هزینه و قیمت میکرودرم ابریژن چقد راست؟

هزینه و قیمت میکرودرم ابریژن چقد راست؟

هزینه و قیمت میکرودرم ابریژن چقد راست؟

همه ی ما از داشتن پوستی سالم و یکنواخت لذت می بریم. اما، به مرور زمان و با افزایش سن، پوست ما طراوت خود را از دست می دهد و لک ها یا فرورفتگی هایی در آن ایجاد می شود.

خوشبختانه، روش های زیادی وجود دارد که با کمک آن می توانیم از پوست خود مراقبت کنیم. میکرودرم ابریژن یکی از آنهاست. احتمالاً نام آن را بارها شنیده اید، شاید هم به فکرتان رسیده که این روش را تجربه کنید. به هر حال، فرصت خوبی است که دقیقا بدانید میکرودرم ابریژن چیست و فواید و عوارض آن را بشناسید.

میکرودرم ابریژن روشی برای زیبایی و جوانسازی پوست است. اساس این روش لایه برداری از پوست با استفاده از تکنیک‌های مختلف است. همراه با لایه برداری، اثرات پیری پوست کاهش یافته و نمای آن جذاب و زیبا می‌شود. این روش زیبایی برای تمامی افراد با رنگ پوست‌های مختلف، ایمن و موثر است.

امروز می‌خواهیم میکرودرم ابریژن را به شکل جامع بررسی کنیم. ببینیم این روش چگونه انجام می‌شود، چه خطراتی دارد و قبل و بعد جلسه‌ی درمانی باید چه اقداماتی انجام دهید. همچنین گریزی به تفاوت بین درمان کلینیکی و غیرکلینیکی (خانگی و آرایشگاهی) این روش زده‌ایم.

کلینیک الهیه

کلینیک بین المللی پوست موزیبایی الهیه-کلینیک الهیه

میکرودرم ابریژن چیست؟

یک درمان پوستی بسیار محبوب است.میکرودرم برای کک ومک مفید است؟ از آنجا که میکرودرم ابریژن فقط یک عمق بسیار سطحی از پوست را حذف می کند، در بهبود شرایط روی سطح پوست مانند پیری زودرس پوست ناشی از نور خورشید، خطوط ظریف، لکه های ناشی از افزایش سن، آکنه و اسکار های سطحی، بهتر عمل می کند.

گرچه صورت شایع ترین قسمت برای میکرودرم ابریژن است، هر ناحیه از پوست، از جمله گردن، قفسه سینه، پشت و دست ها، ممکن است درمان شود. این روش گاهی اوقات تحت عنوان میکرودرم، لایه برداری پاریسی و لایه برداری الماسی نیز شناخته می شود.

میکرودرم درد داره ؟ میکرودرم ابریژن یک روش بی درد، غیر تهاجمی، جوان سازی پوست است که با استفاده از ترکیبی از روش های سایشی ظریف یا کریستال ها و مکش خلاء روی پوست است. بیهوشی برای میکرودرم ابریژن نیاز نیست. فشار و سرعت خلاء بسته به حساسیت و تحمل پوست تنظیم می شود.

جلسات معمولی میکرودرم ابریژن، می تواند از پنج تا 60 دقیقه طول بکشد. پس از میکرودرم ابریژن، حداقل زمان برای بهبودی لازم است و اکثر افراد بلافاصله پس از یک جلسه به فعالیت روزانه باز می گردند. کرم های آرایشی و ضد سوزش ها معمولا بلافاصله پس از میکرودرم ابریژن می توانند استفاده شوند. بر اساس مطالعات میکرودرم ابریژن حتی می تواند به طور موقت جذب بعضی از داروهای موضعی را از طریق افزایش نفوذپذیری پوست تسهیل کند.

میکرودرم ابریژن با حذف برخی از لایه های بالایی پوست به نام لایه شاخی عمل می کند. بسیار شبیه به مسواک زدن دندان ها به آرامی پلاک ها و بقایای پوست را پاک می کند. از آنجایی که پوست انسان به طور معمول در بازه زمانی تقریبا 30 روز بازسازی می شود، بهبود پوست با میکرودرم ابریژن موقتی است و باید در فاصله زمانی بین دو تا چهار هفته تکرار شود. درمان های متعدد در ترکیب با کرم های ضد آفتاب، اجتناب از خورشید و سایر کرم های مراقبت از پوست بهترین نتایج را به ارمغان می آورند.

تفاوت میکرودرم ابریژن و درم ابریژن

میکرودرم ابریژن نباید با درم ابریژن که یک روش جراحی تهاجمی است که معمولا توسط متخصصین پوست و یا جراحان پلاستیک تحت بی حسی موضعی یا عمومی انجام می شود، اشتباه گرفته شود. درم ابریژن یک روش برای اسکار های عمیق آکنه است. درم ابریژن نیاز به بیهوشی دارد. درم ابریژن نیز برای انواع خاصی از اسکار های عمیق انجام می شود.

کاربردها و نواحی مناسب برای انجام میکرودرم

میکرودرم ابریژن در درمان بسیاری از مشکلات پوستی موثر است که برخی از آن ها در زیر نوشته شده است.

میکرودرم ابریژن در درمان لکه هایی تیره که پس از بهبودی جوش یا آکنه روی پوست ایجاد شده اند، موثر می باشد.

میکرودرم ابریژن در درمان رنگ پوست موثر است.

میکرودرم ابریژن در درمان بافت پوست موثر می باشد.

میکرودرم ابریژن باعث درمان لکه های تیره پوست (ملاسما) می شود.

میکرودرم ابریژن باعث یکنواخت و جوان تر شدن پوست می گردد.

میکرودرم ابریژن در درمان لکه های پیری ( لکه هایی که با افزایش سن، روی پوست افراد ایجاد می شوند) موثر است.

میکرودرم ابریژن در درمان جای جوش یا زخم هایی که پس آبله مرغان روی پوست باقی می مانند، موثر می باشد.

میکرودرم ابریژن در درمان چین و چروک های سطحی ایجاد شده روی صورت و گردن، موثر است.

میکرودرم ابریژن در درمان جوش های سر سیاه موثر است که انجام آن، باعث پاکسازی پوست نیز می شود.

میکرودرم ابریژن

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه-میکرودرم ابریژن

برخی دیگر از کاربردهای میکرودرم ابریژن

در حقیقت، افرادی که از محصولات روشن کننده و ضد پیری پوست استفاده می کنند، زمانی می توانند نتایج بهتری دریافت کنند که در کنار استفاده این محصولات، روش درمانی میکرودرم ابریژن را نیز زیر نظر پزشک متخصص انجام دهند. در این حالت، این محصولات به صورت آسان تری به پوست نفوذ خواهند کرد. به تاثیرات فوق العاده میکرودرم ابریژن روی پوست در تصویر زیر دقت کنید:

استفاده از میکرودرم در درمان جای جوش

میکرودرم ابریژن، در درمان جای جوش هایی که به صورت حفره یا لکه هایی تیره روی پوست، ایجاد شده اند، بسیار موثر است. همچنین استفاده از این روش درمانی، رنگ لکه هایی را که از جای جوش ها روی پوست باقی مانده اند، نیز پوشش می دهد و به طور کلی پوست زیبایی را برای افراد می سازد.

استفاده میکرودرم ابریژن در درمان کک و مک های حاصل از آفتاب

انجام میکرودرم ابریژن در درمان کک و مک هایی که در اثر قرار گرفتن طولانی مدت در مقابل نور خورشید، روی پوست ایجاد شده اند، بسیار مفید است.

هم چنین افرادی که به صورت ارثی، روی پوست خود کک و مک دارند، اگر این لکه ها خیلی عمیق نباشند، می توانند با انجام میکرودرم ابریژن، آن ها را درمان کنند و اگر این لکه ها خیلی عمیق باشند نیز می توانند میکرودرم ابریژن را انجام دهند ولی برای آن که این روش درمانی نتیجه بهتری داشته باشد، توصیه می شود که در کنار آن، محصولات درمانی دیگری نیز استفاده کنند.

استفاده از میکرودرم ابریژن در درمان اسکار زخم

میکرودرم ابریژن، در درمان جای زخم هایی که بر اثر بخیه روی پوست مانده اند، موثر می باشد. در درمان جای سوختگی نیز می توان از این روش درمانی پوست بهره برد. هم چنین افرادی که می خواهند اسکار بخیه و کلوئید را درمان کنند، میکرودرم ابریژن را انجام می دهند که با توجه به عمق این زخم ها، پزشک متخصص تعداد جلسات درمان را تعیین می کند.

استفاده از میکرودرم ابریژن در درمان لک های حاملگی

در دوران بارداری بعضی از خانم ها دچار لک های حاملگی می شوند که معمولا  این لکه ها سطحی بوده ولی ممکن است بعد از زایمان، این لکه ها روی صورت آن ها باقی بمانند. برای درمان این لکه ها می توان از روش درمانی میکرودرم ابریژن بهره برد که معمولا پزشک متخصص چند جلسه را برای درمان این لکه ها در نظر می گیرد.

استفاده از میکرودرم ابریژن در درمان ترک های پوستی

خانم ها پس از دوران بارداری  و هم چنین افرادی که دچار اضافه وزن شده اند یا بعد از لاغر شدن، روی پوست خود ترک هایی را مشاهده می کنند که این ترک های پوستی به ندرت قابل درمان هستند اما انجام میکرودرم ابریژن در درمان این ترک ها کمک زیادی می کند.

یکی از ویژگی های قابل توجه ای که روش درمانی میکرودرم ابریژن دارد این است که می تواند به خوبی در پوست نفوذ کرده و مواد دارویی را جذب پوست کند، به گونه ای که یکی از بررسی ها نشان داده که انجام میکرودرم ابریژن توانسته حدود بیست برابر نفوذ  ویتامین C را در افراد افزایش دهد.

بنابراین بسیاری از بیمارانی که برای درمان بیماری خود، نیاز به مواد دارویی دارند می توانند با این روش درمانی مفید یعنی میکرودرم ابریژن، بهره ببرند.

استفاده از میکرودرم ابریژن در درمان منافذ باز پوست

هنگامی که منافذ پوست باز می شوند، تاثیرات منفی بر زیبایی ظاهری افراد می گذارند و از طرفی با جذب آلودگی های بیشتر باعث ایجاد جوش نیز می شوند. منافذ باز بیشتر روی گونه ها و بینی بعضی از افراد مشاهده می شود و بر اثر عوامل مختلفی ممکن است ایجاد شده باشند. برای درمان یا بستن منافذ باز پوست نیز می توان از روش درمانی میکرودرم ابریژن بهره برد.

میکرودرم ابریژن با بافت سازی پوست باعث محکم شدن پوست و در نتیجه منجر به تنگ شدن منافذ پوستی می شود. با ادامه درمان، این منافذ بسته خیلی کوچک می شوند به گونه ای که با چشم قابل مشاهده نیستند.

مراحل انجام میکرودرم ابریژن

قبل از شروع، شما باید روی یک صندلی مخصوص بنشینید و سپس متخصص از یک دستگاه دستی استفاده می‌کند تا به آرامی روی ذرات اسپری کند یا لایه بیرونی پوست را در نواحی مورد نظر دور کند. در پایان درمان، برای تاثیر بهتر یک مرطوب کننده و همچنین ضد آفتاب به پوست شما زده می‌شود. در زیر 3 نوع نحوه کار این روش را بررسی خواهیم کرد:

روش نوک الماس

روش دستی نوک الماس برای لایه‌برداری ملایم سلول‌های مرده در پوست شما طراحی شده است. در عین‌حال بلافاصله می‌تواند این سلول‌های مرده را مکش کند. عمق ساییدگی ممکن است تحت تأثیر فشار اعمال شده روی دستی و همچنین مدت زمان ماندن مکش روی پوست باشد. این نوع اپلیکاتور میکرودرم آبریژن، عموماً در نواحی حساس‌تر صورت مثل نزدیک چشم استفاده می‌شود.

میکرودرم آبریژن کریستالی

میکرودرم آبریژن کریستال از یک دستی ساطع‌کننده کریستال استفاده می‌کند تا به آرامی روی کریستال‌های ریز اسپری شود تا لایه‌های بیرونی پوست از بین برود. مانند روش نوک الماس، سلول‌های مرده پوست فورا ساکشن می‌شوند. انواع مختلف کریستال‌هایی که ممکن است مورد استفاده قرار گیرند، عبارتند از: اکسید آلومینیوم و بی کربنات سدیم.

هیدرودرم آبریژن

هیدرودرم آبریژن روش جدیدتری است. این روش شامل ترکیب لایه‌برداری بدون کریستال و تزریق محصولات به پوست است. گفته می‌شود این فرآیند، تولید کلاژن را تحریک می‌کند و جریان خون را به پوست شما به حداکثر می‌رساند.

مزایای میکرودرم ابریژن

میکرودرم آبریژن یک روش غیرتهاجمی برای جوان‌سازی و بهبود سطح پوست است. در این روش با استفاده از تکنیک‌های مختلف، لایه‌ی سطحی پوست شما برداشته می‌شود. بعد از التیام کامل، لایه‌ی سطحی جدید زیباتر، یکدست‌تر و جوان‌تر به نظر می‌رسد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این روش، بدون عارضه بودن انجام آن است.

لایه‌برداری به روش میکرودرم بدون استفاده از مواد شیمیایی و با بی‌حسی، برای انواع پوست‌های به ویژه مستعد بروز آکنه بسیار مناسب و مقرون به صرفه است. با استفاده از دستگاه میکرودرم آبریژن شما به راحتی می‌توانید عمل لایه‌برداری و لیفتینگ کامل را انجام دهید و از پوستی شاداب و با طراوت لذت ببرید.

لازم است این نکته را بدانید که عملیات مکش دستگاه، باعث افزایش گردش جریان خون و ساختن کلاژن در پوست خواهد شد و این عمل موجب افزایش قوام پوست شده و بعد از چند جلسه، پوست کاملا سفت شده و چروک‌های سطحی پوست از بین می‌رود، زیرا فرآیند بازسازی پوست به صورت تدریجی انجام خواهد شد.

نتایج حاصل از انجام عمل میکرودرم آبریژن دائمی است. پس از اتمام این روش و عملیات پاکسازی، لازم است پوست را با استفاده از کرم ضد آفتاب مناسب محافظت نماییـد. برای حصول نتایج بهتر پیشنهاد می‌شود از یک ماسک مناسب با پوست بعد از انجام میکرودرم استفاده کنید. حال بیایید برخی از مهم‌ترین فواید روش میکرودرم آبریژن را با هم بررسی کنیم:

از بین برنده لک‌های پوستی

همه‌ی ما روزانه بسیاری از زمان خود را در بیرون از خانه سپری می‌کنیم. همین عامل سبب می‌شود لک‌های پوستی به دلیل در معرض آفتاب قرار گرفتن و افزایش سن، گریبان‌گیر بسیاری از افراد شود.

این لک‌ها در گذر زمان با مصرف داروهای مختلف، حاملگی و … بیشتر شده و در برخی موارد به وضوح قابل مشاهده هستند. با استفاده از میکرودرم، نه تنها سلول‌های حاوی لک پوستی از بین می‌روند، بلکه با مصرف ویتامین C، به روشن‌تر شدن پوست نیز کمک می‌شود.

نابودکننده جوش‌های سر سیاه

یکی از مشکلات پوستی که بسیاری با آن مواجه هستند و روش درمان مناسبی را نمی‌توانند برای آن پیدا کنند، جوش‌های سرسیاه است. متخصصین حوزه سلامت پوست از روش میکرودرم آبریژن، به عنوان یکی از راهکارهای بسیار موثر و مفید برای از بین بردن جوش‌های سر سیاه استفاده می‌کنند.

جوان‌سازی پوست از فواید میکرودرم آبریژن

مهم‌ترین فایده میکرودرم آبریژن، تاثیر بر جوان‌سازی پوست افراد است. در قسمت‌های قبل توضیح دادیم که با چه روش‌هایی می‌توان از این روش استفاده کرد تا پوست خود را ترمیم و جوان‌تر کنید.

از بین بردن منافذ باز پوست

عموما برای افراد پیش می‌آید که بعد از نابودی جوش‌ها، حفره‌ه‌هایی تحت عنوان جای جوش ایجاد خواهد شد. اگر این محل‌ها روی پوست ماندگار شوند، سبب ایجاد منافذی بعضا بزرگ و عمیق می‌شوند.

پزشکان حوزه پوست برای درمان این عارضه، روش میکرودرم را توصیه می‌کنند، چرا که به راحتی می‌توان این منافذ را پر کرد و از بین برد. البته بد نیست در پایان این قسمت، به این نکات نیز توجه کنید:

اصلی‌ترین و مهم‌ترین مزیت میکرودرم، بدون عارضه بودن آن است.

میکرودرم با فواصل زمانی کوتاه قابل انجام است.

در پوست‌هایی با رنگ مختلف و حتی بسیار تیره نیز می‌توان از این روش درمانی استفاده کرد.

این روش بدون درد بوده و نیازی به استفاده از مواد بیهوشی یا بی‌حس کننده‌های موضعی نیست.

از بین بردن لک‌های حاملگی

کوچک کردن و حتی بستن منافذ پوست

روش میکرودرم سریع و ساده بوده، به همین دلیل به آن ”لایه‌برداری زمان ناهار” نیز می‌گویند؛ یعنی می‌توان در زمان استراحت برای ناهار از این روش استفاده کرد و دوباره به سر کار بازگشت.

معایب میکرودرم ابریژن

میکرودرم روشی شناخته شده و رایج  به منظور لایه برداری عمیق پوست است که معمولا در مطب متخصصان پوست و یا  کلینیک انجام می‌گردد و موجب نرمی و لطافت پوست شما می شود. این شیوه اگر به شکل صحیح انجام گردد بسیار ایمن است. به این دلیل که میکرودرم فقط روی لایه های پوست انجام می گردد، عوارض جانبی آن بسیار مختصر است.

تکنسینی که این کار را انجام خواهد داد، درباره عوارض جانبی احتمالی اش پیش از انجام میکرودرم  و مراقبت‌های لازم صحبت می کند. ولی اینجا ما یکسری  از شایع ترین عوارض را  آورده ایم. توجه داشته باشید که  همه افراد  عوارض یکسانی را تجربه نخواهند کرد.

میکرودرم یک نوع شیوه غیرتهاجمی و کاملا ایمن است، اما به شرطی که در یک کلینیک معتبر  و تحت نظر  متخصص مجرب در این زمینه انجام گیرد. به هر حال، در بعضی افراد امکان دارد عوارض جانبی مختصری اتفاق بیافتد که اگر مراقبت های پس از انجام میکرودرم را رعایت کنید این مشکل هم برطرف می شود. در زیر یکسری از این عوارض را آورده ایم:

کبودی

به دلیل اینکه  کاتتر میکرودرم، روی پوست اثر خلا بوجود می آورد، احتمال اینکه در قسمت های نازک پوست مانند دور چشم ها کبودی به وجود آید، هست.

البته ایجاد کبودی خیلی شایع نیست، علی الخصوص  اگر تکنسین مجرب باشد. در صورتی که  پوست شما نازک و حساس است، یا داروهای خاصی مصرف می کنید همانند داروهای رقیق کننده خون یا NSAID این امکان وجود دارد که  بعضی از افراد به صورت طبیعی و ساده تر از سایرین کبود شوند. در صورتی که هر یک از این موارد نام برده را دارید، به تکنسین تان خبر دهید، تا در مدت زمانی که درمان شما را انجام می دهد، احتیاط لازم را انجام دهد.

حساسیت در برابر آفتاب

دقیقا مانند تمامی روش های لایه برداری عمیق پوست، انجام میکرودرم ممکن است پوستتان را نسبت به نور آفتاب حساس کند. در نتیجه، دقت کنید که در روزهای ابتدایی بعد از درمان با میکرودرم نباید پوست شما در معرض نور آفتاب قرار گیرد، چون اینگونه بیشتر آفتاب سوختگی بعمل می آورید.

توصیه ما به شما این است که هر روز از ضدآفتاب حداقل با  30SPF استفاده کنید. استفاده روتین از ضدآفتاب مناسب فصل عادتی سالم برای حفظ سلامت پوست شماست که صرف نظر از  درمان میکرودرم باید انجام شود.

قرمز شدن پوست

پوست اغلب افراد بعد از انجام این نوع درمان لایه برداری عمیق، قرمز می شود. این نوع قرمزی به طور معمول مشابه آفتاب سوختگی خیلی مختصری است که بعد از گذشت چند ساعت از انجام آن از بین خواهد رفت.

در صورتی که پوست شما حساس است و یا بدلیل وجود مشکلی خاص در صورتتان نیاز به  میکرودرم تهاجمی تری دارید، قرمزی پوست شما بیشتر خواهد بود که محو شدن آن یک تا چند روز زمان می‌برد.

خشکی پوست

ایجاد خشکی و یا پوسته پوسته شدن پوست، در روزهای بعد از انجام میکرودرم اصلا عجیب و دور از انتظار نیست. اما خوشبختانه این عارضه در مدت زمان یک هفته درمان خواهد شد. توصیه می‌کنیم تنها مقداری مرطوب کننده پوست را به برنامه روتین مراقبت از پوستتان اضافه کنید.

ساییده شدن خفیف پوست

 برخی اوقات احتمال دارد پس از درمان، یکسری ساییدگی های مختصر و مقداری خونریزی داشته باشید. این اتفاق تنها زمانی رخ می دهد که یک درمان ویژه تهاجمی داشته باشید. در سایر اوقات احتمال دارد که تکنسین شما دلیل خاصی برای درمان متفاوت پوست شما در نظر داشته باشد.

در اینصورت پیش از آغاز درمان باید در مورد نتایج و عوارضی که دارد صحبت کنید. وگرنه ایجاد ساییدگی بوجود آمده از انجام درمان کاملا ناشیانه و غیر حرفه ایست. همانند بوجود آمدن کبودی، همیشه هم ساییدگی بوجود نمی‌آید و این بیشتر به مهارت تکنسین وابسته است.

از دیگر عوارض این نوع درمان پوست، می توان به ایجاد تبخال، درد و سوزش اشاره کرد که معمولا برای همه افراد این عوارض یکسان نیست  ولی بطور کلی اگر ایجاد شوند بسیار سریع التیام یافته  و برطرف می شوند. در ادامه تنها به عارضه تبخال می پردازیم.

تبخال

اگر سابقه تبخال دارید، می دانید که تنها موارد خاصی هستند که موجب شیوع آن می گردند. به طور معمول غذاهایی که پر ادویه هستند و همچنین نور آفتاب و داشتن اضطراب و استرس موجب بوجود آمدن تبخال می شوند. میکرودرم نیز جزو همین موارد محسوب می شود.

هنگامی که میکرودرم در ناحیه اطراف لب انجام گردد، می تواند باعث ایجاد تبخال شود. دقت داشته باشید که حتما قبل از درمان در مورد سابقه پزشکی خود با پزشکتان صحبت کنید.

کاندیدا مناسب میکرودرم ابریژن

بیماران با خطوط چهره

 بیماران با چین و چروک

بیماران دچار  آسیب آفتاب

بیماران با  رنگدانه های  ناهموار

بیماران دارای منافذ مسدود شده پوست

بیمارانی که دچار جوش های سر سیاه بسیاری هستند

 مشکلات در بافت پوست یا زخم های جزئی

تمام این افراد کاندیدای خوبی برای میکرودرم هستند. اسپری ملایم از میکرو کریستال ها می تواند به از بین بردن یا بهبود نواقص پوستی با از بین بردن لایه های سلول های مرده و آسیب دیده پوست کمک کند و در نتیجه سبب ایجاد پوستی جدید و تازه گردد .

اما اگر بخواهیم بهترین کاندیدا برای میکرودرم را نام ببریم می توانیم بگوییم، نامزدهای ایده آل برای میکرودرم، بزرگسالانی هستند که دچار چین وچروک و تخریب پوست شده اند. از آنجایی که میکرودرم  یک روش خفیف و غیر تهاجمی است، سبب تیره شدن پوست نمی شود.

کاندیدا نامناسب میکرودرم ابریژن

میکرودرم برای افرادی که دارای زخم های عمیق، ضایعات ناشناخته، زگیل های صورت، آکنه فعال، اختلال سیستم ایمنی بدن یا دیابت ناپایدارهستند ، توصیه نمی شود.

کاندیدهایی که  در دوره های اخیر از روش های زیبایی پوستی مانند تزریق کلاژن استفاده کرده اند، لازم است تا بعد از گذشت مدت زمانی (حداکثر سه هفته ) مشخص میکرودرم را انجام دهند .

افراد مبتلا به زخم های عمیق، چروک های صورت یا سایر نقایص پوستی متوسط ​​تا شدید باید یک درمان قوی تر از قبیل لایه برداری پوست با کمک  لیزرانتخاب کنند .

افرادی که برای انجام این کار انتخاب می شوند نباید دچار نقص ایمنی باشند.

کاربرد لیزرهای ابلیتیو و یا لیزرهای قوی در ماه های اخیر برای این افراد انجام نشده باشد.

داروهای لایه بردار قوی و قرص های راکوتان استفاده نکرده باشند.

خانم ها در دوران بارداری نیز نباید از این روش استفاده کنند.

افرادی که دارای بافت کلوئیدی هستند نیز کیس های مناسبی برای این کار نمی باشند. زیرا احتمال ایجاد کلوئید در پوست این افراد وجود دارد.

هزینه های میکرودرم ابریژن

با توجه به اینکه پوست شما قبل از شروع درمانی نیاز به پاک‌سازی دارد یا خیر هزینه‌های آن متفاوت خواهد بود. همچنین تعداد جلسات، نوع مواد تقویتی مورد استفاده، محل کلینیک، دستمزد پزشک و شدت و نوع آسیب پوستی از اصلی‌ترین عوامل موثر بر هزینه‌های این روش درمانی هستند.

توجه کنید که این هزینه بر اساس مصوبه وزارت بهداشت و با توجه به قیمت مواد و دستگاه‌ها و دستمزد جدید پزشکان تعیین شده است؛ اگر با کلینیکی برخورد کردید که هزینه‌های آن در مقایسه با دیگر مراکز بسیار کمتر بود کمی تردید کنید. این قیمت پایین قطعا دلیلی برای جذب مشتری و پوشاندن ایرادهای دیگری است که کلینیک دارد.

ممکن است پزشک حاضر در این مرکز تخصص و مهارت کافی برای استفاده از دستگاه را نداشته باشد یا حتی پزشک هم نباشد. همچنین احتمالا دستگاه موجود در مرکز قدیمی است و عوارض شدیدتری را برای شما ایجاد می‌کند.

در خصوص قیمت‌های بسیار بالا نیز هشیار باشید؛ متاسفانه تعداد مراکزی که تنها به قصد خالی کردن جیب مردم افتتاح شده‌اند کم نیستند و شما باید مراقب باشید که در دام آن‌ها نیفتید. به اندازه کافی تحقیق و بررسی کنید تا حدود قیمتی را بدانید و به محض مراجعه به یکی از این مراکز و دیدن قیمت‌های نجومی از آن خارج شوید.

مراقبت های قبل از میکرودرم ابریژن

تا 10 روز قبل از لایه برداری نباید از داروی راکوتان (ضد آکنه) استفاده شده باشد (در لایه برداری متوسط تا عمیق).

از یک هفته تا 10 روز قبل از میکرودرم ابریژن نباید از کرم های لایه برد ار استفاده شود.

از دو هفته قبل از انجام  نباید از کرم های موبر یا موم استفاده شود.

به مدت 2 هفته قبل از انجام این روش نباید هیچ درمانی با لیزر در محل مورد نظر انجام شود.

از 2 هفته قبل از میکرو نباید از داروهای رتین A، تازوارک، رنووا یا دیفرین استفاده شود.

از یک ماه قبل از میکرودرم باید از هرگونه برنزه کردن پوست ناحیه درمان خودداری کرد.

داروهای رقیق کننده خون باید قطع شوند.

از دو هفته قبل از انجام میکرو نباید کلاژن در محل مورد نظر تزریق شده باشد.

از یک هفته قبل از میکرودرم ابریژن صورت، نباید توکسین بوتولینوم تزریق شده باشد.

حتماً قبل از انجام میکرودرم آبریژن در کلینیک زیبایی مجدداً از بیمار پرسیده شود:

آخرین مصرف آکوتان

وجود عفونت با هرپس در محل درمان

داشتن آلرژی مثبت به هر دارو

داشتن سیستم ایمنی ضعیف

آخرین روش های زیبایی و لیزری استفاده شده.

مراقبت های بعد از میکرودرم ابریژن

پزشکان یکسری نکات مراقبت از پوست بعد از میکرودرم ابریژن را برای کمک به بیماران توصیه می‌کنند تا سرعت بهبودی آن‌ها افزایش یابد و از نتایج جوان‌سازی میکرودرم ابریشن در سریع‌ترین زما ن بعد از درمان لذت ببند.

پوست خود را با آب خنک یا یخ تسکین دهید

پس از میکرودرم ابریژن، برخی افراد احساس می‌کنند که پوست آن‌ها دچار آفتاب سوختگی شده است. این احساس به طور کلی بعد از 24 ساعت برطرف می‌شود اما می‌توانید با پاشیدن آب سرد، استفاده از یک بسته یخ یا مالیدن یک مکعب یخ روی پوست، آن را سریع‌تر برطرف کنید.

از مرطوب کننده استفاده کنید

مرطوب نگه داشتن پوست پس از میکرودرم ابریژن می‌تواند به تسریع بهبودی، کاهش ناراحتی و جلوگیری از خشک شدن پوست در حین بهبودی کمک کند.

مرطوب کننده‌های ملایم که برای پوست‌های حساس تهیه شده‌اند، پمادهای تسکین دهنده مانند ژل‌های هدروکربنی یا روغن‌های طبیعی بهترین گزینه‌ها هستند زیرا با استفاده از این محصولات، احتمال تحریک پوست کم‌تر می‌شود. قبل از استفاده از مرطوب کننده‌، دست‌ها باید به طور کامل شسته شوند تا از انتقال باکتری‌ها از دست به صورت جلوگیری شود.

پوست را لایه برداری نکنید و از محصولات خشن بر روی صورت استفاده نکنید

استفاده از پاک کننده‌های ملایم یا آب ساده هنگام شستن صورت بسیار مهم است. اسکراب‌های لایه برداری و محصولات صورت مانند قابض‌ها نباید حدوداً یک هفته پس از درمان میکرودرم ابریژن استفاده شوند.

همچنین بیماران باید در این مدت از استفاده از محصولات صورت با اسیدهای آلفا هیدروکسی، اسیدهای بتا هیدروکسی یا ویتامین A خودداری کنند زیرا می‌توانند پوست حساس را تحریک کنند.

از نور مستقیم خورشید دوری کنید و از ضد آفتاب استفاده کنید

طی دو هفته اول پس از درمان، لایه تازه پوست به آفتاب حساس خواهد بود. بنابراین، بیماران باید مراقب باشند که از قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم نور خورشید خودداری کنند. استفاده از دستگاه سولاریوم نیز می‌تواند به اندازه در آفتاب برای پوست مضر باشد و باید از آن نیز خودداری کنید.

توصیه می شود که قبل از بیرون رفتن حتما از ضد آفتاب SPF 30 یا بالاتر استفاده کرده و هر دو ساعت یکبار آن را تمدید کنید تا از پوشش پوست مناسب اطمینان حاصل شود. پوشیدن کلاه و عینک آفتابی در ترکیب با ضد آفتاب می‌تواند محافظت بیشتری در برابر نور خورشید و آسیب پوستی ایجاد کند. ادامه این مراقبت‌ها مدت‌ها پس از میکرودرم ابریژن می‌تواند احتمال ایجاد لکه‌های ناشی از نور خورشید و سایر آسیب‌های ناشی از آفتاب را کاهش دهد.

روتین‌های زیبایی خود را تغییر دهید

پوست پس از میکرودرم ابریژن حساس خواهد شد. بسیاری از بیماران برای جلوگیری از تحریک پوست باید تا دو هفته روتین زیبایی خود را تغییر دهند. دو یا سه روز پس از میکرودرم ابریژن از محصولات مراقبت از پوست که حاوی الکل یا عطر زیاد هستند، و همچنین از لوازم آرایش یا کرم پودر استفاده نکنید. علاوه بر این، از کرم‌های موبر یا اپیلاسیون صورت نیز به مدت دو هفته خودداری کنید.

پوست را لایه برداری نکنید

انتظار آن می‌رود که پوست پس از میکرودرم ابریژن پوست پوست شود. در دوره بهودی پوست، برای جلوگیری از زخم یا انتقال باکتری‌ها و روغن‌ به پوست از لمس صورت خود خودداری کنند.

اثرات و نتایج میکرودرم ابریژن

در میکرودرم ، عمل لایه برداری و لیفتینگ صورت ، بدون بی حسی و استفاده از هرگونه مواد شیمیایی ، در انواع مختلف پوست ها انجام می شود. این روش در پوست های مستعد آکنه ، نیز روش درمانی مناسبی می باشد و می تواند طراوت و شادابی بی نظیری ، به پوستتان ببخشد.

در روش میکرودرم ابریژن ، افزایش گردش خون و کلاژن سازی در پوست ، به دلیل مکش دستگاه ایجاد می شود و این امر سبب می شود ، که پس از چند جلسه ، میزان قوام پوست افزایش یافته و ضمن از بین رفتن چین و چروک های پوستی ، پوست کاملا سفت شده و روند تدریجی بازسازی پوست ، انجام گیرد. همین امر سبب برتری میکرودم ، نسبت به روش های پر هزینه ای چون عمل های زیبایی می شود.

متأسفانه هیچ‌کدام از روش‌های جوانسازی پوست دائمی نیستند. علت این است که در تمامی درمان‌ها، فرآیند پیری پوست متوقف نمی‌شود؛ بلکه تنها ظاهر پوست بهبود می‌یابد. البته نتایج برخی از روش‌های جوانسازی مثل تزریق چربی تا چندین سال دوام می‌آورد. نتایج میکرودرم ابریژن موقتی هستند و معمولاً بین 3 تا 6 ماه دوام دارند.

هرچه بیشتر مراقب پوست خود باشید، نتایج ماندگارتر خواهند بود. همچنین نیاز است که جلسات ترمیمی را 3 تا 6 ماه یک‌بار انجام دهید. حفظ رطوبت، پاکیزه نگه داشتن پوست و همچنین استفاده از کرم ضد آفتاب باعث افزایش ماندگاری نتایج میکرودرم ابریژن می‌شوند.

دوره نقاهت میکرودرم ابریژن

برخی از بیماران بلافاصله بعد از درمان احساس می‌کنند که پوستشان سفت شده است، گویی پوست در معرض آفتاب یا باد قرار گرفته است. بسته به نوع پوست خود ممکن است کمی خشکی پوست را نیز تجربه کنید. برای جلوگیری از خشک شدن پوست از مرطوب کننده مؤثر پس از درمان استفاده کنید.

ممکن است پوست شما پس از درمان کمی قرمز به نظر برسد. علاوه بر این از بیمار خواسته می‌شود که در روز درمان آرایش نکند تا به پوست فرصت تنفس و بازسازی خود را بدهد.

در ابتدا ممکن است احساس خراشیده شدن بسیار خفیفی در پوست خود داشته باشید زیرا کریستال‌ها به روی پوست کشیده می‌شوند. با ادامه درمان، این حس به احساس یک ماساژ عمیق تبدیل می‌شود. قرمزی خفیف پوست، بسته به میزان تهاجمی بودن برنامه درمان، ممکن است به مدت یک ساعت تا یک روز ایجاد شود.

یکی از مزایای میکرودرم ابریژن این است که به هیچگونه دوره نقاهت یا استراحتی نیاز ندارد. بلافاصله پس از درمان می‌توانید به روال عادی زندگی خود برگردید و از لوازم آرایشی خود استفاده کنید.

روز اول پس از میکرودرم

پوست ممکن است کمی حساس و قرمز شود که البته پس از درمان، طبیعی است. برای بهبود این وضعیت استفاده از پمادها یا کرم های مرطوب کننده در سه روز اول به طور مرتب و منظم توصیه می شود.

مراقبت های قبل و بعد از میکرودرم ابریژن

روزهای دوم و سوم

پوست بسیار شاداب و درخشان به نظر رسیده و فرد از نتیجه زودرس درمان خشنود می شود. همچنان باید از مرطوب کننده و ضد آفتاب مناسب به طور مرتب استفاده کرد.

روز چهارم

در زیر دش آب گرم قرار گرفته و با یک لیف نرم از پایین به بالا بر روی صورت کشیده شود، سپس یک ماسک مرطوب کننده و اکسیژن رسان را بر روی صورت گذاشته و پس از 20 دقیقه برداشته شود.

پس از حمام نیز صورت را خشک کرده و از مرطوب کننده به میزان کافی استفاده شود. این کار مکمل درمان فرد می باشد. همچنان از ضدآفتاب مناسب برای محافظت از پوستی که تازه و جدید است، استفاده شود.

روز پنجم و پس از آن

اگر همچنان پوست خشک است، استفاده از مرطوب کننده ادامه یابد. استفاده از ضدآفتاب مناسب نیز باید ادامه یابد. در صورتی که خشکی پوست زیاد است، در روز هفتم انجام یک جلسه هیدرودرمی توصیه می شود.

توجه شود هرگز استفاده از ضد آفتاب مناسب فراموش نشود.

تعداد جلسات میکرودرم ابریژن

لول های پوستی شما را جهت ساخت کلاژن تحریک کرده و به این ترتیب پیری پوست را به تعویق می اندازد. تعداد جلسات میکرودرم، به میزان و عمق مشکلات پوستی بستگی دارد.

چنانچه در سنین پایین برای درمان مشکلات سطحی و خفیف از میکرودرم استفاده می کنید، به احتمال زیاد در زمان بسیار کوتاه می توانید به نتیجه مطلوب و دلخواه برسید. اما اگر در سنین بالا و برای درمان مشکلات قدیمی و عمیق پوست نیاز به میکرودرم داشته  باشید، باید تعداد جلسات بیشتری را سپری کنید.

برای رسیدن به بهترین نتایج، بین 5 تا 16 جلسه درمانی نیاز است. فواصل بین جلسات درمانی نیز به نوع پوست، دلیل درمان، اهداف و … بستگی دارد که توسط پزشک شما تعیین می شود.

مشاوره

کلینیک بین المللی زیبایی پوست و مو الهیه با کادری مجرب و متخصص در هر نوع زیباسازی و جوانسازی به صورت حضوری و در صورت عدم امکان زیبا جویان عزیز برای مشاوره حضوری همه ساعت می تواند به زیبا جویان عزیز مشاوره تلفنی را ارایه کند.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد:

https://clinicelahieh.com/tvph

https://clinicelahieh.com/9uj9

https://clinicelahieh.com/7g9t

نتیجه گیری

همانطور که شما همواره موها و ناخن های خود را کوتاه و مرتب کنید، پوست شما هم نیازمند مراقبت است.

درست است که شما صورت خود را می شویید،  اما این کار به تنهایی کافی نیست!چرا که قادر نیست آلودگی ها و چربی های انباشته شده در منافذ پوست را به طور کامل پاک کند.این پاکسازی عمقی به خصوصبه  کسانی که دارای جای جوش و خطوط ریز هستند توصیه می شود.در نهایت میکرودرم ابریژن میتواند به شما پوستی براق تر، نرم تر و لطیف تر در زمانی کوتاه و بدون هیچ زحمتی به ارمغان بیاورد

برخی محصولات موثر برای استفاده همراه میکرودرم ابریژن و مراقبت های بعد از آن در ادامه معرفی شده :

برای آشنایی کامل با هر محصول روی نام آن کلیک کنید.

یکی از عمده مشکلات افراد پس از میکرودرم و سایر روش های مشابه زیبایی قرمزی و حساسیت پوست است، در این مورد پیشنهاد اویرو به شما  است.

این محصول علاوه بر رفع قرمزی نوعی سد دفاعی روی پوست ایجاد می کند و سبب پیشگیری از واکنش پوست به عوامل محیطی می شود. لازم است بدانید این محصول برای انواع پوست ها قابل استفاده است.

یکی از مهم‌ترین چالش‌ها در جوانسازی و جلوگیری از پیری، رفع مشکلات پوستی است. تا به امروز روش‌های متعددی برای رفع مشکلات پوست و نواحی مختلف صورت ارائه شده است. یکی از غیرتهاجمی‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین این روش‌ها میکرودرم می‌باشد.

میکرودرم ابریژن پروسه‌ی لایه‌برداری غیرتهاجمی پوست است که در آن لایه‌ی رویی پوست (سلول‌های مرده) به‌صورتی ملایم تراشیده شده و موجب تولید کلاژن می‌شود تا پوست تازه و سالم رشد یابد و شما چهره‌ای جوان‌تر و شاداب‌تر داشته باشید. خطوط کم‌عمق، لکه‌ها، تیرگی در پوست و لکه‌های ناشی از آفتاب در این روش قابل‌ درمان هستند.

بعد از انجام میکرودرم ابریژن مرطوب‌کننده‌ها، کرم‌ها و لوسیون‌ها بهتر و آسان‌تر جذب می‌شوند و اثر بیشتری خواهند داشت. میکرودرم روشی بدون درد، با میزان ریسک پایین است که از آن می‌توان جهت برطرف کردن برخی از مشکلات پوستی استفاده نمود.

کلینیک الهیه

کلینیک بین المللی پوست موزیبایی الهیه-کلینیک الهیه

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز  می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09120043630

02191012756

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 2 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinicelahieh

ارائه مراقبت های مربوط به خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

clinicelahieh.com/#

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

 https://takhfifannet.com

 سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

 https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه:

لینک آپارات:https://aparat.com/v/aiABo

لینک نماشا:https://www.namasha.com/v/KTovKhMh

ویکی پدیا: https://fa.wikipedia.org

فیسبوک:  https://www.facebook.com

تویتر: https://twitter.com

لینک یوتیوب: https://www.youtube.com

تلگرام: https://telegram.org