پیکر تراشی و تزریق چربی

پیکر تراشی و تزریق چربی

پیکر تراشی و تزریق چربی

پیکرتراشی به منظور از بین بردن چربی های موضعی نواحی مختلف بدن بانوان و آقایان از جمله شکم ، باسن ، پهلوها ، ران ، غبغب و غیره انجام می گیرد .

که دارای روش های مختلف مانند لیپوماتیک ، لیپوسکشن ، اولترازد و غیره می باشد اگر زیبا جویی متقاضی این روش جراحی می باشد، اما اطلاعات کافی از آن ندارد می تواند این مقاله را تا انتها مطالعه فرماید.

در این مقاله به توضیح در رابطه با هزینه پیکرتراشی ، عوارض پيکرتراشي ، روش های انجام آن ، کاندیدای مناسب عمل پیکر تراشی و غیره پرداخته ایم که به طور حتم در تصمیم گیری شما کمک می کند.

البته همزمان با پیکر تراشی که با برداشت چربی های اضافی از بدن زیبا جویان عزیز انجام می شود، می توان همان چربی ها را طی گذراندن فرایندی به جاهای دیگر بدن که نیاز به تزریق چربی دارد، تزریق کرد.

مشاوره رایگان خدمات زیبایی 

کلینیک الهیه

مشاوره رایگان کلینیک بین المللی پوست موزیبایی الهیه-کلینیک الهیه

پیکرتراشی چیست ؟

دستیابی به تناسب اندام و داشتن وزن مناسب، برای هر فردی مهم می باشد.راه حلهای زیادی برای رسیدن به این هدف وجود دارد. از روش های تهاجمی گرفته تا غیر تهاجمی.

روش پیکرتراشی یا کانتورینگ یکی از رایج‌ترین روش ‌ها، برای دستیابی به وزن و تناسب اندام  است. با استفاده از این روش، هر ناحیه از بدن به شکل دلخواه شما تغییر می کند. در واقع می توان گفت با استفاده از این روش، چربی‌ های موضعی بدن از بین می‌ روند.

هدف اصلی این جراحی، رسیدن به اندامی مناسب و دلخواه است. در این روش هیچ آسیبی به بافت ‌ها و سیستم عصبی بدن شخص وارد نمی ‌شود. معمولا اشخاصی که دارای اضافه وزن می باشند، برای بهبود زیبایی ظاهر، اقدام به جراحی کانتورینگ خواهند کرد. البته باید در نظر داشته باشید که این روش کمک زیادی به کاهش وزن بالا نخواهد کرد.

در اصل این روش برای حذف چربی ناحیه های خاصی از بدن و تغییر فرم آنها صورت می‌ گیرد. پیکرتراشی شامل زیر مجموعه‌ های زیادی می باشد که یکی از معروف‌ترین آنها لیپوماتیک است.

گاهی اوقات برای دستیابی به بهترین نتیجه از چند روش برای بهبود وضعیت ظاهری افراد استفاده خواهد شد.

همچنین باید توجه داشت که انجام این جراحی، منوط به رعایت رژیم غذایی و فعالیت بدنی است. به این معنی که ابتدا بهتر است فرد رژیم و ورزش را به صورت منظم رعایت کند و درصورت نتیجه نگرفتن، نسبت به انجام این جراحی اقدام کند.

بعد از جراحی هم باید تمامی دستورالعمل‌های ارائه شده توسط جراح مو به مو اجرا شود تا نتیجه جراحی طولانی مدت باقی بماند.

پیکر تراشی

پیکر تراشی-کلینیک بین المللی پوست،مو و زیبایی الهیه

انواع روش های پیکرتراشی

پيکرتراشي معمولا به سه روش لیپوماتیک ، اولترازد و بادی جت انجام می گیرد.

1-لیپوماتیک :

لاغری در این تکنیک با استفاده از دستگاهی به نام لیپوماتیک انجام می گیرد که متشکل از یک میله فلزی عمل کننده می باشد.

نوک میله مذکور ، جهت ایجاد لرزش های کوچک در اندام های مختلفی از بدن که با تجمع چربی مواجه اند ، وارد می شود و از طریق ایجاد لرزش منجر به تجزیه چربی ها به تکه های کوچکی می شود . در نهایت چربی هایی که تجزیه شده اند از طریق ساکشن از بدن بیمار بیرون آورده می شود.

توجه نمایید که در این روش سلول های چربی از بین نمی روند و دستگاه لیپوماتیک تنها سبب ایجاد فشار و ضربه به چربی ها می شود تا به این طریق آن ها را خرد نماید ، بنابراین در قیاس با دیگر دستگاه های پیکرتراشی مانند اولترازد و بادی جت از دقت پایین تری برخوردار است و از این رو نتایج حاصل از این روش کاملا وابسته به مهارت و تجربه جراح می باشد.

البته در این نوع روش پیکرتراشی امکان استفاده از چربی های تخریب نشده جهت تزریق در ناحیه سینه وجود دارد اما اغلب به دلیل آسیب دیدن اکثر سلول های چربی می شود گفت که طول عمر این تکنیک بسیار ناچیز است.

همچنین در این روش ، به دلیل ضربات کوچکی که به پوست وارد می آید امکان لیفت پوست در آینده وجود نخواهد داشت.

2-اولترازد :

در این روش از پیکرتراشی ، تکنولوژی اولتراسوند مورد استفاده قرار می گیرد که به کمک آن امکان ایجاد لرزش و پاره کردن دیواره سلولی در چربی های موضعی با وسعت های مختلف سلولی وجود دارد.

این روش باغث از بین رفتن سلول های چربی به طور کامل خواهد شد و سبب حل شدن چربی ها در مایع اطراف موضع درمان می گردد.

روش پیکرتراشی با اولترازد ، برخلاف روش لیپوماتیک قادر به تخریب تمامی سلول های چربی در اندام های مختلف بدن می باشد. به طور کلی ، سلول های چربی تا سن 8 سالگی رشد کرده و پس از آن متوقف می شوند و با افزایش سن تنها حجم آن ها افزایش می یابد.

بنابراین زمانی که سلول های قدیمی با تکنیک اولترازد از بین می روند ، امکان بازگشت پدیری سلول های چربی به آن ناحیه وجود نخواهد داشت و فرد در صورت افزایش وزن هرگز با چاقی در ناحیه درمان شده مواجه نخواهد شد.

لازم به ذکر است که در صورت استفاده از امواج اولترازد با فرکانس مناسب و به روشی متمرکز و دقیق ، مناسب ترین حالت برای کشیدن افتادگی پوست و لیفت پوست در آینده فراهم خواهد شد ، لذا افراد در صورت رویارویی با افتادگی و شل شدگی پوست پس از پیکرتراشی  نباید از این مسئله نگران شوند چرا که این اتفاق را می توان با روش اولترازد درمان نمود.

این روش از پيکرتراشي ، فقط به کمک امواج اولتراسوند کار می کند ، هیچ ضربه ای به پوست وارد نمی آورد و قادر به تخریب تمامی سلول های چربی می باشد. از این حیث اکثر بیماران ، این روش را برای درمان چاقی موضعی خود انتخاب می کنند.

پیکرتراشی با اولترازد به جز در موارد خاص نیازی به ساکشن ندارد و پس از تبدیل شدن چربی های زیر پوست به حالت مایع می توان آن ها را از طریق ماساژ و از حفره های کوچکی که در پوست ایجاد شده به  بیرون از بدن هدایت کرد.

3-بادی جت :

در پیکر تراشی با بادی جت ، جهت حذف چربی های موضعی از فشار آب استفاده می شود و فرآیند درمان بدین نحو است که آب با میزان فشار بسیار بالا از نوک میله فلزی بادی جت بیرون آمده و در ابعادی میلی متری به موضع مورد نظر برخورد می کند و سبب خرد شدن چربی ها و شناور شدن آن ها در مایع اطراف می شود.

در روش بادی جت نیز درست مشابه روش لیپوماتیک ، سلول های چربی از بین نمی روند و وجه تمایز آن با روش لیپوماتیک در این است که به دلیل ضربه بالای وارد شده به چربی ها در روش بادی جت ، چربی ها خرد شده و مقاومت خود را به میزان زیادی از دست می دهند و همین امر پس از گذشت مدتی منجر به از بین رفتن آن ها به طور کامل می شود.

از این رو ، چربی های دفع شده در پیکرتراشی با بادی جت قابل استفاده در دیگر اندام های بدن نمی باشند و احتمال بازگشت پذیری چاقی موضعی نیز در این روش وجود دارد.

5-روش لیپوساکشن

در این روش پیکرتراشی، برش کوچکی را در ناحیه موردنظر ایجاد می ‌کنند. دستگاه مکش از طریق سوراخ ایجاد شده، چربی‌ ها را از بدن زیبا جو خارج می ‌کند. چربی ‌هایی که با این دستگاه خارج می‌ شوند، قابلیت استفاده دارند.

لیپوساکشن برای ناحیه های خاص بدن، مثل شکم، پهلوها، پشت، ران، بازوها، غبغب و… مناسب‌ می باشد. این روش موثر، دارای دوره نقاهت حدودا 6 هفته‌ای بوده و عوارضی را هم درپی خواهد داشت. بیشترین عوارض این روش، عبارتند از: کبودی، تورم، قرمزی و درد که همگی در نواحی جراحی اتفاق خواهند افتاد.

مراحل انجام پیکرتراشی

استفاده از این تکنیک به دلیل حساسیت زیادی که دارد، نیازمند متخصص باتجربه و کارآمد است. برای تخلیه چربی ‌های موضعی از دستگاه مخصوص استفاده می ‌شود. دستگاه پیکرتراشی با استفاده از لوله کانولا و کمترین برش ممکن، وارد بافت چربی روی نواحی مورد نظر بدن زیبا جوی عزیز می ‌شود.

پس از ورود لوله به نواحی مورد نظر، دستگاه کار تخلیه چربی ‌ها را شروع خواهد کرد. این دستگاه با حرکت‌ های لرزشی، دورانی و عقب و جلو رفتن، چربی ‌ها را از بدن خارج می کند.

اینکه کدام اندام تخلیه چربی شود، بستگی به سلیقه شخصی زیبا جوی عزیز و نظر پزشک متخصص دارد. در این روش، چربی ‌های بدن از بین نخواهند رفت.

به همین دلیل بعد از جراحی، می ‌توان از این چربی ‌ها برای تزریق به ناحیه های دیگر بدن استفاده کرد. بیشتر روش ‌های پیکرتراشی نیازی به بیهوشی ندارند، اما در صورت تشخیص امکان دارد از بیهوشی استفاده شود.

مزایای پیکرتراشی

فرقی نخواهد کرد که از کدام روش برای انجام پیکرتراشی استفاده می کنید. هدف نهایی این روش ‌ها، دستیابی به اندامی مناسب می باشد. به طور کلی با انجام پیکر تراشی مزایای زیر برای شما بدست می ‌آید.

  • اندام ‌های بدن زیباتر و خوش ‌فرم‌تر می ‌شوند.
  • ظاهر بدن جوان‌تر و لاغرتر می‌ شود.
  • پوست بدن صاف و کشیده خواهد شد.
  • نتایج جراحی بلافاصله و فوری خود را نشان می ‌دهند.
  • تمامی عوارض بعد از جراحی خیلی زود بهبود پیدا می‌ کنند.

معایب پیکرتراشی

برخی از معایب و خطرات جراحی ‌های پیکر تراشی رایج و شایع هستند و خیلی جای نگرانی وجود ندارد. معمولا این معایب با مصرف دارو و مراقبت ‌های بعد از جراحی فورا بهبود پیدا می ‌کنند.

برخی از عوارض هم وجود دارند که خطرات ماندگاری برجای می‌ گذارند. البته احتمال وقوع این معایب بسیار کم است.

یکی از معایبی که بعد از جراحی وجود دارد، عدم تقارن در ناحیه مورد نظر است. در این حالت به دلیل تخلیه بیش از حد چربی در یک طرف اندام، تقارن عادی برقرار نمی ‌شود. به این ترتیب فرد رضایتی از نتیجه جراحی نخواهد داشت.

در برخی دیگر از موارد نادر هم، ممکن است خونریزی و لخته شدن خون رخ بدهد. گاهی اوقات تزریق داروی بیهوشی هم معایبی، ازجمله استفراغ، حالت تهوع، سنگین شدن خواب و … را به‌همراه خواهد داشت.

البته معایب ناشی از بیهوشی تا حدود زیادی طبیعی است و خیلی زود برطرف خواهد شد. آسیب به عروق خونی و سیستم عصبی نیز از دیگر معایب نادر روش های پیکرتراشی با جراحی می باشد.

گاهی اوقات بعد از جراحی، ناحیه برش داده شده دچار ریزش مو خواهد شد. در صورت بروز هر کدام از این معایب، باید سریعا به دکتر مراجعه شود. برخی دیگر از معایب احتمالی این روش، عبارتند می باشند از:

  • برش یا برش ‌هایی که خیلی دیر بهبود پیدا می ‌کنند.
  • درد، تورم و التهابی که بسیار طولانی مدت باقی مانده‌اند.
  • وجود بی‌ حسی طولانی مدت در نواحی که جراحی شده است.
  • تغییر رنگ و حالت پوست به طوریکه موج‌دار دیده می‌ شود.
  • قرمز شدن رنگ پوست که بیشتر در روش‌های غیرجراحی رایج است.

کاندیدای مناسب پیکرتراشی

معمولا هدف نهایی زیبا جویانی که این روش را انتخاب می‌ کنند، بدست آوردن تناسب اندام می باشد. از مهمترین ناحیه های بدن که در تناسب اندام تاثیرگذار می باشد، شکم و پهلو را می شود نام برد، که وجود چربی اضافی در این ناحیه، باعث نارضایتی زیبا جوی عزیز می ‌شود.

به همین دلیل اشخاصی که از چربی اضافه در شکم و پهلو رنج می برند، بهترین گزینه برای انجام پیکرتراشی محسوب می ‌شوند. باید گفت از این تکنیک برای زیبایی ران‌ها، بازوها، غبغب و … نیز بهره می برند.

از نکات مهمی که پیش از انجام این روش باید به آن توجه شود، بررسی وضعیت پوستی زیبا جوی عزیز می باشد. اگر دارای مشکلات پوستی می باشند، بهتر است از این روش استفاده نکند.

درواقع پیکر تراشی برای زیبا جویان عزیزی که تنها مشکل آنها چاقی می باشد، مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین اشخاصی که دارای ترک‌ خوردگیهای فراوانی روی پوست بدن خود نیستند، کاندیدهای مناسبی برای این تکنیک هستند.

نکته مهمی که باید در نظر گرفته شود، داشتن انتظارات و توقعات منطقی از نتیجه تکنیک ‌های پیکرتراشی است.

پیکر تراشی

هزینه های پیکرتراشی

جهت تعیین هزینه پیکر تراشی بیمار باید تحت معاینه دقیق پزشک متخصص قرار گیرد و بر اساس اندام های مورد نظر و روش مورد استفاده ، هزینه تقریبی پیکرتراشی تعیین می شود. بنابراین هزینه آن برای همه افراد یکسان نمی باشد.

مراقبت های قبل از پیکرتراشی

1-ارزیابی های پزشکی

پزشک باید برای انجام مراقبت های اولیه ، جهت تکمیل ارزیابی های پزشکی و تست های آزمایشگاهی ، شما را ویزیت کند. لطفاً کلیه دستورات تجویز شده توسط پزشک معالج خود را قبل از عمل پیکرتراشی ، به طور کامل انجام دهید.

2-هماهنگی های کار و ریکاوری

هماهنگی های لازم را برای مرخصی گرفتن از محل کار و کنار گذاشتن موقتی کلیه فعالیت های سنگین در طول دوره ریکاوری عمل پیکر تراشی را انجام دهید ؛ بخصوص در صورت داشتن فرزند کوچک ، از یک نیرو ، جهت کمک رسانی طلب مساعدت کنید.

3-سیگار کشیدن

مصرف تنباکو ، سیگار و نیکوتین باعث بهبود ضعیف زخم ، طولانی شدن دوران نقاهت و ایجاد اسکار اضافی می شود ؛ ما توصیه می کنیم مصرف این محصولات را از چهار هفته قبل از عمل پیکرتراشی ، کنار بگذارید.

4-قرار ملاقات قبل از عمل پیکرتراشی

شما در جلسه ملاقات قبل از پیکر تراشی حاضر می شوید تا طرح عمل را به همراه بهترین جراح عمومی  و زیبایی که منتخب شما است ، مرور کرده و جزئیات آن را بررسی کنید ؛ در این جلسه ، می توانید کلیه سوالاتی را که بخشی از روند پشتیبانی و بهبود شما محسوب می شوند ، از جراح خود بپرسید.

5-محدودیت های رژیمی و مکمل ها

از مصرف غذاها ، نوشیدنی ها و مکمل های غذایی که باعث افزایش خطر خونریزی و کبودی بعد از پیکرتراشی می شود ، خودداری کنید. از مصرف آسپرین ، ایبوپروفن ، ناپروکسن ، موترین ، رقیق کننده های خون ، ویتامین E، امگا 3، روغن ماهی و الکل اجتناب کنید.

مراقبت های بعد از پیکرتراشی

  • در دوران نقاهت ، نمک و ادویه را از رژیم غذایی خود حذف کرده یا تا حد امکان کاهش دهید.
  • تا مدتی بعد از عمل پيکرتراشي از استعمال دخانیات و مصرف نوشیدنی های حاوی الکل اجتناب نمایید.
  • در صورت احساس درد ، پس از اجازه از پزشک معالج خود اقدام به مصرف مسکن نمایید.
  • داروهای تجویزی پزشک را منظم و مرتب مصرف نمایید.

اثرات و نتایج پیکرتراشی

ناحیه هایی که تحت درمان به روش پيکرتراشي قرار گرفته اند ، نیز همانند سایر نواحی بدن سیر طبیعی خود را ادامه می دهند ؛ با رعایت رژیم غذایی سالم و سبک زندگی صحیح ، امکان بازگشت پذیری نتایج به دست آمده از پیکرتراشی وجود نخواهد داشت.

دوران نقاهت پیکرتراشی

دوره نقاهت  پيکرتراشي ، کوتاه بوده و فرد پس از گذشت مدت زمان کوتاهی می تواند به انجام فعالیت های روزانه خود بپردازد ؛ اما باید از انجام فعالیت های سنگین اجتناب نماید. در اکثر مواقع پس از انجام پیکرتراشی ، نیاز به بستری بیماران نبوده و آن ها مرخص می شوند.

تعداد جلسات پیکرتراشی

تعداد جلسات پیکرتراشی طبق تشخیص پزشک معالج انجام می گیرد.

مشاوره

کلینیک بین المللی پوست ، مو و زیبایی الهیه با کادری مجرب و متخصص در هر نوع زیباسازی و جوانسازی به صورت حضوری و در صورت عدم امکان زیبا جویان عزیز برای مشاوره حضوری همه ساعت می تواند به زیبا جویان عزیز مشاوره تلفنی را ارایه کند.

شاید این مطالب نیز برای شما جذاب باشد:

https://clinicelahieh.com/%d9%87%d8%b2%db%8c%d9%86%d9%87-%d9%be%db%8c%da%a9%d8%b1%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d8%b4%db%8c-%d8%a8%d8%a7-%d9%84%db%8c%d8%b2%d8%b1/

https://clinicelahieh.com/%d9%be%db%8c%da%a9%d8%b1%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d8%b4%db%8c/

 

https://clinicelahieh.com/%d9%87%d8%b2%db%8c%d9%86%d9%87-%d9%be%db%8c%da%a9%d8%b1-%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d8%b4%db%8c-%da%a9%d9%84-%d8%a8%d8%af%d9%86-%da%86%d9%82%d8%af%d8%b1-%d8%a7%d8%b3%d8%aa/

نتیجه گیری

قطعا زمانی که بحث در مورد کاهش وزن و لاغری می شود، روش های متفاوتی به ذهن زیبا جویان عزیز می رسد. یکی از روش ها پیکرتراشی می باشد که اشخاص در برخی از آنها امکان دارد آنرا با عمل های لاغری اشتباه بگیرند. در صورتی که این موضوع ها با هم کاملا متفاوت می باشند.

هر چند که در هر دو روش رسیدن به اندامی مناسب برای زیبا جویان عزیز مهم  می باشد. ولی نکته مهم در پیکرتراشی این می باشد که این روش به جای آنکه تمرکزش بر کوچک کردن معده و کم کردن اشتها باشد چربی های اضافی را تخلیه می کند و زیبا جویان عزیز را به اندام دلخواه خود می رساند.

مشاوره رایگان خدمات زیبایی 

کلینیک الهیه

مشاوره رایگان کلینیک بین المللی پوست موزیبایی الهیه-کلینیک الهیه

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه-کلینیک الهیه

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز  می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09120043630

02191012756

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 2 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinicelahieh

ارائه مراقبت های مربوط به خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

clinicelahieh.com

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

 https://takhfifannet.com

 سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

 https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه:

https://forosh-kharid.com

تلگرام

https://t.me/clinic_elahieh

گپ

https://gap.im/join/

سروش

https://splus.ir/clinicelahieh

ایتا

https://eitaa.com/clinicelahieh

روبیکا

https://eitaa.com/clinicelahieh

توییتر

https://twitter.com/clinicelahieh?s=09

آپارات:

https://www.aparat.com/v/KDJGx

نماشا:

https://www.namasha.com/v/9xvFGaHM