۱۵ بازی چالش برانگیز برای طرفداران سبک هک اند اسلش در شیپو نیو

۱۵ بازی چالش برانگیز برای طرفداران سبک هک اند اسلش در شیپو نیو

۱۵ بازی چالش برانگیز برای طرفداران سبک هک اند اسلش در شیپو نیو

 

ازی‌های هک اند اسلش بیش از هر چه با گیم‌پلی‌ جذاب و سرگرم‌کننده‌ی خود بین مخاطبان معروق شده است. برخی از این آثار در کنار گیم‌پلی غنی و منحصربه‌فرد خود آن قدر به بازیکن سخت می‌گیرند که برای آن دسته که پس از یک روز سخت کاری به دنبال ذره‌ای سرگرمی و تفریح هستند، گزینه‌ی مناسبی به شما نمی‌روند. همین مطلب باعث می‌شود که این سبک طرفداران خاص خود را داشته باشد و اگر به نیمه‌ی پر لیوان نگاه کنیم، این چالش‌ها در نهایت از شما یک بازمانده‌ی سرسخت می‌سازد. در ادامه نگاهی می‌اندازیم به ۱۵ بازی  دشوار هک اند اسلش که چالش‌های زیادی پیش رویتان قرار خواهند داد و چه بسا گاهی حسابی حرصتان را در می‌آورند.

تصاویری از نسخه‌ی Remastered Complete Edition دو بازی Nioh و Nioh 2-شیپور نیو

تصاویری از نسخه‌ی Remastered Complete Edition دو بازی Nioh و Nioh 2-شیپور نیو

Nioh 2

توسعه‌دهنده: تیم نینجا

درجه‌ی سختی بالای نسخه‌ی اول Nioh باعث شد که این بازی بین طرفداران سبک هک اند اسلش شناخته شود و نامش بر سر زبان‌ها بیفتد. خوشبختانه Nioh 2 توانست در این زمینه حتی بهتر از نسخه‌ی پیشین عمل کند.

گیم‌پلی بازی بیش از پیش مهارت و دقت شما را در مبارزات می‌طلبد؛ به طوری که زمان‌بندی شما باید به حدی دقیق باشد تا از ضربه‌های قوی دشمنان در امان بمانید. همان‌‌طور که از این سبک بازی‌ها انتظار می‌رود، دشمنان و باس‌فایت‌های جدید Nioh 2 برای خراب کردن روزتان کافی هستند!‌

با این حال اگر بتوانید بازی را با موفقیت به اتمام برسانید و دنبال چالش‌های بیش‌تر باشید، بخش New Game+ نوار سلامت دشمنان را بیشتر و ضربه‌های آن‌ها را نیز قوی‌تر می‌کند و در مجموع یک تجربه‌ی هیجان‌انگیزتر را برای طرفداران این سبک به ارمغان می‌آورد.

مرحله آتشی در بازی Hades-شیپور نیو

مرحله آتشی در بازی Hades-شیپور نیو

Hades

توسعه‌دهنده: سوپرجاینت گیمز

تلاش برای فرار از دنیای زیرین آن هم برای اولین بار به اندازه‌ی کافی چالش‌برانگیز است؛ چرا که با هر بار مرگ هر چه جمع‌آوری کرده‌اید از دست می‌دهید و باید از اول بازی را شروع کنید. با این حال با اتمام بازی و شروع مجدد آن،این امکان وجود دارد که با اعمال تنظیمات متفاوت که به آن‌ها مراحل آتشین گفته می‌شود، یک تجربه‌ی دشوارتر برای خود ایجاد کنید.

با این تنظیمات دشمنان قوی‌تر می‌شوند، حرکات جدیدی به دست می‌آورند و و از همه سخت‌تر در برخی مراحل باید قبل از تمام شدن شمارش معکوس از معرکه فرار کنید. هر چند تمامی این موارد دشواری بازی را چند برابر می‌کنند، برای عاشقان چالش‌های طاقت‌فرسا، بیشتر یک نعمت به شمار می‌روند.

کریتوس در god of war-شیپور نیو

کریتوس در god of war-شیپور نیو

God of War

توسعه‌دهنده: سانتا مونیکا

درست است که تمام کردن خدای جنگ با درجه‌ی سختی معمولی و حتی سخت به جز در مواردی خاص مانند باس‌فایت‌ها و والکری‌ها آن قدر سخت نیست؛ اما عده‌ای که این بازی را روی آخرین درجه‌ی سختی که Give me God of War نام دارد تمام کرده‌اند، جهنم را با چشمان خود دیده‌اند!‌ این درجه‌ی سختی به دلیل دشواری خود در ابتدا در دسترس نبوده و پس از اتمام بازی امکان انتخاب آن وجود دارد.

هنگامی که Give Me God of War را انتخاب می‌کنید، دیگری هیچ راه برگشتی ندارید؛ چرا که امکان تغییر درجه‌ی سختی در میانه‌ی بازی وجود ندارد و برای این کار باید بازی را مجددا از ابتدا شروع کنید.

در این درجه‌ی سختی میزان پر شدن نوار خشم و Permafrost به شدت پایین است و همین موضوع باعث می‌شود که در استفاده از آن‌ها محتاط باشید. همچنین نشانه‌گیری نیز سخت‌تر از گذشته می‌شود و از همه مهم‌تر، دشمنان از هر زمان دیگری قوی‌تر هستند و از نوار سلامت بیش‌تر و ضربه‌های کشنده‌تری برخوردار هستند.

بازی اندروید Dead Cells-شیپور نیو

بازی اندروید Dead Cells-شیپور نیو

Dead Cells

توسعه‌دهنده: موشن تویین

بازی Dead Cells در اولین تجربه به صورت خودکار روی درجه معمولی تنظیم شده است که پایین‌ترین درجه‌ی سختی بازی است؛ اما تجربه‌ی بازی روی همین درجه‌ی سختی نیز چالش‌های مخصوص خود را دارد که از زمان ورود Boss Cells به بازی حتی دشوارتر می‌شود.

پس از شکست دادن باس سل ۴، دشمنان می‌توانند از فاصله‌های دورتر شما را شناسایی و به سرعت به سمت شما تلپورت کنند. همچنین باس‌های بازی دیگر قوی‌تر از پیش شده و از قدرت فوق‌العاده زیادی برخوردار هستند. در مجموع هر چه در این بازی پیش می‌روید با چالش‌های سخت‌تر و دیوانه‌کننده‌ای روبه‌رو خواهید شد که تجربه‌ی آن‌ها برای عاشقان هیجان خالی از لطف نیست.

بازی sekiro shadows die twice-شیپور نیو

بازی sekiro shadows die twice-شیپور نیو

Sekiro: Shadows Die Twice

توسعه‌دهنده: فرام‌سافتور

چنین لیستی هیچ‌گاه بدون حضور حداقل یکی از ساخته‌های فرام‌سافتور کامل نخواهد شد. سابقه‌ی این استودیوی ژاپنی در ساخت بازی‌های سخت و محبوبی که مکانیک‌های هک اند اسلش هم دارند، تا آسمان هفتم رسیده است؛ در حدی است که نام این استودیو به یک بخش جدا نشدنی از این سبک تبدیل شده است.

بازی Sekiro: Shadows Die Twice در حالت عادی چالش‌های زیادی پیش روی بازیکن قرار می‌دهد و کلید سربلند بیرون آمدن از تمامی آن‌ها حرکات به موقع و حساب شده به همراه یاد گرفتن نقطه ضعف‌ها و الگوی حمله‌ی باس‌های مختلف درون بازی است. با این حال گفتن این موضوع راحت‌تر از عمل کردن به آن است و برای به پایان رساندن این بازی باید صبر و دقت زیادی به خرج دهید.

بازی scarlet nexus-شیپور نیو

بازی scarlet nexus-شیپور نیو

Scarlet Nexus

توسعه‌دهنده: بندای نامکو

بازی Scarlet Nexus در مقایسه با سایر آثار موجود درون لیست و حتی Code Vein، شاید آن‌ قدر‌ها سخت نباشد؛ اما یکی از مواردی که باعث حضور این بازی درون لیست شده است گیم‌پلی پیچیده‌ و حرکات متنوع آن به لطف قدرت‌های متعدد شخصیت‌های بازی است که اگر به خوبی کار با آن را یاد نگیرید،‌ شاید در طول بازی به مشکل بخورید.

درجه‌ی سختی دشوار حتی چندین پله از این هم بالاتر رفته و دقت و مهارت بیش‌تر بازیکن را می‌طلبد. همچنین مدیریت آیتم‌ها و ارتباط قوی‌تر با هم‌تیمی‌هایتان در این درجه سختی بیش از پیش حائز اهمیت است.

Ghosts ‘n Goblins Resurrection-شیپور نیو

Ghosts ‘n Goblins Resurrection-شیپور نیو

Ghosts ‘n Goblins Resurrection

توسعه‌دهنده: کپکام

بازی Ghosts ‘n Goblins Resurrection همان سختی اجداد خود را داشته و حتی روی درجه‌ی سختی معمولی نیز چالش‌های زیادی پیش رویتان قرار خواهد داد. اگر این موضوع برایتان کافی نیست، درجه‌ی سختی legend را انتخاب کنید تا عذاب واقعی را تجربه کنید!

برای پی بردن به اوج فاجعه باید بدانید که تنها دو ضربه برای کشتن آرتور، شخصیت اصلی بازی کافی است و دشمنان نیز از سرعت بیش‌تری برخوردارند. همچنین با هر بار مردن باز به آخرین چک‌پوینت برمی‌گردید که حساسیت هر مبارزه را چند برابر می‌کند.

Code Vein-شیپور نیو

Code Vein-شیپور نیو

Code Vein

توسعه‌دهنده: بندای نامکو

بازی کد وین ساخته‌ی دیگری بندای نامکو است که به لطف گیم‌پلی غنی خود و از همه مهم‌تر درجه سختی‌اش بین طرفداران سبک هک اند اسلش شناخته شده است. یکی از عواملی که به محبوبیت زیاد این اثر کمک کرده است، حمله‌های متنوع و کشنده‌ه‌ی باس‌های بازی است. آن‌ها ناگهان در یک چشم به هم زدن به طرف شما روانه می‌شوند و فرصت کمی برای واکنش به شما می‌دهند.

خوشبختانه در طول بازی یاران شما که با هوش مصنوعی هدایت می‌شوند، این قابلیت را دارند که شما را از مرگ بازگردانند. هر چند این موضوع در برخی مواقع حسابی به‌دردبخور است ولی نباید زیاد دلتان را به همراهتان خوش باشد؛ چرا که در نهایت همه‌ی کارها تنها روش دوش شما گذاشته شده است.

بازی eldest souls-شیپور نیو

بازی eldest souls-شیپور نیو

Eldest Souls

توسعه‌دهنده: فالن فلگ

بازی الدست سولز الهام زیادی از مجموعه دارک سولز گرفته است؛ به طوری که می‌توان در جنبه‌های مختلف آن رگه‌هایی از ساخته‌های محبوب فرام‌سافتور پیدا کرد. در دنیایی که رو به نابودی است، آخرین امید بشر به مبارز تنهایی است تا با شمشمیر غول‌پیکر خود دنیا را از نفرین خدایان نجات دهد. سیستم مبارزات بازی بیش‌تر از این‌ که به مجموعه سولز نزدیک باشد، با سرعت زیاد و خشونت خود مشابه بلادبورن است.

در بازی الدست سولز خبری از دشمنان فرعی نیست و باید مستقیم به سراغ ۱۰ باس اصلی بروید و با آن‌ها مبارزه کنید. باس‌های بازی از سرعت بالایی برخوردار هستند و شما باید در برابر حملات آن‌ها واکنش مناسب و به موقع داشته باشید. برای این کار لازم است که الگوی حملات آن‌ها را یاد بگیرید و بدانید در برابر هر کدام چه واکنشی از خود نشان دهید.

بازی onimusha warlords-شیپور نیو

بازی onimusha warlords-شیپور نیو

Onimusha: Warlords

توسعه‌دهنده: کپکام

هر چند بازی Onimusha: Warlords سخت‌ترین بازی در مجموعه‌ی خود به شمار نمی‌رود، باز هم چالش‌های زیادی پیش رویتان قرار می‌‌دهد. این بازی در اصل در سال ۲۰۰۱ منتشر شد و ریمستر آن در سال ۲۰۱۹ برای کنسول‌های نسل هشتم و پی‌سی منتشر شد.

چالش اصلی در این بازی،‌ استاد شدن در زمان‌بندی دقیق برای ضربه‌های کارآمد است که می‌تواند به سرعت دشمنان را از پای در آورد و در حل معماهای مختلف به شما کمک کند. بازی Onimusha: Warlords هر چند رحم زیادی از خود نشان می‌دهد، اما باز هم باید انرژی و دقت زیادی را در طول بازی به خرج دهید تا به جای یک تجربه‌ی دردناک، از بازی و چالش‌های آن لذت ببرید.

بازی skul the hero slayer-شیپور نیو

بازی skul the hero slayer-شیپور نیو

Skul the Hero Slayer

توسعه‌دهنده: SouthPAW گیمز

بازی Skul the Hero Slayer یکی از معدود بازی‌های روگ لایک است که پیشرفت در آن همواره به نفع بازیکن نیست. در واقع به دست آوردن به‌روزرسانی‌های جدید که فرایند دشواری است، در بیش‌تر مواقع تفاوت چندانی ایجاد نمی‌کند.

Skul، شخصیت اصلی بازی، می‌تواند در مسیر خود تواناهایی متعددی دست آورد که در مبارزات به او کمک خواهند کرد؛ اما باز هم تضمینی نیست که با کمک بهترین توانایی‌ها بتوان باس‌های بازی را به راحتی از میان برداشت و بازیکن نهایتا باید به مهارت‌های خود تکیه کند.

بازی Monster Hunter World: Iceborne-شیپور نیو

بازی Monster Hunter World: Iceborne-شیپور نیو

Monster Hunter World: Iceborne

توسعه‌دهنده: کپکام

این بازی برای آن دسته از افرادی که Monster Hunter: World برایشان زیادی آسان بود،‌ چالش‌های سخت‌تری آماده کرده است. سختی بازی از همان باس فایت ابتدایی شروع می‌شود و تا پایان ادامه خواهد داشت؛ به طوری که مرگ‌های متعدد ممکن است حتی برای بازیکنان تشنه‌ی چالش نیز آزاردهنده باشد و مهارت‌‌هایشان را زیر سوال ببرد. Monster Hunter World: Iceborne بدون شک یکی از آثار ارزشمند سال‌های اخیر است که مکانیک‌های هک اند اسلش هم در آن دیده می‌شوند.

پوستر بازی Ghost of Tsushima-شیپور نیو

پوستر بازی Ghost of Tsushima-شیپور نیو

Ghost of Tsushima

توسعه‌دهنده: ساکرپانچ

مطمئنا پس از به دست آوردن تمامی تجهیزات و یاد گرفتن تمامی تکنیک‌ها، احساس کردید که گوست او سوشیما دیگر چالش‌برانگیز نیست. زمان آن رسیده است که سری به درجه‌های سختی بالاتر بزنید تا بلافاصله از حرف خود پشیمان شوید! در درجه‌ی سختی Lethal دشمنان به طرز فوق‌العاده‌ای قوی هستند و تنها دو یا سه ضربه آن‌ها شما را به کام مرگ خواهد کشاند. همچنین مخفی‌کاری در این درجه سختی بسیار سخت‌تر می‌شود و دشمنان به سرعت شما را شناسایی می‌کنند. در مجموع می‌توان گفت که درجه‌ی سختی Lethal بازی گوست او سوشیما هیچ رحمی ندارد و فرصتی برای اشتباه در اختیارتان نمی‌گذارد.

بازی ninja gaiden master collection-شیپور نیو

بازی ninja gaiden master collection-شیپور نیو

Ninja Gaiden: Master Collection

توسعه دهنده: تیم نینجا

تیم نینجا قبل از ساخت بازی Nioh با سه‌گانه‌‌ی نینجا گایدن شناخته می‌شد. اکشن سریعی با ویژگی‌های هک اند اسلش که به بازیکن رحم نمی‌کرد و برای آن‌هایی که شناخت کافی با این سبک از بازی‌ها نداشتند یک عذاب الهی بود! مدتی پیش ریمستر این سه‌گانه منتشر شد تا بار دیگر یکی از سخت‌ترین بازی‌های تاریخ را به بازیکنان تازه‌کار و حتی طرفداران قدیمی ارائه کند. با اینکه در این ریمستر تعدادی از معماهای دو نسخه‌ی اول حذف شده است، مبارزات هنوز همان دشواری قدیمی خود را حفظ کرده‌اند.

گیم پلی بازی Akane-شیپور نیو

گیم پلی بازی Akane-شیپور نیو

Akane

توسعه‌دهنده: استودیوی لوسید

بازی آکین هدف به ظاهر ساده‌ای را دنبال می‌کند؛ از بین بردن دشمنانی که در ناحیه‌ی آرنا سر راه شما قرار می‌گیرند. با اینکه اکثر این دشمنان تنها با یک ضربه می‌میرند، اما این باس فایت‌های بازی هستند که حسابی از خجالتتان در خواهند آمد. این باس‌ها پس از کشتن صد دشمن پدیدار می‌شوند و با هر بار شکست، قوی‌تر از پیش برمی‌گردند. این در حالی است که شما قدرت چندان زیادی در این مدت پیدا نکرده‌اید و تنها راه پیروزیتان سلاح‌های مختلفی است که باید زمان استفاده از ویژگی‌های مخصوص هر کدام را بلد باشید. یک اشتباه کافی است تا تمام که مسیری که طی کرده‌اید با خاک یکسان شود و شما ناچار هستید دوباره تمامی مسیر ها طی کنید.

تازه ترین ها در شیپو نیو