بهترین کارها برای زیبایی صورت چیست؟

بهترین کارها برای زیبایی صورت چیست؟

بهترین کارها برای زیبایی صورت چیست؟

سالهاست که به تاخیر انداختن روند پیری پوست و تغییراتی که بعد از دهه سوم زندگی در آن ایجاد می شود از مهم ترین دغدغه ها برای پزشکان و متخصصان زیبایی است. برخی ترجیح می دهند در طبیعت بدن خود تغییر چندانی ایجاد نکنند، اما رفته رفته بر تعداد افرادی که چنین مداخلاتی را اجتناب ناپذیر می دانند و به استفاده از شیوه های جوانسازی پوست رو می آورند افزوده می شود.

در این نوشته بر آن خواهیم بود تا مروری بر انواع این شیوه ها و ویژگی هر یک داشته باشیم. اهمیت زیبایی و داشتن ظاهری زیبا امروزه بر کسی پوشیده نیست. آیا شما  نیز جزو افرادی هستید که هر روز چند ساعت جلوی آینه صرف می کنید تا زیبا به نظر برسید؟ در حالیکه آرایش یک راه سرگرم کننده برای نشان دادن خودتان و کاستن از ضعف هاست ولی شما نیاز نیست به آن وابسته باشید تا زیباییتان را مشخص کنید.

یک چهره خالص و طبیعی نه تنها به زیبایی شما اجازه ی درخشیدن می دهد بلکه بهترین و آسانترین راه برای شما است.پس آیا ممکن است شما بعضی روزها وقت برای ارایش و زیبایی نداشته باشید ولی باز هم بی نظیر به نظر برسید؟جواب یک بله قاطع است.با رعایت نکات ساده ای که در زیر برای شما آمده است می توانید به طور طبیعی زیبا به نظر برسید.

تمام این نکات به رژیم، سبک زندگی و مراقبت های روزانه شما بستگی دارد.حتی اگر یکی از این موارد نادیده گرفته شوند ممکن است روی سلامتی تان تاثیر بگذارد.

کلینیک الهیه

کلینیک بین المللی پوست موزیبایی الهیه-کلینیک الهیه

زیبا سازی صورت چیست؟

به قطع تاکنون اسم مزوتراپی، بوتاکس، لیفت، تزریق ژل و چربی یا میکرونیدلینگ را شنیده اید. در دهه ی اخیر این اسامی پرتکرار تر شده اند. شاید شما نیز برای جوانسازی پوست خود اقدام کرده اید یا اینکه به این قضیه فکر می کنید.

اما زیباسازی صورت تکنیک های بسیار مختلف و گسترده ای دارد که هر کدام برای هدف خاصی مناسب است.به طور کلی جوانسازی پوست شامل روش های درمانی است که به هدف بهبود ظاهری پوست یا زیبایی پوست شما انجام می شوند. آسیب های پوستی موارد مختلفی مانند آفتاب سوختگی، اثرات جوش و آکنه، زخم ها و نشانه های طبیعی پیری و کهولت سن را شامل می شوند.

روش هایی  طبیعی برای زیبا سازی صورت

با غذا خوردن یک پوست شفاف برای خود به ارمغان بیاورید.

 عبارتی که می گوید “شما آنچه هستید که می خورید” بسیار درست است. یک رژیم غذایی مغذی بهترین راه دست یابی به پوست سالم است. به وعده های روزانه تان به اندازه کافی میوه و سبزیجات بیفزایید.غذاهای حاوی اسید چرب امگا ۳ مانند دانه کتان، گردو و غذا های غنی از ویتامین مثل پرتقال، سیب زمینی شیرین و کدو اجباری هستند.

هم چنین غذا هایی با منبع پروتئینی بالا را به رژیمتان بیفزایید مثل تخم مرغ، مرغ، لوبیا قرمز، عدس، نخود و پنیر های محلی.یک رژیم کامل، تمام موادی که بدنتان به ان نیاز دارد را در اختیارش قرار می دهد و بدن را سالم و پر طراوت نگه می دارد. تغذیه مناسب نقش مهمی در زیبایی شما دارد.

مقدار زیادی آب بنوشید.

نمی توان به درستی اهمیت آب را بیان کرد.هر سیستم و عملکردی در بدن نیازمند آب است.یک بطری آب با خود داشته باشید و در طول روز بدنتان را هیدراته نگاه دارید. مصرف هشت یا تعداد بیشتری لیوان آب در روز به بدن کمک می کند تا سموم را دفع کند و صورتتان سالم و پر از حیات به نطر برسد و زیبایی پوست خود را حفظ کنید. هم چنین کمک می کند چین و چروک از بین بروند.

بهترین روش آشامیدن اب این است که بطری را با خیار، لیمو، برگ نعنا و دیگر سبزیجات با پوست روشن پر کنید و در طول روز با خود داشته باشید.این کار علاوه بر هیدراته کردن بدن، مواد مغذی لازم را نیز در اختیار بدن می گذارد و بدن می توانند به صرفه تر از آب بهره ببرد.

در آرامش بخوابید.

یک خواب شب خوب با اینکه چطور به نظر می رسید کاملا تطابق دارد. این موضوع کاملا قاطع است زیرا شب ها در خواب بدن خود را ترمیم می کند و مواد سمی را دفع می کند. همان طور که شما باید تلفن همراهتان را شارژ کنید، بدن هم نیاز دارد خود را شارژ کند و با باتری پنجاه درصد به استقبال روز برود.

فقط کافی است شب ها شش تا هشت ساعت بخوابید تا زمان بیدار شدن هم بهتر به نظر برسید و هم احساس بهتری داشته باشید. با این کار جلوی ایجاد شدن حلقه تیره زیر چشمتان را می گیرید و روند پیری را کند می کنید. وقتی شما می خوابید پوست شما کلاژن جدید می سازد پس نگذارید هیچ اتفاقی جلوی خواب زیباکننده شما را بگیرد. در نتیجه خوابیدن مناسب نقش مهمی در زیبایی پوست شما دارد.

از مواد تشکیل دهنده آگاه باشید.

همان طور که وقتی چیزی می خورید روی سلامت کل بدنتان تاثیر می گذارد، چیزی را که روی پوست خود می زنید هم همان تاثیر را دارد. زیرا پوست شصت درصد از موادی را که به پوستتان می زنید جذب می کند.پس از اجزای تشکیل دهنده کرم ها و محصولات پوستی خود مطلع باشید. از محصولات حاوی پارابن، مواد شیمیایی نفتی و سولفات ها دوری کنید زیرا می توانند باعث ناراحتی پوستی یا خشکی موی شما شوند و تاثیر خوبی بر زیبایی شما نداشته باشند.بهتر است از محصولاتی با مواد تشکیل دهنده طبیعی استفاده کنید.

برای داشتن پوست سالم ورزش کنید.

فعالیت بدنی هم برای سلامت بدن و هم سلامت روحی بسیار مفید است. یک فعالیت انتخاب کنید، هر چه که به آن علاقه دارید.می توانید شنا کنید، یوگا انجام دهید یا بدوید. از لحاظ علمی ثابت شده است که ورزش به پوست سود می رساند و حالتان را بهتر می کند.

با داشتن حداقل سه ساعت فعالیت فیزیکی در هفته در سلامتی تان کاملا مشهود خواهد بود.این فعالیت ها گردش خون را تقویت می کنند، به دفع سموم کمک می کنند، میانگین اکسیژنی که به پوست می رسد را افزایش می دهند و سبب کاهش استرس می شوند که به کل بدن از جمله پوست سود رسانی می کنند. ورزش کردن از نکات بسیار مهم در حفظ زیبایی است.

به مراقبت های روتین پوستی خود وفادار باشید.

شما باید نوع پوست خود را بشناسید و بدانید چه مراقبت هایی برای پوست شما مناسب است و آن را به صورت روتین انجام دهید.روتین سه مرحله ای پوست شامل: شستن، پاکسازی و مرطوب کردن پوست است.

محصولی که در این سه مرحله استفاده می کنید کاملا به نوع پوست شما بستگی دارد .یک روتین صبح و شب برای خود تنظیم کنید و تضمین می کنیم که بهبودی قابل توجهی در پوست خود شاهد خواهید بود.

هرگز بدون پاک کردن و شستن پوست خود به رخت خواب نروید زیرا با این کار فقط مشکلات را به پوست خود دعوت می کنید.برای دست ها و پا های خود از یک کرم و لوسیون بدن جداگانه استفاده کنید.

لایه برداری را جدی بگیرید.

پوست به طور مداوم لایه ای از سلولهای مرده بر سطح خود می سازد.به این روند طبیعی با یک لایه بردار ملایم کمک برسانید.تجمع پوست مرده سبب ایجاد آکنه و جوش های سر سیاه در پوست می شود و منافذ پوست را مسدود می کند.

وقتی از لایه بردار استفاده می کنید بهتر است به موقع از کرم مرطوب کننده و سرم پوست خود استفاده کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.می توانید این لایه بردار ها را از بازار تهیه کنید یا اسکراب قهوه یا دیگر اسکراب های طبیعی را در خانه درست کنید.

لایه بردار ها را بیش از دو بار در هفته استفاده نکنید.شما با انجام این روش پوست نرم تر و تازه تری خواهید داشت.

کرم ضد آفتاب اجباری است.

کرم ضد آفتاب یک گزینه انتخابی نیست.اشعه فرابنفش موجود در آفتاب باعث فرآیند پیری پوست می شود. اگر این گزینه را رعایت کنید در آینده از خود تشکر خواهید کرد.این کار از ایجاد نقاط تیره و پر پیگمانت در پوست جلوگیری می کند.

SPFیا همان فاکتود محافظتی در برابر نور خورشید نشان دهنده میزان محافظتی است که محصول برای شما به عمل می آورد. پوست شناسان توصیه می کنند از SPF حداقل 30 قبل از خروج از خانه استفاده کنید.

 از شر استرس خلاص شوید.

در زندگی های مدرن امروزی همه ما برنامه های شلوغی داریم و استرس به طور معمول برایمان پیش می آید.هر چند استرس کنترل نشده می تواند سبب مشکلاتی مثل سر درد یا فشار خون شود. هم چنین ممکن است خود را به صورت آکنه، ریزش مو یا سفید شدن مو بروز دهد.

این ها تنها چندین نتیجه از استرس هستند که نام برده شد. بنابراین وقتی کارتان با شغل، قبض ها و استرس ناشی از آن ها اشباع شده است بهتر است یک راه برای رهایی از آن بیایبد. مدیتیشن کنید، یک لیوان چای بنوشید، به موسیقی گوش کنید یا هر کاری که شما را آرام می کند انجام دهید تا از مشکلات ناشی از استرس جلوگیری کنید. برای حفظ زیبایی خودتان هم که شده استرس خود را کنترل کنید.

چای سبز بنوشید.

حتما دلیلی وجود دارد که این نوشیدنی بین مشتاقان سلامت این قدر پر طرفدار است.چای سبز احتمالا بهترین نوشیدنی گرم موجود است و حاوی مقادیر زیادی مواد مغذی، برای بدن است.حاوی نوعی آنتی اکسیدان است که باعث جلوگیری از آسیب دیدن سلول ها می شود.گردش خون را بهبود می بخشد، سبب کاهش کلسترول خون می شود، فشار خون را کنترل می کند و موجب سالم سازی پوست شما می شود.

هم چنین یک جزئی به نام ECG در چای سبز وجود دارد که سبب کاهش وزن به وسیله کاهش جذب می شود.نوشیدن چای سبز را به یک عادت تبدیل کنید تا از خواص آن بهره مند شوید.

صورتتان را ماساژ دهید.

یک ماساژ صورت مناسب یکبار در روز می تواند سبب کاهش چروک عمیق پوست شود و پوستتان را بکشد و سبب طراوت پوست شود.هم چنین به شما احساس آرامش و رهایی از استرس می دهد.می توانید از مرطوب کننده یا روغن نارگیل استفاده کنید تا علاوه بر ماساژ سبب مرطوب شدن پوستتان هم شود.

به موهایتان رسیدگی کنید.

فکر می کنید تمام عرق، آلودگی و کثیفی سبب درخشش موهایتان می شود؟مو های نرم و براق نشانه سلامتی است.می توانید به وسیله رساندن مواد مغذی به موهایتان از آن ها مراقبت کنید.به این صورت که هفته ای یکبار از روغن نارگیل، بادام یا روغن زیتون برای موهایتان استفاده کنید. مراقبت کننده های معدنی پوست به کمک روغن ها می آیند تا تمام مواد مورد نیاز مو را فراهم کنند.

از محصولاتی استفاده کنید که فاقد سولفات و پارابن هستند و باعث خشکی و وز شدن موهایتان نمی شوند.از گرما رساندن به موهایتان خود داری کنید.سعی کنید موهایتان در هوا خشک شوند و از محصولات حالت دهنده مو مثل اتو مو و فر کننده ها که باعث آسیب به موهایتان می شوند استفاده نکنید.

یک سرم یا نرم کننده حاوی روغن ارگان تهیه کنید.موهای به طور طبیعی براق به زیباییتان می افزاید.

لباس های اندازه بپوشید.

چیزی که می پوشید بر این که چگونه خود را معرفی می کنید تاثیر گذار است.مطمئن شوید لباسی که می پوشید به طور کامل اندازه و مناسب شما باشند. پوشیدن لباس های خیلی تنگ یا خیلی گشاده باعث ناراحتی شما می شوند و باعث می شوند تنه شما بزرگ تر از معمول نشان داده شود.

موقع خرید دقت بیشتری کنید زیرا لباس هایی که اندازه شما نیستند فقط استایل شما را به هم می زنند.لباسی را انتخاب کنید که اندامتان در آن راحت هستند و به شما اجازه نفس کشیدن می دهند.

برای خودتان وقت اختصاص دهید.

کمی به خودتان برسید و برای خودتان وقت سالن بگیرید. ابروها در صورت نقش بسیار مهمی دارند و مرتب نگه داشتن آن ها به زیبایی شما می افزاید. به طور مرتب به وضعیت موهای اضافی خود برسید(البته اگر برایتان اولویت دارد).

در مجموع به طور معمول در هفته و در روز وقتی برای زیبایی و سلامتی خود اختصاص دهید و به طور مرتب دوش بگیرید، از عطر یا دئودورانت استفاده کنید و به موهایتان برسید.

از لبخندتان محافظت کنید.

دندان هایتان به جای شما از سلامتی تان صحبت خواهند کرد.هر شش ماه به دندان پزشک خود مراجعه کنید.به طور معمول روزی دو بار حداقل مسواک بزنید و از خمیر دندان مناسب حاوی فلوراید استفاده کنید.هر روز نخ دندان بکشید و از دهان شویه استفاده کنید تا لبخندتان زیبا و سلامت باشد.لبخند زیبا سبب افزایش اعتماد به نفس و زیبایی در شما می شود و محسنات بسیاری اهدا می کند.

موهایتان را به طور منظم کوتاه کنید.

با کوتاه کردن مرتب موهایتان حداقل یکبار در دو ماه می توانید از انتهای ناسالم و دو بخشی مو ها خلاص شوید و موهایتان کمتر شکسته و وز به نظر می رسند و به آن ها حجک و براقیت هدیه می دهید.اگر می خواهید موهایتان را بلند کنید، گرفتن انتهای آن ها مو ها را تشویق به بلند شدن می کند.

با جوش های مزاحم به درستی رفار کنید.

بدترین کاری که می توانید با این دوستان مزاحم خود بکنید این است که آن ها را بترکانید.تحت هیچ شرایطی به جوش ها دست نزنید و سعی نکنید که آن ها را بترکانید چون این کار شرایط را بدتر می کند.

به جای آن از راه هایی استفاده کنید که سبب درمان این جوش ها بدون بر جای گذاشتن جای آن ها می شود. شما می توانید کمی روغن چای روی آن ها بزنید تا وقتی که خشک شوند.هم چنین می توانید از رتینول یا بنزوئیل پراکسید برای از بین بردن آن ها استفاده کنید.

می توانید از شستشو پوست با درصدی از سالسیلیک اسید استفاده کنید تا از پخش یا بدتر شدن جوش ها جلوگیری کنید.صبر داشتن در برخورد با این جوش های مزاحم بهترین راه است.

از مکمل های غذایی پایه استفاده کنید.

بعضی مواقع ما بسیاری از مواد مغذی را از دست می دهیم زیرا جز رژیممان نیستند.ما می توانیم از مکمل ها برای جبران کمبود این مواد استفاده کنیم.مکمل های معروف حاوی ویتامین های A ، B12 ، C ، D و E ، کلسیم و آهن، روی و فرآورده های حاوی روغن ماهی و پروبیوتیک ها هستند.این موارد برای بدن مفید هستند زیرا الکل، عفونت ها و آلرژی ها بدن را از این مواد به سرعت خالی می کنند.

از هله هوله ها پرهیز کنید.

هله هوله در این جا شامل تمام غذاهای ناسالم، الکل، سیگار و تمام مواد بی ارزشی می شود که ما بدون فکر استفاده می کنیم.توقف مصرف فست فود ها و مواد قندی سبب ایجاد تفاوت بزرگی در سلامت و ظاهر می شود. الکل و سیگار و قند های اضافی نه تنها سبب بیماری اندام های حیاتی بدن می شوند بلکه به سرعت در ظاهر فرد هم تغییراتی به وجود می اورند.پس مصرف آن ها را قطع کنید و بین مصرف غذای سالم و فست فود ها تعادل برقرار کنید.

کرم شب مناسب تهیه کنید.

یک کرم شب به شما کمک می کند موقع بیدار شدن در صبح عالی به نظر برسید و کرم شب کاملا ضروری است.ما در روز در معرض الودگی های دود ها، نور خورشید و بسیاری از رادیکال های آزاد قرار می گیریم که سبب تاثیر روی پوست و سرعت بخشیدن به پیری می شوند.

بنابراین باید یک کرم شب خوب تهیه کنید تا در زمان بازسازی پوست در شب به ان کمک کند.خواب کافی و کرم شب مناسب باعث تغییر نحوه به نظر رسیدن شما در صبح می شوند.

طرز ایستادن و نشستن خود را اصلاح کنید.

یک حالت ایستادن سالم نه تنها باعث بهبود عملکرد شما مثل کاهش فشار روی دنده ها، ماهیچه ها و مفاصل می شود بلکه باعث نحوه به نظر رسیدن شما در بین اطرافیان هم می شود.

خمیدگی و ژست نامناسب می تواند باعث پیر به نظر رسیدن شما شود و آسیب جدی به کمر شما وارد کند و سطح انرژی را کاهش دهد.همیشه مراقب نحوه نشستن، راه رفتن و حرکت کردن خود باشید زیرازیباییبرای همه سنین بسیار اهمیت دارد.

برای خود ماسک های خانگی درست کنید.

بهتر است برای غروب های پنجشنبه و بعد از یک هفته کاری از خود با یک ماسک خانگی مغذی استقبال کنید.این ماسک ها را به راحتی می توانید از موادی که در خانه دارید تهیه کنید. با توجه به نوع پوستتان ماسکی تهیه کنید که نیازهایتان را برطرف می کند.می توانید از موادی مثل عسل، آلوئه ورا، ماست، بلغور جو و میوه ها استفاده کنید که بسیار معرروف هستند.

از روبالشی ابریشمی استفاده کنید.

خوابیدن روی یک رو بالشی ابریشمی برای صورت و موی شما بسیار خوب است و کمک می کند سالم و صاف به نظر برسند و در کاهش بروز چروک های پوستی موثر است.ابریشم هم چنین به طور طبیعی در برابر نفوذ مایت و آلرژن های دیگر مقاوم است.

کارهایی انجام دهید که از آن لذت می برید.

بسیار مهم است که خودتان را شاد نگه دارید.استرس و اضطراب زندگی های امروزه ما موجب شده است ما غمگین و تحت فشار باشیم.برای خود وقتی اختصاص دهید و فعالیت هایی که شما را شاد می کنند انجام دهید چه نقاشی، دوچرخه سواری، گوش دادن به موسیقی یا آشپزی باشد.

خودتان، ضعف هایتان و هر چیز مربوط به خود را در آغوش بکشید.

شما باید خودتان را دوست داشته باشید تا به انرژی دست یابید.دوست داشتن خود، خود پسندی نیست بلکه لازم است ابتدا خودتان را دوست داشته باشید تا بتوانید دیگران را دوست داشته باشید.همه ما عیب ها و ایراداتی داریم ولی بدون آن ها هرگز کسی که الان هستیم نمی شدیم.تمام بخش های وجود خود را دوست داشته باشید. زیبایی درونی شما به آرایش نیاز ندارد و با رعایت این ۲۵ روش می توانید به طور طبیعی و بدون آرایش زیبا باشید.

 زیبایی صورت

کلینیک بین المللی پوست موزیبایی الهیه- زیبایی صورت

چه زمانی می توانیم برای زیبا سازی صورت اقدام کنیم؟

آسیب هایی که منجر به تخریب پوست یا ضایعات پوستی می شوند، می تواند انگیزه ای برای اقدام شما برای زیبا سازی صورت شد. این آسیب ها شامل:

عفونت پوستی.

دانه پوستی.

تخریب یا تغییرات بافت پوست: برای مثال در هنگام اضافه یا کاهش وزن ناگهانی.

اثرات زخم ها و بریدگی ها.

سوختگی: آثار سوختگی از جمله آفتاب سوختگی یا سوختگی با آتش.

واکنش های آلرژیک و حساسیت پوستی.

لکه های تیره و روشن روی پوست.

دیر خوب شدن زخم ها.

پیری (پیر شدن به صورت طبیعی می تواند باعث کاهش تولید کلاژن شده و در نهایت باعث افزایش چین و چروک و یا لکه های پوستی گردد).

دلایل چین و چروک صورت

عوامل زیادی باعث ایجاد چین و چروک روی صورت می‌شوند. برخی از این عوامل را می‌توان کنترل کرد و برخی دیگر هیچ راه چاره‌ای ندارند. دلایل چین و چروک پوست صورت عبارتند از:

سن: با افزایش سن، پوست حالت ارتجاعی خود را تاحدی از دست می‌دهد و شکننده‌تر می‌شود. تولید روغن‌های طبیعی کاهش پیدا کرده و پوست خشک به نظر می‌رسد. در این حالت چین و چروک ایجاد می‌شود.

قرارگرفتن در معرض اشعه فرابنفش: علت اصلی چین و چروک زودرس اشعه فرابنفش است. به روند طبیعی پیری سرعت می‌دهد. باعث می‌شود که کلاژن و الاستین در لایه‌های عمیق‌تر پوست تجزیه شوند.

سیگار کشیدن: سیگار روند طبیعی پیری پوست را تسریع می‌کند و باعث چین و چروک زودرس می‌شود. احتمالا علت آن ازبین‌بردن کلاژن است.

حالت‌های تکراری صورت: حرکات تکراری مانند لبخند زدن، باعث ایجاد خطوط ظریف و چین و چروک می‌شوند. زمان استفاده از عضله صورت شیاری زیر سطح پوست ایجاد می‌شود. با افزایش سن انعطاف‌پذیری این بافت از بین رفته و نمی‌تواند به جای خود بازگردد.

انوع روش های زیبا سازی صورت

همانطور که گفته شد برای زیبا سازی صورت روش های بسیار متنوعی وجود دارد که برخی از آن ها به هدف خاصی انجام می گیرند. در ادامه به بررسی روش های رایج جوانسازی می پردازیم.

هایفوتراپی (HIFU)

هایفو (HIFU=High-intensity focused ultrasound) به معنای استفاده از امواج فراصوت با شدت بالا و به صورت متمرکز می باشد. هایفوتراپی روشی برای کشیدن پوست صورت (لیفت صورت) است که جایگزین روش های جراحی شده است و برای جوانسازی پوست به کار می رود.

از امواج فراصوت برای افزایش تولید کلاژن و محکم تر شدن بافت پوست می شود. دستگاه هایفوتراپی لایه های زیرین پوست را هدف قرار می دهد. تاباندن امواج فراصوت (اولتراسونی) منجر به گرم شدن بافت پوست می شود. وقتی دمای بافت به میزان معینی بالا برود، به عنوان آسیب شناسایی می شود و سلول های پوست برای مقابله با این آسیب تولید کلاژن را افزایش می دهند. از آنجایی که هایفوتراپی بر بخش خاصی از بافت های زیرین متمرکز می شود، آسیبی به سطح پوست نمی رساند.

مزایای هایفوتراپی چیست؟

کاهش چین و چروک.

امکان کشیدن پوست در گردن، گونه ها، ابروها، پلک ها و قفسه سینه.

مزیت هایفوترپی چیست؟

نسبت به جراحی های کشیدن پوست (Face lifting) هزینه و عوارض احتمالی کمتری دارد.

نسبت به تکنیک لیفت نتیجه ای سریع تر و مطمئنتر خواهد داشت.

هایفو تراپی از روش های جوانسازی پوست

هایفو تراپی از روش های جوانسازی پوست برای درمان چین و چروک به کار می رود.

آر اف فرکشنال (Fractional RF) و زیبا سازی صورت

آر اف فرکشنال از روش های جدید ضدپیری و جوانسازی پوست است که ایمنی و اثرگذاری بالایی دارد. مکانیسم آر اف فرکشنال، مشابه هایفوتراپی با حرارت و افزایش دمای پوست و تحریک تولید کلاژن است. در این روش با استفاده از سوزن و نیدل های بسیار نازک که روکش طلا دارند به آرامی پوست را سوراخ می شود و انرژی امواج رادیویی (RF) به بافت های زیرین رسانده می شود. این فرایند منجر به افزایش دما و در نهایت بهبود ساختار پوست می شود.

مزایای  آر اف فرکشنال چیست؟

از بین بردن چین و چروک ها.

از بین بردن جای جوش، آکنه، دانه های آبله مرغان و آثار زخم ها.

ترمیم بافت پوست.

ترمیم سوراخ یا حفره های بزرگ و قابل مشاهده روی پوست.

مزایای آر اف فرکشنال چیست؟

به حداقل رساندن درد و عوارض جانبی.

کوتاه تر بودن زمان بهبودی نسبت به لیزر فرکشنال (لیزر CO2).

جوانسازی پوست با آر اف فرکشنال – ترمیم آسیب پوستی

جوانسازی پوست با آر اف فرکشنال میتواند برای از بین بردن جای جوش و آکنه استفاده شود.

کربوکسی تراپی از روش های جدید جوانسازی پوست

کربوکسی تراپی از روش های غیرتهاجمی و بدون نیاز به جراحی است. کربوکسی تراپی با استفاده از دستگاه مخصوص و تزریق کربن دی اکسید به زیر پوست انجام می شود. در درمان سلولیت (سلولیت به معنای تجمع چربی زیر پوست است)، گودی زیر چشم، از بین بردن چین و چروک ها و ترک های پوستی (در اثر کشش) کاربرد دارد.کربوکسی تراپی را می توان در بخش های مختلف بدن مانند پلک، گردن، صورت، دست ها، شکم، باسن و پاها استفاده کرد.

مزایای کربوکسی تراپی چیست؟

درمان ترک های پوستی

از بین بردن چین و چروک

درمان سلولیت

رفع گودی زیر جشم

مزایای کروبوکسی تراپی چیست؟

روش امن و تقریبا بدون هیچ گونه عوارض جانبی است.

قابلیت استفاده در تمام بخش های بدن از جمله پلک، صورت، دست و باسن و غیره.

زمان هر جلسه 15 تا 30 دقیقه است.

کربوکسی تراپی و ترمیم گودی زیر چشم و پلک ها

کربوکسی تراپی برای ترمیم گودی زیر چشم و پلک ها استفاده می شود.

میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ یکی از روش های جوانسازی پوست است. در روش میکرونیدلینگ با سوزن های بسیار ریز در پوست زخم های ریزی ایجاد می کنند. این زخم ها منجر به تحریک تولید کلاژن شده  و درنهایت ایجاد بافت پوستی قوی تر و سالم تر می شود. این روش در ترمیم مشکلاتی نظیر جای جوش و آکنه، ریزش مو، ترک های پوستی، آفتاب سوختگی، چین و چروک ها، زخم ها و لکه های پوستی کاربرد دارد.

از مزایای آن می توان به ارزان تر بودن آن نسبت به انواع روش های لیزر اشاره کرد. علاوه بر این میکرونیدلینگ در افرادی که پوست تیره دارند می تواند عملکرد بهتری داشته باشد، چون در جوانسازی با لیزر که با ایجاد گرما و حرارت همراه هستند ممکن است رنگ پوست تغییر کند. کیت های خانگی میکرونیدلینگ نیز وجود دارند که منجر به راحت تر شدن انجام آن شده اند.

اما برخلاف روش های قبلی این روش سریع نیست و ممکن است با درد یا قرمزی پوست همراه باشد. همچنین به دلیل ایجاد حفرات ریز، به عوامل بیماری زا مثل باکتری و ویروس فرصتی برای ورود به بدن می دهد که ممکن است منجر به عفونت ها شود.

مزایای میکرونیدلینگ چیست؟

ترمیم جای جوش و آکنه

درمان ریزش مو

درمان ترک پوستی

درمان آفتاب سوختگی

درمان چین و چروک

ترمیم زخم

رفع لکه های پوستی.

مزیت میکرونیدلینگ در مقایسه با سایر روشهای جوانسازی پوست چیست؟

ارزان تر بودن

قابل دسترس بودن در خانه و کیت های خانگی

عملکرد بهتر در افراد با رنگ پوست تیره تر.

ترمیم جای جوش با میکرونیدلینگ – از روش های جوانسازی پوست

درمان جای جوش با میکرونیدلینگ بسیار رایج است.

میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن از روش های رایج لایه برداری پوست به کمک دستگاه است. در این روش تکنسین کار با دستگاه یا دکتر پوست، کریستال های کوچک را روی سطح پوست مالش می دهد و منجر به لایه برداری از سطح پوست می شود. میکردرم ابریژن برای هر نوع پوستی ایمن بوده و عوارضی به همراه ندارد.

این روش برای ترمیم زخم ها، لکه های پوستی، بافت غیرطبیعی پوست، جای جوش، ملانوما یا سرطان پوست و آثار پیری موثر است.

میکرودرم ابریژن نوع دیگری از روش درم ابریژن می باشد (که در ادامه توضیح خواهیم داد) اما نسبت به آن عوارض بسیار کمتری دارد. بعد از میکرودرم ابریژن تا چند روز و مدت زمان کوتاهی ممکن است فرد عوارضی مانند احساس سوزش، ورم و قرمز شدن پوست و کبود شدن را تجربه کند.

مزایای میکرودرم ابریژن چیست؟

لایه برداری پوست

ترمیم زخم

ترمیم لکه های پوستی

ترمیم جای جوش و آمنه

ترمیم بافت غیر طبیعی پوست

ترمیم آسیب های سرطان پوست

ترمیم آثار پیری.

مزایای میکرودرم ابریژن چیست؟

ایمن بودن برای هر نوع پوست

نداشتن عوارض جانبی.

میکرودرم ابریژن نوع ایمن تری از روش درم ابریژن

میکرودرم ابریژن نوع ایمن تری از روش درم ابریژن است که برای هر پوستی مناسب خواهد بود.

درم ابریژن

در روش درم ابریژن، از ابزاری استفاده می شود که در قسمت انتهایی آن یک بخش چرخنده وجود دارد که با چرخش این قسمت روی سطح پوست، لایه سطحی پوست برداشته می شود. درم ابریژن برای درمان آفتاب سوختگی، آسیب ها و جراحات عمیق تر پوستی، چین و چروک ها و از بین بردن اثر خالکوبی کاربرد دارد.

نسبت به میکرودرم ابریژن استفاده کمتری دارد. برخلاف میکرودرم ابریژن که برای هر نوع پوستی قابل انجام بود، فقط برای افراد خاصی قابل انجام است. عوارضی نظیر بزرگ تر شدن حفرات روی پوست، ایجاد حالتی شبیه جای جوش، عفونت ها و ایجاد زخم را به همراه دارد.

مزایای درم ابریژن چیست؟

لایه برداری پوست

درمان آفتاب سوختگی

درمان آسیب های عمقی پوست

از بین بردن چین و چروک

از بین بردن تاتو (خالکوبی).

مزایای درم ابریژن چیست؟

گستردگی استفاده برای جراحات عمیقتر یا ماندگارتر (مانند تاتو).

درم ابریژن و زیبایی صورت

درم ابریژن برای جوانسازی پوست در موارد آسیب های عمقی پوستی استفاده می شود.

پلاسمای تغلیظ شده (PRP)

پلاسمای تغلیظ شده از خون خود فرد تهیه می شود. حدود ۱۰ تا ۱۲۰ میلی لیتر از خون فرد را در حضور مواد ضدانعقاد می گیرند، با سانتریفیوژ کردن خون اجزای آن را از هم جدا می کنند تا پلاسمای حاوی پلاکت ها را از سایر اجزا جدا کنند. بعد از انجام سانتریفیوژ مجدد روی آن غلظت پلاکت ها ۶ تا ۷ برابر بیش از حالت طبیعی که در خون دارد می شود. محصول نهایی را می توان به صورت زیرپوستی تزریق کرد. از این روش می توان برای ترمیم آفتاب سوختگی بهره برد.

پلاسمای تغلیظ شده در جوانسازی پوست

پلاسمای تغلیظ شده در جوانسازی پوست به خصوص برای درمان آفتاب سوختگی کاربرد دارد.

مزوتراپی و زیبایی صورت

در مزوتراپی از ترکیبات فعالی استفاده می شود که مشابه برخی از روش های دیگر توسط سوزن های بسیار ریز تزریق می شوند. ترکیبات مختلف در مزوتراپی با اهداف مختلف استفاده می شود. برای جوانسازی پوست و ترمیم آسیب های پوستی ترکیبی از فاکتور های رشد، پپتید ها، آمینواسید ها، ویتامین ها، نوکلئیک اسید ها و هیالورونیک اسید مورد استفاده قرار می گیرد.

این ترکیبات تولید کلاژن را تحریک می کنند که منجر به افزایش مقاومت پوست می شود. اسید هیالورونیک موجود در این ترکیب نیز با جذب بیشتر آب، ظاهر پوست را جوان تر و بهتر می کند. مزوتراپی دارای فواید ضد پیری، جوانسازی پوست و از بین بردن لکه های پوستی کاربرد دارد. ایمنی این روش بسته به تشخیص دکتر پوست و ترکیباتی که از آن استفاده می شود دارد. قبل از انجام آن ممکن است انجام برخی آزمایش ها لازم باشد.

مزایای مزوتراپی چیست؟

ضدپیری

از بین بردن لکه های پوستی

افزایش مقاومت پوستی

مزایای مزوتراپی چیست؟

قبل از ایجاد آسیب می توان به عنوان پیشگیری استفاده کرد.

ایمنی روش مزوتراپی بسته به تشخیص متخصص پوست و ترکیباتی است که از آن استفاده می شود.

لایه برداری شیمیایی

لایه بردار های شیمیایی در واقع اسیدهایی هستند که سلول های مرده سطح پوست را از بین می برند. لایه برداری شیمیایی در غلظت های متفاوت وجود دارند. غلظت های پایین را می توان بدون نیاز به نسخه تهیه کرد اما غلظت های بالاتر باید تحت نظر دکتر پوست تجویز و استفاده شوند. روش های فیزیکی لایه برداری مانند درم ابریژن می تواند برای برخی افراد مشکل باشد که در این حالت لایه برداری شیمیایی کاربردی می شود.

در این روش از اسید های مختلفی استفاده می شود:

آلفا هیدروکسی اسید ها (AHA):

به نظر می رسد این اسید ها از میوه ها بدست می آید اما می توان در آزمایشگاه نیز آن ها تولید کرد. مثال این اسید ها، لاکتیک اسید، مالیک اسید و سیتریک اسید است. با قابلیت حل شدن در آب، در تقویت بافت پوست کاربرد دارند.

بتا هیدروکسی اسید ها (BHA):

این گروه محلول در چربی هستند و در پر کردن حفرات موجود در سطح پوست کاربرد دارند. مثال آن ها سالیسیلیک اسید است.

پلی هیدروکسی اسید ها (PHA):

مشابه آلفا هیدروکسی اسید ها هستند با این تفاوت که اندازه بزرگتری دارند و نمی توانند به بخش های عمقی نفوذ کنند.

کاربردهای لایه برداری شیمیایی چیست؟

 از بین بردن بافت مرده سطج پوست.

مزیت لایه برداری شیمیایی چیست؟

استفاده در منزل (در غلظت های پایین)

لایه برداری شیمیایی عوارض لایه برداری فیزیکی را نخواهد داشت.

تزریق بوتاکس برای زیبایی صورت

بوتاکس دارویی است که عضلات را ضعیف یا فلج می کند و در مقادیر پایین می تواند به جوانسازی پوست کمک کند. بوتاکس پروتئینی است که از سم بوتولینیوم مشتق می شود. این سم از باکتری کلستریدیم تولید می شود و عامل بیماری بوتولیسم است. پس در واقع بوتاکس نوعی سم فلج کننده است اما متخصص پوست با استفاده صحیح از مقادیر کم آن، می‌تواند از آن بهره ببرد.

در بحث جوانسازی، بوتاکس منجر به کاهش چین و چروک های پوست می شود. بوتاکس نوعی سم عصبی است یعنی بر سیستم عصبی اثر می گذارد و منجر به فلج شدن عضلات آن ناحیه می شود. تزریق بوتاکس می تواند منجر به عوارضی مانند خشکی چشم، درد خفیف، بی حسی و غیره شود. افراد ممکن است برای پوست قسمت های مختلف صورت درخواست تزریق بوتاکس کنند.

مزایای بوتاکس چیست؟

از بین بردن چین و چرک های بین ابرو ها ( لیفت ابرو ) (خط اخم).

از بین بردن چین و چروک های اطراف چشم.

از بین بردن خط ها و چین های افقی موجود در پیشانی.

از بین بردن خطوط گوشه های دهان (خط لبخند)

تزریق بوتاکس از راه های جوانسازی و ترمیم آسیب پوستی

تزریق بوتاکس برای از بین بردن چین و چروک بین ابرو، پیشانی و یا خط لبخند استفاده می شود.

تزریق پرکننده های پوستی یا فیلرها (Dermal Fillers)

پرکننده های پوستی یا فیلرها به هدف ترمیم نقص‌ها یا چین و چروک های صورت استفاده می‌شوند. پرکننده ها انواع مختلفی دارند:

ژل ها (تزریق ژل)

انواع مختلفی از پرکننده‌ها وجود دارد که به صورت ژل تزریق می‌شوند (مثل ژل لب). در زیر انواع ژل‌های تزریقی را می بینید:

ژل کلسیم هیدروکسیل آپاتیت: به طور طبیعی در بافت استخوانی بدن انسان یافت می شود. در از بین بردن چین و چروک های بین ابرو ها و اطراف چشم ها و همچنین پر کردن گونه کاربرد دارد.

ژل اسید هیالورونیک: برای از بین بردن چین و چروک های بین ابرو ها، اطراف چشم، اطراف لب ها و دهان، جای جوش و آکنه و ترمیم زخم ها و آسیب های پوستی از این ماده استفاده می شود.

ژل پلی آلکیلیمید: در افزایش حجم لب ها، درمان چروک ها و خطوط عمیق و از بین بردن برخی مواردی که در اثر پیری رخ می دهد موثر است.

ژل پلی لاکتیک اسید: با عنوان محرک نیز شناخته می شود چراکه که تزریق این اسید منجر به تحریک و افزایش تولید کلاژن توسط خود بدن می شود. پلی لاکتیک اسید ترکیبی غیر سمی است که برای افزایش حجم لب ها و پر کردن خطوطی که در اثر لبخند در اطراف لب ها ایجاد شده اند استفاده می شود.

تزریق چربی به عنوان پر کننده

از تزریق چربی نیز می توان به عنوان پرکننده صورت استفاده کرد. برای این کار ابتدا باید از بافت شکم یا باسن چربی استخراج شود، سپس این چربی را می توان به صورت فرد پیوند زد. چربی پیوند داده شده برای زنده و سالم ماندن باید بتواند گردش خون داشته باشد. حدود ۵۰ درصد از چربی پیوند داده شده در این روش باقی می ماند و این میزان برای همیشه در بخش تزریق شده باقی می ماند.

باید توجه داشتن که گاهی ممکن است نتیجه پیوند و تزریق چربی مطابق با میل ما نباشد. برای داشتن یک پیوند موفق نیاز به چندین بار تکرار و تزریق مجدد باشد. برای گرفتن بهترین نتیجه لازم است با بهترین متخصص پوست ارتباط داشته باشید.

تاثیر پرکننده های پوست بر زیبایی صورت

تاثیر پرکننده های پوست مانند ژل و یا چربی از روش های بسیار رایج جوانسازی پوست است.

ماسک های LED برای زیبایی صورت

ماسک های LED از روش های جدید و ایمن جوانسازی و ترمیم آسیب های پوستی است. انواع متنوعی با رنگ های مختلف نوری وجود دارند. هر رنگی اثرات ویژه خود را دارد. برای مثال ماسک با نور قرمز بر گردش خون و تحریک تولید کلاژن اثر می گذارد که در کاهش چین و چروک های پوست موثرند. باید توجه داشت که اگر در خانه از این ماسک ها استفاده می کنید باید روی صورت تمیز استفاده شود. داشتن آرایش ممکن است در توزیع مناسب نور بر سطح پوست اختلال ایجاد کند.

مزایای ماسک LED چیست؟

تحریک کلاژن سازی پوست

افزایش گردش خون در پوست

کاهش چین و چروک

مزیت ماسک LED چیست؟

استفاده در منزل

مزایای گسترده در رنگ های مختلف

پیش از آسیب پوستی و برای جلوگیری از آسیب می توان استفاده کرد.

نمونه ماسک LED جوانسازی

نمونه ماسک LED برای زیبایی صورت

ترماژ

ترماژ یکی از متدهای جدید زیبایی و جوانسازی پوست محسوب می شود و روشی غیرتهاجمی و بدون جراحی است، که باعث سفت شدن پوست و از بین رفتن خطوط می‌شود. در این روش بر اثر ایجاد حرارت کلاژن‌سازی تحریک شده و پوست ترمیم می‌شود.

از مهم‌ترین دلایل افتادگی پوست و ایجاد چین و چروک  می‌توان به کم شدن کلاژن در لایه‌های پوست اشاره کرد. آر اف ترماژ در واقع نام دیگر این روش درمانی است. از آن‌جایی که در این روش از فرکانس رادیویی (RF) استفاده می‌شود، به این روش آر اف ترماژ هم می‌گویند. انرژی آر اف باعث تحریک لایه‌های پوست شده و کلاژن‌سازی را تحریک می‌کند.

می‌توان از این درمان در قسمت‌های مختلف صورت و بدن استفاده کرد. RF ترماژ باعث لیفت صورت و کانتورینگ می‌شود. گونه‌های افتاده، غبغب، افتادگی پلک، شکم یا بازو با این روش به خوبی برطرف می‌شوند. این درمان همچنین رنگ صورت را شاداب‌تر و درخشان‌تر می‌کند.

مزایا و فواید ترماژ:

ترماژ جز روش‌های زیبایی است، که بسیار سریع و راحت انجام می‌شود. این روش مزایای زیادی دارد. به همین دلیل بسیاری از متخصصین پوست آن را پیشنهاد می‌دهند. برخی از مزایای ترماژ عبارتند از:

هیچ دوره نقاهتی ندارد و بیمار پس از درمان می‌تواند فعالیت‌های روزانه را انجام دهد.

نیازی به برش، تخلیه بافت و چربی و بخیه ندارد.

عوارضی مانند کبودی یا عفونت در پی ندارد.

برخلاف بسیاری از روش‌های زیبایی، بیمار در این روش با یک جلسه درمان به نتیجه مطلوب می‌رسد.

معایب و عوارض جانبی ترماژ:

این روش بسیار ایمن است. طبق آمار و بررسی بیش از دو میلیون بیمار در سراسر جهان عوارض جانبی گزارش شده از این درمان کمتر از ۰.۴% است. بیشترین عوارض گزارش شده شامل قرمزی، تورم، برجستگی و به ندرت تاول است. عوارض جانبی ممکن است، طی چند روز یا چند هفته برطرف شوند.

بهتر است، برای اطلاع از عوارض و ضرر ترماژ با متخصص پوست، مو و زیبایی مشاوره داشته باشید. مشاوره با چند پزشک با تجربه می‌تواند به شما کمک کند.

پلکسر یا پلاسما جت

پلکسر (پلاسما جت) با نام علمی “Plexr”/”Plasma Jet” یک روش درمانی زیبایی بدون نیاز به جراحی بوده که به‌خصوص برای رفع افتادگی و لیفت پلک فوقانی چشم ( لیفت چشم ) استفاده شده و جایگزین مناسبی برای عمل «بلفاروپلاستی» است.

در این روش درمانی می‌توان برای رفع خطوط ظریف و عمیق اطراف چشم، خطوط پنجه کلاغی، غدد کوچک زیرپوستی، از بین بردن تتو و غیره استفاده کرد.

نتایج پلکسر، طی 2 الی 6 هفته پس از انجام عمل مشخص می‌شوند. به‌دلیل تاثیر سریع پلاسماجت بر سفت شدن پوست و رفع چین و چروک، «پلکسر بینی ( لیفت بینی ) »،«پلکسر پلک» و «پلکسر صورت» از جمله محبوب‌ترین روش‌های اصلاح زیبایی پلکسر هستند.

پلکسر یا پلاسما جت در واقع نوعی از فناوری «پلاسما درمانی» یا «پلاسما تراپی» بوده که با دو دستگاه متفاوت و روش مختلف و حرارت‌دهی باعث تحریک سریع پوست به ساخت کلاژن، انقباض فوری و سفت شدن پوست می‌شوند.

از آنجایی که در این روش نه از لیزر استفاده می‌شود و نه از تیغ جراحی، بنابراین بیمار نیازی به بی‌هوشی ندارد و پزشک پس از مشورت‌های لازم با بی‌حسی موضعی کار خود را آغاز خواهد کرد.

دستگاه‌های مربوط به این دو روش درمانی که اغلب با یکدیگر یکسان به‌غلط، یکسان شمرده می‌‌شوند، پالس‌های انرژی را به لایه‌های عمیق پوست ارسال کرده که تولید کلاژن را به صورت طبیعی فعال می‌کند.

بلفاروپلاستی (جراحی پلک)

قطعا شما نیز به با گذشت زمان به چین و چروک های صورتتان حساس می شوید و برای رفع آن ها از روش های مختلف جوانسازی پوست استفاده می کنید. در بین مشکلات پوستی، افتادگی پلک یکی از شایعترین شکایات افراد است. البته که افتادگی پلک تنها به دلیل سن رخ نمی دهد.

اما به هر دلیلی، لیفت پلک (بلفاروپلاستی) یا جراحی پلک این روزها یکی از پرمخاطبترین عمل های زیبایی است.

جراحی پلک، بلفاروپلاستی یا لیفت پلک، به معنای برداشتن بافت های اضافی اطراف چشم شامل پوست، عضلات و چربی است. بلفاروپلاستی (جراحی پلک) ممکن است شامل جراحی پلک بالایی، جراحی پلک پایینی یا هر دو باشد.

مزایای بلفاروپلاستی:

افرادی که سن آن ها بیشتر از ۳۵ سال است یا افرادی که افتادگی پلک در خانواده ی آن ها ارثی است، بیشترین کاندیداهای انجام جراحی پلک هستند. جراحی پلک با اهداف زیر انجام می شود:

درمان افتادگی پوست پلک ها

حذف چربی اضافی که به شکل پف در زیر چشم تجمع پیدا می کند

صاف شدن چین و چروک های ظریف در پلک های بالا یا پایین

کمک به بهبود بینایی زیرا در برخی مواقع، افتادگی پلک می تواند میدان بینایی را مختل کند

زیبایی صورت و چشم ها.

لیفت

لیفت صورت و بدن جز روش‌های زیبایی است که به شکل‌های مختلف انجام می‌شود. مردان و زنان زیادی در سراسر جهان به دنبال انجام لیفت برای جوان‌سازی هستند. لیفت روشی برای بالاکشیدن پوست و ازبین‌بردن چین‌وچروک‌ها و افتادگی‌ها است. برخی روش‌های آن غیر جراحی و کم تهاجمی بوده و برخی دیگر نیاز به جراحی، بیهوشی و برش‌های عمیق دارد.

لیفت با 5 روش اصلی انجام می شود:

لیفت با نخ

لیفت با بوتاکس

لیفت با ژل

لیفت با تزریق چربی

لیفت با جراحی

لیفت برای کل بدن انجام میگیرد. مهمترین کاربرد لیفت برای لیفت صورت و گردن است. لیفت پیشانی و ابرو، لیفت گونه، لیفت شقیقه، لیفت بینی، لیفت سینه، لیفت چشم،لیفت مژه، لیفت ران و بازو و لیفت باسن از پرمراجعه ترین لیفت ها هستند.

هزینه های زیبایی صورت

هزینه های زیبایی صورت بسته به روشی که برای اینکار استفاده می شود متفاوت است و زیبا جویان عزیز می تواند با مراجعه به کلینیک بین المللی زیبایی پوست و مو الهیه با کادری مجرب و متخصص از نوع زیبایی که برای صورت خود لازم دارند و طبق تشخیص متخصصات کلینیک الهیه به انها ارایه می شود.

مراقبت های قبل از زیبا سازی صورت

هایفوتراپی

در هر کدام از روش های زیبا سازی صورت مراقبت هایی قبل از ان لازم است که در اینجا چند مورد را اشاره می کنیم:

یکی از مهم ترین اقدامات قبل از هایفو انتخاب یک پزشک مجرب و باتجربه و مطب مجهز و خوب می باشد.

برای انتخاب پزشک مناسب برای جوانسازی می توانید از دوستان و آشنایان خود پرس و جو کنید یا در گوگل جستجو کنید.

پس از انتخاب پزشک مورد نظر به مطب او رفته و مشاوره کنید، می توانید برای اطمینان از انتخاب خود نمونه کارهای پزشک مورد نظر را مشاهده کنید.

در صورتی که به بیمار خاصی مبتلا هستید و دارو استفاده می کنید، پیش از انجام جوانسازی پوست با هایفوتراپی به اطلاع پزشک خود برسانید.

در صورتی که در دوران بارداری هستید یا قبلاً تزریق ژل و بوتاکس انجام داده اید پزشک خود را مطلع کنید.

پیش از مراجعه برای هایفوتراپی ، بدن خود را تمیز کرده و استحمام کنید.

در صورتی که در بدن تان جسم فلزی وجود دارد به پزشک خود اطلاع دهید.

RF

به طور کلی یکی از مهم ترین اقدامات قبل از انجام روش زیبایی آر اف انتخاب یک پزشک جراح خوب و با تجربه می باشد‌.

همچنین شما برای انتخاب یک پزشک جراح های با تجربه می توانید از آشنایان و دوستان خود پرس و جو کنید و یا در گوگل سرچ کنید تا بهترین جراح خود را انتخاب کنید

شما قبل از تهیه لیستی از بهترین پزشکان به آر اف صورت باید در مورد میزان تحصیلات و همچنین سابقه کاریابی پزشکی جراحی ها به خوبی تحقیق کنید و بعد از آن برای مشاوره نزد و بهترین پزشک جراح خود بروید

در جلسات مشاوره خود شما باید تمامی انتظارات خود را با پزشک جراح خود بگویید تا به درستی شما را راهنمایی کند

برای اطمینان بیشتر از انتخاب پزشک جراح خود حتماً نمونه کارهای پزشکی که خود را مشاهده فرمایید و میزان رضایت بیماران را به خوبی بسنجید

فرد می ما باید قبل از مراجعه برای درمان با روش حدس و به مدت سه روز از داروهای رقیق کننده خون که شامل آسپرین و وارفارین الکل و همچنین دخانیات به هیچ وجه استفاده نکنید

همچنین در صورتیکه به بیماری‌های خاصی مبتلا هستید و از دارو استفاده می کنید حتما به پزشک جراح خود اطلاع دهید .

مزوتراپی

از داروهای مسکن مانند آسپرین و ایبوپروفن و ایندومتاسین و غیره، حداقل ۴ روز قبل از انجام مزوتراپی مصرف نکنید.

با استفاده از مزوتراپی فقط ترک های قرمز رنگ و صورتی رنگ درمان می شوند.

جهت انجام درمان ترک های ناشی از بارداری و یا چاقی حتما باید قبل از مزوتراپی، از میکرودم ابریشن استفاده کرد. استفاده از میکرودرم ابریشن قبل از انجام مزوتراپی، تاثیر درمان را بیشتر می نماید

بهتر است در دوره های قاعدگی از انجام مزوتراپی به دلیل افزایش احتمال خونمردگی خودداری نمایید.

مراقبت های بعد از زیبا سازی صورت

هایفوتراپی

استفاده از کمپرس سرد برای کاهش التهاب و قرمزی پوست.

مهمترین مراقبت های قبل و بعد از هایفوتراپی قرار نگرفتن در معرض آفتاب شدید است.

از تماس پوست با آب گرم تا هنگامی که پوست به حالت نرمال بازنگشته است خودداری کنید.

استفاده از کرم های ترمیم کننده تا 7 روز به صورت روزانه.

24 ساعت پس از هایفوتراپی از رفتن به حمام ،سونا و جکوزی، خودداری کنید.

عدم استفاده از لایه بردارهای پوست صورت تا 7 روز پس از درمان.

خودداری از انجام ورزش هایی که باعث تعریق می‌شود.

نوشیدن آب فراوان برای بازسازی پوست و سرعت بخشیدن به درمان پوست.

مزوتراپی

سعی کنید به مدت 12 ساعت بعد از تزریق استحمام نکنید

پرهیز از حمام داغ و گرمای شدید و شنا کردن و استفاده از آب گرم به مدت 8 ساعت بعد از مزوتراپی

اگر جهت رفع زیر پف چشم مزوتراپی انجام داده اید، از 1 یا 2 بالشت اضافه هنگام خواب استفاده نمایید

استفاده ا زکمپرس سرد جهت کاهش تورم و خونمردگی بعد از مزوتراپی

به مدت یک هفته از برنزه کردن و پیلینگ شیمیایی و میکرودرم ابریشن و بند انداختن پرهیز نمایید

اگر از مزوتراپی جهت رفع غبغب و چاقی های موضعی استفاده کرده اید، محل درمان را به مدت 3 روز ماساژ دهید

اگر از مزوتراپی جهت لیفت استفاده کرده اید، سریعا بعد ازدرمان به مدت 2 روز محل مورد نظر را ماساژ دهید.

RF

به طور کلی هر قرمزی معمولا به مدت 2 الی 3 ساعت کاملا فروکش می کند که به مدت یک هفته بعد از قرار گرفتن در معرض آفتاب باید خودداری فرمایید و بعد از گذشت 3 روز اول از محافظت کننده های پوست ، محصولات ضد آفتاب و همچنین مواد مغذی خودداری فرمایید .

همچنین برای داشتن نتیجه مطلوب 4 الی 8 بار درمان آر اف بین 4 الی 6 هفته فاصله را به افراد توصیه می کنیم ، همچنین افراد باید به مدت 2 هفته قبل از لایه برداری به صورت حرفه ای از میکرودرم های ابریشم 5 مرحله ای استفاده نمایید و بعد از آن با کیفیت بهتر پوست را برای درمان آر اف خود کار می کنید و نتیجه بهتری را برای خود خواهید داشت ، همچنین برای درخشش نهایی و سالم خود بلافاصله بعد از جلسه RF Fractional، یک درمان با نور درمانی LED انتخاب کنید.

افراد باید بعد از درمان با استفاده از روش آر اف رعایت یک سری از مراقبت ها برای رسیدن به یک نتیجه دلخواه برای شما بسیار لازم می باشد ، همچنین این دستورالعمل ها را به طور حتمی باید با پزشک جراح به فرد بیمار آموزش می دهد در ادامه شما را با دیگر مراقبت ها آشنا خواهیم کرد با ما همراه باشید .

افراد باید در روز انجام آر اف ، شست و شوی ملایم پوست کاملا مجاز می باشد و هیچ مانعی برای انجام این کار وجود ندارد ، اما از مصرف شوینده های قوی و مالش پوست حتما باید خودداری فرمایید .

همچنین استفاده از کرم های ضد آفتاب بعد از انجام آر اف برای افراد بسیار ضروری می باشد .

همچنین تمامی افراد می توانند با مصرف مرطوب کننده های بسیار سبک به کاهش هر چه سریع تر التهاب و همچنین برافروختگی پوست شما کمک بسیاری می کند پس حتما این کار را بعد از آر اف برای خود انجام دهید .

افراد باید به مدت یک روز بعد از انجام آر اف از استحمام ، سونا و استخر اجتناب کنید.

همچنین باید به مدت دو روز ، یا تا رفع کامل التهاب و قرمزی پوست خود از مصرف کرم های شب، لایه بردار ها، ضد چروک ها و کرم های لک بر جدا خودداری فرمایید .

همچنین به مدت یک هفته بعد از درمان با آر اف فرکشنال در معرض نور مستقیم آفتاب قرار نگیرید.

در صورت التهاب و قرمزی پوست، برای کاهش التهابات پوست می توان از کمپرس یخ استفاده کرد.

از خاراندن نواحی درمان شده و کندن پوست با دست خودداری کنید.

بهتر است به مدت یک هفته شبها از یک کرم ترمیم استفاده کنید.

برای رفع التهاب استفاده از پماد زینک، هر 8 ساعت یک بار ضروری است.

از مصرف الکل و داروهای ضد انعقاد خون تا برطرف شدن التهاب بپرهیزید.

24 ساعت بعد از درمان اصلاح صورت بلامانع است.

اثرات و نتایج زیبا سازی صورت

در هر کدام از روش های زیبا سازی صورت زیبا جویان عزیز به دنبال نتایج دلخواه و اثرات شگفت انگیزی بر روی صورت خود هستند و باید بگوییم کلینیک بین المللی زیبایی پوست و مو الهیه با کادری مجرب و متخصص می توانند کمک کنند به انها برای رسیدن به نتیجه دلخواه خود.

دوره نقاهت زیبا سازی صورت

در هر کدام از روش های زیبا سازی صورت دوره نقاهت متفاوتی دارند که کادر مجرب و متخصص کلینیک الهیه با استفاده از بهترین روش های درمانی این دوره نقاهت تا حد زیادی کاهش می دهند.

 مشاوره

کلینیک بین المللی زیبایی پوست و مو الهیه با کادری مجرب و متخصص در هر نوع زیباسازی و جوانسازی به صورت حضوری و در صورت عدم امکان زیبا جویان عزیز برای مشاوره حضوری همه ساعت می تواند به زیبا جویان عزیز مشاوره تلفنی را ارایه کند.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد:

https://clinicarad.com/0yfk

https://clinicarad.com/7b0f

https://clinicarad.com/liyb

نتیجه گیری

طبیعی است که شما از داشتن زیبایی و داشتن صورتی زیبا و شفاف لذت ببرید. اما ممکن است در میان این اسامی مختلف و تکنیک های گسترده گیج شوید و نتوانید تشخیص دهید که کدام خدمات زیبایی صورت برای شما مفید است.

از طرفی ممکن است در پیدا کردن پزشک مطمئن نیز دچار سردرگمی شوید. در این مقاله سعی شد که تمامی روش های زیبا سازی صورت را مرور کنیم و در انتها راهنمایی مناسب برای انتخاب دکتر پوست خوب و مطمئن ارائه دهیم. پس اگر شما هم به دنبال زیبایی هستید.

کلینیک الهیه

کلینیک بین المللی پوست موزیبایی الهیه-کلینیک الهیه

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز  می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09120043630

02191012756

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 2 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinicelahieh

ارائه مراقبت های مربوط به خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

clinicelahieh.com/#

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

 https://takhfifannet.com

 سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

 https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه:

لینک آپارات:https://aparat.com/v/z08KA

لینک نماشا:https://www.namasha.com/v/Fe1kkl1q

ویکی پدیا: https://fa.wikipedia.org

فیسبوک:  https://www.facebook.com

تویتر: https://twitter.com

لینک یوتیوب: https://www.youtube.com

تلگرام: https://telegram.org