مزوتراپی زیر چشم

مزوتراپی زیر چشم

مزوتراپی زیر چشم

چشم یکی از مهمترین بخش‌هایی است که در صورت نقش ایجاد ارتباط و برقراری تماس با افراد است و مزوتراپی زیر چشم می تواند به شما کمک زیادی برساند. به این دلیل که نخستین چیزی که در برقراری ارتباط به آن نگاه می‌کنیم چشمان شخص است. به همین دلیل رفع عیوبی مثل پف کردن چشم‌ها، گودی زیر چشم، سیاهی و چین و چروک‌هایی در این بخش از صورت وجود دارد، می‌تواند به برقراری ارتباط مؤثرتر منتهی شود.

برای اینکه در ارتباط با دیگران اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید، یکی از اقدامات مهم در این زمینه مزوتراپی زیر چشم است که در این مقاله قرار است به مزایا و معایب این فرایند پزشکی بپردازیم. به همین خاطر از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

مزوتراپی چشم از روش های بسیار کاربردی برای درمان پف و سیاهی زیر چشم می باشد. این درمان می تواند با تاثیر بسیار بالایی که بر روی رفع سیاهی و پف زیر چشم دارد زیبایی چشمگیری را به شما ببخشد. انواع دیگری از این روش مانند مزوتراپی مو ، مزوتراپی لک صورت ، مزوتراپی غبغب نیز وجود دارد که در کلینیک زیبایی انجام می شود.

بسیاری از پزشکان و متخصصان زیبایی بر مزوتراپی تاکید بسیاری دارند. در واقع مزو زیر چشم از موادی مانند ویتامین و فاکتور محرک رشد تشکیل شده است و با تزریق این ماده شما شادابی را به چشم های خود می بخشید. مزوتراپی باعث می شود ساخت کلاژن و مولکول های ضروری افزایش یابد.

هنگامی که مزوتراپی انجام می گیرد مقدار بسیار بالایی از اکسیژن جهت اکسیژن رسانی به پوست مورد استفاده قرار می گیرد و عمل خون رسانی به بهترین نحو ممکن انجام می گیرد.

کلینیک آراد

کلینیک بین المللی پوست موزیبایی آراد-کلینیک آراد

مزوتراپی زیر چشم چیست؟

مزوتراپی زیر چشم  را باید بگوییم یک روش تزریقی است که برای درمان سیاهی و گودی زیر چشم مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روش باید حتماً توسط پزشک متخصص پوست انجام شود. در این روش دوز مناسبی باتوجه به پوست شما از موادی که دارای منشأ گیاهی هستند و از ویتأمین برخوردارند به همراه برخی از دارو‌های هومیوپاتیک تزریق می‌شود.

عواملی که باعث تیرگی دور چشم می شود

با افزایش سن،  گودی زیر چشم به وجود می آید و این امر باعث از بین رفتن خاصیت کشسانی پلک های بالا و پایین می شود.

هنگامی که  فرورفتگی و گودی زیر چشم وجود داشته باشد ظاهر فرد نیز خسته و مسن خواهد بود.

عواملی که باعث ایجاد تیرگی دور چشم می شوند عبارتند از: بیماری های کبدی و کلیوی، زمینه ارثی، فقر آهن، اختلالات تیروئید، آلرژی، خستگی و کم خوابی.

مزوتراپی

کلینیک بین المللی پوست موزیبایی آراد-مزوتراپی

مراحل مزوتراپی زیر چشم

برای شروع تزریق، آرایش از چشمان شما برداشته و پلک ها ضد عفونی می گردد. سپس در صورت تمایل، ژل بیهوشی مبتنی بر لیدوکائین را برای بیحس کردن ناحیه دریافت کننده تزریق استفاده می شود. سپس، پزشک به صورت دقیق و با استفاده از میکروکانولاها با نوک های گرد یا یک سوزن کوچک، بسته به تکنیک مورد نظر پزشک، مزوژل را بین پوست و استخوان تزریق می کند و سپس اجازه می دهد تا به تدریج در محل مورد نظر پخش شود.

تزریق مزوژل زیر چشم باید به خوبی کنترل شود تا از پر شدن بیش از حد یک نقطه جلوگیری شود. این فرآیند ممکن است به سی تا چهل دقیقه زمان شما نیاز داشته باشد. نتایج بلافاصله قابل مشاهده است.

هنگامی که پزشک برای مزوتراپی شما اقدام می کند در ابتدا اسید هیالورونیک را به زیر چشم های شما تزریق می کند تا تیرگی ها را از بین ببرد. مزوتراپی موجب می شود خستگی چشم های شما کاملا از بین برود.

تفاوت مزوتراپی با فیلر زیر چشم

برای درمان گودی زیر چشم از تزریق فیلر نیز می توان استفاده کرد. این نوع تزریق عمدتا برای رفع چین و چروک های صورت و هم چنین رفع پیری دست کاربرد دارد اما مزوتراپی برای رفع دائمی پف زیر چشم ، سیاهی دور چشم … نیز کاربرد دارد. علاوه بر این، از فیلر برای حجم دهی لب ها و گونه ها نیز استفاده می شود. البته این نکته را باید در نظر داشته باشید که اثرات تزریق ژل بعد از مدتی از بین می رود و تزریق مجدد نیاز می شود.

روش های  درمان پف زیر چشم

از روش درمان های زیر چشم می توان به :

1- مزوتراپی زیر چشم

زمانی که چربی زیر چشم وجود داشته باشد یا تیرگی و چروک نسبتا خفیف و کم باشد، مزوتراپی برای شما بهترین گزینه می باشد. در روش مزوتراپی زیر چشم کوکتل مزو با افزایش گردش خون ، و کوچک کردن سلول چربی و کمک به کاهش رنگدانه های پوستی اثر می کند.

2- آر اف فرکشنال زیر چشم

دستگاه لیزر فرکشنال، با تحریک کلاژن ‌در پوست حالت چروک ، رنگ و ظاهر پوست را بهبود می بخشد. این روش درمان باعث کاهش افتادگی و شلی پوست زیر چشم نیز می ‌شود.

3- تزریق ژل زیر چشم

تزریق ژل زیر چشم یکی از روش های درمانی برای از بین بردن پف زیر چشم می ‌باشد. کیفیت ژل ‌های مخصوص زیر چشم دائما در حال پیشرفت می باشند و هم اکنون به کمک تزریق ژل، راه حل ‌هایی با کمترین میزان تهاجم برای رفع مشکل پوست زیر چشم موجود است.

اما همراهان گرامی یکی از بهترین روش ها برای از بین بردن پف زیر چشم مزوتراپی می باشد چرا که با انجام مزوتراپی بطور کامل پف زیر چشم درمان می شود .

درمان قطعی پف زیر چشم

درمان قطعی پف زیر چشم با تزریق مزو زیر چشم انجام می شود که هیچگونه عوارضی را نداشته البته کبود شدن زیر چشم طبیعی می باشد که از  بعد چند روز از بین می رود و میتوان گفت مزوتراپی یک درمان کاملاً بی خطر است.

مزوتراپی

کلینیک بین المللی پوست موزیبایی آراد-مزوتراپی

در چه زمانهایی از مزوتراپی زیر چشم استفاده می شود

از مزوتراپی دورچشم برای درمان برخی از معایب نظیر پف بالای پلک‌ها، سیاهی زیر چشم، گودی زیر چشم و… استفاده می‌شود. در این روش به دلیل اینکه پوست زیرچشم بسیار حساس است تزریق باید به کمک یک متخصص انجام شود.
تیرگی‌هایی که در زیر چشم وجود دارد با افزایش سن بیشتر و بیشتر می‌شود و دلایلی ممکن است این شرایط را تشدید کنند که عبارتند از:
1- سیگار کشیدن
2- عوامل ژنتیکی
3- رژیم غذایی نامناسب
4- خواب ناکافی
5- داشتن آلرژی
6- وجود بیماری‌های داخلی که در بدن وجود دارد
و…
اغلب زمانیکه از مزوتراپی دور چشم استفاده می‌شود ، ابتدا پزشک اسید هیالورونیک را برای رفع شدت تیرگی پف، چین و چروک و … به زیر چشمانتان تزریق می‌کند و که نتیجه آن این است که خستگی چشم‌ها به طور کامل از بین می‌رود.

مزایای مزوتراپی زیر چشم

1- تیرگی زیر چشم برطرف می شود.

2- پف دور چشم از بین می رود.

3- مزوتراپی باعث از بین بردن چین و چروک های دور چشم می شود.

4- صاحب چهره ای زیبا و شاداب خواهید شد.

5- می توان با توجه به وضعیت بیمار روش درمان را انتخاب کرد.

6- نتایج بعد از مزو زیر چشم طولانی و دائمی خواهند بود.

7- دوره نقاهت ندارد

معایب مزوتراپی زیر چشم

از عوارض مزوتراپی دور چشم می‌توان گفت با وجود اینکه زمان بر نیست و همچنین درد زیادی ندارد؛ ولی احتمال دارد بعد از مزوتراپی پوست‌تان کمی قرمز شود اما به هر جهت می‌توان گفت جای نگرانی نیست چرا که به مرور و در مدت زمان ناچیزی برطرف می‌گردد.  همچنین از عوارض مزوتراپی زیر چشم می توان گفت احتمال دارد در جلسات نخست حس کنید که تغییراتی بر روی پوست صورتتان ایجاد نشده و سیاهی، چین و چروک، پف و… هنور وجود دارد و به همین جهت نگران شوید

اما باید بدانید که مدت زمانی که برای مزوتراپی لازم است چیزی حدود هشت هفته است و این مراحل باید در 6 الی 8 جلسه انجام شود که شما با انجام دادن تمامی مراحل به صورت کامل نتیجه مطلوب و مورد نظری که می‌خواهید به خوبی دریافت خواهید کرد.  پس توجه کنید این کار را تا آخرین جلسات به صورت کامل باید طی شود تا نتیجه‌ مثبت و مطلوبی از آن بگیرید.

بهترین کاندیدا مزوتراپی زیر چشم

کسانی که با موراد زیر دچار مشکل هستند بهترین کاندیدا برای مزوتراپی زیر چشم می باشند:

1- کاهش درخشندگی پوست

2- تیره و بدرنگ شدن پوست

3- کاهش تون و خاصیت ارتجاعی پوست صورت، گردن و دست‌ها

4- لاغری صورت

5- چین و چروک و خطوط سطحی

6- ترک‌های پوستی

7- جوش و آکنه و جای جوش

8- اسکار زخم

چه کسانی نباید مزوتراپی کنند؟

1 ـ خانم‌های باردار
2 ـ بیماران قلبی و عروقی
3 ـ افرادی که دچار سرطان‌های پیشرفته هستند .
4 ـ کسانی که دارای سوابق آلرژی و حساسیت به داروهای خاص هستند .
5 ـ افرادی که در حال استفاده از داروهای ضد انعقاد هستند ( در این افراد احتمال ایجاد هماتوم و خونریزی زیاد است)
6 ـ افراد دیابتی بخصوص آنهایی که دیابت کنترل نشده دارند  ( زیرا سطح ایمنی این افراد پایین است و ممکن است دچار عفونت‌های شدید شوند).
7 ـ افرادی که دارای بیماری نوروپاتی هستند.

8 ـ اشخاصی که دچار بیماری پسوزیاریس شدید و پیشرفته (صدف)‌ هستند .

هزینه مزوتراپی زیر چشم

هزینه مزوتراپی زیر چشم به تعداد جلساتی که پزشک برای فرد در نظر می گیرد دارد بنابراین نمی توان هزینه ثابتی برای این روش درمان بیان کرد .

ممکن است که بعضی از افراد دارای مو و پوستی باشند که جنس آنها خاص است آیا آنها نیز می توانند از این درمان زیبایی بهره ببرند؟

در جواب باید بگوییم که بله! انواع مزوتراپی مو ، صورت ، مزوتراپی چشم برای درمان پف و سیاهی زیر چشم و … برای تمامی افراد مناسب است و همه با هر نوع پوست و مویی که دارند می توانند از این روش درمانی استفاده کنند.

لازم به ذکر است مزوتراپی نیز مانند تمامی درمان های مختلف دارای پروتکل های متفاوت می باشد و مقدار ماده و ترکیبی که برای تزریق مورد استفاده قرار می گیرد برای هر فرد متفاوت است.

مراقبت های قبل از مزوتراپی زیر چشم

1- مراجعه به پزشک متخصص

2- دریافت اطلاعات مربوط به مراقبت های قبل و بعد مزوتراپی زیر چشم

3- استفاده از داروهای استاندارد

4-  شستشوی پوست از مواد آرایشی و بهداشتی

5- استفاده از داروهای بی حس کننده قبل از درمان مزوتراپی

6- جلوگیری از آفتاب سوختگی پوست

مراقبت های بعد از مزوتراپی چشم

از مزوتراپی دور چشم برای جوانسازی چشم استفاده می‌شود تا به نوعی به کمک اکسیژنی که در زیر پوست شما تزریق می‌شود، آب‌رسانی و جوان سازی انجام شود و به این سطح از پوست خون‌رسانی بشود. برای اینکه مجدد دچار عوارض مزوتراپی زیر چشم نشوید باید حداقل سالی دو بار مزوتراپی را انجام بدهید.

همچنین لازم است یک سری از موارد را نیز انجام بدهید که به حفظ بافت تازه پوست زیر پلکتان کمک کنید که عبارتند از:

1- بعد از انجام مزوتراپی به مدت طولانی در استخر نمانید و شنا نکنید.

2- گرما، سرما و رطوبت زیاد برای پوست شما ضرر دارد و باید خود را از قرارگیری در چنین شرایطی حفظ کنید.

3- برای استفاده از محصولات آرایشی حتماً باید با پزشک خود مشورت کنید و از لوازم آرایشی و بهداشتی که پزشکتان تجویز می‌کند استفاده کنید.

4- مواردی در منع استفاده از لوازم ارایشی با بیس طبیعی ندارید اما زیاده روی هم نکنید.

5- تا حدود 24 ساعت ابتدایی تزریق احتمال دارد در اطراف چشم خود احساس درد، تورم و قرمزی کنید ولی این علائم برای بیشتر افراد جز عارضه‌های طبیعی به حساب می‌آید و تا همان 24 ساعت ابتدایی بعد از تزریق وجود دارد و پس از آن سریع برطرف می‌شود و شما پس از عمل این توانایی را دارید خیلی زود به زندگی روزمره خود برگردید.

مزوتراپی

کلینیک بین المللی پوست موزیبایی آراد-مزوتراپی

ترکیبات مزوتراپی دور چشم

محلول مزوتراپی زیر چشم، از یک سری مواد مغذی برای جوانسازی پوست تشکیل شده است. مثل انواع آمینو اسید‌ها، آنتی اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و… که دوز دارو و نحوه تزریق آن بستگی به این دارد که نوع پوست بیمار چگونه است و تشخیص این موضوع هم توسط متخصص پوست انجام می‌شود.

ماندگاری مزوتراپی دور چشم

ماندگاری مزوتراپی دور چشم بستگی به کیفیت مواد ، نوع پوست شما ، میزان سیاهی و پف اولیه که در صورت شما ماندگار شده است دارد و همچنین برای آن که بتوانید بهترین نتیجه را همراه با بیشترین ماندگاری داشته باشید به کلینک های معتبر و پزشک متخصص مراجعه کنید.

برای ماندگاری اثرات درمان پف و سیاهی زیر چشم با مزوتراپی سعی کنید از محصولاتی که از پوست شما مراقبت می کنند استفاده کنید. بهترین گزینه برای شما این است که کرم برگرفته از مواد طبیعی باشد تا تاثیر شگفت انگیز آن را ببینید، در حالت کلی جهت استفاده از کرم مناسب بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

اثرات و نتایج مزوتراپی زیر چشم

می توان گفت اثرات و نتایجی که مزوتراپی زیر چشم به همراه دارد مواردی از قبیل:

1- هیدراته کردن منطقه حساس اطراف چشم

2- کمک به کاهش هاله‌های تیره دور چشم

3- حذف خطوط ریز و چین و چروک اطراف چشم

4- از بین بردن تورم زیر چشم

5- تغذیه و آبرسانی پوست

6- افزایش حالت ارتجاعی، احیاء و سفت شدن پوست

دوره نقاهت مزوتراپی زیر چشم

مزوتراپی زیر چشم نیاز به گذراندن دوره نقاهت ندارد و فرد می تواند پس از انجام این کار به فعالیت های روزانه خود باز گردد. اما انجام مراقبت های توصیه شده توسط پزشک اهمیت بالایی دارد.

تعداد جلسات مزوتراپی دور چشم

تعداد جلسات مورد نیاز برای درمان طبق نظر پزشک پوست و مو و پیشرفت درمان مشخص می گردد.تعداد جلسات مزوتراپی دور چشم، مانند تمام مزوتراپی‌ها در مدت 4 یا 5 ماه، هر هفته مزوتراپی انجام می‌شود و بعد از آن برای حفظ نتیجه هر سال یک یا دو بار باید مزوتراپی تکرار شود.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد:

https://clinicarad.com/%d9%85%d8%b2%d9%88%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d9%be%db%8c-%d9%be%d9%81-%d8%b2%db%8c%d8%b1-%da%86%d8%b4%d9%85-2/

https://clinicarad.com/%d9%85%d8%b1%d8%a7%d9%82%d8%a8%d8%aa-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%82%d8%a8%d9%84-%d9%88-%d8%a8%d8%b9%d8%af-%d9%85%d8%b2%d9%88%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d9%be%db%8c-%d8%b2%db%8c%d8%b1-%da%86%d8%b4%d9%85-%da%86%db%8c/

https://clinicarad.com/%d9%85%d8%b2%d9%88%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d9%be%db%8c-%d9%be%d9%81-%d8%b2%db%8c%d8%b1-%da%86%d8%b4%d9%85/

نتیجه گیری

همانطور که گفته شد، دانستید که مزوتراپی در واقع یک روش تزریقی است که برای درمان سیاهی و گودی زیر چشم مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روش باید حتماً توسط پزشک متخصص کلینیک بین المللی زیبایی پوست و مو آراد انجام شود. در این روش دوز مناسبی باتوجه به پوست شما از موادی که دارای منشأ گیاهی هستند و از ویتامین برخوردارند به همراه برخی از دارو‌های هومیوپاتیک تزریق می‌شود.

این روش می‌تواند علاوه‌بر اینکه مؤثر واقع شود، معایبی هم به همراه داشته باشد که ازجمله معایب مزوتراپی زیر چشم می‌توان به مواردی نظیر باقی ماندن جای سیاهی در زیر چشم، تورم، برافروختگی و باقیماندن آثار خط و خطوط دور و زیر چشم اشاره کرد که برای از بین بردن چنین مواردی باید حتماً جلسات مزوتراپی زیر چشم خود را ترک نکنید و ادامه بدهید. از اینکه تا انتهای این مقاله همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم و امیدواریم نکاتی که در این مقاله ذکر شد برای شما مفید بوده باشد.

کلینیک آراد

کلینیک بین المللی پوست موزیبایی آراد-کلینیک آراد

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیزمی باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09130323292

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 1 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinic.arad

ارائه خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

clinicarad.com

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

 https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

 https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه:

لینک آپارات: https://www.aparat.com/clinic.arad

لینک نماشا: https://www.namasha.com/clinic.arad

ویکی پدیا: https://fa.wikipedia.org

فیسبوک:  https://www.facebook.com

تویتر: https://twitter.com

لینک یوتیوب: https://www.youtube.com

تلگرام: https://telegram.org