیز برای شما مفید باشد :

https://clinicelahieh.com/%da%a9%d8%b1%d8%a8%d9%88%da%a9%d8%b3%db%8c-%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d9%be%db%8c/

https://clinicelahieh.com/%d9%87%d8%b2%db%8c%d9%86%d9%87-%d9%88-%d9%85%d8%b2%d8%a7%db%8c%d8%a7%db%8c-%d8%b4%da%af%d9%81%d8%aa-%d8%a7%d9%86%da%af%db%8c%d8%b2-%da%a9%d8%b1%d8%a8%d9%88%da%a9%d8%b3%db%8c-%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d9%be/

https://clinicelahieh.com/%d9%85%d8%b1%d8%a7%d9%82%d8%a8%d8%aa-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%82%d8%a8%d9%84-%d9%88-%d8%a8%d8%b9%d8%af-%da%a9%d8%b1%d8%a8%d9%88%da%a9%d8%b3%db%8c-%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d9%be%db%8c-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa/

نتیجه گیری

کربوکسی تراپی یکی از روش های زیبایی درمانی می باشد که به کمک گاز کربن دی اکسید می توان به جوانسازی پوست و رفع مشکلات پوستی زیبا جویان عزیز کمک کرد. در این روش با استفاده از ابزارهای مخصوصی گاز را زیر پوست منتقل می کنند.

مزیت های زیادی مثل از بین بردن پف چشم، چین و چروک، از بین بردن سیاهی دور چشم، از بین بردن چربی های اضافی و… باعث شده تا کربوکسی تراپی به یکی از روش های محبوب تبدیل گردد.

مشاوره رایگان خدمات زیبایی

کلینیک الهیه

مشاوره رایگان کلینیک بین المللی پوست موزیبایی الهیه-کلینیک الهیه

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه-کلینیک الهیه

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز  می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09120043630

02191012756

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 2 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinicelahieh

ارائه مراقبت های مربوط به خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

clinicelahieh.ir

لینک آپارات: https://www.aparat.com/v/KfcIH

لینک نماشا:

https://www.namasha.com/v/oIw1BjOK

https://t.me/clinic_elahieh

گپ

https://gap.im

سروش

https://splus.ir/clinicelahieh

ایتا

https://eitaa.com/clinicelahieh

روبیکا

https://eitaa.com/clinicelahieh

توییتر

https://twitter.com/clinicelahieh?s=09