از بین بردن چربی اطراف لباس زیر

از بین بردن چربی اطراف لباس زیر

از بین بردن چربی اطراف لباس زیر

با پررنگ شدن نقش مد و فشن در زندگی مردم بسیاری از زنان و مردان برای بهبود بخشیدن به ظاهر خود رو به انجام انواع روش‌های زیبایی آورده‌اند.

یکی از متدهای پرطرفدار در این زمینه لیپوساکشن است که عضوی مهم از خانواده پیکرتراشی‌ها می‌باشد و در از بین بردن چربی‌های مقاومی که با ورزش و رژیم غذایی طولانی مدت از بین نرفته‌اند مورد استفاده قرار می‌گیرد. لاغری موضعی با لیپوساکشن در نواحی خاصی از بدن مانند شکم، پهلو، ران، ساق پا، بازوها، غبغب و صورت انجام پذیر است. این متد اگر به درستی انجام شود، نتیجه رضایت‌بخش و ایده‌آلی را از نظر زیبایی به ارمغان می‌آورد.

چربی‌کشی با لیپوساکشن یک روش جراحی است که در آن از روش ساکشن یا مکش برای برداشتن چربی از نواحی خاصی از بدن مانند شکم، باسن، ران، بازوها، پهلوها و یا گردن استفاده می‌کنند. لیپوساکشن را با نام‌های دیگری چون لیپوپلاستی یا کانتورینگ بدن نیز می‌شناسند.

اگر اضافه وزن دارید، بهتر است اول از طریق رژیم غذایی و ورزش یا از طریق سایر روش‌های درمان چاقی مانند جراحی بای پس معده برای کاهش وزن خود استفاده کنید سپس از طریق لیپوساکشن اقدام به حذف چربی‌های مازاد از نقاط مختلف بدن نمایید. پس اگر چربی بدنتان در نقاط خاصی از بدن بسیار زیاد است اما وزن بدنتان ثابت است، ممکن است کاندیدای مناسبی برای لیپوساکشن چربی‌های شکم باشید.

کلینیک الهیه

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه-کلینیک الهیه

عمل لیپوساکشن چیست؟

لیپوساکشن یکی از انواع روش های پیکر تراشی است و با هدف فرم دهی به بدن و تخلیه چربی های اضافه اندام های مختلف انجام می شود. عمل لیپوساکشن با روش های مختلفی انجام می شود.

جراحی ساکشن چربی یک عمل غیرتهاجمی به شمار می رود و هیچ ردی از بخیه و جای برش در آن دیده نمی شود. این عمل توسط متخصص جراحی عمومی یا فوق تخصص جراحی پلاستیک انجام می شود. هزینه لیپوساکشن به عوامل زیادی بستگی دارد که از جمله مهمترین آنها می توان به ناحیه تحت جراحی و تجربه جراح اشاره کرد.

راه های زیادی وجود دارد که می‌توان با استفاده از آن ‌ها فرم دلخواه بدنی ایجاد کرد. با استفاده از رژیم غذایی و ورزش منظم می ‌توان این مشکل را حل کرد. اما استفاده از این روش ها نیازمند تلاش و وقت زیاد است. تنها راهی که می‌ توان در کوتاه ترین زمان به نتیجه رسید، عمل لیپوساکشن است.

برای انجام عمل بیرون کشیدن چربی راه های زیادی وجود دارد. به طور کلی طی جراحی ساکشن چربی برش ‌هایی در ناحیه مورد نظر ایجاد شده و چربی های موضعی با استفاده از دستگاه مخصوصی خارج می ‌شود. در برخی از افراد ممکن است فقط لازم باشد چربی ‌های برخی از نقاط بدن خارج شوند. اما افرادی که در ناحیه های مختلف دچار چاقی هستند، باید جراحی را روی چند عضو بدن انجام داده تا به تناسب اندام برسند.

 چربی

کلینیک بین المللی پوست موزیبایی الهیه- چربی

نواحی بدن برای عمل لیپوساکشن

لیپوساکشن شکم

لیپوساکشن چربی‌های شکم یک راه حل فوق العاده برای خلاص شدن از شر رسوبات سرسخت چربی است که معمولا از طریق رژیم غذایی و ورزش قابل حل نیست. ولی دقت داشته باشید که لیپوساکشن شکم فقط می‌تواند چربی زیر پوست را از بین ببرد. چربی احشایی به طور محکم در داخل حفره شکم جاسازی شده است و شما باید در درجه اول با رژیم یا ورزش چربی های احشایی شکم خود را حذف کنید.

برای عمل لیپوساکشن شکم به بیمار بی حسی موضعی داده می‌شود و ناحیه شکم بی‌حس می‌شود.سپس چند برش کوچک در نواحی مختلف شکم که از قبل تعیین شده است ایجاد می‌شود. سپس رسوبات چربی اضافی شکسته شده و به ذرات ریز تقسیم شده و سپس از طریق یک لوله کوچک به نام کانولا به بیرون کشیده می‌شوند.

لیپوساکشن غبغب

در طول عمل چربی‌کشی با لیپوساکشن در ناحیه صورت و گردن، محلول حاوی بی‌حس کننده موضعی و اپی نفرین به ناحیه درمان تزریق می‌شود. این عمل برای بی حس کردن ناحیه و کاهش خونریزی در حین لیپوساکشن است. هنگامی که ناحیه درمان بی حس شد، برش‌های پوستی ریز به طول حدود 1-2 میلی متر برای قرار دادن کانول ایجاد می‌شود.

در طول لیپوساکشن گردن، یک تا سه برش کوچک زیر چانه و/یا نزدیک گوش ایجاد می‌شود. برش‌ها به قدری کوچک هستند که معمولاً پس از بهبودی قابل توجه نیستند. سپس یک میکروکانولا از میان برش‌های کوچک عبور داده می‌شود و از ناحیه رسوب چربی به عقب و جلو عبور داده می‌شود تا چربی را تجزیه کرده و خارج کند. پس از اتمام عمل لیپوساکشن غبغب، از یک بند یا بانداژ برای اعمال فشار روی ناحیه تحت درمان استفاده می‌شود.

لیپوساکشن پهلوها

لیپوساکشن می‌تواند چربی‌های ناخواسته را در بسیاری از نواحی بدن درمان کند، یکی از محبوب‌ترین نواحی، پهلوها هستند که متاسفانه یکی از سخت‌ترین نواحی برای لاغر کردن و چربی‌سوزی از طریق رژیم غذایی و ورزش هستند و البته چاقی این نواحی تاثیر منفی زیادی در زیبایی ظاهری افراد دارد.

دلایل مختلفی برای ذخیره چربی در پهلوها وجود دارد که از جمله آنها می‌توان  افزایش سن، ژنتیک و بارداری را نام برد. لیپوساکشن پهلوها یکی از روش‌هایی که می‌توانید با استفاده از آن پهلوهای خود را باریک کرده و از ظاهری زیبا لذت ببرید. این کار با بیحسی موضعی انجام می‌گیرد وبه طور متوسط یکساعت زمان نیاز دارد.

لیپوساکشن پا

ظاهراً تلاش برای برطرف کردن چربی‌های اضافی تنها مربوط به ران و شکم و پهلوها نبوده وبسیاری از افراد علاقه دارند تا با چربی‌سوزی با لیپوساکشن چربی اضافی را از پاها و انگشتان پاهای خود حذف کنند تا پاهای ظریف و انگشتان شیکی داشته باشند و بتوانند به راجتی پا و انگشتان خود را در کفش‌های شیک و مجلسی جای دهند.

لیپوساکشن داخل و خارج ران

آیا قسمت بیرون ران شما برجسته است؟ آیا ران های شما به هم مالیده می شود؟ ران ها منطقه خوبی برای لیپوساکشن هستند چون انباشت چربی در اینجا به صورت موضعی است. رایج ترین مناطق در ران قسمتس بیرونی و درونی ران است اگرچه جلو و عقب ران نیز لیپوساکشن می شوند. انباشت چربی در قسمت بیرونی ران به نام saddle bags شناخته می شود. لیپوساکشن در قسمت بیرونی ران با برش کوچک در چین زیر باسن انجام می شود.

ایده ال زیبایی برای قسمت داخلی ران این است که فاصله ای بین آنها در زمان ایستادن و باز کردن پا به عرض شانه وجود داشته باشد(به هم مالیده نشوند). برش کوچک در کشاله ران داده می شود. قسمت قدامی ران نیز لیپوساکشن می شود. این منطقه را باید با دقت لیپوساکشن کرد چون برداشتن بیش از اندازه چربی باعث ایجاد بی نظمی هایی می شود. قسمت خلفی ران نیز به نام پشت ران شناخته می شود. بیشتر بیماران در این قسمت انباشت چربی زیادی دارند. این منطقه را می توان به تنهایی یا همراه با قسمت خارجی ران لیپوساکشن کرد.

لیپوساکشن صورت

انباشته شدن چربی در صورت و گردن جلوه نا خوشایندی به چهره می دهد و باعث افتادگی و پیری پوست می شود ولی گاهی این چربی ها انقدر زیاد می شوند که دیگر حتی با ورزش و رژیم غذایی از بین نمی رود، در این مواقع عمل لیپوساکشن گردن و صورت توصیه  می‌شود که در این روش چربی‌های ذخیره شده در ناحیه گردن، غبغب، گونه‌ها و خط گونه برداشته شده تا باعث ایجاد پوستی صاف‌تر و صورتی زیباتر گردد.

لیپوساکشن باسن

لیپوساکشن باسن برای کاهش میزان بیرون زدگی آنها انجام می شود. اگر احساس می کنید که باسن شما بیش از اندازه عریض هستند؛ لیپوساکشن قسمت خارجی ران ممکن است مناسب تر باشد.هدف از لیپوساکشن علاوه بر خارج کردن چربی ها اضافه از بدن است ،­در نهایت بدن باید از همه جهات متناسب و زیبا به نظر برسد

لیپوساکشن قسمت داخلی زانو

در قسمت داخلی زانو نوعی توده چربی شکل می دهد که می توان آن را با لیپوساکشن از بین برد. برخی از بیماران نیز ظاهر برجستگی در بخش داخلی زانوی خود دارند که به خاطر شکل استخوان ها در اطراف زانو است. تفکیک این برجستگی در زمان لیپوساکشن اهمیت زیادی دارد.

لیپوساکشن قسمت میانی پشت

لیپوساکشن قسمت میانی پشت به بخش بالای خط کمر اشاره می کند.بطور شایع بیماران به تا خوردن بافت چربی در ناحیه زیر بند سوتین اشاره می کنند.لیپوساکشن این قسمت کاملا در برداشتن چربی ها و کاهش عمق چین زیر ان موثر است.

خانم ها از نتیجه این کار راضی هستند چون می توانند لباس های بدون پشت یا تنگ بپوشند بدون اینکه بدن آنها از پشت چین بخورد یا بیرون بزند. برش ها در محل سوتین انجام می شود طوری که با سوتین یا لباس شنا پوشیده می شوند.

لیپوساکشن بازوها

اگر بازوهای کلفت یا بزرگ دارید؛ لیپوساکشن به شما کمک می کند لاغرتر و باریک تر به نظر برسند. لیپوساکشن بازوها در قسمت فوقانی بازو انجام می شود. اولین کار تعیین این مساله است که آیا کاندید مناسب برای لیپوساکشن بازو هستید یا خیر. اگر پوست آویزان یا شل داشته باشید، لیپوساکشن آن را بدتر می کند.

برخی بیماران که به دنبال لیپوساکشن بازو هستند، برای عمل لیفت بازو مناسب تر هستند که ترکیبی از لیپوساکشن و برداشتن چربی و پوست اضافه با عمل جراحی است. برش کوچک در پشت بازو و در بالای آرنج داده می شود. در بیماران مناسب؛ لیپوساکشن بازو تفاوت قابل توجهی در اندازه بازو ایجاد می کند و نتایج عالی دارد و بدن را متناسب می کند.

مناطق متفرقه لیپوساکشن بدن:

می توان لیپوساکشن را روی سایر بخش های بدن نیز انجام داد

چین خوردگی قدامی زیر بغل

چین خوردگی خلفی زیر بغل

مچ و ساق پا

پشت گردن

عانه

چانه

انواع لیپوساکشن با هدف پزشکی و درمان

لیپوساکشن یک نوع جراحی پلاستیک است که نقش مهمی در بهبود ظاهر بدن دارد. بااین‌حال اثبات شده که با این روش می‌توان با برخی از مشکلات سلامتی هم مقابله کرد. لیپوساکشنی که به دلایل پزشکی انجام می‌شود می‌تواند دو اختلال را درمان کند: اختلال ورم لنفاوی و لیپیدما.

لیپوساکشن برای درمان ورم لنفاوی

سیستم لنفاوی بدن ما نقش مهمی در سم‌زدایی ایفا می‌کند. عروق لنفاوی، مواد زائد، سموم و سایر مواد ناخواسته را از بدن خارج و دفع می‌کنند. اما ورم لنفاوی چیست؟ این اختلال شامل تجمع غیرطبیعی مایع لنفاوی در قسمت‌های خاصی از بدن (خصوصاً در بازوها و پاها) است.

در ابتدا، این بیماری هیچ علائمی ندارد اما با گذر زمان، قسمت‌هایی از بدن شروع به ورم می‌کنند و پوست آن قسمت‌ها ضخیم و زخم می‌شود. در نهایت، اندام‌های بدن تغییر شکل می‌دهند و سلامتی را در معرض خطری جدی قرار می‌دهند.

روش‌های مختلفی برای درمان ورم لنفاوی وجود دارد که یکی از آن‌ها لیپوساکشن است. این عمل برای درمان ورم لنفاوی بسیار مؤثر است؛ زیرا هرگونه تجمع اضافی سلول‌های چربی که توسط ورم لنفاوی ایجاد شده را از بین می‌برد.

درمان لیپو برای ورم لنفاوی زمانی خوب جواب می‌دهد که بیماری در مرحله‌ی اول یا دوم باشد. ازاین‌رو زمانی که بیماری خیلی پیشرفت نکرده اما علائم آن قابل‌مشاهده است، بهترین زمان برای درمان است.

لیپوساکشن برای درمان لیپیدما

لیپیدما یک بیماری مزمن است که دست‌ها و پاها را تحت تأثیر قرار می‌دهد. این بیماری منجر به تجمع غیرطبیعی سلول‌های چربی می‌شود که در نهایت باعث عدم تناسب چشمگیر در دست‌ها و پاها می‌شود.

گاهی لیپیدما با افزایش وزن یا ورم لنفاوی اشتباه گرفته می‌شود. علائم این بیماری شامل سلولیت، برآمدگی، حساسیت به لمس، بی‌حسی، درد و کاهش تحرک هستند. معمولاً این بیماری ابتدا پاها را تحت تأثیر قرار می‌دهد و طی آن چربی در اطراف مچ پاها، زانوها و ران‌ها انباشته می‌شود.

زمانی که این بیماری پیشرفت کند و درمان نشود، احتمال این که دست‌ها هم درگیر شوند وجود دارد. لیپوساکشن اغلب تنها درمان مؤثر برای لیپیدما است. این درمان معمولاً ذخیره‌ی چربی را از بین می‌برد و ظاهر طبیعی و متناسبی را به فرد می‌دهد. جراحی لیپو برای درمان لیپیدما ممکن است توسط بیمه پوشش داده شود.

مراحل انجام لیپوساکشن

قبل از لیپوساکشن، جراح ممکنه نواحی مورد نظر برروی بدن شما را با مواد مخصوص خط بکشه. همچنین عکس قبل و بعد از جراحی نیز برداشته می شه تا با هم مقایسه بشن.  اینکه فرآیند لیپوساکشن چطوری انجام میشه به تکنیک هایی که مورد استفاده قرار می گیره بستگی داره. چندتا از این تکنیکا که بیشتر مورد استفاده قرار میگیره رو با هم میخونیم:

لیپوساکشن بادکرده: این روش یکی از شایع ترین انواع لیپوساکشن هست. جراح یک محلول استریل (ترکیبی از آب و نمک)، یک بی حس کننده (لیدوکائین) برای کاهش درد و دارویی که باعث تنگ شدن عروق میشه تزریق می کنه.

این مخلوط مایع باعث می شه ناحیه مورد نظر متورم و بعدش سفت بشه.  سپس جراح برش های کوچکی بر روی پوست شما انجام می دهد و یک لوله بسیار نازک به نام کانولا را زیر پوست قرار می دهد. کانولا به یک خلا متصل هست که چربی و مایعاتو از داخل بدن به بیرون میکشه.

لیپوساکشن به کمک اولترا سوند: این نوع لیپوساکشن به همراه لیپوساکشن باد کرده استفاده می شه. در طول انجام فرآیند، جراح یک میله فلزی را زیر پوست شما قرار می دهد.

این میله فلزی از خودش انرژی اولتراسونیک ساطع می کنه. این انرژی دیواره سلول های چربی رو پاره می کنه و برداشتن چربی راحت تر می شه.

لیپوساکشن خود-رو:  این نوع لیپوساکشن از یک کانولا استفاده می کند که با سرعت به جلو و عقب حرکت می کند. این ارتعاش به جراح اجازه می دهد به راحتی چربی بیشتری را از بدن بیمار به بیرون بکشد.

این نوع جراحی برخی از اوقات درد و تورم کمتری دارد و به جراح اجازه می دهد با دقت در نواحی کوچک همچون بازو، زانو و مچ پا چربی بیشتری را بردارد.

برخی از فرآیندهای لیپوساکشن ممکنه به بی حسی موضعی نیاز داشته باشه. در حالیکه برخی دیگه به بیهوشی عمومی نیاز داره. از طریق خطوط وریدی ممکنه آرام بخش به شما تزریق بشه تا به آرام بودن شما کمک کنه.تیم جراحی مواردی مثل ضربان قلب، فشار خون و سطح اکسیژن شما رو در طول فرآیند جراحی بررسی می کنه.

داروهای خاص یا حرکات مختلفی ممکنه نیاز به تنظیم داشته باشه. این فرایند بسته به مقدار چربی که باید حذف بشه، ممکنه چند ساعت طول بکشه. پس از عمل، پزشک جراح ممکنه ناحیه برش خورده رو باز نگه دارو تا مایعات اضافی از اون خارج بشه. اگر بیهوشی عمومی داشته باشید در اتاق ریکاوری به هوش خواهید آمد.

معمولا چند ساعت در بیمارستان یا کلینیک باید سپری بشه تا شرایط شما به حالت عادی و نرمال برگرده. اگر در بیمارستان باشید، ممکنه برای اطمینان از اینکه آب زیادی از دست ندادید یا اینکه بدن به خاطر از دست دادن مایعات شوکه نشده باشه، یک شب بستری بشید.

لیپوساکشن تامسنت (Tumescent)

رایج‌ترین نوع لیپوساکشن است که طی آن جراح یک محلول استریل (مخلوطی از آب نمک که به حذف چربی کمک می‌کند) را به همراه یک داروی بی حس کننده (لیدوکائین) برای تسکین درد و یک دارو (اپی نفرین) که باعث انقباض رگ‌های خونی می‌شود را به ناحیه تحت درمان تزریق می‌کند. همچنین مخلوط مایع باعث تورم و سفت شدن ناحیه آسیب دیده می‌شود.

سپس جراح بریدگی های کوچکی روی پوست شما ایجاد می‌کند و لوله نازکی به نام کانولا را به زیر پوست شما وارد می‌کند. کانولا به یک محفظه خلاء متصل است که چربی و مایعات را از بدن شما مکش می‌کند.

لیپوساکشن با کمک اولتراسوند (UAL)

گاهی اوقات از این نوع لیپوساکشن همراه با لیپوساکشن سنتی استفاده می‌شود. در طول UAL، جراح یک میله فلزی را وارد بافت چربی بدن می‌کند که انرژی مافوق صوت (اولتراسوند) را زیر پوست شما منتشر می‌نماید.

این انرژی باعث پارگی دیواره‌های سلول چربی و شکستن چربی برای استخراج راحت‌تر می‌شود. نسل جدیدی از UAL به نام لیپوساکشن با کمک VASER از دستگاهی استفاده می‌کند که می‌تواند کانتورینگ پوست را نیز بهبود ببخشد و احتمال آسیب‌های پوستی را کاهش دهد.

لیپوساکشن با کمک لیزر (LAL)

این تکنیک از نور لیزر با شدت بالا برای تجزیه و حذف چربی استفاده می‌کند. در طول LAL، جراح یک فیبر لیزری را از طریق یک برش کوچک به پوست وارد می‌کند و رسوبات چربی را امولسیون می‌نماید و سپس چربی را از طریق یک کانول خارج می‌کند.

لیپوساکشن با کمک قدرت (PAL)

 یکی از جدیدترین و شگفت انگیزترین متدهای لاغری است که نتایج خارق العاده‌ای را به نمایش می‌گذارد. در این نوع لیپوساکشن از یک کانول استفاده می‌شود که با داشتن خاصیت ارتعاشی، بسیار سریع به عقب و جلو حرکت می‌کند؛ این ارتعاش به جراح اجازه می‌دهد تا چربی‌های سخت را راحت‌تر و سریع‌تر از بدن بیرون بکشد. پال معمولا باعث درد و تورم کمتری می‌شود و به همین دلیل به جراح اجازه می‌دهد تا چربی را با دقت بیشتری خارج کند.

مهم ترین تفاوت لیپوساکشن و لیپوماتیک

برخی از تفاوت‌های لیپوساکشن و لیپوماتیک عبارتند از:

چربی‌کشی با لیپوساکشن برای کانتورینگ و لاغری بدن استفاده می‌شود، در حالی که لیپوماتیک بیشتر برای فرم‌دادن به بدن و عضلات استفاده می‌شود.

در لیپوماتیک از بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود در حالی که در لیپوساکشن آرام‌بخش عمومی به کار می‌رود.

لیپوساکشن برای از بین بردن چربی بیشتر استفاده می‌شود، در حالی که لیپوماتیک در مناطق کوچکتر و هدفمندتر استفاده می‌شود.

لیپوساکشن برای کاهش تقریبی وزن استفاده می‌شود، در حالی که لیپوماتیک برای فرم‌دهی بدن به کار می‌رود.

مدت زمان جراحی لیپوساکشن به نسبت طولانی‌تر از لیپوماتیک است.

در لیپوساکشن جراح با فعالیت فیزیکی و به صورت دستی اقدام به خارج کردن چربی‌های اضافی از نواحی مختلف بدن می‌نماید و ممکن است دقت کار پایین باشد در حالیکه در لیپوماتیک عمل چربی‌کشی به کمک ارتعاشات و حرکات متناوب انجام گرفته و با تبدیل چربی به مایع با استفاده از لوله‌ای به نام کانولا تخلیه می‌شود.

تفاوت لیپوساکشن و آبدومینوپلاستی

لیپوساکشن چربی‌های شکم و آبدومینوپلاستی هر دو راه‌های عالی برای بهبود زیبایی شکم هستند و باعث می‌شوند شکم صاف‌تر، متناسب‌تر و سفت‌تر به نظر برسد.اما علیرغم اینکه هر دو درمان ناحیه مشخصی را مورد هدف قرار می‌دهند، ولی روش عمل هر دو بسیار متفاوت هستند و مشکلات متفاوتی را نیز در بدن برطرف می‌کنند.

لیپوساکشن یک روش جراحی سریع و ایمن برای برداشتن نواحی ناخواسته یا سرسخت چربی بدن است که شکل کانتوری بیشتری ایجاد می‌کند.لیپوساکشن از ارتعاشات یا جت‌های آب با فشار بالا برای شکستن سلول‌های چربی، قبل از قرار دادن کانول در ناحیه درمان استفاده می‌کند. برای شل کردن و مکیدن چربی نیز در این روش از دستگاه وکیوم استفاده می‌شود. این عمل اغلب در بیمارانی که وزن ثابت، پوست انعطاف‌پذیر و عضلات شکمی سفت دارند، بهترین نتیجه را ارائه می‌دهد.

اگرچه لیپوساکشن در خلاصی از رسوبات چربی شکم معجزه می‌کند، اما در درمان مشکلات مربوط به عضلات شکم یا پوست تاثیری ندارد.

درابدومینوپلاستی پوست اضافی، افتادگی و سفت شدن عضلات شکم نیز قابل درمان است. شلی بیش از حد پوست یک شکایت رایج پس از کاهش وزن قابل توجه است. چربی اضافی باعث کشیدگی پوست می‌شود و زمانی که چربی از طریق رژیم غذایی یا ورزش از بین می‌رود، پوست نمی‌تواند به حالت اولیه خود بازگردد.

این مشکل با افزایش سن بدتر می‌شود زیرا تولید کلاژن بدن ما به سرعت کاهش می‌یابد، به این معنی که پوست خاصیت ارتجاعی جوانی خود را از دست می‌دهد و منجر به چین و چروک و افتادگی می‌شود. در افراد مسن، حتی مقدار کمی کاهش وزن می‌تواند پوست اضافی اطراف شکم را بیشتر نمایان کند. ابدومینوپلاستی به طور موثر ماهیچه‌های شکم را سفت می‌کند.

مزایای عمل لیپوساکشن

مزایای جراحی لیپوساکشن شامل موارد زیادی بوده که در ادامه آنها آشنا می شویم:

لیپوساکشن روشی کوتاه و ساده برای لاغری و فرم بهتر

 می‌توان گفت عمل لیپوساکشن، سریع ترین راه برای رسیدن به فرم بدنی دلخواه است. در اکثر موارد لازم است برای کاهش وزن و حجم، فرد ماه ها زحمت بکشد. در صورتی که این عمل در چند ساعت فرد را به تناسب اندام مناسب می رساند. لازم به ذکر است که نباید این جراحی را به چشم راهی برای کاهش وزن نگاه کرد.

دوره نقاهت کوتاه عمل لیپوساکشن

لیپوساکشن در هر ناحیه از بدن که انجام شود، دوره نقاهت چندان طولانی ندارد. افرادی که این عمل را انجام می دهند، پس از چند روز می توانند به فعالیت های روزمره خود پرداخته و در صورت رعایت موارد خاص، نیازی به استراحت طولانی مدت ندارند.

افزایش اعتماد به نفس

افرادی که دارای چاقی زیاد هستند ممکن است اعتماد به نفس پایینی داشته باشند. انجام عمل لیپوساکشن باعث افزایش رضایت فرد از خود و افزایش اعتماد به نفس خواهد شد.

از بین بردن محدودیت های فیزیکی در نتیجه عمل لیپوساکشن

یکی دیگر از مزایای لیپوساکشن از بین بردن محدودیت های فیزیکی است. چاقی باعث کم تحرکی و محدودیت برای انجام ورزش و برخی از فعالیت های روزمره می شود. با فرم و تناسب اندامی که در نتیجه این عمل ایجاد می شود، فرد توانایی و انگیزه کافی برای ورزش منظم را پیدا خواهد کرد.

کاهش وزن در نقاطی که به سختی می توان چربی آنها را از بین برد

در برخی از اعضای بدن به سختی می توان چربی ها را از بین برد و ممکن است سال‌ ها طول بکشد تا بتوان در این نقاط کاهش حجم داشت. با استفاده از لیپوساکشن می توان در مدت زمان بسیار کوتاه چربی ها را حذف و فرم دلخواه را برای ناحیه به ارمغان آورد.

معایب عمل لیپوساکشن

مثل تمام عمل های جراحی، لیپوساکشن هم دارای خطراتی مثل خونریزی و واکنش به مواد بیهوش کننده است. معایب احتمالی لیپوساکشن شامل موارد زیر است:

بی نظمی در شکل: بعد از انجام جراحی ممکنه پوست شما به صورت ناهموار در بیاید. این موضوع معمولا به خاطر برداشت ناهموار چربی، خاصیت ارتجاعی ضعیف پوست و درمان غیر معمول اتفاق میفته.

این تغییرات ممکنه دائمی باشه. در طی فرآیند لیپوساکشن از یک لوله ریز استفاده می شه که ممکنه ظاهر نقطه ای دائمی به پوست بده.

تجمع مایعات: این احتمال وجود داره که کیسه هایی که حاوی یه نوع مایع هست زیر پوست تشکیل بشه. شاید لازم باشه این مایع با یک سوزن توسط پزشک بیرون کشیده بشه.

بی حسی و کرخت شدن: ممکنه اون قسمت  از بدن که لیپوساکشن انجام میشه برای همیشه یا به صورت موقت بی حس بشه. بعضی وقتا با تحریک موقت عصبای اون قسمت این مشکل برطرف میشه

عفونت:  هرچند عفونت پوست خیلی نادره اما این احتمال هم وجود داره. یک عفونت شدید پوستی می تونه حتی زندگی کسی که این عمل رو انجام داده به خطر بندازه.

سوراخ داخلی: سوزنی که به صورت عمیق وارد بدن میشه ممکنه باعث پارگی  و سوراخ شدن اندام های داخلی بدن بشه. این موضوع هم ممکنه به جراحی اورژانسی نیاز داشته باشه. البته احتمال بروز این وضعیت خیلی کمه.

آمبولی چربی: قطعاتی از چربی سست شده ممکنه بشکنه و در درون رگهای خونی گیر بیفته. این چربی ها می تونه در ریه ها جمع بشه یا اینکه وارد مغز شه. آمبولی چربی به جراحی اورژانسی نیاز داره.

مشکلات قلبی و کلیوی: تغییر در سطح مایعات در زمانی که مایع تزریق می شه و سپس مکش صورت می گیره می تونه تهدید کننده زندگی فرد باشه.

خطر معایب این جراحی اگر پزشک بر روی ناحیه بزرگی کار کند یا اینکه در حین عمل فرآیندهای مختلفی انجام بشه، ممکنه بیشتر هم بشه. حتما در مورد این  خطرات با پزشک خودتون صحبت کنید.

کاندید مناسب برای عمل لیپوساکشن

لیپوساکشن یک روش کاملا اختیاری است و شما باید این کار را برای دل خودتان انجام دهید نه برای برآورده کردن خواسته‌های دیگران یا تلاش برای مطابقت یافتن با هر نوع تصویر ایده آل از افراد مشهور و مدل‌ها. به طور کلی، کاندیدهای خوب برای ساکشن شکم و پهلوها عبارت است از:

افراد سالمی که بیماری تهدید کننده زندگی یا شرایط پزشکی که بتواند روند بهبودی را مختل کند، نداشته باشند

افراد غیر سیگاری

افرادی با دیدگاه مثبت، منطقی و اهداف مشخص و واقع بینانه برای کانتورینگ بدن

افرادی که رسوبات چربی اضافی موجود در بدنشان به رژیم غذایی یا ورزش پاسخ نمی‌دهند و از این بابت اذیت می‌شوند و حتی در معرض ابتلا به بیماری‌های جدی هستند.

کاندیدا نامناسب عمل لیپوساکشن

ممکن است افرادی باشند که انجام لیپوساکشن برای آن ها مناسب نباشد. در جلسه مشاوره و معاینه مشخص می‌شود که این عمل برای بیمار مناسب است یا خیر. در ادامه برخی از موارد منع عمل لیپوساکشن را ذکر می کنیم.

افرادی که به مصرف مشروبات الکلی و دخانیات اعتیاد دارند.

افرادی که بدن آن ها نسبت به داروهای مختلف حساسیت نشان می دهد.

کسانی که فشار خون بالا دارند.

بیماران قلبی عروقی و بیماران دیابتی.

متقاضیانی که سیستم ایمنی ضعیف دارند.

افرادی که مشکلات روانی مانند وسواس دارند.

در تمام این موارد، در صورتی که مشکلات ذکر شده قابل درمان باشد، می توان پس از درمان کامل، جراحی لیپوساکشن را انجام داد.

هزینه های عمل لیپوساکشن

برخی از افراد ممکن است در بیشتر اعضای بدن دچار تجمع چربی های موضعی باشند. این افراد برای اینکه به تناسب اندام برسند باید در چند عضو این عمل را انجام دهند. در چنین شرایطی لازم است بیمار در چند جلسه عمل شود.

اگر تعداد نواحی بیشتر شود، هزینه جراحی هم افزایش می ‌یابد. هزینه نهایی لیپوساکشن کل بدن با جمع هزینه تمام عضو هایی که عمل می ‌شوند مشخص می شود. جراح بیمار را به طور دقیق معاینه کرده و هزینه ی دقیق را به او اعلام می کند.

عوامل موثر در هزینه های عمل لیپوساکشن

پارامترهای زیادی بر لیپوساکشن و هزینه آن تاثیر گذاشته و باعث می ‌شوند این هزینه دارای رقم مشخصی نباشد. هر عامل به اندازه خود روی مخارجی که بیمار می ‌پردازد موثر است. برخی از این عوامل به شرح زیر هستند.

ناحیه تحت جراحی

همانطور که می دانید لیپوساکشن برای اکثر اعضای بدن قابل انجام است. نمی توان برای همه قسمت های بدن یک هزینه را در نظر گرفت. هزینه این جراحی در اعضای مختلف بدن متفاوت است.

تعداد اعضایی که عمل می ‌شود

در مواردی ممکن است لیپوساکشن در دو یا چند ناحیه از بدن انجام شود. هرچه تعداد عضو ها بیشتر باشد هزینه عمل نیز بیشتر می ‌شود.

مهارت و تجربه جراح

مهارت پزشکی که انتخاب شده است روی قیمت عمل جراحی تأثیر زیادی دارد. برای اینکه از میزان مهارت یک پزشک مطلع شویم باید سوابق کاری و مدرک تحصیلی را بررسی کنیم.

وضعیت بیمار

جراح بررسی می‌ کند بیمار در عضوی که قصد عمل آن را دارد چه مقدار انباشتگی چربی دارد. هرچه حجم چربی بیشتر باشد مدت زمان انجام عمل بیشتر شده و در پی آن قیمت عمل هم بیشتر می‌ شود.

هزینه اتاق عمل و مرکز جراحی

مدت زمان عمل بر مخارج اتاق عمل تاثیر می گذارد. در صورتی که چند عضو عمل شوند و لازم باشد عمل در چند جلسه انجام شود، هزینه اتاق عمل بیشتر و قیمت نهایی افزایش می یابد.

مراقبت های قبل از عمل لیپوساکشن

افرادی که تصمیم به لاغری موضعی به روش لیپوساکشن در تهران توسط بهترین فوق تخصص پلاستیک تهران ، گرفته اند ، باید پزشک معالج را از تمامی سوابق پزشکی و حساسیت های دارویی خود آگاه کنند.

طبق توصیه پزشکان ، کسانی که تصمیم به انجام لاغری با این روش گرفته اند ، باید از مدتی قبل از انجام آن ، از مصرف داروهایی که سبب بروز اختلال در انعقاد خون می شوند ، اجتناب کنند ؛ چرا که مصرف این دسته از داروها احتمال خونریزی در حین عمل را افزایش می دهد.

از مهم ترین اقدامات قبل از لیپوساکشن می توان به قطع استعمال دخانیات و مصرف نوشیدنی های حاوی الکل ، از مدتی پیش از عمل جراحی شاره کرد. چرا که مصرف این موارد عمل را با مشکل مواجه می کند.

بانوان باید توجه کنند که در روز تعیین شده ، هیچ گونه زیورآلات به همراه نداشته باشند.

استحمام در شب قبل  ، ضروری می باشد ؛ چرا که ممکن است افراد تا مدتی پس از آن نمی توانند ، استحمام کنند.

افراد در روز انجام جراحی ، باید از مراجعه تنهایی به بیمارستان خودداری کرده و حتما یک همراه داشته باشند.

مهم ترین اقدامات قبل از لیپوساکشن در تهران این است که افراد باید در روز موعود ، لباس آزاد و دکمه دار به تن کنند.

مراقبت های بعد از عمل لیپوساکشن

استعمال دخانیات ، با تنگ شدن عروق خونی و بروز اختلال در عملکرد خون و در نهایت ، عدم رسیدن اکسیژن کافی به بافت ها جهت ترمیم همراه خواهد بود ؛ به همین علت ، توصیه می شود تا مدتی بعد از چربی کشی ، از مصرف آن خودداری شود ؛ همچنین بهتر است ، در معرض دود آن نیز قرار نگیرید.

مصرف بعضی از داروها ؛ از جمله آسپرین ، وارفارین و غیره موجب اختلال در انعقاد خون شده و احتمال بروز خونریزی را افزایش می دهد ؛ بنابراین تا مدتی از این داروها استفاده نکنید.

طبق گفته بهترین دکتر و جراح پلاستیک تهران ، الکل نیز یکی دیگر از مواردی است که موجب افزایش احتمال بروز خونریزی می شود ؛ به همین علت باید در دوران نقاهت جراحی لیپو، از مصرف آن ها خودداری نمایید.

تسریع در بهبودی و کوتاه شدن دوره نقاهت ، مستلزم مصرف به موقع داروهای تجویز شده توسط پزشک می باشد ؛ بنابراین در این باره ، بسیار دقت نمایید.

زمان مناسب استحمام بعد از انجام لیپوساکشن را از پزشک معالج خود جویا شوید ؛ زیرا تا مدتی پس از آن نمی توانید حمام کنید.

رفتن به استخر ، سونا ، دریا و از این قبیل موارد موجب افزایش احتمال بروز عفونت می شود ؛ بنابراین شما تا زمان بهبودی کامل زخم ها باید رفتن به آنجا خودداری نمایید.

در صورت مشاهده علائم غیر طبیعی ؛ از جمله تب ، تنگی نفس ، درد شدید و غیره سریعا بهترین جراح پلاستیک تهران را که انتخاب کرده اید ، در جریان قرار دهید.

در حین خواب و استراحت موقعیت خود را به گونه ای قرار دهید که به ناحیه تحت درمان فشار وارد نشود ، خوابیدن به طور طاق باز بهترین حالت می باشد.

اثرات و نتایج عمل لیپوساکشن

بعد از لیپوساکشن، تورم بعد از 4 هفته فروکش می کنه. در این زمان، ناحیه درمان شده باید حجم کمتری داشته باشه. در عرض چند ماه، انتظار می ره ناحیه تحت درمان ظاهر لاغرتری داشته باشه.

نتایج حاصل از این جراحی تا مدت زمان زیادی باقی می مونه. اگه بعد از انجام لیپوساکشن وزن اضافه کنید، توزیع چربی در بدن ممکنه تغییر کنه. به عنوان مثال صرف نظر از نواحی درمان شده، چربی ممکنه در نواحی شکمی شما تجمع پیدا کنه.

لیپوساکشن یک روش مؤثر برای کاهش چشمگیر چربی‌های بدن است. بااین‌حال نمی‌تواند برخی از اختلالات را درمان کند؛ از جمله:

افتادگی پوست

لیپوساکشن، چربی را بر می‌دارد نه پوست را، بنابراین در شرایطی که چربی زیادی از زیر پوست برداشته شود، ممکن است پوستتان شل شود. حذف پوست اضافی به جراحی‌های دیگری مانند لیفت بدن نیاز دارد.

سلولیت

سلولیت مشکل 80-90% از زنان در سرتاسر جهان است و تقریباً همه به دنبال راهی برای رهایی از آن هستند. اما آیا لیپوساکشن برای ازبین‌بردن سلولیت مؤثر است؟ اساساً اثبات نشده که لیپوساکشن یک درمان مناسب برای سلولیت است. لیپوساکشن حتی ممکن است سلولیت و ترک‌های پوستی را عمیق‌تر کند؛ زیرا چربی را از بین می‌برد و پوست را شل، افتاده و غیر انعطاف‌پذیر می‌کند.

بااین‌حال ممکن است برخی از روش‌های مدرن لیپوساکشن، همچون ویزر لیپوساکشن (Vaser Liposuction)، در ترکیب با سایر عمل‌های زیبایی به طرز چشمگیری سلولیت را کاهش دهند. البته ما باید به‌خاطر بسپاریم که لیپو نمی‌تواند سلولیت را برطرف کند بلکه در صورت استفاده‌ی صحیح، می‌تواند باعث شود که سلولیت کمتر نمایان باشد.

لیپوساکشن سلولیت را برطرف نمی‌کند.

لیپوساکشن نمی‌تواند سلولیت را برطرف کند بلکه در صورت استفاده‌ی صحیح، می‌تواند ظاهر سلولیت را بهتر کند.

چاقی مفرط

چاقی مفرط یک بیماری مهلک است که با جراحی پلاستیک قابل‌درمان نیست. برای درمان این عارضه نیاز به انجام عمل‌های لاغری مثل بای پس معده، اسلیو معده، بالن معده و تغییر سبک زندگی دارید. لیپوساکشن تنها قسمت‌های خاصی از بدن را اصلاح می‌کند نه چاقی مفرط را.

افرادی که لیپوساکشن انجام می‌دهند باید سالم باشد و دارای شاخص توده وزنی یا BMI بین 19 تا 27 باشد. بیمارانی که BMI پایین‌تر یا بالاتر از این میزان دارند، ممکن است کاندید مناسبی برای انجام لیپوساکشن نباشند.

افراد مبتلا به چاقی مفرط می‌توانند از عمل‌های لاغری بای پس معده، اسلیو معده یا بالن معده استفاده کنند. البته عمل‌های لاغری دیگری هم وجود دارد که می‌توانید برای درمان چاقی مفرط از آن استفاده کنید. در عمل بای پس معده بخشی از معده و ابتدای روده کوچک برداشته می‌شود و شما در نتیجه کمتر‌شدن مقدار غذا لاغر می‌شوید.

در عمل اسلیو معده قسمتی از معده برش داده می‌شود و بخشی شبیه به یک موز باقی می‌ماند. در‌نتیجه عمل اسلیو معده کمتر گرسنه می‌شوید، کمتر غذا می‌خورید و در نتیجه لاغر می‌شوید. اما در عمل بالن معده تغییری در ساختار معده داده نمی‌شود. در عمل بالن معده یک بالن داخل معده قرار داده می‌شود که حجم معده را بسیار کوچک‌تر می‌کند.

کاهش وزن

حداکثر مقدار چربی که می‌توان طی یک جراحی برداشت 3-4 لیتر است. لیپوساکشن باعث کاهش وزن چشمگیری نمی‌شود و نباید به‌عنوان ابزاری برای کاهش وزن مورداستفاده قرار بگیرد. لیپوساکشن چربی را از قسمت‌های انتخاب‌شده‌ی بدن حذف می‌کند، درحالی‌که کاهش وزن باید در کل بدن صورت بگیرد.

تناسب اندام

برای حفظ تناسب‌ اندام، باید به طور منظم ورزش کنید. لیپوساکشن می‌تواند به بدن شکل دهد اما عضله ایجاد نمی‌کند، بنابراین اگر بعد از عمل لیپو ورزش نکنید، ممکن است به نتایج مطلوبی دست پیدا نکنید.

چربی احشایی

چربی احشایی شامل چربی انباشته شده زیر عضلات و اطراف اندام‌های بدن است. این در حالی است که لیپو تنها چربی‌هایی انباشته شده در بالای عضلات (بین عضلات و پوست) را از بین می‌برد.

ترک پوستی

ترک‌های پوستی زخم‌هایی هستند که هنگام منقبض شدن یا کشیدگی پوست در اثر بارداری، افزایش یا کاهش وزن، یا رشد سریع ماهیچه‌ها روی پوست ظاهر می‌شوند. ترک پوستی یک مشکل پوستی است و با لیپوساکشن برطرف نمی‌شود.

دوره نقاهت عمل لیپوساکشن

دوره نقاهت عمل لیپوساکشن به نسبت سایر جراحی های زیبایی بسیار کوتاه است. مدت زمان این دوره به سیستم بدنی فرد و وسعت جراحی نیز بستگی دارد. به طور کلی چند روز پس از جراحی لیپوساکشن فرد می‌تواند به سر کار بازگردد.

ممکن است تا دو هفته در ناحیه عمل شده کبودی و تورم دیده شود. تا چند هفته نباید کارهای سنگین انجام داد و همچنین برای کوتاه شدن دوره نقاهت جراحی لیپوساکشن باید داروهای تجویز شده را تا آخر مصرف کرد.

به دلیل نکات مهمی که باید در دوره نقاهت جراحی لیپوساکشن مد نظر قرار داد، این دوره را به چند بازه زمانی تقسیم می کنیم.

دو هفته اول دوره نقاهت عمل لیپوساکشن

چند روز اول بعد از عمل، باید به طور کامل استراحت کرده و در صورت امکان ناحیه تحت جراحی را در ارتفاعی بالاتر از سطح بدن قرار داد. به هیچ عنوان نباید از آسپیرین و داروهای ضد التهابی استفاده کرد.

48 ساعت بعد از عمل، تورم و کبودی به درجات مختلف تجربه خواهد شد. مقدار تورم در 48 ساعت بعد از عمل به بیشترین درجه خود رسیده و عمدتاً طی دو تا سه هفته از بین می‌ رود، اما ممکن است تورم جزئی باقیمانده تا چهار ماه وجود داشته باشد. وجود کبودی در اطراف محل جراحی طبیعی است و به‌ طورمعمول طی هفت ‌تا ده روز بعد از عمل لیپوساکشن از بین می‌ رود.

بخیه های مورد استفاده در جراحی معمولاً هفت‌ تا ده روز پس از لیپوساکشن کشیده می شود.

مصرف دخانیات بعد از عمل لیپوساکشن ممنوع است تا از سرفه و خونریزی جلوگیری شود. مصرف الکل هم باعث رقیق شدن داروهای مصرفی شده و دوران نقاهت بعد از لیپوساکشن را با مشکل مواجه می کند.

در روزهای اول بعد از عمل باید از ورزش، خم شدن و بلند شدن شدید خودداری شود. با گذشت ده روز آمادگی کافی برای انجام فعالیت های روزمره وجود خواهد داشت.

ناراحتی بعد از لیپوساکشن عموماً به درد محدود می ‌شود. برای کاهش این درد طی روزهای اول، استفاده از داروهای مسکن توصیه می ‌شود.

هفته‌ دوم تا ششم دوره نقاهت عمل لیپوساکشن

پیاده روی و فعالیت سبک بعد از عمل لیپوساکشن از اهمیت بالایی برخوردار است. این امر باعث جریان خون بهتر در بافت ها شده و تورم را کاهش می دهد. با این‌ حال باید به مدت چهار تا شش هفته از ورزش شدید خودداری شود زیرا باعث احتباس مایعات غیر ضروری در نواحی تحت جراحی می‌ شود.

به دلیل احتمال تورم باید حداقل به مدت شش هفته از قرار گرفتن در معرض آفتاب و گرما خودداری شود.

برای کنترل تورم و فرم دهی بهتر باید به مدت 4 تا 6 هفته از گن کششی مخصوص لیپوساکشن استفاده شود.

چند ماه بعد از جراحی لیپوساکشن

از آنجا که روند بهبودی بعد از عمل لیپوساکشن تدریجی است، برای مشاهده نتیجه نهایی عمل به چند ماه زمان نیاز است.

برش‌های کوچک ایجاد شده در جراحی طی چند ماه محو شده و معمولاً به‌ سختی قابل‌ مشاهده هستند. ممکن است به مدت شش تا نه ماه بعد از جراحی با ورزش یا فعالیت شدید، تورم به میزان 10 تا 15 درصد بیشتر شود. در دوران نقاهت بعد از عمل لیپوساکشن، ویزیت و ملاقات منظم با جراح از اهمیت بالایی برخوردار است.

برش‌ها و زخم‌ های عمل لیپوساکشن

از آنجا که برش‌های عمل لیپوساکشن کوچک هستند، زخم های ناشی از آن نیز کوچک و نامرئی خواهد بود. میزان یا درجه زخم بستگی به تکنیک جراح و ویژگی های ژنتیکی بیمار دارد. بیشتر برش های لیپوساکشن محو شده و به‌ مرور زمان قابل‌ دیدن نیستند.

جای زخم بزرگتر هنگام استفاده از کانولای بزرگ و در بیمارانی که پوستشان رنگ دانه های تیره تر دارد، محتمل تراست. دو نوع علامت می ‌تواند بعد از لیپوساکشن روی پوست باقی بماند. یکی جای برش اصلی است و دیگری dyschromia یا تغییر رنگ است که یک لکه تیره تر یا روشن تر از رنگ پوست می باشد. به‌ طورکلی برش‌ها و زخم های عمل لیپوساکشن بسیار کوچک بوده و در مناطق دور از نظر قرار می ‌گیرد.

رژیم غذایی بعد از عمل لیپوساکشن

با وجود اینکه لیپوساکشن و لیپوماتیک از روش‌های دائمی هستند، اما داشتن یک تغذیه‌ی مناسب می‌تواند در حفظ و دوام آنها موثر باشد. زیرا ممکن است که مجددا با ذخیره‌ی چربی، فرد باز هم به حالت قبل برگردد.

برای داشتن یک رژیم تغذیه‌ای مناسب لازم نیست که حتما برخی از مواد غذایی را حذف کنید و کم بخورید، بلکه شرط حفظ آن این است که رژیم سالمی داشته‌باشید. این نکات را بعد از انجام جراحی لیپوساکشن رعایت کنید؛

آب زیاد بخورید. خوردن آب هم در دفع مواد سمی و هم در کاهش گرسنگی نقش دارد.

کربوهیدراتی مانند جو سبوس‌دار، برنج سبوس‌دار، نان و ماکارونی‌های سبوس دار مصرف کنید تا بدن شما انرژی داشته‌باشد.

از غذاهای فیبردار زیاد استفاده کنید. مصرف میوه و سبزی خود را افزایش دهید تا شکم شما بیشتر و سریع‌تر پر شود و از طرفی جذب این مواد غذایی کاهش پیدا کند.

پروتئین زیادی مصرف کنید تا ماهیچه‌های شما بهبود پیدا کنند و از طرفی کالری آن ناچیز است.

ویتامین‌ها را فراموش نکنید. اگر غذای خود را کاهش داده‌اید تا کاهش وزن پیدا کنید، سعی کنید ویتامین بیشتری مصرف کنید.

برای تسریع روند بهبودی بعد از لیپوساکشن چه کاری میتوانید انجام دهید؟

برخی از نکاتی که به بهبود سریع‌تر کمک می‌کند عبارت‌اند از:

تغذیه‌ی مناسب و دریافت مواد مغذی کافی

نوشیدن آب کافی (حداقل 2 لیتر)

استراحت و ریلکس کردن، داشتن خواب کافی

فعال ماندن، اگرچه باید از انجام تمرینات ورزشی اجتناب کنید اما پیاده‌روی توصیه می‌شود.

مشارکت و کمک خانواده یا دوستان

در مدت ریکاوری با جراح پلاستیک در تماس باشید در صورت مشاهده‌ی هر علائم نگران‌کننده، بهتر است به‌جای این که آن را نادیده بگیرید یا در اینترنت دنبال راه‌حل بگردید، مشکل را با جراح پلاستیک در میان بگذارید.

چطور نتیجه لیپوساکشن را حفظ کنیم؟

وقتی دستورالعمل‌های بعد از عمل را دنبال می‌کنید و تغییرات زیر را در سبک زندگی‌تان اعمال کنید، می‌توانید مطمئن باشید که نتیجه لیپوساکشن دائمی است:

یک رژیم غذایی سالم داشته باشید: اگر BMI شما در حد نرمال است، نیازی به رژیم گرفتن ندارید. فقط باید مواد غذایی سالم را انتخاب کنید. رژیم غذایی‌تان باید شامل سبزی‌ها و میوه‌ها، گوشت‌های سرشار از پروتئین و کربوهیدرات‌های پیچیده باشد.

البته این که هرازگاهی شیرینی، تنقلات یا فست‌فود مصرف کنید کاملاً قابل‌قبول است. اما نباید به یک عادت روزانه برای شما تبدیل شود. هنگامی که می‌خواهید کمی وزن از دست دهید، بهتر است با یک متخصص تغذیه مشورت کنید.

روزانه حداقل 2 لیتر آب بنوشید: نوشیدن آب کافی تأثیر زیادی در تناسب‌اندام و حفظ وزن متناسب دارد.

وعده‌های غذایی‌تان را کوچک‌تر اما دفعات آن را بیشتر کنید: به‌جای 2-3 وعده‌ی غذایی بزرگ، 4-5 وعده‌ی غذایی کوچک مصرف کنید.

به طور منظم ورزش کنید: انجام فعالیت‌های جسمی، درست بعد از عمل توصیه می‌شود. بیماران می‌توانند با پیاده‌روی آغاز کنند و پس از 2-3 هفته، تمرینات منظم را به برنامه‌ی خود بیفزایند. انجام تمرینات هوازی و مقاومتی بسیار مهم است.

سبک زندگی سالمی داشته باشید: ورزش و تمرین منظم از اهمیت بسیار بالایی برخوردارند. نکات ریزی وجود دارد که رعایت آن در طول روز به حفظ نتیجه لیپوساکشن کمک می‌کند.

برای مثال از نشستن به مدت طولانی بپرهیزید و پیاده‌روی کوتاه داشته باشید. وقتی با تلفن صحبت می‌کنید راه بروید، به‌جای استفاده از آسانسور از پله‌ها استفاده کنید و تمرینات کوتاه و آسانی داشته باشید. همچنین زمانی را بیرون از خانه به همراه فرزندان و دوستانتان بگذرانید.

از استرس دوری کنید: استرس یک عامل افزایش وزن است. استرس سطح هورمون کورتیزول را افزایش می‌دهد که ما را وادار می‌کنند تا به سمت مصرف غذاهای ناسالم و شیرینی‌ها برویم.

تعداد جلسات لازم عمل لیپوساکشن

معمولا برای این عمل یک جلسه مشاوره لازم است و بعد از ان در یک جلسه درمانی برای زیبا جویان عزیز لیپوساکشن انجام می گردد.

مشاوره

کلینیک بین المللی زیبایی پوست و مو الهیه با کادری مجرب و متخصص در هر نوع زیباسازی و جوانسازی به صورت حضوری و در صورت عدم امکان زیبا جویان عزیز برای مشاوره حضوری همه ساعت می تواند به زیبا جویان عزیز مشاوره تلفنی را ارایه کند.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد:

https://clinicelahieh.com/rmu7

https://clinicelahieh.com/mr9t

https://clinicelahieh.com/zew0

نتیجه گیری

لیپوساکشن یک عمل جراحی است بنابراین کمی درد را انتظار داشته باشید. اما در طول جراحی بیمار هیچ دردی را احساس نمی‌کند. پس از جراحی لیپوساکشن زمانی که بیهوشی برطرف شد، بیمار کمی درد را احساس خواهد کرد. میزان درد متفاوت است و به وسعت جراحی بستگی دارد.

به‌طورکلی، بیشترین درد در روز دوم الی چهارم ظاهر می‌شود و سپس تسکین پیدا می‌کند؛ اما نگران نباشید جراح برای شما مسکن تجویز می‌کند.

دردی که در دوران ریکاوری حس می‌کنید ممکن است مشابه درد شدید عضلانی باشد اما موقتی است. بهبود کامل لیپوساکشن چند هفته طول می‌کشد و در این مدت ممکن است بیماران کمی دردی داشته باشند که کاملاً طبیعی است، اما با گذر زمان شدت درد کاهش پیدا می‌کند.

نتایج لیپوساکشن دائمی هستند و سلول‌های چربی حذف شده هیچ‌وقت دوباره در محل درمان شده رشد نمی‌کنند. بااین‌حال، لیپوساکشن نمی‌تواند مانع از افزایش وزن شود. اگر بیماران لیپو یک رژیم متعادل را دنبال نکنند می‌توانند در آینده وزن اضافه کنند.

اگر بیمار بعد از عمل تنها کمی وزن اضافه کند، جایی برای نگرانی وجود ندارد و در فرم و شکل بدن تغییری ایجاد نمی‌شود. این اتفاق زمانی مشکل‌ساز می‌شود که وزن اضافه شده، بیشتر از ۱۰% وزن بیمار باشد. در این شرایط سلول‌های چربی جدیدی ظاهر می‌شوند (این سلول‌ها در ناحیه‌ی درمان شده هم ظاهر می‌شوند اما به مقدار کمتر).

استفاده از گن بعد از لیپوساکشن، یک جزء ضروری برای ریکاوری و مراقبت‌های بعد از لیپوساکشن است. نقش گن که بعد از لیپو استفاده می‌شود، شامل این موارد است:

کاهش ورم، افزایش راحتی در طول روزهای اول پس از جراحی، جلوگیری از تجمع ناهموار مایعات تولید شده، کاهش کبودی، بهبود زخم، فرم دهی به نواحی تحت درمان، بهبود نتایج نهایی

اوایل جراحی باید تمام مدت از گن استفاده کنید اما پس از مدتی، جراح توصیه می‌کند که فقط شب‌ها از گن استفاده کنید. به‌طورکلی بیمار باید چندین هفته از گن استفاده کند.

اندازه گن خیلی مهم است؛ اگر خیلی گشاد باشد، مؤثر نخواهد بود و اگر خیلی تنگ باشد باعث تشکیل سروما و ناهنجاری در ناحیه‌ی تحت درمان می‌شود.

در بازار انواع مختلفی از این محصول با سایزهای مختلفی وجود دارد. جراح پلاستیک یا پرستار در این زمینه شما را راهنمایی خواهند کرد.

اگر سبک زندگی سالم و فعال و وضعیت پوستی مناسبی دارید اما به دلایلی، در برخی نقاط بدن چربی‌های مقاومی دارید، لیپوساکشن نتایج عالی برای شما خواهد داشت. لیپوساکشن همچنین فرم قسمت‌هایی از بدن همچون کمر، شکم، ران، بازوها، صورت و باسن را بهبود می‌بخشد.

مقدار حذف چربی بسیار شخصی است و جراح در مورد میزان چربی حذفی تصمیم می‌گیرد. گاهی این چربی کمتر از 1 لیتر است اما گاهی حتی تا 4 لیتر هم می‌رسد. در هر دو صورت هم نتایج مشهودند و ممکن است به‌طورکلی ظاهر فرد را تغییر دهند.

قبل از جراحی انتظارات خود را به جراح پلاستیک بگویید. مهم‌ترین مسئله این است که انتظارات واقع‌بینانه‌ای از عمل جراحی و نتایج آن داشته باشید. جراح در جلسات مشاوره قبل از عمل این موضوع را برای شما شفاف می‌کند و تصویری کلی از نتیجه عمل به شما خواهد داد.

در تمام مواردی که در این مقاله به ان اشاره شد زیبا جویان عزیز می توانند به شکل حضوری و یا به صورت تلفنی با کلینیک بین المللی زیبایی پوست و مو الهیه در تماس باشند تا بهترین مشاوره را به صورت رایگان دریافت کنند.

کلینیک الهیه

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه-کلینیک الهیه

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز  می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09120043630

02191012756

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 2 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinicelahieh

ارائه مراقبت های مربوط به خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

clinicelahieh.com/#

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

 https://takhfifannet.com

 سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

 https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه:

لینک آپارات:https://aparat.com/v/qtpab

لینک نماشا:https://www.namasha.com/v/joJClwB6

ویکی پدیا: https://fa.wikipedia.org

فیسبوک:  https://www.facebook.com

تویتر: https://twitter.com

لینک یوتیوب: https://www.youtube.com

تلگرام: https://telegram.org