مقایسه تزریق چربی به روش نانو فت با سایر روش های تزریق چربی

مقایسه تزریق چربی به روش نانو فت با سایر روش های تزریق چربی

مقایسه تزریق چربی به روش نانو فت با سایر روش های تزریق چربی

پیشرفت‌هایی که در حوزه‌های مختلف علم و تکنولوژی رخ می‌دهند تاثیرات قابل توجهی در روی کار آمدن روش‌های متعدد برای زیباسازی و جوان‌سازی پوست دارند، یکی از این روش‌ها که توانسته توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کند تکنیک‌های تزریق چربی هستند. چرا که پوست انسان با گذر زمان بافت‌های چربی خود را از دست داده و این سبب بروز افتادگی و پیری پوست می‌گردد.

گاهی ممکن است به جای استخراج سلول های چربی، استخراج سلول های بنیادی هدف مرحله اول باشد و سپس این سلول ها در نواحی مورد نظر تزریق گردند. به این روش اصطلاحا تزریق نانوفت گفته می شود. در این مقاله قصد داریم تا مطالبی را در مورد روش تزریق چربی نانوفت شرح داده و شما را با تمامی مزایا و معایب و نیز روش انجام آن آشنا نماییم.

در حال حاضر علاوه بر عمل های زیبایی چهره عمل های زیبایی در اندام ها هم بین جوانان بسیار زیاد شده است. در واقع بسیاری از افراد که شکم ها و پهلو های بزرگی دارند جهت خوش اندام شدن و فرم دادن به بدن خود به صورت آنی و بدون زحمت از این تزریقات استفاده می کنند.

به طوری که این چربی ها را برداشته و دوباره به قسمت های دلخواه از جمله سینه باسن و حتی ساق پا و ران تزریق می کنند.روش‌های تزریق چربی طی سال‌های اخیر محبوبیت بیشتری پیدا کرده اند. به طوری که تعداد بیشتری از زیباجویان ترجیح می‌دهند که از چربی خود برای صاف کردن خطوط صورت، حجم دهی به باسن و یا اصلاح و افزایش حجم سینه، لب، بینی و چانه خود استفاده کنند. تا چند سال پیش انتقال چربی بر روی روش‌های ترمیمی متمرکز بود و خطرات زیادی را به همراه داشت.

با این حال سال‌ها است که جراحان برای بهبود تکنیک‌های تزریق چربی، ایمنی روش و طول عمر نتایج حاصل از آن تلاش کرده‌اند. نتیجه این تلاش‌ها، تزریق چربی با روش نانوفت می‌باشد. در واقع آخرین پیشرفت و مفهوم در پیوند چربی از بدن خود فرد، تزریق چربی نانو فت است. مطالعات نشان داده است که سلول‌های بنیادی موجود در محلول نانو چربی، مسئول جوان سازی پوست و درمان چین و چروک ناشی از تزریق چربی نانوفت هستند.

نانوفت قابلیت حجم دهی قابل توجهی را ندارد. موارد تزریق چربی به روش نانوفت در مقایسه با تزریق میکروفت متفاوت می‌باشد. این روش معمولا در مقیاس‌های بزرگ مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. نانوفت جدیدترین متد تزریق چربی در کلینیک بین المللی زیبایی پوست و مو آراد می‌باشد. در همین راستا قصد داریم در این مقاله از مزیت تزریق چربی نانوفت نسبت به سایر روش‌ها و همچنین عوارض و هزینه‌های آن اطلاعات جامعی را به شما زیباجویان عزیز ارائه دهیم.

کلینیک آراد

کلینیک بین المللی پوست موزیبایی آراد-کلینیک آراد

تزریق چربی چیست؟

تزریق چربی به صورت یکی از موثرترین و ماندگارترین روش های جوانسازی و جبران حجم از دست رفته چربی پوست است. وجود حفره‌های متعدد در صورت، فرو رفتگی گونه و حتی اصلاح فرم لب ها از جمله دلایلی است که می تواند با تزریق چربی جبران شود.

پیوند چربی روشی است که در آن بافت چربی از ناحیه مورد نظر در بدن فرد متقاضی  برداشته می شود  و پس از طی پروسه فرآوری به نقاط  مختلفی در ناحیه زیر پوست تزریق می شود. اصطلاح پیوند چربی اتولوگ به روشی گفته می شود که منبع چربی بدست آمده از همان شخصی باشد که قرار است از آن استفاده شود.

سالهاست که از این روش برای اهداف مختلف  چه در زمینه ی جوانسازی  و برطرف کردن نقص های صورت، مانند ترمیم  ناحیه اسکار و زخم(سر -صورت و دست ها)،  و همچنین تحریک رشد فولیکول های مو استفاده می شود. از نظر بسیاری، بافت چربی اتولوگ به عنوان ماده پرکننده ایده آلی برای جوان سازی صورت در نظر گرفته می شود، زیرا یکی از زیست سازگارترین فیلرهای  پوستی بدون ایمونوژنسیته  را نشان می دهد،

نتیجه درمان با تزریق چربی ایجاد بافتی نرم، طبیعی و همگن با بافت طبیعی در ناحیه مداخله می باشد  و ممکن است دارای اثرات نیمه دائمی تا دائمی باشد. (بستگی به ناحیه تزریق و میزان چربی تزریقی، ناحیه دونور سایت جهت برداشت چربی  و روش فرآوری آن دارد ).

نانوفت چیست ‍؟

نانوفت (Nanofat) یا نانوچربی، نوعی چربی فرآوری شده به حساب می آید که عمده حجم آن را سلول های بنیادی تشکیل داده است. اما سلول های بنیادی چه نوع سلول هایی هستند؟

آن دسته از سلول هایی که هنوز به شکل اختصاصی و تمایز یافته در بدن نقشی پیدا نکرده اند، سلول های بنیادی نامیده می شوند. این سلول ها می توانند از طریق تقسیم سلولی پیاپی، سلول های بنیادی بیشتری به وجود آورند. با توجه به اینکه این سلول ها به صورت تمایز نیافته هستند، می توان آن ها را تمایز داده و در قسمت های مختلف بدن به کار برد.

به همین دلیل، غلظت بالای سلول های بنیادی در مایع چربی، باعث می شود تا این سلول ها با تکثیر خود نقص های موجود را رفع نمایند. در حالت کلی، فاکتورهای رشد در یک ناحیه آسیب دیده از بدن، با تحریک رشد سلولی به ترمیم این نواحی می پردازند. در مورد بافت های چربی که دچار آسیب شده و یا کاهش حجم پیدا کرده اند، سلول های بنیادی به همراه فاکتورهای یاد شده می توانند در ترمیم آن ها نقش بسزایی را ایفا کنند.

عملکرد آن ها به گونه ای است که سلول های پوست را وادار می سازند تا با تولید کلاژن خاصیت کشسانی خود را افزایش دهد. شاید بهتر باشد بر این نکته تاکید کنیم که روش نانوفت را نمی توان یک روش اصلاح و افزایش حجم دانست.

عمده کاربرد این روش برای بهبود آسیب های وارد شده به بافت های چربی و رفع ضعف های پوستی و چهره است. تزریق چربی نانوفت عمدتا برای نواحی مانند دست ها، صورت و سینه مورد استفاده قرار می گیرد.

تزریق چربی

کلینیک بین المللی پوست موزیبایی آراد-تزریق چربی

نانوفت چیست و چه تفاوتی با سایر روش های تزریق چربی دارد؟

در روش ‌های کلاسیک که در گذشته استفاده می ‌شد، تلاش می‌ شد سلول ‌های چربی بدون هیچ گونه آسیبی از منطقه‌ ای از بدن مانند شکم، ران و پهلوها برداشت و به منطقه هدف مانند صورت و سینه منتقل گردد، اما در روش نانوفت، سلول زنده ‌ای وجود ندارد بلکه با کیت ‌های مخصوص چربی به اجزای بسیار ریز شامل سلول‌ های فیبروبلاست، سلول ‌های بنیادی و… تبدیل می ‌گردد که خاصیت حجم ‌دهی ندارند بلکه فقط باعث جوانسازی می ‌شوند.

ویژگی اصلی سلول های بنیادی این است که قابلیت تبدیل شدن به تمامی سلول های بدن را دارند. به همین علت می توانند نقش مهمی در بازسازی و ترمیم داشته باشند.

در نانوفت خون با دستگاه خاصی شسته می شود، سلول‌های چربی می شکنند و مایع درون آن‌ها به بسته‌های میکروسکوپی نانوفت تبدیل می‌شوند تا آماده تزریق به بدن شما باشد. پس از انجام مرحله فیلتراسیون، خون گرفته شده غنی شده و با اضافه کردن املاح دیگر و تصفیه مناسب آماده تزریق می‌شوند.

از ماده سیتوکین نباید غافل شد چون سیتوکین باعث می شود سلول های آسیب دیده سریع تر بهبود یابند. این مایع سرشار از سلول های بنیادی است که می توانند با تکثیر شدن، منطقه آسیب دیده از پوست و یا صورت شما را ترمیم کنند و به شکل ظاهری آن، بهبود قابل توجهی بخشند. مواد آماده شده برای تزریق، شامل درصد بالایی از سلول های بنیادی، سلول های اندوتلیال، مونوسیت ها، ماکروفاژ ها و گرانولوسیت ها می باشد که فعال شدن سلول های بنیادی، باعث افزایش تولید کلاژن می شود.

در طی پردازش و فیلتر چربی ها، بسیاری از سلول های چربی از بین می روند (آپوپتوز سلول)، بنابراین تزریق چربی نانو، توانایی ایجاد حجم قابل توجهی را ندارد. در حقیقت، به دلیل کمبود سلول های آدیپوسیت (چربی)، اثر حجم دهی چربی نانو، به طور قابل توجهی محدود می باشد.

از سوی دیگر، از پیوند چربی میکرو برای حجم دهی زیاد و تقویت بافت در صورت، سینه ها یا باسن استفاده می شود. بنابراین، نشانه های تزریق چربی نانو، در مقایسه با پیوند چربی میکرو متفاوت است.

می توان از ترکیب تزریق چربی میکرو و سلول های بنیادی به صورت همزمان استفاده نمود که علاوه بر حجم دهی، به درمان بافت های آسیب دیده کمک می کند و باعث جوانسازی و رفع مشکلات پوستی آن ناحیه خواهد شد.

پس از تزریق، سلول های بنیادی شروع به تقسیم سلولی می کنند و گسترش می یابند. تحقیقات متخصصان پوست نشان داده است که شش ماه بعد از تزریق نانوفت کیفیت پوست به صورت چشم گیری بهبود یافته است.

تزریق چربی به روش نانوفت چیست؟

در این روش پزشک متخصص پس از شناسایی نقاطی از بدن مانند ران ‌ها، شکم، باسن یا پهلوها که دارای چربی اضافه هستند و بی حسی موضعی نقطه هدف استخراج چربی، به برداشت سلول‌ های چربی اقدام می کند.

پس از برداشت چربی ها، سلول های چربی خرد شده و فیلتر می شوند و در نهایت آنچه باقی می‌ ماند، مایعی است که حاوی غلظت بالایی از سلول های بنیادی می باشد. پس از بی حسی موضعی ناحیه تزریق، چربی تصفیه شده به روش نانوفت که حاصل فرآوری سلول های چربی بدن است.

با سوزن‌ های بسیار ریز به قسمت ‌هایی از پوست که دچار عوارضی مانند چین و چروک، اسکار و تغییر رنگ شده ‌اند تزریق می ‌گردد و به ترمیم و جوانسازی بافت آن محدوده می‌ انجامد.

همانطور که متوجه شدید، مرحله اول تزریق نانوفت و تزریق چربی که همان استخراج چربی است، به طور یکسان انجام می شود و در هر دو روش، چربی از قسمتی از بدن برداشته خواهد شد.

تفاوت این دو روش در آماده سازی ماده‌ ای است که قرار است تزریق گردد. در نانوفت آنچه آماده تزریق می شود، مایعی است که حاوی مقادیر بالایی از سلول‌ های بنیادی می ‌باشد؛ در حالی که در تزریق چربی، سلول های چربی به منظور افزایش حجم در محل مورد نظر تزریق می ‌شوند.

در واقع تفاوت این دو روش را می توان اینطور تحلیل کرد که تزریق چربی نانو، به منظور ترمیم بافت پوست و جوان سازی، صورت می گیرد در حالی که تزریق چربی به جهت افزایش حجم و مقادیر کمتری جوانسازی پوست انجام می شود. تلفیق این دو روش می تواند نتایج فوق العاده ای هم در افزایش حجم و هم در جوان سازی و بازسازی پوست ارائه دهد.

روش های برداشت چربی در متد نانوفت با سایر متدهای تزریق چربی تفاوتی ندارد. در حقیقت دو روش اصلی برای برداشت چربی به نام های لیپوساکشن و لیپوماتیک وجود دارد. برداشت چربی به روش لیپوساکشن قدیمی تر است و در صورت عدم تبحر کافی پزشک می تواند عوارض جانبی بیشتری ایجاد کند.

در روش لیپوساکشن، چربی های بدن با استفاده از لوله توخالی و کوچکی به نام کانولا خارج می شود. اما روش جدیدتری نیز به نام لیپوماتیک وجود دارد که با ایجاد ارتعاشات، چربی های مقاوم و فشرده را به ذرات ریز خرد می کند و راحت تر جدا می کند. این دستگاه دارای حسگرهای مخصوصی بوده و مانع آسیب رسیدن به سایر بافت های بدن می شود. دقت برداشتن چربی در این روش بسیار بیشتر از روش لیپوساکشن است.

مراحل انجام تزریق چربی به روش نانوفت

در ابتدا بافت چربی مورد نیاز از نواحی مانند شکم و ران برداشت می شود. این چربی برداشت شده طی فرایند خاصی فرآوری می شود و به چربی های متمایز شده که غنی از سلول های بنیادی می باشند تبدیل می گردند. سپس خالص سازی شده و آماده می شوند و در مرحله آخر با یک سوزن بسیار باریک در سراسر ناحیه زیر چشم تزریق های متعددی انجام می پذبرد.

معمولا تزریق نانوفت تنها با بی حسی موضعی انجام می گیرد و نیازی به بستری ندارد و یک درمان سرپایی به شمار می رود .اما زمانی که این تزریق نانوفت زیر چشم با درمان های دیگر چشم همراه باشد بهتر است تحت بیهوشی عمومی انجام گیرد.

به دلیل اهمیتی که چشم در بدن دارد و یکی از ارگان های حیاطی بدن به شمار می رود اگر قصد تزریق چربی یا نانوفت زیر چشم را دارید حتما به یک کلینیک معتبر و پزشکی متخصص و ماهر مراجعه نمایید زیرا اگر اشتباه ویا بی احتیاطی در تزریق زیر چشم صورت بگیرد می تواند عوارض خطرناکی را برای شخص به همراه داشته باشد. از این رو کلینیک آراد با بهترین متخصصان زیبایی خدمات بسیاری را در زمینه سلامت و زیبایی ارائه می دهد.

استفاده از نانوفت زیر چشم مانع از گلوله گلوله شدن تزریق چربی زیر چشم می شود و این بزرگترین مزیت این تکنیک جدید می باشد.

برداشت چربی در روش نانوفت نیز همانند دیگر روش های تزریق چربی، از طریق یکی از دستگاه های لیپوساکشن صورت می گیرد.

در حقیقت، سلول های چربی که در نواحی مانند شکم و یا ران ها رسوب کرده اند، استخراج شده و با گذشتن از مسیری پیچیده و با تکنیکی خاص، فرآوری خواهد شد. مایع لطیفی که از این فرآیند حاصل می گردد، شامل سلول های بنیادی بسیاری است که برای روش نانوفت به کار می رود.

معمولا برای برداشت چربی تنها به نواحی یاد شده اکتفا نمی کنند. در واقع با اینکه ناحیه شکم و قسمت های بالای ران برای تولید نانوچربی کاربردی تر هستند. اما چربی مورد نیاز برای تزریق را می توان از بعضی دیگر از اندام های بدن مانند سطح داخلی زانوها، باسن، پهلوها و پایین ران ها نیز استخراج نمود. معمولا برای انجام تزریق نانوفت به مقدار 30 تا 40 سی سی چربی نیاز است.

عمل لیپوساکشن روال خاص خود را دارد که در عمل تزریق چربی بخشی از جراحی به حساب می آید. البته در اینجا تنها کافی است یک فرآیند کوچکی از لیپوساکشن انجام شود تا چربی مورد نیاز از زیر پوست خارج گردد. همواره برای برداشتن چربی از عضو اهداکننده، یک محلول ترکیبی از ماده بی حسی و آدرنالین به کار می رود. این کار درد و خونریزی ناشی از لیپوساکشن را کاهش خواهد داد.

پس از انجام بی حسی موضعی، چربی با استفاده از یک سوزن خاص به بیرون مکش پیدا می کند. این کار طی چند مرحله تکرار شده و حجم مورد نیاز چربی را فراهم خواهد کرد. در نهایت، برش های ایجاد شده با استفاده از بخیه های کوچک و قابل جذب بسته می شود.

عمده جراحی های تزریق نانوفت، با بی حسی موضعی انجام می گیرد. اما گاهی ممکن است بنا بر توصیه پزشک و یا خواست خود بیمار، لازم باشد تا جراحی دیگری به طور همزمان با تزریق نانوفت انجام شود. در این حالت، بی حسی موضعی جوابگو نبوده و باید بی هوشی عمومی انجام گیرد.

دستگاهی که برای تزریق چربی نانوفت به کار می رود تحت عنوان MFAT-Gun شناخته می شود. ساخت این ابزار در کشور تایوان به صورت ابداعی انجام شده است و از نظر کارایی بسیار ظریف و دقیق می تواند عمل کند.

به طوری که حتی برای تزریق قطرات چربی در مقیاس بسیار کوچک نیز مفید است. در عمل تزریق از طریق نانوچربی ها برخلاف آنچه در مورد میکروچربی ها رخ می دهد، معمولا نتایج با تاخیر حداقل چهار هفته و حداکثر سه ماه مشاهده خواهد شد.

در این مرحله، منطقه تعیین شده برای دریافت چربی آماده خواهد شد. جراح یک سوزن یا کانول مخصوص را در برشی که ایجاد شده است، وارد می‌کند. هر بار که سوزن یا کانول وارد می‌شود، یک ردیف از بسته‌های کوچک بافت چربی با دقت در بافت طبیعی پا نهاده می‌شود.

این فرایند تا زمانی تکرار می‌شود که اصلاح مورد نظر به دست آید و یک شبکه از چربی پیوندی ایجاد شود. برخی از جراحان برای ایجاد یک کانتور رضایت‌بخش، ماساژ مناطق تزریق چربی را توصیه می‌کنند. اما جراحان دیگر روش جای‌گذاری و نهادن سلول‌های چربی برای ایجاد کانتور مناسب را ترجیح می‌دهند. جراح ممکن است پانسمان یا بانداژ را بر منطقه تزریق قرار دهد.

نقش سلول های بنیادی در تزریق چربی به روش نانوفت

استفاده از سلول های بنیادی باعث بهبود نتایج و افزایش مزایای تزریق چربی به روش نانوفت می شود. پس از انجام این عمل، سلول های بنیادی شروع به تقسیم شدن کرده و تعداد آن ها افزایش می ‌یابد. نقش اصلی سلول های بنیادی، بازسازی سلول هایی از پوست است که دچار آسیب دیدگی شده اند.

همچنین تحریک ساخت کلاژن، باعث از بین رفتن چین و چروک و جوان سازی پوست می شود. طبق تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده، شش ماه پس از عمل لایه ای مکمل در زیر پوست ایجاد شده و پوست به شکل قابل توجهی بهبود می یابد. تزریق چربی به روش نانوفت و تزریق چربی به روش میکروفت عمل های زیبایی هستند که علاوه بر فرم دهی به اعضای مختلف بدن باعث جوان سازی آنها نیز می شود.

مقایسه نانوفت و تزریق ژل

در تزریق ژل به دلیل استفاده از یک ماده خارجی به عنوان فیلر، احتمال بروز حساسیت و واکنش های آلرژیک بیشتر از تزریق چربی است. از طرفی ماده تزریق شده به بدن در تزریق چربی، هزینه ای در برنخواهد داشت زیرا به صورت طبیعی از بدن خود افراد برداشت می شود؛ اما در عوض تزریق چربی به دلیل برداشت چربی از بدن و برش بخش متراکم بدن، نسبت به تزریق ژل تهاجمی تر است.

تفاوت تزریق چربی و نانوفت: مزایا و معایب

تزریق چربی و نانوفت هر دو از روش های پر طرفدار جوانسازی پوست هستند. شما با توجه به نیاز و انتظاراتی که دارید و با مراجعه به پزشک می توانید از هر یک از این روش ها بهره ببرید. طبیعی است که هر عمل جراحی مزایا و معایبی را به دنبال دارد و با آگاه بودن از آن ها می توانید انتخاب بهتری در روش جوانسازی پوست خود داشته باشید. در ادامه مطلب، برخی از مزایا و معایب هر یک از این روش ها را ذکر کردیم.

مزایای تزریق چربی:

استفاده از چربی بدن خود فرد و جلوگیری از احتمال ابتلا به عفونت

نتایج تزریق چربی طبیعی است و ماندگاری بالایی دارد.

امکان تزریق چربی به تمام نقاط بدن

مقرون به صرفه بوده، زیرا در یک جلسه انجام می شود.

عدم استفاده از هیچگونه ماده خارجی دیگر

معایب تزریق چربی:

مانند انجام هر روش زیبایی و جوانسازی، تزریق چربی نیز ممکن است عوارض داشته باشد که گزارشات آن بسیار معدود بوده است. از جمله این عوارض می توان به موارد زیر اشاره کرد:

خونریزی

عفونت

هماتوم

ایجاد اسکار زخم

وامنش های آلرژیک

صدمه به بافت اصلی

مزایا و معایب تزریق چربی

مزایای نانوفت:

از آنجایی که چربی تزریق شده از خود شخص گرفته می شود، امکان واکنش آلرژیک از بین می رود و احتمال عفونت بسیار پایین است.

یک روش جراحی سرپایی بوده و حداقل عوارض را به دنبال دارد.

ماندگاری طولانی مدت دارد.

روشی بدون نیاز به بی هوشی است.

کمترین برش در اثر جراحی را دارد.

هیچ جای زخمی در محل اهدا کننده و محل دریافت کننده باقی نمی ماند.

معایب نانوفت:

هر عمل جراحی زیبایی اگر تحت نظر جراح متخصص انجام بگیرد و مراقبت های قبل و بعد از عمل رعایت شود باز هم ممکن است پس از انجام آن عوارضی را برای برخی افراد به دنبال داشته باشد. از جمله این عوارض شامل موارد زیر است:

ایجاد زخم کوچکی در محل اهدا کننده یا محل دریافت کننده

ابتلا به عفونت خفیف به دلیل حساسیت

تورم، کبودی و درد خفیف

مزایای تزریق چربی به روش نانوفت

قبل از اینکه یک تکنیک زیبایی را برای جوانسازی و شاداب کردن چهره خود استفاده کنید حتماً باید در مورد مزایا و معایب آن اطلاعات کاملی داشته باشید تا بتوانید بهتر تصمیم‌گیری کرده و یا دلیل انتخاب متخصص را بهتر درک کنید. مزایای انتقال چربی به روش نانوفت به شرح زیر می‌باشد:

به طور کلی تزریق چربی باعث می‌شود که نتیجه کار طبیعی‌تر به نظر برسد.

مدت زمان ماندگاری تزریق چربی به روش نانوفت بیشتر است. به طور کلی تکنیک‌های زیبایی همانند تزریق چربی، ژل و بوتاکس دوام همیشگی نداشته و بعد از چند ماه مجددا باید برای تزریق اقدام نمایید. اما مدت دوام هر کدام از این روش‌ها با یکدیگر متفاوت است. در صورتی که تزریق چربی با روش نانوفت انجام گیرد فاصله بین جلسات تزریق طولانی‌تر خواهد شد.

با توجه به اینکه در روش نانوفت از محلول غنی شده و سلول‌های بنیادی بدن خود فرد استفاده می‌گردد، به همین دلیل این مسأله نه تنها کمک می‌کند چین و چروک‌های پوستی برطرف شوند بلکه قدرت ترمیم پوست افزایش پیدا کرده و همین موضوع کمک می‌کند از این پس پوست شما با سرعت کمتری دچار پیری گردد.

با کمک انتقال چربی به روش نانوفت شما می‌توانید چین و چروک‌های بسیار ریز در چهره را به راحتی برطرف کرده و یا حتی می‌توان فرورفتگی‌های جزئی که در بینی یا قسمت‌های دیگری از صورت وجود دارد را به راحتی درمان نمود.

لازم به ذکر است که دوره نقاهت انتقال چربی با روش نانوفت کوتاه است و شما تنها به یک تا دو روز استراحت نیاز دارید. بعد از آن به راحتی می‌توانید به شرایط عادی زندگی خود برگردید.

در روش نانوفت از سرنگ‌های بسیار ظریف برای تزریق استفاده می‌گردد. در نتیجه جای زخم بر روی پوست باقی نخواهد ماند.

تزریق چربی

کلینیک بین المللی پوست موزیبایی آراد-تزریق چربی

معایب تزریق چربی با روش نانوفت

تاکنون معایب خاصی در مورد تزریق چربی نانوفت گزارش نشده است به خصوص که این روش شامل استفاده از ابزارهای تیز و برنده نیست. اگرچه تزریق چربی روشی غیر جراحی است اما برخی از عوارض جانبی شایع آن شامل درد و تورم و کبودی بسیار خفیف، قرمزی و بی حسی است.

نکته‌ای که مطرح است این است که برخی افراد به دلیل مراجعه به آرایشگاه‌ها و مراکز غیر معتبر زیبایی جهت استخراج و تزریق چربی نانوفت توسط یک فرد غیر ماهر، دچار عوارض آزار دهنده و بعضا دائمی و جبران نشدنی همچون موارد زیر شده‌اند:

قرمزی و التهاب شدید پوست و بافت

انتخاب محل اشتباه برای تزریق

گلوله شدن چربی در نواحی تزریق

آسیب شدید بافتی به علت تجربه کم اپراتور یا پزشک

عدم حصول نتیجه دلخواه

حداقل میزان تهاجم، به این معنی که ناراحتی ناشی از فرو رفتن سوزن نیز کاهش می یابد

به طور کلی اگر فرد زیباجو با نهایت دقت و حساسیت، یک پزشک و کلینیک معتبر برای تزریق چربی نانوفت انتخاب نماید، به هیچ وجه عوارض جانبی خاص و جدی متوجه او نخواهد بود. فقط عوارض شایع و موقت در اثر فرو رفتن سوزن در پوست ممکن است به سراغ این افراد بیاید.

تزریق چربی به روش نانوفت برای جای جوش

اسکارهای آکنه، چین و چروک، خطوط ریز، لکه‌های خورشیدی از جمله عوارضی هستند که نهایتا در پوست هر شخصی ممکن است رویت شوند. تکنیک های متعددی برای برطرف کردن این مشکلات وجود دارد اما پیشرفت اخیر، به نام تزریق چربی نانوفت، گام بزرگی در بهبود این شرایط برداشته است.

تزریق چربی نانوفت را می‌توان به عنوان یک روش مستقل که برای بهبود جای جوش و به عنوان لیفت صورت با سلول‌های بنیادی شناخته می‌شود، به کل صورت تزریق کرد. این روش می‌تواند بدون اینکه از درمان‌های تهاجمی برای این منظور استفاده شود، بهبود چشمگیری را در ظاهر اسکار ناشی از جوش، پیری و چین و چروک پوست حاصل کند.

در صورت ترکیب تزریق چربی نانوفت با تزریق میکرو چربی (ذرات چربی بزرگتر) می‌توانید هم به بخش‌هایی از صورت خود حجم دهید و هم از نازک شدن پوست که یکی از علائم بارز پیری است پیشگیری کنید. همانطور که ذکر شد با استفاده از این روش علاوه بر “لیفت صورت با سلول های بنیادی فوق العاده” می‌توانید در بهبود جای جوش‌ها نیز به طور چشمگیری موثر واقع شوید.

ماندگاری تزریق چربی نانوفت

یکی از دلایل برتری تزریق چربی نانوفت نسبت به سایر روش‌ها مثل تزریق فیلر اینست که اثر آنها دائمی است. چرا که در متد ترانسفر چربی به روش نانوفت پس از انجام تزریق، سلول‌های بنیادی چربی در ناحیه تزریق شده شروع به رشد و به عبارتی ترمیم پوست آسیب دیده در محل مورد نظر می‌کنند.

هر چند در زمان انجام تزریق، بعضی از سلول‌های چربی از بین می‌روند ولی ماندگاری بالای تزریق چربی نانوفت توسط سلولهای چربی باقیمانده که نه جابجا شده و نه از بین می‌روند تضمین می‌شود. گفته می‌شود که در روش تزریق چربی معمولی، چند ماه پس از تزریق بخش زیادی از چربی‌های تزریقی از بین می روند و به همین دلیل نیاز به تجدید عمل تزریق چربی پیدا می‌کنید.

اینکه گفته می‌شود اثر تزریق چربی نانوفت دائمی است دلیل بر این نمی‌شود که شما در مراقبت از پوست خود کوتاهی کنید اتفاقا برعکس بایستی به منظور جلوگیری از بروز برخی خطرات از پوست خود در برابر عوامل مختلفی چون صدمه دیدن و ضربه خوردن مراقبت نمایید.

البته گفتن این نکته خالی از لطف نیست که شما نباید از تزریق چربی نانوفت انتظار معجزه مادام‌العمر داشته باشید، چون طبیعتا با افزایش سن و بروز علائم پیری پوستتان ممکن است شادابی اولیه خود را از دست بدهد ولی مطمئن باشید که حدود 70 الی 80 درصد از چربی‌های تزریق شده با نانوفت در بدنتان باقی مانده و به حیات خود ادامه می‌دهد.

کاندیدا مناسب برای تزریق چربی به روش نانوفت

اگر از گروه افرادی هستید که پوست نازکی دارید و یا دچار صدمات پوستی شده اید، این روش جوانسازی برای شما مفید خواهد بود. همچنین، اگر با افزایش سن، پوست شما خاصیت الاستیکی خود را از دست داده است، تزریق نانوفت می تواند برای بازگرداندن خاصیت کشسانی پوست شما، مفید باشد.

در صورتی که متوجه کاهش کیفیت و زیبایی پوست در ناحیه ای از بدنتان شدید، می توانید برای بهبود این نواحی به پزشک مراجعه کرده و درباره تزریق چربی با او مشورت نمایید. تزریق نانوفت به اشخاصی که در اطراف چشم و بینی خود خطوط نازکی دارند توصیه می شود.

همچنین، برای پر کردن چین و چروک پیشانی و لب ها نیز این روش بسیار کاربردی خواهد بود. گودی دور چشم و کبودی زیر چشم نیز از جمله نواحی هستند که با این روش قابل ترمیم هستند. عمده افرادی که یک یا چند مورد از این مشکلات را دارا باشند، کاندیدای مناسبی برای انجام این عمل به شمار می روند.

گروه دیگری از اشخاص هستند که به منظور فرم دهی به بدن و اصلاح کانتور آن، برای پر کردن و برجسته سازی برخی نواحی نظیر باسن و سینه اقدام به عمل تزریق نانوفت می کنند.

همچنین، گاهی برای اصلاح نتیجه حاصل از لیپوساکشن، باید در برخی قسمت ها تزریق چربی انجام شود. افرادی که به آکنه مبتلا هستند نیز برای رفع آثار آن می توانند به تزریق نانو فت روی آورند.

آیا تزریق چربی برای همه افراد قابل استفاده است؟

در پاسخ به این سوال باید گفت خیر. زیرا گاهی شرایطی وجود دارد که افراد کاندید مناسبی برای این عمل به حساب نمی آیند. مثلا برای افرادی که بانک چربی ضعیفی داشته و چربی لازم برای انتقال به نواحی مورد نظر را ندارند، این عمل اصلاحی مناسب نخواهد بود.

نتیجه ای که عمل زیبایی تزریق نانوفت در پی دارد معمولا بعد از یک زمان طولانی سه ماهه به دست خواهد آمد. بنابراین اگر می خواهید سریعا به نتیجه دلخواه برسید، بهتر است از روش های دیگر جوانسازی و برجسته کردن استفاده کنید.

فراموش نکنید که تزریق نانوفت یک روش درمانی به حساب می آید نه یک عمل زیبایی. به همین دلیل، معمولا پزشکان متخصص، برای رسیدن به زیبایی مطلوب، به بیمار توصیه می کنند که از فیلر و ژل نیز استفاده نمایند. با این حال، تزریق نانوفت یک روش با ماندگاری طولانی خواهد بود.

هزینه تزریق چربی به روش نانوفت

در روش های دیگر تزریق چربی، معمولا عمل باید تکرار شده و به چند جلسه نسبتا سنگین نیاز دارد. اما در مورد تزریق نانوفت، این گونه نیست و تنها یک جلسه برای رسیدن به نتیجه دلخواه کافی خواهد بود.

بر اساس توضیحات داده شده حتما متوجه شده اید که تکنولوژی استفاده شده در این روش تزریق، جزو جدیدترین روش های روز دنیا به حساب می آید. بر همین اساس نباید انتظار داشته باشید که با هزینه کمی بتوانید این عمل را انجام دهید. با این حال، چون در یک جلسه انجام می شود از نظر هزینه های مالی با صرفه خواهد بود.

هزینه تزریق چربی به عوامل زیادی بستگی دارد. هزینه های مربوط به کلینیک و بیمارستان، دستمزد پزشک، تعداد دفعاتی که باید تزریق انجام شود و همچنین محتوای تزریق، تعیین کننده هزینه ها خواهد بود.

میزان آسیب دیدگی پوست و وسعت ناحیه تحت درمان نیز یکی از عواملی به شمار می رود که بر قیمت تاثیر زیادی دارد. زیرا این مورد، میزان چربی استخراجی را مشخص می کند. در هر صورت بهتر است پیش از آن که برای عمل اقدام کنید با یک پزشک متخصص باتجربه مشاوره ای داشته باشید و حدود قیمت را با توجه به شرایط مختص خود به دست آورید.

با همه این توضیحات، تزریق نانو فت یک روش ایده آل برای تزریق چربی و اصلاح حجم به حساب می آید که از ماندگاری بالایی برخوردار است. بنابراین، پرداخت کمی هزینه بیشتر ارزش آن را دارد که زیبایی خود را برای سالیان درازی احیا نمایید.

هزینه نانوفت زیر چشم

هزینه نانوفت زیر چشم را پس از بررسی و معاینه شرایط بیمار توسط پزشک متخصص و با در نظر گرفتن حجم چربی که قرار است تزریق شود و گستردگی منطقه ای که این چربی فرآوری شده قرار است به آن موضع منتقل شود. تعیین می گردد.

میزان هزینه این تزریق علاوه بر حجم چربی مورد تزریق و گستردگی منطقه تزریق می تواند به عواملی از جمله مهارت و تخصص پزشک و موقعیت جغرافیایی بستگی داشته باشد.

هزینه نانوفت گردن

نانوفت یکی از بهترین و بروزترین تکنیک های تزریق چربی به قسمت های مختلف بدن می باشد. چین و چروک های ایجاد شده در ناحیه گردن که به علت افزایش سن و یا چاقی و لاغری بیش از حد به وجود می آید را می توان با روش نانوفت گردن از بین برد در این روش چربی را از بدن خود فرد میگیرند و پس از فرآوری آن و سپری کردن فرایند خالص سازی با تجهیزات مخصوص به ناحیه ای گردن که دچار کمبود چربی است تزریق می کنند.

هزینه نانوفت گردن به عواملی همچون دستمزد پزشک ،میزان مواد و تجهیزات مورد استفاده ،حجم چربی تزریق شده و . . . بستگی دارد.

هزینه نانوفت صورت

نانوفت صورت برای از بین بردن چین و چروک ایجاد شده ،گودی و سیاهی زیر چشم ،درمان جای جوش و لک های ایجاد شده از عوامل مختلف به کار می رود.

همچنین در مواردی برای جوانسازی صورت و صاف کردن پوست صورت و از بین بردن افتادگی ها و شل شدگی پوست کاربرد دارد. جهت تعیین هزینه نانوفت صورت ابتدا باید برای معاینه و بررسی به پزشک متخصص مراجعه شود و با توجه به عوامل متعددی مانند مهارت و تخصص پزشک و کادر درمانی ،تجهیزات مورد استفاده در کلینیک ،حجم چربی قابل تزریق ،موقعیت جغرافیایی ،نقاط قابل تزریق و تعداد جلسات مورد نیاز برای تزریق این هزینه تعیین می گردد .

نکته مهم این است که هیپچ گاه به دلیل هزینه پایین به سراغ کلینیک ها نامعتبر نروید تا با تزریق غیر اصولی و غیر بهداشتی سبب ایجاد عوارض متعدد و جبران ناپذیری می شوند.

مراقبت‌های قبل از تزریق چربی به روش نانوفت

نکات مهمی در مورد نحوه مراقبت قبل و بعد تزریق چربی به روش نانوفت وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود:

جراح قبل از جلسه تزریق دستورالعمل‌های کاملی را به زیباجو ارائه می‌دهد و به سوالات احتمالی وی پاسخ می‌دهد، شرح حال پزشکی دقیق را می‌گیرد، یک معاینه فیزیکی برای تعیین آمادگی زیباجو برای این روش انجام می‌دهد و گاهی ممکن است عکسی از بدن یا صورت شما به منظور مقایسه آن با قبل از پروسه تزریق چربی بیاندازد.

در حالت کلی قبل از روز عمل جراح از شما می‌خواهد که:

حداقل شش هفته قبل از استخراج و تزریق چربی، سیگار را ترک کنید تا از به وجود آمدن زخم و خونریزی‌های غیر قابل کنترل جلوگیری شود.

حداقل 1 هفته قبل از انجام پیوند چربی از مصرف الکل اکیدا خودداری نمایید.

از مصرف رقیق کننده‌های خون مانند آسپرین، داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAID ها: Advil)، ویتامین ها و رژیم‌های هومیوپاتی (روشی برای لاغری) که می‌توانند احتمال خونریزی را افزایش دهند خودداری کنید.

مصرف منظم و کافی آب (هیدراتاسیون) قبل و بعد از تزریق چربی برای بهبودی سریع‌تر و حفظ سلامتی بسیار مهم است.

مراقبت بعد از تزریق چربی به روش نانوفت

بعد از تزریق چربی به روش نانوفت باید کارهایی را انجام دهید که از شدت یافتن عوارض جلوگیری می‌کنند. پس از تزریق ممکن است پزشک داروهایی را برای شما تجویز کند که باید به طور مرتب آن‌ها را مصرف کنید. به علاوه دستوراتی را به شما خواهد داد که برای دستیابی به نتیجه دلخواه، باید آن‌ها را مو به مو انجام دهید. از مهم‌ترین مراقبت‌های پس از تزریق چربی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

از انجام ورزش‌های سنگین مانند بدن‌سازی، وزنه‌برداری، هوازی، پیلاتس، ایروبیک و زومبا خودداری کنید. این ورزش‌ها تعریق را افزایش می‌دهند و با زیاد کردن گردش خون، باعث ایجاد تورم و التهاب می‌شوند.

از خم و راست شدن به مقدار زیاد خودداری کنید.

برای کاهش درد یا جلوگیری از ورم و کبودی، از کمپرس یخ استفاده کنید.

به هیچ عنوان مناطق تزریق چربی یا برداشت آن را ماساژ ندهید یا نخارانید.

از خوابیدن روی محل تزریق خودداری کنید و تا چند هفته سر خود را در زمان خواب، در موقعیتی بالاتر از بدنتان قرار دهید.

در محیط‌های گرم مانند سونا یا جکوزی قرار نگیرید.

از قرار گرفتن در معرض نور خورشید یا رفتن به سالن‌های سولاریوم خودداری کنید. تابش مستقیم نور آفتاب و حرارت ایجادشده در اثر این کار، باعث می‌شود که چربی‌ها به صورت نامتوازن پخش شوند و عدم تقارن در نواحی تزریق ایجاد شود.

زخم‌های ناحیه برداشت را به طور مرتب شستشو دهید و از داروهای موضعی برای جلوگیری از عفونت استفاده کنید.

به طور مرتب و به مقدار زیاد آب بنوشید.

اثرات و نتایج تزریق چربی به روش نانوفت

بر اساس آنچه تا کنون از تحقیقات و تجربه بر می آید، نانوفت به عنوان یک ماده اولیه در عمل تزریق چربی، تاثیر شگرفی می تواند بر جوانسازی پوست داشته باشد.

به علاوه در مواردی که پوست ها آفتاب سوخته شده و یا به هر دلیلی تغییر رنگ پیدا کرده اند، نانوفت این قابلیت را دارد تا زیبایی شما را بازگرداند. همچنین، در روند درمان و بهبود پوست های آسیب دیده و چروک شده نقش بسزایی خواهد داشت.

در اصلاح آثار ناشی از گودی، کبودی و یا چین و چروک هایی که در نواحی دور چشم دیده می شوند، این تکنیک جوانسازی بسیار کارآمد خواهد بود.

چروک های سطحی که در نواحی صورت، گردن و خط بالای سینه (ناحیه دکلته) ظاهر می شوند نیز با این روش تقریبا نوظهور، قابل درمان هستند. یکی از کاربردی ترین زمینه های استفاده از عمل تزریق چربی نانوفت، از بین بردن جای زخم ها، اسکار و بخیه است.

دوره نقاهت تزریق چربی به روش نانوفت

دوره نقاهت تزریق چربی در سه روز اول

در تزریق چربی نیز به عنوان یک عمل زیبایی برای بهبودی کامل فرد باید دوره نقاهت هر چند کوتاهی را طی نماید. به دلیل اینکه عمل تزریق چربی سنگین نبوده و به سادگی انجام می شود و همچنین به دلیل کم خطر بودن و ایمنی این روش طول دوره نقاهت در آن کمتر است و لازم به بستری و استراحت طولانی مدت نیست. 3فرد با استراحت یک روزه می تواند به فعالیت های خود ادامه داده و مانند قبل زندگی معمولی خود را داشته باشد.

دوره نقاهت تزریق چربی در سه روز اول مهم ترین بخش از عمل تزریق چربی بوده و فرد باید از انجام فعالیت های سنگین در این مدت پرهیز نماید. بهتر است فرد در سه روز اول در خانه استراحت نموده و اگر سر کار هم برود لازم است از انجام فعالیت های سنگین بپرهیزد.

پس از سه روز از تزریق فرد می تواند در هنگام خواب کمی سر خود را بالاتر نگه داشته وتا بهبودی کبودی ها از کمپرس سرد و گرم استفاده نماید.

دوره نقاهت تزریق چربی در هفته اول

در هفته اول پس از تزریق چربی با بهبودی ورم و کبودی موجود نتیجه عمل بیشتر نمایان می شود. فرد در طول این مدت بهبودی نسبی خود را بدست آورده و می تواند به فعالیت های روزمره خود برسد.

البته برای افراد مختلف طول دوره نقاهت تزریق چربی متفاوت بوده و برخی از افراد برای بهبودی شاید نیاز به زمان بیشتری باشد.

دوره نقاهت تزریق چربی در ماه اول

همانطور که قبلا ذکر شد طول دوره نقاهت در افراد مختلف متفاوت بوده و ممکن است برای برخی از افراد این زمان تا یک ماه نیز برسد. زمان دقیق دوره نقاهت تزریق چربی را با توجه به فاکتورهای تاثیرگذار و وضعیت جسمانی فرد می توان از پزشک قبل از تزریق چربی جویا شد.

تعداد جلسات لازم تزریق چربی به روش نانوفت

به طور معمول تزریق چربی به روش نانوفت تنها در یک جلسه انجام می‌شود و نیازی به تمدید یا تکرار ندارد. اما در مواردی ممکن است چربی تزریق‌شده توسط بدن جذب شود؛ به همین دلیل نیاز به تکرار عمل وجود دارد. حتی اگر این اتفاق نیفتد؛ باز هم پس از گذشت 21 روز باید از کلینیک وقت بگیرید و برای بازبینی نتایج مراجعه کنید.

البته این در صورتی است که عوارض تزریق چربی روند طبیعی خود را طی کنند و درد یا التهاب قابل‌توجهی بر روی پوست ایجاد نشود. در غیر این صورت باید زودتر از این موعد و برای بررسی عوارض نزد پزشک خود بروید.

مقایسه نانوفت با دیگر روش‌های تزریق چربی

در دنیای امروز برای تزریق چربی از دو روش استفاده می‌شود که به نام‌های نانوفت و میکروفت شناخته می‌شوند. در هیچ یک از این دو روش، چربی به صورت مستقیم به ناحیه مورد نظر تزریق نمی‌شود؛ بلکه با استفاده از روش‌های خاصی، این سلول‌ها به بسته‌های کوچک‌تری در اندازه‌های میکروسکوپی تبدیل می‌شوند. اصلی‌ترین تفاوت میان روش‌های میکروفت و نانوفت، اندازه سلول‌های چربی تزریق شده است.

در روش میکروفت سلول‌های چربی برداشت شده پس از فرآوری و تصفیه به صورت بسته‌های میکرومتری درمی‌آیند. البته در این روش بر خلاف نانوفت خبری از سلول‌های بنیادی که باعث غلیظ شدن محلول چربی می‌شوند، نیست.

اما نکته مهم اینجا است که روش میکروفت، می‌تواند برای حجیم سازی قسمت‌های مختلف هم مورد استفاده قرار بگیرد. این نوع از سلول‌های بزرگ‌تر، سازگاری خوبی با بافت دارند و می‌توانند به خوبی حجم از دست رفته را جبران کنند.

از نظر نتایج می‌توان گفت که هر دو روش با هم مشابه هستند و در نهایت یک نتیجه طبیعی را برای شما به ارمغان خواهند آورد. با این حال نتایج نهایی در روش میکروفت، خیلی سریع‌تر خود را نشان می‌دهند. به علاوه هر دو روش دوره نقاهت کوتاه‌مدتی دارند و تهاجمی نیستند.

البته اگر بخواهیم از دید هزینه این دو روش را با هم مقایسه کنیم؛ باید بگوییم که نانوفت هزینه بیشتری را برای شما به دنبال خواهد داشت. زیرا ذرات ایجادشده در این روش اندازه کوچک‌تری دارند؛ به همین دلیل نیازمند طی کردن مراحل طولانی‌تر با دقت بیشتری برای تجزیه شدن هستند.

یکی دیگر از اصطلاحاتی که ممکن است در زمان بررسی روش‌های تزریق چربی به چشمتان بخورد؛ بایوفت است. اما سوال اینجا است که آیا روشی به نام بایوفت یا Biofat در دنیای زیبایی وجود خارجی دارد؟ نکته مهم اینجا است که این روش در واقع یک حربه تبلیغاتی است.

به همین دلیل است که در آن تاکید می‌شود که بایوفت یک روش برای تزریق چربی بدون تورم است. باید بدانید که تورم یکی از عارضه‌های طبیعی ناشی از تزریق چربی است؛ بنابراین اگر کسی ادعا کرد که می‌تواند این روش را بدون تورم انجام دهد، باید به صحت حرف او شک کنید. زیرا در این روش‌ها معمولا از ژل‌های نیمه دائمی برای شبیه‌سازی نتایج تزریق چربی استفاده می‌شود.

مشاوره

کلینیک بین المللی زیبایی پوست و مو آراد با کادری مجرب و متخصص در هر نوع زیباسازی و جوانسازی به صورت حضوری و در صورت عدم امکان زیبا جویان عزیز برای مشاوره حضوری همه ساعت می تواند به زیبا جویان عزیز مشاوره تلفنی را ارایه کند.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد:

https://clinicarad.ir/9tm7

https://clinicarad.com/tuf5

https://clinicarad.com/3wac

نتیجه گیری

با در نظر گرفتن موارد ذکر شده، هر یک از روش های تزریق چربی و نانوفت عملکرد، مزایا و عوارض مختص خود را دارند. بهترین راه برای اطلاع از اینکه تفاوت تزریق چربی و نانوفت کدام است و کدام روش بهتر است، مراجعه به پزشک متخصص و کسب راهنمایی‌ های لازم از او است، چرا که پزشک قبل از هر کاری اقدام به بررسی شرایط شما کرده و بسته به نیاز شما مناسب‌ ترین روش را پیشنهاد خواهد داد.

تزریق نانوفت، عمدتا به عنوان یک روش دائمی شناخته می شود. اتفاقا برتری اصلی که روش تزریق چربی با روش نانوفت نسبت به روش های دیگری نظیر تزریق فیلر دارد، همین دائمی بودن آن است. سلول های بنیادی چربی که در این روش به نقاط مختلف بدن تزریق می شوند، پس از جای گیری، به رشد خود ادامه داده و تا زمانی که پوست آسیب دیده را ترمیم کنند، به این کار ادامه می دهند.

هنگامی که سلول های بنیادی چربی در حال تزریق به ناحیه تحت درمان هستند، ممکن است بعضی از این سلول ها بمیرند. با این حال، تمامی سلول های باقی مانده جابجا نشده و از بین نخواهند رفت.

عمدتا بعد از یک عمل تزریق چربی معمولی، حدود 60 درصد از چربی هایی که به ناحیه مورد نظر تزریق شده اند از بین خواهد رفت. یعنی فقط 40 درصد از افزایش حجمی که انجام شده است، باقی می ماند.

به همین دلیل، باید پس از مدتی برای اصلاح نتیجه عمل دوباره اقدام کرده و هزینه مضاعفی را متحمل شوید. حتی با افزایش سن و چروک شدن پوست، اثرات تزریق چربی به مرور کم رنگ شده و پوست شما حالت پرطراوتی که در ابتدا داشته است را از دست می دهد.

اما در روش تزریق نانوفت، نتایج تا سالیان طولانی با شما همراه بوده و اثر آن از بین نخواهد رفت. همچنین، ممکن است به تکرار هم نیازی پیدا نکنید. زیرا بر اساس تجربه های به دست آمده از تزریق چربی نانوفت، در این نوع جراحی زیبایی چیزی حدود 70 تا 80 درصد چربی های تزریق شده باقی می ماند و تا مدت زیادی در بدن به حیات خود ادامه خواهند داد.

کلینیک آراد

کلینیک بین المللی پوست موزیبایی آراد-کلینیک آراد

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09130323292

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 1 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinic.arad

ارائه مراقبت های مربوط به خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

clinicarad.com/مراقبت-ها/

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

 https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

 https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه:

لینک آپارات:https://aparat.com/v/7Wrup

لینک نماشا:https://www.namasha.com/v/ng6o9tg1

ویکی پدیا: https://fa.wikipedia.org

فیسبوک:  https://www.facebook.com

تویتر: https://twitter.com

لینک یوتیوب: https://www.youtube.com

تلگرام: https://telegram.org