آبرسانی به پوست چیست؟

آبرسانی به پوست چیست؟

آبرسانی به پوست چیست؟

با توجه به اینکه پوست بیرونی ترین اندام بدن و با بخش های مختلفی در تماس است، توجه به سلامت آن از اولویت هاست. امروزه بیش تر خانم‌ها به جوانی، شادابی و زيبايي پوستشان بیش از قبل اهمیت می‌دهند . یکی از روش های شاداب کردن پوست، آبرسانی است که این کار بیش تر در آرایشگاه ها انجام ميشود .

اکثر آرایشگران معتقد هستند آبرسانی به پوست براي هر پوستی و هر سنی بدون ضرر است و با توجه به نوع هر پوست، ميشود شیوه های مختلفی براي این کار برگزید . آن ها ميگويند آبرسانی به ترميم، جرم گیری، پاک سازی، لایه برداری و… کمک ميکند .

آبرسان پوست یا هیدرودرمی به معنی رطوبت رساندن به پوست است. با انجام آبرسان پوست میتوان سلول های آنرا سرزنده کرد تا تأثير بسزایی در شاداب بودن و جوانسازی پوست داشته باشند.

با افزایش سن، پوست آغاز به شکننده شدن و بروز چروک ميکند . اشخاص باید از سنین 30 سالگی به بعد به فکر رسيدگي به پوست خویش باشند. یکی از تاثیرگذارترین کارهایی که میتوان براي این کار انجام داد، پیروی از رژیم غذایی سالم هست.

آشامیدن 8 لیوان آب در روز هم میتواند در این امر کمک شایانی کند. استفاده میوه و سبزیجات را هم نباید فراموش کرد. افرادی که دارای پوست خشک و عادی هستند، باید از کرم آب رسان پوست استفاده کنند.

کلینیک آراد

کلینیک بین المللی پوست موزیبایی آراد-کلینیک آراد

بهترین سن براي آبرسانی چیست؟

از30 سال به بالا، برای این که با افزایش سن، چروک پوست( به خصوص در پوست های خشک) بیش تر ميشود . امروزه با بکار بردن شیوه هایی میتوان با تزریق مواد جاذب آب، پوست را هیدراته کرد. رایج ترین شیوه، مزوتراپی هست که در آن هیالورونیک اسید که یک گلیکوپروتئین جاذب آب هست به پوست داده ميشود تا کم بود آنرا جبران کنیم.

هیالورونیک اسید در پوست همه اشخاص وجود دارد ولی با افزایش سن مقدارش کم ميشود و از دلایل خشک تر شدن پوست، کم شدن آن است.

آیا کسی که تغذیه سالمی داشته باشد، یعنی روزی 8 لیوان آب، میوه و سبزی کافی که سبب طراوت پوست میشوند ، استفاده کند و پوست خوبی هم داشته باشد، باز هم به آبرسانی احتیاج دارد؟

نه، آبرسانی یک کار فانتزی است، نه یک شیوه درمانی. این کار بیش تر براي زیبا و شاداب کردن پوست انجام ميشود ، بدین ترتیب کسی که پوست خوبی دارد، به آن نیازی نخواهد داشت

به چه دلیل باید از انواع کرم های مراقبتی استفاده کرد؟

گذشته از هر چیز لازم به یادآوری است هر آنچه که می خورید و می نوشید در پوست انسان که حکم بزرگ ترين عضو بدن را دارد، تاثیر گذار است و زیرا پوست نخستین عضوی است که در نظر نخست دیده ميشود ، بایستی که به نگهداری از آن اهمیت دهیم.

در کل 30 درصد پوست از آب و چربی تشکیل شده است که اگر پوست رطوبت و طراوت خویش را از دست دهد و در اصطلاح دهیدراته شود، دچار خشکی شده و ظاهر آن پوسته پوسته شده و خط و خطوط پیری بسیار سریعتر از هنگام ظاهر ميشود .

هیچ ميدانيد ایجاد کشیدگی و خشکی در پوست منجر به ترک‌خوردگي شده و لایه های تحتانی در معرض باکتری ها و عفونت های احتمالی قرار می گیرند. بدین ترتیب استفاده از انواع آبرسان ها و مرطوب کننده ها بسیار ضرورت دارد.

اصلی ترین وظیفه کرم های آب رسان و مرطوب کننده چیست؟

کرم های آبرسان باعث تقویت پوست شده و به علت تحریک کلاژن سازی و الاستین پوست از ایجاد چروک و پیری زودرس پيش‌گيري نموده و سبب جوان سازی و طراوت پوست میشوند .

از طرف ديگر کرم های مرطوب کننده به علت وجود عناصری مثل اسید هیالورونیک، گلیسیرین، سوربیتول، روپیلن گلیکول، اسید لاکتیک و عصاره بلغور جو دو سر باعث جذب مولکول های آب به پوست شده و از این طريق باعث نرمي و طراوت پوست میشوند . هم زمان با جذب آب توسط پوست نرمي و طراوت ایجاد می شود .

ولی براي حفظ این خاصیت بایستی از کرم های مرطوب کننده دارای روغن بادام شیرین، روغن زردآلو، کره شی و کره کاکائو استفاده نمود، برای این که با تشکیل یک لایه محافظ بر روی پوست جلوی از دست رفتن آب بین بافتی را می گیرند.

پوست

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد-پوست

بهترین سن و بهترین زمان براي استفاده از کرم های آبرسان؟

هر کسی حتی در زمان بچگی و نوجوانی خویش متوجه جنس پوست خویش ميشود و باید که کم و بیش از این محصولات مراقبتی استفاده نماید. ولی پس از سن 30 سالگی استفاده از محصولات آب رسان و مرطوب کننده الزامیست، برای این که در این سن رفته رفته روند پیری آغاز شده و بدن ميزان کمتری الاستین و کلاژن تولید ميکند ، که اینها دلایلی بر وقوع پیری هستند، بنابراین به منظور پيش‌گيري از پیری زودرس باید استفاده دائم و روزانه را در دستور زندگی خویش بگذارید .

ولی بهترین زمان استفاده پس از حمام هست، به طوری که اول در حمام از یک اسکراب مطلوب استفاده نمایید، اسکراب ها منفذها بسته پوست را باز نموده و سلول های مرده را از بین می برند، بنابراین در این زمان آبرسان بهتر جذب شده و بیش تر به تقویت پوست کمک ميکند .

به چه دلیل باید از آبرسان استفاده کرد؟

چند سالی هست که بعضی از سالن های آرایشی اقدام به ارائه خدماتی مانند پیلینگ، پاک سازی یا آبرسانی پوست کرده اند ، در آبرسانی پوست، از راه بیرونی رطوبت پوست را افزایش می‌دهند .

با این روش رطوبت رسانی به سلول های لایه شاخی و تورژسانس افزایش یافته و سلول ها تورم کرده و در نهایت پوست شاداب تر ميشود . ولی فراموش نکنید که این خدمات زيبايي دارای نتایج کوتاه مدتی هستند که بهتر هست پیش از مهمانی ها یا مجالس انجام بدهید.

تفاوت آبرسان و مرطوب کننده چیست؟

تفاوت آبرسان و مرطوب کننده در زمان مصرف اونهاست، یعنی اول باید شما ميزان خشکی پوست را تشخیص دهید و بسته به احتیاج پوستتون از این محصولات استفاده نمایید.

آبرسان ها، محصولاتی هستند که براي درمان دهیدراته شدن پوست کاربرد دارند تا آب مورد نیاز پوست را تأمين نمایند.

مرطوب کننده ها، براي درمان پوسته پوسته شدن دور لب ها و خشکی روی صورت کاربرد دارند، برای این که دارای روغن و چربی هستند.

در حقیقت مسوولیت اصلی یک مرطوب کننده حفظ رطوبت پوست است و مسئولست آبرسان جذب آب مورد نیاز پوست است و هیچگاه نباید پوست های خشک از آبرسان استفاده کنند، برای این که اونها نیازمند مرطوب کننده هستند.

پوست کم آبی که به اندازه مورد نیاز آبرسانی نشده هست، هم چنان ظاهری درمانده و سفت دارد و پوستی که خشکه، ولی هیدراته شده، مرطوب نیست و هم چنان نشانه هایی از خشکی و پوسته پوسته شدن در آن مشاهده ميشود .

نقطه مشترک آبرسان ها و مرطوب کننده ها:هر دوی این محصولات خاصیت آبرسانی دارند و وظیفه اصلی آن ها نفوذ آب به سلول های پوست است، ولی آبرسان ها این وظیفه را به شکلی کاملاً حرفه ای انجام می‌دهند .

انواع روش های کلینیکی ابرسانی پوست

آبرسانی پوست با روش هیدرودرم

یکی از روش های معروف و شناخته شده از انواع روش‌های آبرسانی پوست روش هیدرودرم می‌باشد. که در کلینیک‌های زیبایی به صورت پیشرفته برای جوانسازی و زیبایی پوست و همچنین تامین رطوبت مورد نیاز پوست افراد به کار برده می‌شود.

اما باید توجه داشته باشید که هیدرودرم یک روش موقتی می‌باشد. و با گذشت زمان از بین خواهد رفت و ماندگاری همیشگی ندارد.

فقط برای مدتی پوست شما را مرطوب نگه داشته و شما می‌توانید هر چند وقت یکبار مجددا از این روش برای آبرسانی پوست خود انجام دهید.

در این روش از یک دستگاه هیدرودرمی برای آبرسانی استفاده می‌شود. از طریق این دستگاه ژل آبرسان به سلول‌های خشک شده نفوذ کرده  و در این روش علاوه بر ژل آبرسان از آب، اکسیژن و گازهای پزشکی نیز استفاده خواهد شد.

بعد از آن یک شست و شوی پر فشار بر روی پوست صورت انجام می‌شود و باعث از بین بردن مواد زائد و باز شدن حفره‌ها شده و مواد زائدی که سال‌ها روی پوست شما بوده است را از روی پوست پاک می‌کند.

همین اتفاق باعث شادابی و جوان‌تر شدن پوست افراد خواهد شد.

آبرسانی پوست به روش هیدرودرم آبریژن

یکی دیگر از انواع روش‌های آبرسانی پوست روش هیدرودرم آبریژن است. این روش به وسیله میله‌ای که سر الماسی دارد انجام می‌شود که این میله را به آرامی روی پوست فرد ماساژ می‌دهند.

این میله با مکیدن سلول‌های مرده پوست آن را جدا می‌کند و سپس از طریق همان میله میزان آب کافی را به پوست فرد تزریق کرده و آبرسانی به پوست انجام می‌شود.

این شست و شو هیچ گونه دردی ندارد و به آرامی انجام می‌شود و در پنج جلسه اثربخشی لازم صورت می‌گیرد. در این روش نیز از آب و اکسیژن و انواع گازهای پزشکی استفاده خواهد شد تا پوست فرد شاداب و جوان‌تر شود.

در این روش بعد از آبرسانی به پوست گردش خون میکرو نیز برای فرد انجام می‌شود.

فیشیال

فیشیال یا پاکسازی پوست صورت برای افرادی که پوست متراکم، کم آب و منافذ باز دارند یا کسانی که آرزو دارند پوستی نرم‌تر، صاف‌تر و جوان‌تر داشته باشد، مناسب است. این نوع پاکسازی با کاری که در آرایشگاه‌ها به عنوان پاکسازی پوست انجام می‌دهند متفاوت می‌باشد.

اسکین بوستر

اسکین بوستر‌ها یکی از انواع مزوژل می‌باشند که به پوست صورت تزریق می‌شوند. اگر به مقدار بالایی از آبرسانی پوست نیاز دارید، این روش می‌تواند موثر باشد و نیاز شما را براورده کند.

اسکین بوسترها نوعی پرکننده پوستی می‌باشند که به جای لیفت صورت یا افزایش حجم پوست، کیفیت پوست را از درون بازیابی می‌کنند.

موارد مورد استفاده در این روش از اسید هیالورونیک آزاد کننده تشکیل شده که باعث آبرسانی پوست شده و به حفظ ظاهری تازه، محکم و سالم برای پوست کمک شایانی می‌کند.

انواع روش های ابرسانی خانگی پوست

پوست را از درون آبرسانی کنید.

یکی از بهترین انواع روش‌های آبرسانی پوست صورت، آب می‌باشد. آب در دسترس‌ترین کمک کننده به پوست‌های کم آب و دهیتدارته است. برای کمک به درخشش و شادابی پوست، روزانه به مقدار فراوان آب بنوشید.

پوست زمانی که آبرسانی شده باشد، به بدن در رفع سموم کمک خواهد شایانی خواهد کرد. وقتی بدن ما از طریق دستگاه گوارش تلاش می‌کند تا سموم را از بین ببرد، می‌تواند از طریق پوست به صورت دهیدراته شدن نشان داده شود.

بنابراین مقدار روزانه H2O خود را بالا برده تا به زودی متوجه تفاوت در نوع، بافت، کیفیت و شادابی پوست خود بشوید.

از محصولات آبرسان استفاده کنید.

اگر پوست کم آبی دارید، کرم‌های آبرسان بسیار توصیه می‌شوند. استفاده از محصولاتی که در پوست شما نفوذ کرده و آب را به سلول‌ها می‌رسانند. اگر بدنبال یافتن آبرسانی با کیفیت عالی هستید دنبال مواد زیر در کرم آبرسان خود باشید:

اسید هیالورونیک

نقش مهمی در حفظ خاصیت ارتجاعی پوست و آبرسانی آن دارد. خاصیت اتصال و جذب آب توسط اسید هیالورونیک به ساختن مجدد پوست شما کمک می کند و همچنین از علائم اولیه پیری پیشگیری می‌کند.

گلیسیرین

گلیسیرین یکی از عناصر محبوب در صنعت زیبایی می‌باشد، دارای خواص آبرسانی است که پوست شما را از خشکی و خارش نجات می‌دهد. دلیل آن خاصیت رقیق کنندگی گلیسیرین می‌باشد. بنابراین با جذب رطوبت از محیط بر روی سطح پوست شما اثر خواهد گذاشت.

اوره

یکی دیگر از عناصر مهم در دنیای زیبایی پوست، اوره می‌باشد که پروتئین سخت شده را شل کرده و باعث تجزیه آن می‌شود و پوست شما را از زبری و خارش رها می‌سازد.

سرامیدها

سرامیدها مواد پر کننده پوست می‌باشند، مانند سیمانی که آجرهای یک ساختمان را پشتیبانی می‌کند. آنها سد پوست شما را تشکیل داده و ترمیم می‌کنند، که از خارج شدن آب جلوگیری کرده و رطوبت را حفظ خواهد کرد.

محیط پوست خود را تمیز نگه دارید.

تمیز نگه داشتن پوست صورت یکی دیگر از انواع روش‌های آبرسانی پوست می‌باشد. بعد از اینکه از محل کار یا بیرون بازگشتید حتما آرایش خود را به خوبی پاک کنید.

شست و شو دهنده مناسب پوست شما در این زمینه به کمک می‌آیند تا پوست پس از شسته و تمیز شدن دچار خشکی نشود. این مواد با داشتن مرطوب کننده‌ها و روغن‌های مختلف پوست را صاف، متعادل و مرطوب خواهد کرد.

مواد غذایی سرشار از آب مصرف کنید

میوه‌ها و سبزیجات علاوه بر اینکه مرطوب کننده هستند بلکه از نظر خواص دیگر برای پوست مفید می‌باشند. میوه‌های مرکبات مثل پرتقال و لیمو سرشار از ویتامین C هستند و آبمیوه این مواد، برای حفظ بافت پوست شما بسیار مهم می‌باشد.

غذاهای سرشار از ویتامین A و B3 نیز برای بهبود سلامت کلی پوست ضروری هستند.

از استحمام طولانی و گرم پرهیز کنید.

استحمام کردن برای مدت زمان طولانی می تواند سد پوست را از بین ببرد. این امر موجب از بین رفتن رطوبت و روغن های لازم مفید پوست شده که باعث کمبود آب پوست شما می‌شود. استفاده از آب ولرم در هنگام استحمام ایده آل است.

استفاده از ماسک‌های مناسب صورت

یکی دیگر از انواع روش‌های آبرسانی پوست ماسک صورت می‌باشد. که با مواد مرطوب کننده و آبرسان بسته بندی شده است.

ترکیب ماسک صورت و مرطوب کننده در رژیم روزانه پوست باعث مرطوب شدن پوست می‌شود. همچنین می‌تواند ظاهر شدن چروک‌های عمیق و حلقه‌های سیاه دور چشم را کم کند.

بهترین ماسک های آبرسان پوست خانگی

ماسک آب رسان فلفل رنگ سیاه و ماست:

شاید فکر کنید که فلفل باعث سوزش پوست شود ولی این بی کس یک باور است و همین. فلفل سیاه سرشار از ویتامین ها هم چون A، K، املاح معدنی و آنتی اکسیدان های موثر هست و براي درمان خشکی پوست میتواند یکی از ترکیبات اصلی ماسک آبرسان صورت باشد.

براي تهیه نخستین ماسک یک قاشق فلفل قرمز اسیاب نشده را رنده کنید و با دو قاشق غذاخوری ماست مخلوط کنید. این مخلوط را به مدت 2 تا3 دقیقه روی پوست خویش بگذارید .

هنگامی که مخلوط روی پوست است به آرامی پوست خویش را ماساژ دهید و بعد صورت خود را با آب سرد فراوان بشویید. پس از آن با کرم مرطوب کننده پوست خویش را چرب کنید.

براي تهیه ماسک دوم با فلفل یک قاشق فلفل سیاه، یک عدد سفیده تخم مرغ، یک قاشق عسل را خوب با هم ترکیب کنید و پس از شستشو و خشک کردن پوست به مدت 15 تا 20 بر روی پوستتان بگذارید . بعد از چند وقتی کوتاه تأثير آنرا بر روی پوستتان مشاهده خواهید کرد.

ماسک آبرسان آواکادو

آواکادو یکی از میوه های استوایی فوق العاده موثر براي پوست است که توانایی آبرسانی بالایی دارد.

براي تهیه یک ماسک گیاهی و میوه ای فوق العاده براي پوست صورت یک قاشق آووکادو له شده، با یک قاشق ماست کم چرب و یک قاشق چای خوری چای رنگ سبز خشک اسیاب شده احتیاج داریم.

چای رنگ سبز را که به خوبی پودر شده درون آبکش ریخته و آبکش را روی ظرف آب درخال جوش بزارید تا چای مرطوب و نرم بشه، بعد آووکادو له شده و ماست بهش اضافه کنید و خوب هم بزنید. ماسک فراهم شده را 10 دقیقه روی پوست بگذارید و بعد آبکشی کنید.

ماسک چای سبز

براي استفاده ماسک چای سبز بهتر است از روش اسپری کردن استفاده کنید. به این ترتیب که اول آب داغی که شیره چای رنگ سبز وارد آن شده هست را صاف کنید. زمانیکه آب داغ سرد گردید میتوانید روغن ها و موادی که براي تندرستی پوستتان مفید هستند را به آن بفزایید.

این مخلوط را در یک بطری ای که سرش اسپری است بریزید و آنرا در یخچال قرار دهید. اکنون ماسک شما آماده است. بهتر از در روز چند مرتبه این آمیخته را به پوستتان اسپری کنید.

با به کاربستن این کار پوست صورت در گرما میتواند خنک شود و آبرسانی می شود . در نتيجه پوست میتواند تازگی و طراوت اش را مجدد پیدا کند و براي شما پوستی جوان و شاداب به ارمغان بیاورد.

ماسک آبرسان بادام وعسل:

براي تهیه یک ماسک خوب آبرسان براي پوست، کافی است 3 قاشق غذاخوری عسل را با دو قاشق غذاخوری روغن بادام در ظرفی مخلوط نموده و آنرا روی حرارت آرام بگذارید . مخلوط را اندکی بعد از گرم شدن از روی حرارت بردارید. ماسک آماده را 20 تا 30 دقیقه روی پوست بگذارید و بعد بشویید.

ماسک آبرسان صورت خیار و گلاب:

پوست خیار را به کمک رنده ريز‌ريز کنید و آنرا به مدت 30 دقیقه درون گلاب مرغوب خیس کنید. بعد پوست خیار خیس شده در گلاب را به مدت 20 دقیقه روی پوست صورتتان ماسک کنید. استفاده از این ماسک بصورت روزانه تأثير زيادي در افزایش آبرسانی و برطرف شدن زبری پوستهای خشک دارد.

مرطوب کننده هوا مناسب می‌باشد

مرطوب کننده هوا نیز یکی دیگر از انواع روش‌های آبرسانی پوست صورت است. وقتی رطوبت هوا به خصوص در ماه‌های سرد سال کم می‌شود یک دستگاه رطوبت ساز کوچک در اتاق خود قرار دهید تا هوای اتاق را مرطوب کند و آب مورد نیاز پوست شما را حفظ کند.

مصرف عسل مفید است

عسل یکی از بهترین انواع روش‌های آبرسانی پوست صورت می‌باشد. عسل خام و طبیعی که تحت تأثیر گرما قرار نگرفته باشد و یا پاستوریزه نشده باشد، سرشار از آنتی اکسیدان‌ها و ترکیبات درمانی است که برای طیف وسیعی از بیماری‌های زیبایی از جمله یک چهره خشک مناسب می‌باشد.

عسل یک رقیق کننده طبیعی است که در حفظ رطوبت بسیار عالی است. روش استفاده از آن بسیار ساده است ابتدا عسل را روی پوست خشک مالیده، حدود 10 دقیقه بعد آن را با آب گرم شست و شو دهید.

مصرف امگا 3

امگا 3 در ماهی روغنی، روغن بذر کتان، دانه چیا و گردو موجود است که یک ماده مغذی مهم برای حفظ رطوبت پوست است. چربی‌های امگا 3 برای پوست سالم ضروری بوده و به نگه داشتن آب و رطوبت در سلول‌ها کمک شایانی می‌کند.

این چربی‌های سالم دارای نقش ضد التهابی هستند و برای کمک تسکین هرگونه قرمزی در اثر قرار گرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب مفید باشد

خوردن غذاهای سرشار از این ماده مغذی مانند ماهی روغنی (ماهی خال مخالی، ساردین، ​​ماهی قزل آلا، ماهی تازه و ماهی قزل آلا) یا مصرف مکمل مانند روغن کبد ماهی که یک منبع طبیعی سرشار از ویتامین D می‌باشد می‌تواند به شما در بهتر شدن وضعیت پوست کمک کند.

مصرف عصاره‌ها و روغن‌های طبیعی

عصاره‌ مواد و گیاهان ارگانیک با خواص جادویی مثل جوانه گندم، آلوئه‌ورا، روغن آرگان، گلیسیرین و روغن جوجوبا نقش مهمی در آبرسانی و جوانسازی صورت دارد.

علاوه بر این‌، ترکیباتی مثل هیالورونیک اسید، ویتامین E، روغن شتر مرغ، ویتامین‌های A و B و اسیدهای چرب طبیعی هم به بازسازی بافت‌های پوست و جلوگیری از پیری زودرس کمک می‌کند.

این ترکیبات معمولاً در محتویات محصولات تخصصی مراقبت از پوست یافت می‌شود.

استفاده از ماسک‌های ارگانیک

ماسک‌های مراقبتی پوست سرشار از مواد و کرم‌های مرطوب‌کننده می‌باشند؛ عصاره‌های موجود در این ماسک‌ها باعث تغذیه سلول‌ها و تامین آب مورد نیاز پوست خواهد شد.

 استفاده از کرم‌های ضد آفتاب

در ماه‌های گرم سال بدلیل قرار گرفتن حتی به مدت کم در معرض نور مستقیم خورشید باعث دی‌هیدراته شدن یا کم آبی پوست می‌شود. استفاده از ضد آفتاب‌ها می‌تواند خشکی یا کم‌آبی پوست در اثر آسیب‌های ناشی از اشعه‌های UVB و UVA را کم یا کنترل کند.

مصرف کافئین را کاهش دهید

مصرف کافئین و الکل، مقدار آب ذخیره‌شده در پوست‌ها را به میزان زیادی کاهش می‌دهند. برای جلوگیری از خشکی یا کم‌آبی پوست بدن، مصرف کافئین به حداکثر 2 فنجان در روز محدود شود.

در این مقاله ما قصد داریم زیبا جویان عزیز را با یکی از روش هایی موثر که در کلینیک بین المللی زیبایی پوست و مو آراد انجام میگردد اشنا کنیم.

این روش هیدروم ابریژن می باشد و در طول این مقاله مزایای و معایب دوره نقاهت وهزینه های و موارد دیگر ان را مورد بررسی قرار می دهیم. پس توصیه میکنم زیبا جویان عزیزز تا انتها این مقاله با ما همراه باشند.

هیدرودرم ابریژن چیست؟

هیدرودرم ابریژن روشی مناسب برای پاکسازی پوست و آبرسانی به پوست است که با استفاده از دستگاه هیدرودرم ( یا همان دستگاه بیوهیدرودرمی ) انجام می شود . هیدرودرم به نام های دیگری از جمله فیوژن صورت، آکوادرم ابریژن، هیدراته کردن صورت و یا میکرودرم ابریژن مرطوب نیز بین عموم مردم شناخته شده است.
در این درمان غیرتهاجمی از هیدروتکنولوژی برای لایه‌برداری، سم‌زدایی، جوانسازی، آبرسانی و تحویل مواد مغذی به پوست استفاده می‌شود. هیدرودرم آبریژن نتایجی آنی را بدون تحمیل ناراحتی، تحریک یا نیاز به استراحت به دست می‌دهد.

در این روش از خاصیت طبیعی آب و اکسیژن برای لایه‌برداری سطحی پوست استفاده می‌شود. در این روش از ساینده‌های سخت کریستالی استفاده نمی‌شود بنابراین درد ندارد.
در دستگاه بیوهیدرودرم از هیچ ماده شیمیایی استفاده نمی‌شود و حتی نسبت به روش استاندارد پیلینگ صورت، دارای عوارض جانبی کمتری است. حتی الماسه دستگاه نیز با دقت بیشتری عمل کرده و نتایج ظریف‌تری بر جای می‌گذارد. درنتیجه کنترل دستگاه نیز راحت‌تر و دقیق‌تر است.

در این روش از اکسیژن با فشار بالا استفاده می‌شود تا آب استریل شده را با سرعت فراصوت به پوست منتقل کند. این کار باعث ایجاد قطرات بسیار ریز آب می‌شود که به پوست برخورد کرده و به‌راحتی سلول‌های مرده‌ی پوست را از سطح پوست جدا می‌کنند.
در این لحظه جریان خون پوست بهبودیافته، رطوبت رسانی به عمق پوست انجام می‌شود و درنتیجه سطح ایده آلی از رطوبت برای تقویت پوست به دست می‌آید.

این مخلوط فوق اشباع دو ماده‌ی اصلی طبیعت، آب و اکسیژن، برای رشد و ترمیم سلولی، تحریک رشد کلاژن و استحکام و انعطاف‌پذیری پوست ضروری است. هنگامی‌که پوست شما در حال هیدرودرمی است اکسیژن به سطح پوست تزریق می‌شود تا سلول‌های پوست را احیا کند و درنتیجه به بدن کمک کند که به‌منظور جوان‌سازی مؤثر پوست، کلاژن جدید تولید کند.
اکسیژن یک ماده‌ی اثبات‌شده برای بهبود و ترمیم پوست است، باکتری‌های غیر هوازی پوست را از بین می‌برد، جریان خون در بافت پوست را افزایش می‌دهد و درنتیجه پوستی سالم‌تر ایجاد می‌کند.

مراحل انجام هیدرودرم ابریژن

هیدوردرم ابریژن بر پایه‌ی تکنیکی بسیار پیشرفته به نام «افیوژن پوستی همزمان» بنا شده است. یعنی همزمان با لایه برداری، موادی را به پوست وارد می‌کنیم که خاصیت جوانسازی و درمانی دارند. در عین حال اساس مراحل درمانی بسیار ساده‌اند و در ۶ مرحله بسیار مفید برای پوست انجام می‌شوند.

سم‌زدایی

در این مرحله به کمک روش‌هایی سیستم لنفاوی پوست را تخلیه می‌کنیم. این کار به سم‌زدایی پوست معروف است و باعث خونرسانی بهتر به پوست صورت و گردن می‌شود. مرحله‌ی سم‌زدایی به ما کمک می‌کند که آبرسانی و بازآوری رطوبت پوست را به نحو احسنت انجام دهیم و از آن مهم‌تر، کاری می‌کند که اثرات درمانی برای مدت طولانی‌تر پایدار بماند.

پاکسازی

در مرحله دوم، لایه‌ای از پوست که دارای سلول‌های مرده است برداشته می‌شود. این کار به لایه برداری یا اکسفولیاسیون معروف است. لایه برداری در هیدرودرم ابریژن به شکلی طراحی شده که فقط لایه‌ی استراتوم کورنیوم پوست برداشته شود. این لایه خارجی‌ترین لایه روپوست است که از آلودگی‌ها و سلول های مرده ساخته شده و بدن شما به صورت طبیعی تلاش می‌کند که از شر آن‌ها خلاص شود.

لایه برداری در روش قدیمی‌تر میکرودرم ابریژن به کمک کریستال‌ها یا دستی نوک الماسی انجام می‌شد. تفاوت کلیدی این دو روش با کاربرد درمانی یکسان در این است که در هیدرودرم ابریژن قبل از لایه برداری، پوست را پاکسازی و تغذیه می‌کنیم.

دستی دستگاه هیدرودرم به سیستم پنوماتیک یا هوای فشرده مجهز است. این سیستم سرم یا محلولی را روی پوست شما می‌پاشد که حاوی گلوکوزامین، لاکتیک اسید و  عصاره‌های گیاهی بسیار مفید برای پوست است.

این سرم باعث جدا شدن سلول‌های مرده و آلودگی‌های پوست می‌شود. پس تا اینجای کار پوست را پاکسازی کرده و موادی مفید به آن رسانده‌ایم. همزمان سلول‌های مرده و آلودگی‌های پوست را نیز جدا کرده‌ایم.

افزودن مواد شفاف کننده

خوب تا اینجا لایه‌های مرده و آلوده پوست کنده شده‌اند. در مرحله سوم تلاش می‌کنیم تا با استفاده از اسیدهای ملایم و ضعیفی مثل سالیسیلیک اسید و گلیکولیک اسید پوست شما درخشان و شفاف کنیم.

این اسیدها مواد به جا مانده در منافذ پوستی مسدود را شل می‌کنند که برای درمان پوست‌های چرب و پوست‌های متسعد آکنه و جوش بسیار مفید است. پس می‌بینید که هیدرودرم ابریژن فقط روشی برای جوانسازی پوست نیست، بلکه به شکل موثری باعث ارتقای سلامت پوست شما می‌شود.

استخراج

در این مرحله باز هم پوست را پاکسازی می‌کنیم. سرم و اسیدی که در مراحل قبل استفاده کردیم، لایه برداری خود را انجام داده‌اند و از این جا به بعد باید لایه‌های جدا شده را برداشت کنیم. سیستم پنوماتیک پیشرفته‌ی دستگاه در این مرحله به شکل یک ساکشن یا مکنده‌ی بسیار قدرتمند عمل می‌کند.

مکنده‌ی هیدرودرم منافذ بسته پوستی را باز کرده و لایه‌های برداشت شده از پوست را جمع آوری می‌کند. حتی می‌توانید در آمدن جوش‌های سرسیاه خود را ببینید. ساکشن همزمان با این کارها، پوست شما را ماساژ داده و خونرسانی را بهبود می‌بخشد.

آبرسانی

در این مرحله از درمان تمامی مواد کلیدی مورد نیاز پوست را به شکل سرم یا محلولی ویژه به پوست می‌رسانیم. سرم آبرسان سرشار از مواد آنتی‌اکسیدانی است که پوست شما را شفاف و درخشان می‌کند. اثرات درمانی این سرم حتی پس از یک جلسه نمایان می‌شود.

در این مرحله می‌توان از سرم درمابیلدر استفاده کرد که یک ماده‌ی پروتئینی ضد پیری است و باعث افزایش کلاژن سازی و بهبود چین و چروک‌های عمقی پوست می‌شود. سرم هیجان انگیز دیگری که در درمان استفاده می‌شود، بریتنول است که برای درمان لکه‌های پوستی معجزه می‌کند.

جوانسازی پایانی

در این مرحله از نوردرمانی استفاده می‌کنیم. لامپ‌های LED قرمز و مادون قرمز باعث جوانسازی پوست می‌شوند و همچنین قرمزی پوست را کاهش داده و شروع کلاژن سازی را تحریک می‌کنند. برای کسانی که پوست مستعد آکنه و جوش دارند، از LED آبی استفاده می‌کنیم که باکتری‌های عامل آکنه را می‌کشد.

مزایای هیدرودرم ابریژن

پاکسازی پوست از سلول های مرده، علت تیرگی و کدری پوست وجود همین سلول های مرده است.

بستن منافذ باز پوست، بسته شدن منافذ پوست یکی از مهم ترین عوامل یک دست و زیبا به نظر رسیدن پوست است.

اکسیژن رسانی به لایه های زیرین پوست.

کاهش و رفع چین و چروک پوست.

درمان جوش ها و آکنه های روی پوست.

درمان اسکار ها و کلوئید ها.

جوان و شاداب شدن پوست .

تقویت جریان خود در پوست.

آبرسانی و رفع خشکی پوست.

بدون درد و غیر تهاجمی است.

نیاز به دوران نقاهت و بستری شدن ندارد.

روش نوین و جدیدی است.

معایب هیدرودرم ابریژن

درمان هیدرودرم‌ابریژن یک روش ایمن و بدون عوارض جانبی ماندگار است. بر خلاف روش میکرو درم ابریزن که معمولا با قرمزی، تورم و کبودی پوست همراه بود، در هیدرودرم ابریژن بسیاری از این عوارض وجود ندارد و یا بسیار کاهش یافته است.

البته دقت داشته باشید که به دلیل حساسیت پوست بعد از انجام درم ابریژن، تا چند روز بدون ضد آفتاب (حداقل SPF 30) جلوی نور خورشید نروید. همچنین از مواد آرایشی و بهداشتی که موجب حساس شدن پوست می‌شود، استفاده نکنید. همچنین سعی کنید با لباس و کلاه از پوست خود در برابر نور خورشید محافظت کنید.

کاندیدا مناسب هیدرودرم ابریژن

هیدرودرم آبریژن مناسب افرادی می باشد که در پوست صورت علائمی مانند:

جوش سرسیاه

گرفتگی پوست

منافذ باز در صورت

خطوط ایجاد شده در پوست صورت به علت افزایش سن

پوست های چرب و مستعد جوش

پوست های تغییر رنگ

زخم و آکنه

لکه های تیره و قهوه ای

هیدرودرم آبریژن مناسب تمام پوست ها می باشد اما برای پوست های خشک بسیار مفید و موثر می باشد زیرا باعث نرمی و لطافت پوست می شود که انعطاف پذیرتر می شود. هم چنین این روش مناسب پوست های چرب می باشد که چربی پوست را گرفته و حفره های پوستی کاهش پیدا می کند. باید گفت آبی که در هیدرودرم آبریژن استفاده می شود ، عبارتند از:

آب مقطر

آب نمک

ترکیب آب با مواد معدنی و ویتامین ها

هزینه های هیدرودرم ابریژن

هزینه جوانسازی پوست با هیدرودرم، بسته به نوع پوست و هدف از انجام درمان، متفاوت است. گاهی اوقات این روش با روشهای دیگر ترکیب شده و در یک جلسه انجام میشوند.

در نتیجه نمیتوان برای این درمان یک هزینه ثابت تعیین کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد میتوانید در یک جلسه مشاوره رایگان شرکت کنید. در این جلسه با بررسی وضعیت پوست شما و درمانی که به آن نیاز دارید، از هزینه ها مطلع خواهید شد.

مراقبت های قبل از هیدرودرم ابریژن

افرادی که طی 6-12 ماه گذشته تحت درمان آکنه شدید و یا روش های لایه برداری بوده اند کاندیدای مناسبی نیستند.

با پوستی تمیز و بدون آرایش به کلینیک مراجعه نمایید.

48 ساعت پیش از انجام این درمان از مصرف هر نوع مواد شیمیایی که سبب ایجاد حساسیت پوستی در فرد می‎شود مانند وکس، باید اجتناب شود.

بعد از درما استفاده از کرم‎های ضدآفتاب ضروری است. تا حد امکان بیمار نباید در معرض پرتو آفتاب قرار گیرد اما در صورت لزوم می‎تواند به کمک ضدآفتاب، کلاه و عینک از پوست خود مراقبت نماید.

افرادی که به بیماری‎های عفونی پوستی مبتلا هستند نمی‎توانند این درمان را انجام دهند زیرا سبب گسترش ویروس در پوست آن‎ها می‎شود.

بیمار تا 12 ماه پیش از انجام هیدرودرم ابریژن نباید مورد درمان ایزوترتینوئین جهت از بین بردن آکنه شدید قرار گرفته باشد.

مراقبت های بعد از هیدرودرم ابریژن

آب زیاد بنوشید: سعی کنید روزی 8 لیوان آب مورد نیاز بدن خود را برسانید.

از مرطوب کننده های غنی با دستور پزشک استفاده کنید.

از پاک کننده های ملایم استفاده کنید و همیشه برای شست وشو از آب خنک استفاده کنید.

پوست خود را بادست زیاد لمس نکنید و از اینکه خراشی رو پوست ایجاد کنید دوری داشته باشید.

از قرار گرفتن در معرض آفتاب تا حد امکان جلوگیری کنید.

تا دو روز بهتر است پوست خود را آرایش نکنید.

افرادی بعد از یک جلسه هیدرودرم آبریژن آثار را بر روی پوست خود مشاهده خواهند کرد ولی کسانی که جنبه درمانی این روش را برای درمان آکنه انتخاب کرده اند بهتر است هر 6 هفته یکبار انجام دهند تا آثار آن را مشاهده کنند.

البته تعداد جلسات بستگی به مشکلات پوستی شما دارد و با توجه به شرایط بیمار دکتر تعداد جلسات هیدرودرم آبریژن را تجویز خواهد کرد.

با رعایت نکات اشاره شده و انتخاب مرکز معتبر و پزشک ماهر از زیبایی خود لذت خواهید برد.

اثرات و نتایح هیدرودرم ابریژن

همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم هیدرودرم ابریژن برای آبرسانی به هر نوع پوستی مناسب است. افراد با هر سن و جنسیتی و همچنین هر نوع پوستی که دارند می توانند از هیدرودرم ابریژن استفاده کنند.

با وجود اینکه انجام هیدرودرم ابریژن محدودیت سنی ندارد اما معمولا این روش برای افراد بالای 12 سال و افراد کمتر از 65 سال توصیه می شود. در کل موارد استفاده از هیدرودرم ابریژن در موارد زیر است:

درمان چین و چروک ایجاد شده روی پوست.

درمان جوش و آکنه.

درمان لکه های های قهوه ای روی پوست.

لکه های ناشی از آفتاب سوختگی را از بین می برد.

هموار کردن و هیدراته کردن پوست صورت.

سختی پوست را از بین می برد.

شادابی و روشن کردن پوست.

جلوگیری از پیری زودرس.

ایجاد بافت هایی سالم تر در پوست.

دوره نقاهت هیدرودرم ابریژن

این مراقبت پوستی نیاز به استراحت ندارد و شما میتوانید به راحتی به فعالیت های روزانه خود ادامه دهید.

تعداد جلسات هیدرودرم ابریژن

هر جلسه حدود نیم ساعت زمان نیاز دارد. برای تکمیل درمان باید بین 5 تا 10 جلسه هیدرودرم ابریژن را سپری کنید. البته این تعداد جلسات به میزان مشکلات پوستی و تشخیص پزشک شما بستگی دارد.

نتایج این روش از اولین جلسه به خوبی خود را نشان خواهد داد. پس از پایان هر جلسه، شما می‌توانید فعالیت‌های روزانه خود را شروع کنید. معمولا بین هر دو جلسه بین یک هفته تا 10 روز فاصله وجود دارد تا پوست خود را آماده کند.

هیدرودرم ابریژن چه تفاوتی با میکرودرم ابریژن دارد؟

در درمان میکرودرم ابریژن با الماس از سری‌های ساینده و لایه‌بردار برای برداشتن سطحی‌ترین لایه پوست استفاده می‌شود، در واقع قدرتمندترین لایه‌برداری فیزیکی در این روش انجام می‌شود. میکرودرم ابریژن بهترین روش برای پوست‌های زبر، دچار ضایعات رنگدانه‌ای شدید، دارای اسکارهای فرورفته یا پوستی است که انبوه سلول‌های مرده آن را ضخیم ساخته است.

اما در درمان هیدرودرم آبریژن از آب نمک و سرم‌های دیگر برای لایه‌برداری و پاکسازی متوسط پوست استفاده می‌شود. هیدرودرم آبریژن ملایم‌تر از میکرودرم ابریژن است و برای افرادی با پوست حساس مناسب‌تر است. همان طور که سلول‌های پوستی مرده در طول درمان لایه‌برداری می‌شود و جوش‌های سرسیاه بیرون کشیده می‌شود، پوست همزمان با سرم‌های درمانی پوشانده می‌شود تا تحریک کمتر شود.

پوست این سرم را به راحتی جذب می‌کند و به این ترتیب رطوبت و مواد مغذی ضروری برای پوست تامین می‌شود. هیدرودرم ابریژن برخلاف میکرودرم ابریژن پوست را گرم یا ملتهب نمی‌کند، بنابراین هیدرودرم ابریژن روشی ایمن و بدون درد برای درمان پوست‌های مستعد جوش، لایه‌برداری روزاسه و دیگر عارضه‌های پوست‌های حساس است.

مشاوره

کلینیک بین المللی زیبایی پوست و مو آراد با کادری مجرب و متخصص در هر نوع زیباسازی و جوانسازی به صورت حضوری و در صورت عدم امکان زیبا جویان عزیز برای مشاوره حضوری همه ساعت می تواند به زیبا جویان عزیز مشاوره تلفنی را ارایه کند.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد:

https://clinicarad.com/d4gs

https://clinicarad.com/k4cx

https://clinicarad.com/ohu1

نتیجه گیری

امروزه همه ما به دنبال یک روش بدون عوارض و راحت برای جوانسازی پوست خود هستیم. در این میان، راه های بسیاری برای زیباسازی پوست وجود دارد که می توان از آن ها استفاده کرد.

اما ممکن است که پوست ما با این روش ها سازگار نبوده و نتیجه دلخواه را به همراه نداشته باشد. یکی از روش هایی که با اکثر انواع پوست سازگار بوده و می توانید از آن برای جوانسازی پوستتان بهره ببرید، هیدرودرم ابریژن نام دارد

هیدرودرم ابریژن یکی از جدیدترین متد های جوانسازی پوست است که در حال حاضر در صنعت زیبایی رواج یافته است. این درمان شگفت‌انگیز بهترین فناوری را برای حذف سلول‌های خشک و مرده پوست از لایه های بیرونی ارائه می‌کند.

با توجه به اینکه هیدرودرم ابریژن درمانی غیر تهاجمی است و لایه برداری خیلی آرام انجام میشود، پوست به طور کامل هیدارته و آبرسانی میشود. سرم درمانی که در حین درمان به پوست تزریق میشود، کاملا وارد لایه اپیدرم پوست شده و با از بین بردن خطوطر ریز و حالت کسل و افتاده پوست جلوه ویژه ای به آن میبخشد.

لایه برداری ملایم سطح پوست را صیقل داده و با از بین بردن مواد باقی مانده در سلولهای پوستی منجر به عملکرد بهتر و دفع سبوم می شود. با انجام این درمان اکسیژن بیشتری به پوست رسیده و در نتیجه خون رسانی با کیفیت بهتری انجام میشود. تنها چند روز بعد از درمان متوجه حال خوب پوستتان خواهید شد.

در برخی موارد در حین درمان از نورهای LEDمخصوص هم استفاده میشود. نورهایی که به تولید کلاژن و الاستین کمک میکنند. این دو ماده باعث سفت شدن پوست می شوند تا ظاهر خطوط و چین و چروک های ظریف را کاهش دهد.

کلینیک آراد

کلینیک بین المللی پوست موزیبایی آراد-کلینیک آراد

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09130323292

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 1 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinic.arad

ارائه مراقبت های مربوط به خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

clinicarad.com/مراقبت-ها/

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

 https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

 https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه:

لینک آپارات:https://aparat.com/v/uTfMZ

لینک نماشا:https://www.namasha.com/v/wlwnuc9J

ویکی پدیا: https://fa.wikipedia.org

فیسبوک:  https://www.facebook.com

تویتر: https://twitter.com

لینک یوتیوب: https://www.youtube.com

تلگرام: https://telegram.org